Voiko Duact aiheuttaa verenpaineen nousua ja sydämen tykytystä? Mulla nämä oireet alkoivat heti, kun aloin ottamaan Duactia flunssaisen nuhan hoitoon.
Duact ja verenpaineen nousu
3
3899
Vastaukset
- Duact
sisältää lääkeainetta, jonka sivuvaikutuksena on verenpaineen nousu ja tykytys. Olikohan lääkkeen nimi muistaakseni pseudoefedriini. Se supistaa nenän limakalvoja ja auttaa tukkoisuuteen, mutta sivuvaikutukset ovat nämä. Siksi sitä ei saakaan käyttää kuin tilapäisesti, olikohan niin, että maksimissaan 10 päivää.
- _ymmällään_
Kiitos tiedosta. :)
- -klup-
_ymmällään_ kirjoitti:
Kiitos tiedosta. :)
Olen itselläni huomannut, että voin todella pahaan nuhaan syödä Duactia enintään viikon ajan ja enintään 2 tbl päivässä. Näiden ylityksen jälkeen alkaa verenpaine reagoida. Siitä huolimatta lääkärit mielellään tätä minulle määräisivät - en jaksa enää tapella asiasta vaan käyttämättömiä reseptejä alkaa kertymään :o)
Minulla on verenpainetautiin Bisoprol 10 mg ja Coversyl 2 mg, mutta paineet karkaavat Duactilla.
Oikein oli aiempi kirjoittaja muistanut, pseudoefedriinistä on kyse.
Sain nyt yskään Bricanyl-inhalaattorin, paineet nousivat vähän ja pulssi tuonne 80-100 tasolle, eli käyttämättä jää sekin tötterö. Nämä ovat tietenkin yksilöllisiä juttuja, minulla sama tapahtuu myös Salbutamolia sisältävillä valmisteilla.
Näin flunssa-aiheisia lääkkeitä pohdiskellen :o)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575529- 954461
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752644Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s731177Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3341062- 61873
- 28853
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46836Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja106817Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52799