Nyt sais pikkuhommiin halvalla (169€) uuden Jonsun pikkusahan.
Onko kokemuksia juuri tästä ko mallista?
Jonsered CS 2137/2138
17
12147
Vastaukset
- Jusu
Ihan ok pikku puuhasteluun, mutta jos metsässä aikoo puita kaadella on aika kesy vehje.
Aika herkkä kosteudelle talvella metsässä. Takuu on kyllä 2-vuotta. - keski-suomi
ollut käytössä n.3.5 vuotta. toiminut kyllä moitteetta. enimmäkseen ranka hommaa, on kyllä kaadettu isompaakin puuta.
- kun halvalla sain
Kiitoksia kommenteista.
Tein Sulo Vileenit ja ostin kun halvalla sain.
Kaadoin jo yhden pikkupuun testimielessä.
Vääntöä tuntuu löytyvän yllättävän paljon. No onhan siinä 42 cc kone.
Koska tää on mulle uus tuttavuus niin käynnistäminen pitää opetella, kun ei vielä tiedä miten parhaiten starttaa. Nyt joutui nykimään aika paljon. Vinkkiä? En ole nähnyt sahassa primeriä. - edelliseen
kun halvalla sain kirjoitti:
Kiitoksia kommenteista.
Koska tää on mulle uus tuttavuus niin käynnistäminen pitää opetella, kun ei vielä tiedä miten parhaiten starttaa. Nyt joutui nykimään aika paljon. Vinkkiä? En ole nähnyt sahassa primeriä.Siis tuossa lopussa oli tarkoitus sanoa, että en ole AIKAISEMMIN nähnyt sahassa primeriä. Käyttöohjekirjassakaan ei sen käytöstä neuvota mitään. Milloin sitä on tarpeen käyttää?
Eli miten saat ko mallin parhaiten käyntiin? - ja nauti kesästä
edelliseen kirjoitti:
Siis tuossa lopussa oli tarkoitus sanoa, että en ole AIKAISEMMIN nähnyt sahassa primeriä. Käyttöohjekirjassakaan ei sen käytöstä neuvota mitään. Milloin sitä on tarpeen käyttää?
Eli miten saat ko mallin parhaiten käyntiin?ryyppy päälle, sammutin pois, pumppaa 3-5 krt primeriä, vedä narusta kunnes lupaa, sen jälkeen ryyppyvipu puoleen väliin ja vedä kone käyntiin. Jos ryyppyvivussa ei ole kuin kaksi asentoa niin lupaamisen jälkeen kokonaan pois.
- tukinkaataja
kun halvalla sain kirjoitti:
Kiitoksia kommenteista.
Koska tää on mulle uus tuttavuus niin käynnistäminen pitää opetella, kun ei vielä tiedä miten parhaiten starttaa. Nyt joutui nykimään aika paljon. Vinkkiä? En ole nähnyt sahassa primeriä.Olen käyttänyt tuota sahamallia non vuoden verran. Käyntiin lähtee ilman praimerin käyttöä ihan normaalisti. Ryyppy päälle ja noin pari kolme nykäisyä ja kun lupaa niin ryyppy puoliasentoon eli on silloin puolikaasulla ja taas nykäisy narusta. Tosin alussa joutuu hiukan opettelemaan, kun meinaaa heti sammua, mutta pian sen konstit oppii. Joku sanoi ettei sillä voisi isoja puita kaataa, mutta kyllä sillä isompin puu kaatuu, tehoa tuntuu rittävän.
- 2145
tukinkaataja kirjoitti:
Olen käyttänyt tuota sahamallia non vuoden verran. Käyntiin lähtee ilman praimerin käyttöä ihan normaalisti. Ryyppy päälle ja noin pari kolme nykäisyä ja kun lupaa niin ryyppy puoliasentoon eli on silloin puolikaasulla ja taas nykäisy narusta. Tosin alussa joutuu hiukan opettelemaan, kun meinaaa heti sammua, mutta pian sen konstit oppii. Joku sanoi ettei sillä voisi isoja puita kaataa, mutta kyllä sillä isompin puu kaatuu, tehoa tuntuu rittävän.
Ainakin 2145sessa pitää vetää kylmäkäynnistyksessä se sininen vipstaaki ulos, silloin on päällä sekä käynnistyskaasu että ryyppy, lämpimänä käynnistettäessä vedetään se sininen vipu ulos mutta painetaan samantien pohjaan silloin jää päälle pelkästään käynnistyskaasu.
- Sulo Vileeni
Kaadoin sillä viikonloppuna männyn jonka halkaisia oli tyvestä reilut 50 cm.
Hieman meinas paukut loppua, mutta kun ei kiirettä pitänyt niin mikäs sillä oli sahaillessa. - metsuri-man
Minun Jonsered 2137 levisi kuin jokisen eväät - takuuajan se kesti hyvin, mutta sitten alkoi tulla vikaa vian päälle. Kun osiin meni yli puolet sahan hinnasta, luovutin ja vaihdoin merkkiä. Jos se ei kestä edes pienin rankojen karsimista ja pätkimistä viikon ajan vuodessa, niin laadussa on jotain pahasti pihalla.
- petunia80
metsuri-man kirjoitti:
Minun Jonsered 2137 levisi kuin jokisen eväät - takuuajan se kesti hyvin, mutta sitten alkoi tulla vikaa vian päälle. Kun osiin meni yli puolet sahan hinnasta, luovutin ja vaihdoin merkkiä. Jos se ei kestä edes pienin rankojen karsimista ja pätkimistä viikon ajan vuodessa, niin laadussa on jotain pahasti pihalla.
saha toimi ihan hyvin pari vuotta. ei kyllä käyny tyhjä käyntii hyvin. sit alko temppuilla ja viaksi tuli suodatin pati joka on tankissa. leikkasin poikkee sen ni johan alkoi laulamaan ja löyty ne kadonneet tyhjä käynnit. ps seuraavan kerran sitten tosissaan puhdistetaan kaasuttajaa
- satunnainen sahuri
Terve minulla on toisena sahana kyseinen Jonsered
ollut kahden vuoden ajan ostin silloin kun tuli markkinoille olen erittäin tyytyväinen saha on kevyt ja ketterä sitkeä hyvä vääntö ei tarvi huudattaa omat teräketjut kestää pari kertaa teroittaa harva piikkinen ketju ei tukkoonnu purusta niin helposti ja sahaa nopeammin
hyvää kevään odotusta
terv:jyrki kauppinen - kapuzio
2137 ihan hyvå saha ollut miulla käytössä seitsemän vuotta ja on kaadettu tyvestä 50 cm puita myöskin välillä.toimiva saha nyt meni öljypumppu eka kerran rikki.vaihdettu kerran teräketjun puoleinen koppa .muuten olen ollut tyytyväinen tähän sahaan .on toiminta varma muuten.
- ikonen.unto
Mulla on ollut jonssi cs 2137 noin 5 vuotta ,on hyvin toiminut tähän asti,mutta nyt irtosi imusarjan ruuvit ,jotka on piilossa.Kiinnitin ruuvit.mutta ,en saa tolkkua kaasuvaijjerin kiinnityksestä kahvaan. Osaikohan joku antaa ohjeen moiseen ?
- ei tosi töihin
todella onneton saha jos meinaa oikeeta puitakin kaataa,tehoton rimpula,itellä katkesi kahvojen jouset jo alta vuoden,todella rimpula jos meinaa tosissaan töitä tehdä.kaupunkilaisen kesämökki sahana ehkä jotenkin menee.
- mökkisaha
Kahdeksan vuotta sahannut polttopuut ja isompiakin, toimii tosi hyvin. Olen tyytyväinen ostokseen.
- mekanismees
Hyvä mökkisaha. Ei enempää. Tyyppiviat. Teräjarru katkeaa,imukaulan ruuvit löystyy,öljypumppu kuluu,tärinänvaimentimet katkeaa.
- lisäys
Puolia menee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857505- 965424
- 2614669
- 444555
- 643302
- 502728
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 512362
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292352- 412214