Porin Linjat

PenttiNaumanen

Moni kaupunki tunnetaan palveluistaan.

Tässä asiassa, kuten monessa muussakin suuret kaupungit nauttivat erikoisetuja. Osallistuin tänään tilaisuuteen, missä keskusteltiin Porin kehittämisestä. Myönteistä oli se, että katseltiin tulevaisuuteen, ei pelkästään kerrattu mitä ennen on ollut ja mitä mahdollisesti mennyt vikaan.
Kaupungin nykyisyyden suuri joukkoliikenneresurssi on Porin Linjat Oy.
Taloudelliset seikat rasittavat sen kehittämistä ellemme siinäkin asiassa katso tuleviin aikoihin ja pyri lisäämään kaupungin vetovoimaisuutta.
Satakunnan pääkaupungin status velvoittaa, mutta myös palkitsee.
Joukkoliikenteen käyttäjät arvostavat helppoutta ja mukavuutta. Mikäli vielä aikataulut ja vuorojen määrä saadaan paremmin vastaamaan asukkaiden tarpeita, on päästy pitkälle.
Käyttäkään hyväksenne bussiliikennettä.

16

2290

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niinkuhei

      Mielestäni porin kaupunki ei ole tehnyt läheskään kaikkea mitä se voisi porin linjojen kehittämiseksi.

      Lipun hintojen ainainen nosto ajaa ihmiset muihin kulkuvälineisiin,joidenkin reittien lopettaminen, ja jatkuva pitkä odottaminen erityisesti tullessa ulasoorista kaupungille päin rasittaa hermoa.
      2 tuntia hyytävässä pakkasessa ei kiinnosta, ostin siis oman auton, enkä käytä porin linjoja enää jos suinkin voin välttää.

      Myös se, että kun ostin kuukausikortin, ja minulle sanottiin että pantin saa takaisin kun palauttaa kyseisen kortin, oli plussa.
      Totuus oli kuitenkin että minulle sanottiin että pidä korttisi, me emme enää anna niistä rahaa.

      Tällainen paska käytös kuluttajaa kohtaan ajaa takuulla ihmiset muuanne,ainakin ne joilla ei ole rahaa kiskurihintoihin.

      Jos meinaavat saada asiakkaita, on syytä harkita nostaako hintoja, vai laskeeko, että ihmiset viitsivät käyttää linjoja.

      Pidemmän matkan busseista on pelkkää hyvää sanottavaa.Ihmismäiset hinnat tyyliin 20€ turkuun on ok,lisäksi matkan aikana on mukava täti joka huolehtii että kaikki menee hienosti ja tuo kahvit ja teet. Se on sitä palvelua mitä halutaan.Siistit bussit ja kuskin hyvä,rauhallinen ajotapa on myös plussaa.

      Lopettaisivat sen riiston kaupunkihinnoissa.Miksei tehdä kuten isommissa paikoissa? Samalla lipulla voi matkustaa tietyn ajan sisällä useammassa bussissa.
      Ihmiset ehkä alkaisivat käymään kaupassa keskustassa bussilla,kun pääsee samalla lipulla takaisinkin jos ei lorvi.

      • PenttiNaumanen

        Olen monessa kohden niinkuhein kanssa samaa mieltä.
        Yksi kohta on juuri matkalippujen hinnoittelu. Ehkä hintojen alentaminen lisäisi matkustajamääriä ja siinä samalla myös linjan kannattavuutta. En tässä esittele laskuesimerkkejä väitteeni tueksi, mutta teen sen mielihyvin tarvittaessa.
        Sama koskee noita muutoksia, jotka koskevat panttia. Kerran sovitusta olisi aina pidettävä kiinni. Käytännössä tämä toteutuisi siten, että kaikki sen ajan kortit, jolloin sopimus oli voimassa lunastettaisiin takaisin. Vasta ne, jotka on ostettu lunastuspykälän rauettua kuuluisivat ei lunastettaviin.
        Panttia ei voi pyytää, ellei sitä aiota maksaa takaisin. Pantittomat kortit ovat siis (pitäisivät olla) halvempia kuin ne joihin pantti sisältyy.
        Porin kaupunkiliikenteen osalta pätee sama kuin muissakin asioissa; niitä voidaan kohdella seisahtuneisuuden taikka taantuman ajan ajatusmallin mukaan, taikka pyrkiä rohkeasti kehittämään eteenpäin.
        Tulevaisuuden suunnittelu ja tehtyjen suunnitelmien toteuttaminen on kovaa työtä, mutta palkitsee raatajat sekä taloudellisella menestyksellä että hyvällä mielellä.
        Rakkaan kotikaupunkimme kehittäminen pitää aloittaa jostakin. Aloittakaamme se pienistä asioista ja malttakaamme mielemme, jos kaikki ei heti onnistu.


    • Töitä hakenut

      On ihan kiva, että Porin Linjoistakin joskus keskustellaan.
      Hiljattain oli Porin Linjoissa avoinna Toimistosihteerin paikka. Hakijoita oli monta, minä mukaan lukien. Minulla on tehtävään vaadittava koulutus.
      Kerroin hakemuksessani halukkuuteni tiimityöskentelynä kehittää Porin Linjoja eteenpäin, (minulla kun PL:n lipunmyyjän mukaan riittää ihan mukavia kehitysideoita.) Suluissa olevaa en hakemuksessa tietenkään maininnut.
      En päässyt haastateltavien joukkoon, sain kirjeen kotiin, missä kerrottiin etten ollut valittujen joukossa ja ystävällisesti toivotettiin menestystä tulevissa haasteissani.
      Yllättäen on kaupungilla liikkunut huhu, jonka mukaan toimeen valittu oli Porin kaupungin työntekijän tytär, joka sillä hetkellä oli vailla työpaikkaa. Siis hänet valittiin muiden ohi SUHTEILLA?? Hän oli "sopiva" hoitamaan tehtävää.

      Kirjoittelin hiljattain Porin Linjoille palautetta asiasta. Ihan nätisti yritin kysellä, pitääköhän tämä huhu mahdollisesti paikkansa vai onko kateellisten panettelua.
      Nimittäin ei olisi ainutlaatuista, että kaupungin tehtäviin ja virkoihin valitaan mieluummin "sopiva" kuin pätevä. Tietoa on!
      En kirjoita tätä siksi, että vänkäväkisin haluaisin juuri tuon työpaikan. Kirjoitan siksi, että haluan pitää yllä keskustelua siitä, millä perustein Porin kaupungille otetaan työntekijöitä.
      Töitä tässä kaupungissa kaupungin virastoista ja kaupunkiomisteisista yhtiöistä saa vain SUHTEILLA TAI OMISTAMALLA SOPIVAN VÄRISEN JÄSENKIRJAN. Se on totinen tosi!
      Odotellaan ja katsellaan, kun yhtiön poliittisen mandaatin omaavat työntekijät ja asioista päättävät (SDP) yhdessä kehittävät, jos kehittävät meille hyvää, niin hyvää joukkoliikenneyhtiötä!
      Odottelen tällä hetkellä, mitä Porin Linjat minulle sähköpostilla purnaukseeni vastaa.

      Se pitää paikkansa, että yhtiötä pitää kehittää käyttäjäystävälliseen suuntaan tarkistelemalla lipun hintoja, vuorotarjontaa lisäämällä.
      Nykyinen kaupunginhallitus/valtuusto ja PL yhdessä ovatkin jo paljon hyvää saaneet viime vuosina aikaan. On toteutettu vaihto-oikeus kertalipulla tietyssä aikarajassa, otettu käyttöön 10-kortti, joka toimii samanhintaisena koko kaupungin alueella, on ostettu uusia autoja ja lisää on tulossa seuraavan kerran vuonna 2008.
      Mitä vielä kaivataan?

      • PenttiNaumanen

        Nimimerkin kirjoitus nostaa esiin kysymyksiä. Ehkä aluksi olisikin nostettava esiin niin paljon kysymyksiä kuin mahdollista, sen jälkeen priorisoitava asiat ja alettava ratkoa pulmakohtia sellaisessa järjestyksessä, mihin asiat niitä punnittaessa ovat asettuneet.
        Monesti virhesuman muodostuminen käynnistyy juuri siksi, että aletaan käsitellä keskeneräistä asiaa. Jos tässäkin tapauksessa aloittaisimme keskustelun heti, kun jotain tulee mieleen, niin käsittely saattaisi jäädä vähemmälle ja keskustelusta muodostuisi itsetarkoitus. Sehän ei paranna vallitsevaa tilannetta, vai mitä?
        Ensin on kartoitettava ja järjesteltävä pulmat tärkeysjärjestykseen.
        Pidän ratkaisun kannalta välttämättömänä, että kaikki ongelmat tuodaan esiin. Epätäydellinen kysymyksenasettelu johtaa epätäydelliseen vastausten saamiseen.


    • Ajovalo

      Porin linjat on kyllä itse aiheuttanut ahdinkonsa,kansa on jo vuosia ilmaissut tarpeensa jotka toteuttamalla asiakasvirta kasvaisi, näitä ovat aina olleet lippujen hitaa alas,vuoroja lisää, pitkät yhdistetyt vuorot pois, ja edes jonkinlainen tasa-arvo kaupunginosien välillä.
      Tampereella opiskellessani käytin aina bussia siellä homma toimii kuin rasvattu ja bussit ovat täynnä väkeä sama juttu turussa, tuollainen porin linjojen johdon flekmaattisuus asiakkaiden toiveita kohtaan taitaa johtua lähinnä laiskuudesta,ei viitsitä aloittaa mitään muutoksia koska tulisi hommia lisää kun tili on kuitenkin sama.
      Itse muuttaisin porinlinjojen palkkauksen sellaiseksi että tulos palkkiot tulisivat kasvaneesta asiakasvirrasta eikä säästöjen kautta tulevasta no, ei sitä ainakaan tulokseksi voi sanoa mitähän lienee...

      • PenttiNaumanen

        Suuret kaupungit painivat eri sarjassa kuin pienet. Ne saavat enemmän muiden muassa yhteiskunnan tukea kaupunkiliikenteensä järjestämiseen. Mahtaako Pori saada juuri mitään?
        Tämä ei saa estää meitä kansalaisia tarttumasta toimeen Porin kaupunkiliikenteen pulmien tarkastelemisessa.
        Me asumme ja elämme täällä. Helsinki ja Tampere ovat monelta osin muuta kuin me.
        Ihanteellista olisi, että kansalaisten aktiivisuus riittäisi niin pitkälle, että pystyisimme luomaan parannuksille kasvualustan.
        Asun Ahlaisissa. En purnaa kehnoa liikennettä asuinpaikkani ja keskikaupungin välillä, vaan mietin keinoja, millä tilannetta voitaisiin parantaa. Uskon, että tällaiset keinot löytyvät vain, jos me porilaiset yksissä tuumin saamme aikaan riittävän kysynnän ja opinion, joka edellyttää kysynnän tyydyttämistä tarjonnalla.


      • olisiko mahdollisuus
        PenttiNaumanen kirjoitti:

        Suuret kaupungit painivat eri sarjassa kuin pienet. Ne saavat enemmän muiden muassa yhteiskunnan tukea kaupunkiliikenteensä järjestämiseen. Mahtaako Pori saada juuri mitään?
        Tämä ei saa estää meitä kansalaisia tarttumasta toimeen Porin kaupunkiliikenteen pulmien tarkastelemisessa.
        Me asumme ja elämme täällä. Helsinki ja Tampere ovat monelta osin muuta kuin me.
        Ihanteellista olisi, että kansalaisten aktiivisuus riittäisi niin pitkälle, että pystyisimme luomaan parannuksille kasvualustan.
        Asun Ahlaisissa. En purnaa kehnoa liikennettä asuinpaikkani ja keskikaupungin välillä, vaan mietin keinoja, millä tilannetta voitaisiin parantaa. Uskon, että tällaiset keinot löytyvät vain, jos me porilaiset yksissä tuumin saamme aikaan riittävän kysynnän ja opinion, joka edellyttää kysynnän tyydyttämistä tarjonnalla.

        mutta löytyisiköhän sitä rahaa valtion apurahakirstuista jos osattaisiin oikein perusteltuna sitä anoa ?
        Joukkoliikenne kuolee pikku hiljaa pystyyn jollei parannuksia tapahdu.

        Totta on, että isot kasvukaupungit saavat enemmän tukea mutta mm. aikoinaan jo todella pahassa jamassa olleessa Turussa on osattu myös kehittää ja yhtiöittää bussiyhtiöitä niin, että lippujen hintoja ei ole tarvinnut nostaa - hintoja jopa järkeistettiin. Siellä myös mm. lastenvaunujen kanssa matkaava pääsee ilmaiseksi, mikä täälläkin toteutettuna kannustaisi ainakin äitejä jättämään oman auton kotiin asioidessaan keskustassa ja ylipäätään kannustaisi matkaamaan markettien välillä muulloinkin kuin iltaisin ja ruuhka-aikaan.

        On ihmeellistä että monesti kävijämäärän lisäämisyritykset ovat sama kuin lippujen hinnan nosto. Sivusta seuranneena eräässäkin museossa se tyyli karkoitti viimeisetkin kävijät. Luulisi että kun hinnat ovat kohdallaan, raaskitaan palvelua käyttää - jopa uudestaan ja useammin.

        Lippujen hintojen järkeistäminen ja vuorojen lisääminen / uudelleenjärjestely olisivat mielestäni ensimmäiset lääkkeet tähän vaivaan joka Porin Linjoja vaivaa.


      • PenttiNaumanen
        olisiko mahdollisuus kirjoitti:

        mutta löytyisiköhän sitä rahaa valtion apurahakirstuista jos osattaisiin oikein perusteltuna sitä anoa ?
        Joukkoliikenne kuolee pikku hiljaa pystyyn jollei parannuksia tapahdu.

        Totta on, että isot kasvukaupungit saavat enemmän tukea mutta mm. aikoinaan jo todella pahassa jamassa olleessa Turussa on osattu myös kehittää ja yhtiöittää bussiyhtiöitä niin, että lippujen hintoja ei ole tarvinnut nostaa - hintoja jopa järkeistettiin. Siellä myös mm. lastenvaunujen kanssa matkaava pääsee ilmaiseksi, mikä täälläkin toteutettuna kannustaisi ainakin äitejä jättämään oman auton kotiin asioidessaan keskustassa ja ylipäätään kannustaisi matkaamaan markettien välillä muulloinkin kuin iltaisin ja ruuhka-aikaan.

        On ihmeellistä että monesti kävijämäärän lisäämisyritykset ovat sama kuin lippujen hinnan nosto. Sivusta seuranneena eräässäkin museossa se tyyli karkoitti viimeisetkin kävijät. Luulisi että kun hinnat ovat kohdallaan, raaskitaan palvelua käyttää - jopa uudestaan ja useammin.

        Lippujen hintojen järkeistäminen ja vuorojen lisääminen / uudelleenjärjestely olisivat mielestäni ensimmäiset lääkkeet tähän vaivaan joka Porin Linjoja vaivaa.

        Nimimerkki sivuaa hyvin tärkeää asiaa kysyessään: "mutta löytyisiköhän sitä rahaa valtion apurahakirstuista jos osattaisiin oikein perusteltuna sitä anoa ?"

        Loppulauseessaan hän toteaa: "Lippujen hintojen järkeistäminen ja vuorojen lisääminen / uudelleenjärjestely olisivat mielestäni ensimmäiset lääkkeet tähän vaivaan joka Porin Linjoja vaivaa."

        Hänen puheenvuorossaan sekä ehdotetaan että priorisoidaan.

        Kysymys on kuitenkin tätä paljon laajempi. On luotava strategia ja lyötävä lukkoon mahdollisimman suuren joukon kaupunkilaisia arvostukset tässä asiassa.

        Yksi lähtökohta olisi hyvä pitää mielessä. Nimittäin se, olemmeko kiinnostuneita tilanteesta tässä ja nyt, vai onko asenteemme myös huomista ajatteleva?

        Ideoiden kartoitusta varten olisi hyvä saada kutsutuksi koolle jonkinlainen kuluttajafoorumi, jossa Porin Linjojen suunnitteluporras sekä Porin kaupungin asianomainen päättäjätaho olisivat läsnä. Tämä työrukkanen voisi aluksi toimia jopa talkoopohjalla, jotta saataisiin toimeksi jotakin, mistä ponnistaa.
        Löytyykö näin pitkälle meneville ehdotuksille kannatusta?


      • porinlinjat
        PenttiNaumanen kirjoitti:

        Nimimerkki sivuaa hyvin tärkeää asiaa kysyessään: "mutta löytyisiköhän sitä rahaa valtion apurahakirstuista jos osattaisiin oikein perusteltuna sitä anoa ?"

        Loppulauseessaan hän toteaa: "Lippujen hintojen järkeistäminen ja vuorojen lisääminen / uudelleenjärjestely olisivat mielestäni ensimmäiset lääkkeet tähän vaivaan joka Porin Linjoja vaivaa."

        Hänen puheenvuorossaan sekä ehdotetaan että priorisoidaan.

        Kysymys on kuitenkin tätä paljon laajempi. On luotava strategia ja lyötävä lukkoon mahdollisimman suuren joukon kaupunkilaisia arvostukset tässä asiassa.

        Yksi lähtökohta olisi hyvä pitää mielessä. Nimittäin se, olemmeko kiinnostuneita tilanteesta tässä ja nyt, vai onko asenteemme myös huomista ajatteleva?

        Ideoiden kartoitusta varten olisi hyvä saada kutsutuksi koolle jonkinlainen kuluttajafoorumi, jossa Porin Linjojen suunnitteluporras sekä Porin kaupungin asianomainen päättäjätaho olisivat läsnä. Tämä työrukkanen voisi aluksi toimia jopa talkoopohjalla, jotta saataisiin toimeksi jotakin, mistä ponnistaa.
        Löytyykö näin pitkälle meneville ehdotuksille kannatusta?

        Yksi ylitse muiden on POLKUPYÖRÄ ,

        ei tarvii tuhrata työmatkaa kotiseuturetkeen mennessä ,saatika työn loputtua ootella torilla tuntia et seuraava linjuri menee ,
        jos tätä nyt sattuis lukemaan joku sellanen suunnittelu tehtävissä oleva pyytäisin ottamaan huomioon seuraavat seikat .
        töissä käydään joka viikonpäivä
        työajat ovat muutakin kun 8,00-------16,00
        tiedottaminen esim vaihtomahdollisuuksista
        reittien uudelleen suunnittelu
        ja ennenkaikkea
        KERTALIPUN HINTA ALAS 2,70€ ON JO HURJA HINTA ALLE 3KM MATKALTA ,eli 2,7*5,94=15,95 mummonmarkkaa kuka olis maksanut joskus ton


      • ettei tiedotus...
        porinlinjat kirjoitti:

        Yksi ylitse muiden on POLKUPYÖRÄ ,

        ei tarvii tuhrata työmatkaa kotiseuturetkeen mennessä ,saatika työn loputtua ootella torilla tuntia et seuraava linjuri menee ,
        jos tätä nyt sattuis lukemaan joku sellanen suunnittelu tehtävissä oleva pyytäisin ottamaan huomioon seuraavat seikat .
        töissä käydään joka viikonpäivä
        työajat ovat muutakin kun 8,00-------16,00
        tiedottaminen esim vaihtomahdollisuuksista
        reittien uudelleen suunnittelu
        ja ennenkaikkea
        KERTALIPUN HINTA ALAS 2,70€ ON JO HURJA HINTA ALLE 3KM MATKALTA ,eli 2,7*5,94=15,95 mummonmarkkaa kuka olis maksanut joskus ton

        On hassua, että Porin Linjat aika-ajoin tiedottaa ja markkinoi erilaisista lippuvaihtoehdoista niin maakunnan päälehdessä kuin ilmaisjakelulehdissäkin.

        Kertalippu, joka perusmaksualueella on 2,70 euron hintainen, oikeuttaa yhteen vaihdolliseen matkaan perusmaksualueen rajoissa. Matkustaessa rajan ulkopuolelle kertalipun hinta nousee asteittain.
        Lipputyyppi sopii muutamia harvoja matkoja silloin tällöin matkaaville. Ei ole tarkoitettukaan päivittäiseen käyttöön.
        On olemassa 10-kortti, siinä on siis 10 matkaa ladattuna valmiiksi. Hinta on 20 euroa, yhden matkan hinnaksi tulee siis 2 euroa.
        10-kortti on voimassa 3 kuukautta. Käyttäjällä on siis aikaa nuo kolme kuukautta käyttää nuo 10 matkaa. Helppoa, vaikka liikkuisi bussilla harvoin. Toimii KOKO Porin kaupungin alueella Reposaarta myöten.

        Kun käyttää bussia päivittäin, silloin kannattaa ostaa kuukausilippu. Kuukausilipun nykyisestä hinnasta en tiedä, mutta mekaniikka toimii samoin; tulee aina halvemmaksi kuin kertalippu, halvemmaksi kuin 10-kortti.

        Ja aina ihmettelen sitä, että valitetaan bussilla kulkemisen olevan niin kallista KERTALIPUILLA.

        Porin Linjojen lippumyymälässä Höövelissä kävelykadulla on erittäin palvelualtis ja ihana asiakaspalvelija neuvomassa siinä, minkälaisen lipun juuri Sinä tarvitset matkoihisi, jotta se on mahdollisimman edullinen.
        Laiskuusko estää vierailemasta lipputoimistossa lippua hakemassa??


      • sorry!
        ettei tiedotus... kirjoitti:

        On hassua, että Porin Linjat aika-ajoin tiedottaa ja markkinoi erilaisista lippuvaihtoehdoista niin maakunnan päälehdessä kuin ilmaisjakelulehdissäkin.

        Kertalippu, joka perusmaksualueella on 2,70 euron hintainen, oikeuttaa yhteen vaihdolliseen matkaan perusmaksualueen rajoissa. Matkustaessa rajan ulkopuolelle kertalipun hinta nousee asteittain.
        Lipputyyppi sopii muutamia harvoja matkoja silloin tällöin matkaaville. Ei ole tarkoitettukaan päivittäiseen käyttöön.
        On olemassa 10-kortti, siinä on siis 10 matkaa ladattuna valmiiksi. Hinta on 20 euroa, yhden matkan hinnaksi tulee siis 2 euroa.
        10-kortti on voimassa 3 kuukautta. Käyttäjällä on siis aikaa nuo kolme kuukautta käyttää nuo 10 matkaa. Helppoa, vaikka liikkuisi bussilla harvoin. Toimii KOKO Porin kaupungin alueella Reposaarta myöten.

        Kun käyttää bussia päivittäin, silloin kannattaa ostaa kuukausilippu. Kuukausilipun nykyisestä hinnasta en tiedä, mutta mekaniikka toimii samoin; tulee aina halvemmaksi kuin kertalippu, halvemmaksi kuin 10-kortti.

        Ja aina ihmettelen sitä, että valitetaan bussilla kulkemisen olevan niin kallista KERTALIPUILLA.

        Porin Linjojen lippumyymälässä Höövelissä kävelykadulla on erittäin palvelualtis ja ihana asiakaspalvelija neuvomassa siinä, minkälaisen lipun juuri Sinä tarvitset matkoihisi, jotta se on mahdollisimman edullinen.
        Laiskuusko estää vierailemasta lipputoimistossa lippua hakemassa??

        On siis aika hassua, että vaikka Porin Linjat aika-ajoin tiedottaa ja markkinoi erilaisista lipuista, mutta se ei tunnu menevän perille...


    • ABCe

      Eilen oli tarkoitukseni matkustaa PL:n kyydissä kauppatorille.

      Siis nettiin katsomaan aikatauluja n. tunti ennen aiottua matkaa. Eipä ollut aikataulua, oli vain maanantaina alkavat uudet aikataulut.

      Niin siinä taas kävi. Ei päässyt satunnainen matkailija julkisilla kulkuneuvoilla keskustaan.

      Toivottavasti ei pitkään aikaan tarvitse turvautua bussikyytiin.

      • Änkyrä Vänkyrä

        Suutuit varmaan kamalasti, kun et nyt juuri nimenomaisena hetkenä päässyt bussin kyytiin?
        3-vuotiailla on tapana sanoa, että jos ei leikitä niin kuin minä sanon, sitten ei leikitä lainkaan. :)

        Kevään tulevista aikataulumuutoksista on ollut informaatiota Satakunnan Kansassa ja ilmaisjakelulehdissä. Myös ainakin Sampolaan on jaettu muuttuneet aikataulut ihan postiluukuista sisään.

        Uudet aikataulut 2.4. alkaen ilmestyivät nettiin ehkä Perjantaina, koska toimistohenkilökunta ei tunne viikonlopputöitä.
        Onpa hyvä, että ainakin netistä löytyvät Maanantai-aamun uudet aikataulut, niin tiedetään milloin kannattaa pysäkillä seistä. Jos informaatio on muuten sattunut menemään ohi.
        Parannusehdotukset nettisivuista voi jättää Porin Linjojen omalle nettisivulle tai soittaa puhelimella. Täällä asian käsittely ei paranna asiaa yhtään.


      • PenttiNaumanen
        Änkyrä Vänkyrä kirjoitti:

        Suutuit varmaan kamalasti, kun et nyt juuri nimenomaisena hetkenä päässyt bussin kyytiin?
        3-vuotiailla on tapana sanoa, että jos ei leikitä niin kuin minä sanon, sitten ei leikitä lainkaan. :)

        Kevään tulevista aikataulumuutoksista on ollut informaatiota Satakunnan Kansassa ja ilmaisjakelulehdissä. Myös ainakin Sampolaan on jaettu muuttuneet aikataulut ihan postiluukuista sisään.

        Uudet aikataulut 2.4. alkaen ilmestyivät nettiin ehkä Perjantaina, koska toimistohenkilökunta ei tunne viikonlopputöitä.
        Onpa hyvä, että ainakin netistä löytyvät Maanantai-aamun uudet aikataulut, niin tiedetään milloin kannattaa pysäkillä seistä. Jos informaatio on muuten sattunut menemään ohi.
        Parannusehdotukset nettisivuista voi jättää Porin Linjojen omalle nettisivulle tai soittaa puhelimella. Täällä asian käsittely ei paranna asiaa yhtään.

        "Parannusehdotukset nettisivuista voi jättää Porin Linjojen omalle nettisivulle tai soittaa puhelimella. Täällä asian käsittely ei paranna asiaa yhtään."

        Olisi mielenkiintoista tietää kenen esittämä väite yllä oleva sitaatti on?

        Asiakkaiden kesken tapahtuva pohdiskelu - kaupunkilaisten kokoontuminen saman pöydän ääreen - lienee yksi tehokkaimmista tavoista sitoutua kehittämään kotikaupunkimme kulkuyhteyksiä.

        "Täällä asian käsittely ei paranna asiaa yhtään" kuulostaa uhmakkaalta, mutta tehottomalta puheelta.

        Sitä paitsi keskustelu suurena kokonaisuutena näyttää asialliselta. Toki täällä tuodaan esille ongelmia, koska niitä on. Kirjoittajat ovat myös tehneet avoimesti korjausehdotuksia.

        Tuskin kukaan vakavissaan on sitä mieltä, että paikallisliikenneyhtiö toimii idealaatikosta poimitun työjärjestyksen mukaan. Toisin sanoen kurkistaa aamulla idealaatikkoon taikka lukee palautepalstan omalta nettisivultaan osatakseen päättää mitä tänään tehdään!

        Asiakkaat ovat jokaisen liikeyrityksen olemassaololle välttämätön voimavara. Menestyvät yritykset käyttävät tätä tietoa hyväkseen.

        Kaupunkiliikenteen osalta asiakkaan ja liikenneyhtiön lisäksi ongelman ytimessä on kaupunki. Tässä tapauksessa Porin kaupunki.
        Kaupungin elinvoimaisuus ja vetovoimaisuus ovat pitkäli kiinni siitä miten (aluskasvillisuus) infrastruktuuri, minun suomentamanani alkeelliset peruspalvelut on järjestetty.

        Kaupunki, jossa ihmiset tuntevat olonsa miellyttäväksi ja helpoksi toimii tehokkaammin kuin Änkyrä Vänkyrä, joka nimittää Porin linjojen asiakasta monisanaisesti: "Suutuit varmaan kamalasti, kun et nyt juuri nimenomaisena hetkenä päässyt bussin kyytiin?
        3-vuotiailla on tapana sanoa, että jos ei leikitä niin kuin minä sanon, sitten ei leikitä lainkaan. :)"

        Alle kolmivuotiaan tasolle jäänyttä kutsutaan idiootiksi. Änkyrä Vänkyrä ei uskalla kuitenkaan sanoa idiootti, vaan kuvailee häntä kuten lainaus yllä kertoo.

        Nimimerkki on julkaissut kirjoituksensa yhden jälkeen yöllä. Ehkä tuo etunimi Änkyrä kertoo jotakin.

        Rakkaan kotikaupunkimme kehittämishankkeet parempaan suuntaan voidaan hoitaa myös päiväsaikaan. Silloin keskustelijat ovat virkeitä ja toimintakykyisiä.
        Toivon hartaasti, että jatkamme keskustelua täällä ja jos mahdollista järjestämme ennen pitkää yhteisiä neuvottelutilaisuuksia tässä ketjussa aiemmin esitetyn mallin mukaisesti.


      • Ei mielestäni turhaa
        PenttiNaumanen kirjoitti:

        "Parannusehdotukset nettisivuista voi jättää Porin Linjojen omalle nettisivulle tai soittaa puhelimella. Täällä asian käsittely ei paranna asiaa yhtään."

        Olisi mielenkiintoista tietää kenen esittämä väite yllä oleva sitaatti on?

        Asiakkaiden kesken tapahtuva pohdiskelu - kaupunkilaisten kokoontuminen saman pöydän ääreen - lienee yksi tehokkaimmista tavoista sitoutua kehittämään kotikaupunkimme kulkuyhteyksiä.

        "Täällä asian käsittely ei paranna asiaa yhtään" kuulostaa uhmakkaalta, mutta tehottomalta puheelta.

        Sitä paitsi keskustelu suurena kokonaisuutena näyttää asialliselta. Toki täällä tuodaan esille ongelmia, koska niitä on. Kirjoittajat ovat myös tehneet avoimesti korjausehdotuksia.

        Tuskin kukaan vakavissaan on sitä mieltä, että paikallisliikenneyhtiö toimii idealaatikosta poimitun työjärjestyksen mukaan. Toisin sanoen kurkistaa aamulla idealaatikkoon taikka lukee palautepalstan omalta nettisivultaan osatakseen päättää mitä tänään tehdään!

        Asiakkaat ovat jokaisen liikeyrityksen olemassaololle välttämätön voimavara. Menestyvät yritykset käyttävät tätä tietoa hyväkseen.

        Kaupunkiliikenteen osalta asiakkaan ja liikenneyhtiön lisäksi ongelman ytimessä on kaupunki. Tässä tapauksessa Porin kaupunki.
        Kaupungin elinvoimaisuus ja vetovoimaisuus ovat pitkäli kiinni siitä miten (aluskasvillisuus) infrastruktuuri, minun suomentamanani alkeelliset peruspalvelut on järjestetty.

        Kaupunki, jossa ihmiset tuntevat olonsa miellyttäväksi ja helpoksi toimii tehokkaammin kuin Änkyrä Vänkyrä, joka nimittää Porin linjojen asiakasta monisanaisesti: "Suutuit varmaan kamalasti, kun et nyt juuri nimenomaisena hetkenä päässyt bussin kyytiin?
        3-vuotiailla on tapana sanoa, että jos ei leikitä niin kuin minä sanon, sitten ei leikitä lainkaan. :)"

        Alle kolmivuotiaan tasolle jäänyttä kutsutaan idiootiksi. Änkyrä Vänkyrä ei uskalla kuitenkaan sanoa idiootti, vaan kuvailee häntä kuten lainaus yllä kertoo.

        Nimimerkki on julkaissut kirjoituksensa yhden jälkeen yöllä. Ehkä tuo etunimi Änkyrä kertoo jotakin.

        Rakkaan kotikaupunkimme kehittämishankkeet parempaan suuntaan voidaan hoitaa myös päiväsaikaan. Silloin keskustelijat ovat virkeitä ja toimintakykyisiä.
        Toivon hartaasti, että jatkamme keskustelua täällä ja jos mahdollista järjestämme ennen pitkää yhteisiä neuvottelutilaisuuksia tässä ketjussa aiemmin esitetyn mallin mukaisesti.

        Olen tähän asti aina ymmärtänyt, että myös yrityksen, minkä tahansa, palautelaatikolla on ainakin jonkinasteinen voima vaikuttaa siihen, mitä yrityksessä tapahtuu. Itse Porin kaupungillakin sellainen on, ainakin kysymystorin muodossa. Näen, että myös esim. kaupunginvaltuutetun sähköposti toimii sellaisena. Kaikki tämä on jonkinasteista vaikuttamista johonkin asiaan. Olen näitä vaikutusväyliä aina käyttänyt ja tulen käyttämään myös jatkossa.
        Jos palautepalstoilla ei ole mitään merkitystä, miksi ne ylipäänsä ovat olemassa?

        On hyvä, että jollakulla riittää halua ja voimia yrittää koota kokoon porukkaa keskustelemaan Porin Linjoista ja kaupungissa liikkumisen ongelmista.
        Yksikään Porin Linjojen asioista päättävistä ei varmaankaan tätä foorumiakaan kehityspalstanaan pidä ja kaupunkilaisten keskenään pohtiminen ja yhtiön haukkuminen täällä ei asioita muuta mihinkään.
        Siis onko ehdotuksia, miten ryhmävaikutuksella saadaan jotain perille Porin Linjoille ASTI?
        Lähetetään Porin Linjoille kirje, adressi tms.?
        Vaaditaan kaupunginvaltuustolta jotain?
        Marssitaan joukolla Porin Linjojen toimistoon ja vaaditaan jotain?
        Miksi yksittäisen ihmisen palaute-vaikuttaminen ei myös tuottaisi jotain?

        P.S. Tulee pian kiire, kesä tulee ja porilaisista suuri osa siirtyy polkupyöriin ja asian kiinnostus laimenee. Porin Linjoissa ensi talven bussiaikatauluja mietitään jo.


      • ABCe
        Änkyrä Vänkyrä kirjoitti:

        Suutuit varmaan kamalasti, kun et nyt juuri nimenomaisena hetkenä päässyt bussin kyytiin?
        3-vuotiailla on tapana sanoa, että jos ei leikitä niin kuin minä sanon, sitten ei leikitä lainkaan. :)

        Kevään tulevista aikataulumuutoksista on ollut informaatiota Satakunnan Kansassa ja ilmaisjakelulehdissä. Myös ainakin Sampolaan on jaettu muuttuneet aikataulut ihan postiluukuista sisään.

        Uudet aikataulut 2.4. alkaen ilmestyivät nettiin ehkä Perjantaina, koska toimistohenkilökunta ei tunne viikonlopputöitä.
        Onpa hyvä, että ainakin netistä löytyvät Maanantai-aamun uudet aikataulut, niin tiedetään milloin kannattaa pysäkillä seistä. Jos informaatio on muuten sattunut menemään ohi.
        Parannusehdotukset nettisivuista voi jättää Porin Linjojen omalle nettisivulle tai soittaa puhelimella. Täällä asian käsittely ei paranna asiaa yhtään.

        Samantekevää, jos tuomitset minut hh:ksi.

        Tämän otsikon alla sattui olemaan PL:n asioita ja osallistuin keskusteluun. Ilmaisin pettymykseni ja kuten sanoin oli mentävä muulla tavalla.

        Pettynyt olin, koska olin ennenkin (satunnaisesti) tarkistanut milloin pitää mennä pysäkille. Nyt vain oli tiettyyn aikaan oltava keskustassa ja en voinut luottaa aikatauluun joka ei vielä ollut voimassa.

        SE SIITÄ.
        PÄÄSEN KYLLÄ TÄSTÄ YLI ;) varsinkin kun muu tapa kulkea järjestyi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nyt tajusin mitä haet takaa

      En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3097
    2. Kaksi tyttöä putosi

      Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      81
      2984
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

      Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      191
      2504
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

      En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2205
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

      Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      27
      1529
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

      Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1416
    7. Naiselle mieheltä

      Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    8. Kaipaan niin....

      Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

      Etkä! 😘
      Ikävä
      13
      1269
    10. Mikset vain

      Unohtaisi?
      Ikävä
      22
      1251
    Aihe