Näitä kysymyksiä täällä kyllä on jo paljon, mutta kysympä nyt kuitenkin.
Nyt on ollut reilu viikko erilaisia oireita jotka ovat pahentuneet jonkinverran viikon aikana.
Pahoinvointia ja ripulia varsinkin aamuisin, olo helpottuu yleensä iltaa kohden. Lisäksi maha tuntuu turvonneelta ja ihan mahan alaosa on aika-ajoin vähän kipeä. Ruokahalua ei ole yhtään, ja tämäm pahoinvoinnin takia en ole saanut oikein syötyä. Paino on tippunut muutaman kilon. Myös ilmavaivoja on tavallista enemmän.
Kävin lääkärissäkin ja ottivat verikokeet ja sydänfilmin. Veriarvot ja muut ainakin vielä olivat kohdallaan joten ei tarvinnut tippaan mennä. Eivät muita kokeita ottaneet eivätkä muutenkaan sanoneet oikein mitään.
Ja ikää on nyt 18-vuotta ja sukupuoli mies. Laktoosi-intoleranssia sairastan myös.
Voisiko kyse olla keliakiasta? Voiko oireet alkaa noin äkisti ja pahentua huomattavasti viikon aikana?
Kysymys
3
744
Vastaukset
- Keliaakikko-81
että kyse on kyllä vaan jostain vatsataudista, sitä on liikkeellä. Itsekin olin viime viikon pahoinvoiva, varsikin aamuisin oli huono olo ja ruoka ei maistunut ja painokin vähän tippui. Mutta en tiedä. Kävit kuitenkin lääkärissä ja lääkärit on ammattilaisia toisin kuin useimmat täällä palstalla.
- minä vaan
Moikka! mulla todettiin just eilen keliakia.
Oireina rajusti alkanut ripuli, etenkin aamuisin. Kun pääsi sängystä ylös, niin saman tien vessaan. Joskus heti syömisen jälkeenkin.Ruoan huono sulaminen myöskin oireena. Ja niveloireita, kutinaa, ilmavaivoja jo pidempään..Verikokeista näkyi keliakia, kaikki muut arvot, hemoglobiinit ym. on ollu hyvät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .894600Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631403133Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503125Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032202Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2311348Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111223- 761207
- 671097
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301084Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että112999