Arvoitus:
Olipa kerran saari, joka oli eristyksissä muusta maailmasta. Tällä saarella asusti
sokeita munkkeja, sekä yksi Tietäjä heidän johtajanaan. Jokaisella munkilla on joko
punaiset tai siniset silmät. Tietäjä on julistanut, että kaikki munkit jotka tulevat
tietoisiksi että heillä on punaiset silmät, TÄYTYY tehdä itsemurha keskiyöllä. Kaikki
munkit ovat mykkiä eivätkä koskaan saa kommunikoida silmien väristä toisille munkeille
millään lailla, se on heille ehdoton tabu. Saarella sekä sen ympärillä ei ole heijastavia
pintoja, eikä siten kukaan munkeista ole koskaan ollut tietoinen omien silmiensä väristä.
Saaren asukit elelivät harmoniassa toistensa kanssa, eikä kukaan ollut koskaan joutunut
tekemään itsemurhaa. Kunnes eräänä päivänä Tietäjä kutsui munkit koolle ja sanoi:
"Ainakin yhdellä teistä on punaiset silmät". Tämän sanottuaan Tietäjä siunasi
kaikki munkit näkökyvyllä.
Kysymys kuuluu: Mitä tapahtuu ja miksi, ja kuinka kauan siihen menee jos:
1. Saarella on 6 sinisilmäistä munkkia ja 3 punasilmäistä munkkia
2. Saarella on 8 punasilmäistä munkkia ja 4 sinisilmäistä munkkia
3. Saarella on 12 sinisilmäistä munkkia sekä 1 harmaasilmäinen
munkki arvotus
6
2758
Vastaukset
- Näin että...
H Ä H !?
- tekivät
itsarin
- mut luulisin että
ei tapahdu mitään koska kukaan ei saa tietää sitä että juuri niillä on punaiset silmät.. paitti jos ne näkee heijastuksia toisten silmistä/veden pinnasta kun kerran saarella olivat, siinä tapauksessa 1. 3 tekee itsarin 2. 8 tekee itsarin ja 3. se tietäjä tekee itsarin..
- viestiini
siis 3. tapauksessa kukaan ei kuole, koska "Jokaisella munkilla on joko
punaiset tai siniset silmät." ja siellä oli joku harmaasilmäinen eli sil johtajal on harmaat silmät, sillon kukaan ei kuole. - se vastaus
kerro jo se vastaus.
- no minä
tietäjä kertoo munkeille niiden silmien värit...?
eli
1.tietäjä kertoo silmien värit ja 3 munkkia tappaa tietäjän
2.tietäjä kertoo silmien värit ja 8 munkkia tappaa tietäjän
3.tietäjä kertoo silmien värit ja ei mitää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S605944- 1003091
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.242366- 212028
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3451731Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911727Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791646- 261562
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691491Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231374