lapinkoiran luonne

arabia

Hei!
Minulla on kaksi koiraa. Lapinkoira narttu 9kk ja kultainen noutaja narttu 1v6kk. Otin lapinkoiran pari kk sitten. Nyt kuitenkin sen luonteesta. Lapinkoira on ihana otus, mutta voi kuinka kateellinen ja ei anna toisen koiran syödä edes omaa luutaan, vaikka molemmilla on samanlaiset. Piilottaa omansa ja varastaa toiselta sen luun. Haukkuu kimeällä äänellä tahtoen huomiota ja kaikessa on vain hän eka. Se vielä menettelee, mutta kun ulkona ovat kahdestaan irti, puree toista kintereistä, syö selästä karvat niin että iho näkyy. On hirveän ilkeä. Osaa kyllä olla joskus kilttikin. Kultainen noutajamme on hyvänluontoinen, eikä osaa pitää puoliaan, vaikka on puolet isompi. Onko tuo ominaista sen rodun koirille vai johtuuko siitä, että oli emänsä ainoa pentu ja sen luona 7kk vanhaksi.Voiko luonne muuttua enää? Onko kokemusta tällaisesta?

4

5368

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmmj

meillä oli sama ongelma, lappari vaan söi toisen hännän melkein karvattomaksi. Se meni meillä ainakin ohi kun koira täytti 1 1/2 vuotta. Tosin luut ovat edelleen vain kaikki mulle heti-periaatteella. Luonnemuutos muuten oli kuin katkaisijasta käännetty parempaan suuntaan, kun ikää tuli. Jopa kaikki raastavat tuokiot koulutuksen parissa vuoden ajan tuntuivat menevän perille yhdessä yössä. Malttia vaan:)

• vuotias

Meidän jo 7-vuotias narttu on hyvin samanlainen suhteessaan meidän toiseen koiraan. Kateellinen on, ja aika herkästi kiusaa toista koiraamme(10v). Koulutuksessa vahtii, ettei vieraat koirat pääse lähellekään minua. Salakavalasti takaa nyppää hännästä. Kimeästi haukkuu, ja ekana haluaa olla. Muuten aivan ihana ihmisille, seurallinen, iloinen ja oppivainen.

• Elmeri

Möh!
        minulla on kohta 9-vuotias lapinporokoira uros. Tästä ei koira parane!Ihana luonne,joskin täytyy sanoa että on myös tosi fiksu! Haastaa monesti kolutajansa- mutta kyllä se sitten palkitseekin! pentuikä on sitä minkä toivon jokaisen kestävä,tulokset ovat sen mukaiset miten paljon jaksat siihen panostaa.Koirani tulee kaikkien koirien kanssa erittäin hyvin toimeen , sekä lasten. (paitsi saksanpaimenkoirat;(.Koirani on saanut hyvän koirakoulutuksen ollessaan pentu "vanhalta" koiralta joka näytti "kaapin "paikan.Näin se menee- koiran elämä.

• Mie10

Meillä myös 8kk lapparipentu. Ja on todettava, että tämä koira ei kyllä anna yhtään mitään käytöstapoja ilmaiseksi vaan joka ikinen perustapa pitää opettamalla opettaa. Parhaillaan ohituksia harjoitellaan, vaihtelevalla menestyksellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe