opiskelijakortti

jaana kuusipuuska

eikö tuollaista opiskelijakorttia saa ilmatteeksi mistään? pitää liittyä johonkin kiskurihintaiseen järjestöön, jonka edut ovat ihan olemattomat. saa muka bussiliput halvemmalla. pah, ne saa muutenkin.

olisi kiva mennä uimahalliin tai korkeesaareen ja että olis sellanen kortti joka oikeuttaa alennuksiin. mulla ei tosiaan ole varaa maksaa 20e jostain rupusesta kortista. olen opiskelija, joten miksei esim koulu voi kirjoittaa jotakin pahvilappusta.. tietääkö kukaan mistä sais ilmasen opiskelijakortin?

10

2823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joo...

ompa taas kova hinta tuo 20e/vuodessa. Kaiva kuvettas ja maksa pois. Ei täällä maailmassa kaikkea tarvi ilmaseksi saada.

• niin...

Kyllähän se koulu sulle opiskelutodistuksen ilmaiseks kirjoittaa ja ihan kotiin asti sen lähettä, mutta on sitten eri asia saako sillä mitään alennuksia. Ootko tullut ajatelleeks, että se kortin tekeminenkin maksaa jotain ja se työ jota opiskelijajärjestöt tekee neuvotellessaan sulle niitä alennuksia.

• näin on

jos sinulla ei ole opiskelijakorttia, joudut hakemaan kouluslta opiskelutodistuksen joklla haet linja-autoasemalta kortin jolla saat opiskelija alennuksen. Tämä kortti maksaa 5e passikuvamaksun. Samoin joudut hakemaan erikseen rautatieasemalta kortin ja maksamaan siihenkin korttimaksun passikuvan. Eli näillekkin tulee hintaa jo yksistään n. 15e, ehkä ylikin! eli onko se nyt niin kallista maksaa maksaa se 5 ylimäärästä ja sada krotti jolla saa useampia alennuksia.

ja sillä opiskelijakortilla saa esim. tiimarista 10-15% alennuksen normaalihintaisista tuotteista. Eikö muka kannata?

• jaana kuusipuuska

helsingissä saa ilmatteeksi sen lapun koulusta joka viedään hkl:n ja sieltä saa ilman mitään maksuja sen alennuksen.

nuo ns. mahtavat edut on kyllä ihan lööperiä. makuunista alennusta pah, mulla on makuunin kortti jolla saa paremmat alet kun tolla opiskelijakortilla.

poinnti oli se että kun opiskelin amiksessa, koulusta sai ilmatteeksi pahvisen läpyskän = opiskelijakortin. ei tosiaan maksa koululle paljoa hankkia tuollaista. en tarvitse siihen mitään Nissen silmälasitarjouksia yms.

• ruuankin, pitäskö
        jaana kuusipuuska kirjoitti:

helsingissä saa ilmatteeksi sen lapun koulusta joka viedään hkl:n ja sieltä saa ilman mitään maksuja sen alennuksen.

nuo ns. mahtavat edut on kyllä ihan lööperiä. makuunista alennusta pah, mulla on makuunin kortti jolla saa paremmat alet kun tolla opiskelijakortilla.

poinnti oli se että kun opiskelin amiksessa, koulusta sai ilmatteeksi pahvisen läpyskän = opiskelijakortin. ei tosiaan maksa koululle paljoa hankkia tuollaista. en tarvitse siihen mitään Nissen silmälasitarjouksia yms.

sun saada sekin ilmatteeks???

Ja mun mielestä 15% alennus tiimarista on aika paljon!

• tietoa!!

Sama opiskelijakortti kelpaa niin busseissa kuin junissakin ja sen voi lunastaa joko Matkahuollosta tai VR:ltä. Maksaa muistaakseni 6 egeä mahdolliset passikuvat, jos ei ole ennestään. Itse olen saanut sillä alennusta muualtakin, onhan se kuvallinen opiskelijakortti!

• Ei näin.

"olisi kiva mennä uimahalliin tai korkeesaareen ja että olis sellanen kortti joka oikeuttaa alennuksiin. mulla ei tosiaan ole varaa maksaa 20e"

Ei jumalauta, et sinä nyt tosissasi voi olla?

• Velma

Kortti on pakollinen, muuten ei saa sitä ruokaa halvempaan hintaan (siis 4,6 e -> 2,35 e). Näin mä olen ymmärtänyt. Entisessä koulussa ei myöskään saanut kopioita materiaaleista, jos ei ollut jäsen.

Vertailukohteeksi: yliopistossa siitä joutuu maksamaan 60-80 e ja se on mun mielestä liikaa, amk:n 20 e on siihen nähden enemmän kuin kohtuullinen.

• jaana kuusipuuska

meidän koulussa saa sen sinisen kelan lapun ihan ilmatteeksi. ja btw yliopistossa sillä saa esim. erittäin halvan hammashuollon, viisaudenhampaanpoistokin on vaan 4e!

eli en sitten tiedä miten muualla päin suomea asiat on, mutta meillä pääkaupunkiseudulla koululta saa ilmatteeksi lapun, joka viedään hkl:n, josta saa ne alennukset. ja tosiaan tuo kelankin alennus tulee ilmatteeksi.

harmittaa, kun ei tule ikinä esim. tiimarissa käytyä, enkä tarvitse niitä muitakaan alennuksia, muutakun nuo normaalit alennukset, eli urheilupaikkojen liput jne.

• timote.

Joo, mutta tiedätkö millaiset olivat opintoetuudet esim. silloin kun amk-järjestelmä eli ensiaskeleitaan ja opiskelijajärjestöt lähtivät asioita parantamaan.

Opintotukeen sovellettiin kaikkia samoja vanhempien tulovähennyksiä yms. kuin nyt ammattikoulussa - kaikki oli jopa nykyistä paskemmin.

Suolarahoja. Tälläkin paikkakunnalla saa ens syksynä AMK-opiskelijakortin KOKO opiskeluajaksi noin puoleen hintaan siitä mitä ylioppilaskunnan kortti maksaa VUODESSA. Sitä eroa ei selitä edes YTHS.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe