Arvoitus:
Olipa kerran saari, joka oli eristyksissä muusta maailmasta. Tällä saarella asusti
sokeita munkkeja, sekä yksi Tietäjä heidän johtajanaan. Jokaisella munkilla on joko
punaiset tai siniset silmät. Tietäjä on julistanut, että kaikki munkit jotka tulevat
tietoisiksi että heillä on punaiset silmät, TÄYTYY tehdä itsemurha keskiyöllä. Kaikki
munkit ovat mykkiä eivätkä koskaan saa kommunikoida silmien väristä toisille munkeille
millään lailla, se on heille ehdoton tabu. Saarella sekä sen ympärillä ei ole heijastavia
pintoja, eikä siten kukaan munkeista ole koskaan ollut tietoinen omien silmiensä väristä.
Saaren asukit elelivät harmoniassa toistensa kanssa, eikä kukaan ollut koskaan joutunut
tekemään itsemurhaa. Kunnes eräänä päivänä Tietäjä kutsui munkit koolle ja sanoi:
"Ainakin yhdellä teistä on punaiset silmät". Tämän sanottuaan Tietäjä siunasi
kaikki munkit näkökyvyllä.
Kysymys kuuluu: Mitä tapahtuu ja miksi, ja kuinka kauan siihen menee jos:
1. Saarella on 6 sinisilmäistä munkkia ja 3 punasilmäistä munkkia
2. Saarella on 8 punasilmäistä munkkia ja 4 sinisilmäistä munkkia
3. Saarella on 12 sinisilmäistä munkkia sekä 1 harmaasilmäinen
munkki arvotus
6
2766
Vastaukset
- Näin että...
H Ä H !?
- tekivät
itsarin
- mut luulisin että
ei tapahdu mitään koska kukaan ei saa tietää sitä että juuri niillä on punaiset silmät.. paitti jos ne näkee heijastuksia toisten silmistä/veden pinnasta kun kerran saarella olivat, siinä tapauksessa 1. 3 tekee itsarin 2. 8 tekee itsarin ja 3. se tietäjä tekee itsarin..
- viestiini
siis 3. tapauksessa kukaan ei kuole, koska "Jokaisella munkilla on joko
punaiset tai siniset silmät." ja siellä oli joku harmaasilmäinen eli sil johtajal on harmaat silmät, sillon kukaan ei kuole. - se vastaus
kerro jo se vastaus.
- no minä
tietäjä kertoo munkeille niiden silmien värit...?
eli
1.tietäjä kertoo silmien värit ja 3 munkkia tappaa tietäjän
2.tietäjä kertoo silmien värit ja 8 munkkia tappaa tietäjän
3.tietäjä kertoo silmien värit ja ei mitää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338586Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo5368824h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72203Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1611203Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17846Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.40764Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57752Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68716- 46715
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647