Hei!
Minulla on kaksi koiraa. Lapinkoira narttu 9kk ja kultainen noutaja narttu 1v6kk. Otin lapinkoiran pari kk sitten. Nyt kuitenkin sen luonteesta. Lapinkoira on ihana otus, mutta voi kuinka kateellinen ja ei anna toisen koiran syödä edes omaa luutaan, vaikka molemmilla on samanlaiset. Piilottaa omansa ja varastaa toiselta sen luun. Haukkuu kimeällä äänellä tahtoen huomiota ja kaikessa on vain hän eka. Se vielä menettelee, mutta kun ulkona ovat kahdestaan irti, puree toista kintereistä, syö selästä karvat niin että iho näkyy. On hirveän ilkeä. Osaa kyllä olla joskus kilttikin. Kultainen noutajamme on hyvänluontoinen, eikä osaa pitää puoliaan, vaikka on puolet isompi. Onko tuo ominaista sen rodun koirille vai johtuuko siitä, että oli emänsä ainoa pentu ja sen luona 7kk vanhaksi.Voiko luonne muuttua enää? Onko kokemusta tällaisesta?
lapinkoiran luonne
4
5434
Vastaukset
- mmmj
meillä oli sama ongelma, lappari vaan söi toisen hännän melkein karvattomaksi. Se meni meillä ainakin ohi kun koira täytti 1 1/2 vuotta. Tosin luut ovat edelleen vain kaikki mulle heti-periaatteella. Luonnemuutos muuten oli kuin katkaisijasta käännetty parempaan suuntaan, kun ikää tuli. Jopa kaikki raastavat tuokiot koulutuksen parissa vuoden ajan tuntuivat menevän perille yhdessä yössä. Malttia vaan:)
- vuotias
Meidän jo 7-vuotias narttu on hyvin samanlainen suhteessaan meidän toiseen koiraan. Kateellinen on, ja aika herkästi kiusaa toista koiraamme(10v). Koulutuksessa vahtii, ettei vieraat koirat pääse lähellekään minua. Salakavalasti takaa nyppää hännästä. Kimeästi haukkuu, ja ekana haluaa olla. Muuten aivan ihana ihmisille, seurallinen, iloinen ja oppivainen.
- Elmeri
Möh!
minulla on kohta 9-vuotias lapinporokoira uros. Tästä ei koira parane!Ihana luonne,joskin täytyy sanoa että on myös tosi fiksu! Haastaa monesti kolutajansa- mutta kyllä se sitten palkitseekin! pentuikä on sitä minkä toivon jokaisen kestävä,tulokset ovat sen mukaiset miten paljon jaksat siihen panostaa.Koirani tulee kaikkien koirien kanssa erittäin hyvin toimeen , sekä lasten. (paitsi saksanpaimenkoirat;(.Koirani on saanut hyvän koirakoulutuksen ollessaan pentu "vanhalta" koiralta joka näytti "kaapin "paikan.Näin se menee- koiran elämä. - Mie10
Meillä myös 8kk lapparipentu. Ja on todettava, että tämä koira ei kyllä anna yhtään mitään käytöstapoja ilmaiseksi vaan joka ikinen perustapa pitää opettamalla opettaa. Parhaillaan ohituksia harjoitellaan, vaihtelevalla menestyksellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1051888- 2391678
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos611076Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311030Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K62980En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k65929Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉63828Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.37827The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut6811Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse49805