opiskelijakortti

jaana kuusipuuska

eikö tuollaista opiskelijakorttia saa ilmatteeksi mistään? pitää liittyä johonkin kiskurihintaiseen järjestöön, jonka edut ovat ihan olemattomat. saa muka bussiliput halvemmalla. pah, ne saa muutenkin.

olisi kiva mennä uimahalliin tai korkeesaareen ja että olis sellanen kortti joka oikeuttaa alennuksiin. mulla ei tosiaan ole varaa maksaa 20e jostain rupusesta kortista. olen opiskelija, joten miksei esim koulu voi kirjoittaa jotakin pahvilappusta.. tietääkö kukaan mistä sais ilmasen opiskelijakortin?

10

2823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo...

ompa taas kova hinta tuo 20e/vuodessa. Kaiva kuvettas ja maksa pois. Ei täällä maailmassa kaikkea tarvi ilmaseksi saada.

• niin...

Kyllähän se koulu sulle opiskelutodistuksen ilmaiseks kirjoittaa ja ihan kotiin asti sen lähettä, mutta on sitten eri asia saako sillä mitään alennuksia. Ootko tullut ajatelleeks, että se kortin tekeminenkin maksaa jotain ja se työ jota opiskelijajärjestöt tekee neuvotellessaan sulle niitä alennuksia.

• näin on

jos sinulla ei ole opiskelijakorttia, joudut hakemaan kouluslta opiskelutodistuksen joklla haet linja-autoasemalta kortin jolla saat opiskelija alennuksen. Tämä kortti maksaa 5e passikuvamaksun. Samoin joudut hakemaan erikseen rautatieasemalta kortin ja maksamaan siihenkin korttimaksun passikuvan. Eli näillekkin tulee hintaa jo yksistään n. 15e, ehkä ylikin! eli onko se nyt niin kallista maksaa maksaa se 5 ylimäärästä ja sada krotti jolla saa useampia alennuksia.

ja sillä opiskelijakortilla saa esim. tiimarista 10-15% alennuksen normaalihintaisista tuotteista. Eikö muka kannata?

• jaana kuusipuuska

helsingissä saa ilmatteeksi sen lapun koulusta joka viedään hkl:n ja sieltä saa ilman mitään maksuja sen alennuksen.

nuo ns. mahtavat edut on kyllä ihan lööperiä. makuunista alennusta pah, mulla on makuunin kortti jolla saa paremmat alet kun tolla opiskelijakortilla.