kissan silmät

vuotaa vettä

Anoppini kissalla vuotaa silmät usein. Tulee kirkasta nestettä ja ne sitten myös rähmii. Aina on sellaiset paakut silmissä- tuntuu että omistaja ei välitä mitään tuosta vaivasta.. olen hänelle siitä sanonutkin. Osti vanupuikkoja joilla ottaa sitten rähmät pois, mutta ostamisen jälkeen ei ole kertaakaan ottanut.minä olen aina kostealla paperilla ottanut ne sitten pois.. onko kissalla joku silmätulehdus?
Mitä voisi tehdä kisulle?

5

815

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .........

jos ei muuta vikaa näy kuin rähmiminen eli ei sidekalvo kun silmää raottaa turvonnut ja punoita eikä pidä silmää puolikiinni eikä silmät tunnu vaivaavan, niin sitten luulisin että silmät ovat vain herkät esim huonepölylle tai kissahiekkamerkki on liian pölisevää ja ärsyttää. joillakin roduilla silmät on myös herkemmät vuotamaan. herkkiin silmiin voi käyttää eläinkaupasta ja apteekista saatavia silmätippoja tai edes pyyhkiä kostealla. lääkärilläkäyntiä on ilm turha kai ehdottaakaan anopille.

• Kiikikonna

kissallani vuotaa ajoin silmä ja rähmii. Käytin aikoinaan E.lääkärillä ja sain tippoja mutta ei auttanut. Joskus Kisu raapii silmiään, silloin pyyhin keitettyyn veteen kostutetulla vanulla ja aina on parantunut, mutta se tulee jostakin syystä takaisin. Kisu ei muuten ole mitenkään sairas vaan potra ja terve kissaneiti.

• kolmessa päivässä

Sanotaan että silmätulehdus jos 3 päivässä mene ohi .On vietävä lääkäriin!Silmistä erittyy tahmeaa limaista rähmää.Silmät saataa olla turtanakin.

• kissa parkaa

omistajahan ei suostu viemään kissaa lääkäriin, koska eihän sitä mikään vaivaa, silmät vaan vähän vuotaa!
      Kiitos teille näistä tiedoista!!
      Yritän saada hänet ymmärtämään, että mielellään jos käyttäisi kissaa lääkärissä!!

• kisseliini

Silmätulehduksella voi hoitamattomana olla vakavat seuraamukset ja kissa kärsii ihan selvästi! Silmätipoilla varmasti hoituisi! Eli ole sinä eläinrakas ja vie kissa lääkäriin ja voit sanoa samalla sille anopille(ko se oli?), että hän rikkoo eläinsuojelulakia. Laki velvoittaa omistajaa viemään eläimen lääkäriin, jos vaivoja ilmaantuu! Siitä voi joutua jopa vastuuseen, että ei ole mistään vähäpätöisestä asiasta. Sitten tekee vaikka ilmoituksen eläinsuojeluviranomaisille, eiköhän viimeistään sitten onnistu eläinlääkärille vienti, kun antavat varoituksen.Jos kissa hankitaan, siitä pitää myös huolehtia!
        Auta sinä kisuparkaa omalta osaltasi ja viet käynnille, hinta on varmaan 50 euron paikkeilla reseptien kanssa.Ja sillä homma hoituu...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5862
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4414
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2981
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      340
      1579
    6. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      70
      1339
    7. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1216
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1179
    10. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      10
      1170
    Aihe