Duact ja verenpaineen nousu

_ymmällään_

Voiko Duact aiheuttaa verenpaineen nousua ja sydämen tykytystä? Mulla nämä oireet alkoivat heti, kun aloin ottamaan Duactia flunssaisen nuhan hoitoon.

3

3974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Duact

sisältää lääkeainetta, jonka sivuvaikutuksena on verenpaineen nousu ja tykytys. Olikohan lääkkeen nimi muistaakseni pseudoefedriini. Se supistaa nenän limakalvoja ja auttaa tukkoisuuteen, mutta sivuvaikutukset ovat nämä. Siksi sitä ei saakaan käyttää kuin tilapäisesti, olikohan niin, että maksimissaan 10 päivää.

• _ymmällään_

Kiitos tiedosta. :)

• -klup-
        _ymmällään_ kirjoitti:

Kiitos tiedosta. :)

Olen itselläni huomannut, että voin todella pahaan nuhaan syödä Duactia enintään viikon ajan ja enintään 2 tbl päivässä. Näiden ylityksen jälkeen alkaa verenpaine reagoida. Siitä huolimatta lääkärit mielellään tätä minulle määräisivät - en jaksa enää tapella asiasta vaan käyttämättömiä reseptejä alkaa kertymään :o)
        Minulla on verenpainetautiin Bisoprol 10 mg ja Coversyl 2 mg, mutta paineet karkaavat Duactilla.

Oikein oli aiempi kirjoittaja muistanut, pseudoefedriinistä on kyse.

Sain nyt yskään Bricanyl-inhalaattorin, paineet nousivat vähän ja pulssi tuonne 80-100 tasolle, eli käyttämättä jää sekin tötterö. Nämä ovat tietenkin yksilöllisiä juttuja, minulla sama tapahtuu myös Salbutamolia sisältävillä valmisteilla.

Näin flunssa-aiheisia lääkkeitä pohdiskellen :o)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      300
      7468
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      79
      5822
    3. Kylillä nainen puhutaan

Että olet heilutellut peittoa yhden, toisen ja kolmannen kanssa. Pitääkö paikkansa?
      Ikävä
      158
      3745
    4. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      151
      3463
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      32
      1867
    6. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      183
      1806
    7. Olet kiva

Olet kiva :)
      Ikävä
      43
      1431
    8. Miksi haluat alentaa muita?

Luulin sinua niin erilaiseksi, poikkeavan hyväksi, olin väärässä.
      Ikävä
      22
      1401
    9. Heih! Vieläkö ehtii laittaa auringonkukat kasvamaan?

Kerkeekö auringonkukat kukkimaan, kun upottaa auringonkukan siemenet kävelyreittien varrella multiin? Vai onko jo ihan
      Maailman menoa
      64
      1374
    10. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      15
      1335
    Aihe