Mitenkähän pääsisi ulkomaille esimerkiksi hotellin respaan töihin? Kellään kokemusta? Mitä muita töitä voi tehdä hotelleissa? Kertokaa kokemuksia hyviä ja etenkiin huonoja. Kiitos! :)
Vastaukset 5
- helposti
saa hotellialan töitä käymällä paikan päällä ja täyttämässä hakemuksia ja jobcenterit hakee paljon alalle porukkaa töihin esim bournemouthiin jossa itse olin 3 vuotta.loistopaikka,upeat rannat ja paljon hotelleja mistä voi saada töitä.suosittelen!
- toita
Espanjasta myos saa kohtalaisen helposti hotelleista toita, siis kanarialta tai rannikolta, esim. Madridissa on pakko olla jo kokemusta. Jos hotellit on ulkomaalaisille paaosassa, ei edes tarvii paljoo osata espanjaa. Entertaineriksi on myos helppo paasta, esim firman nimelta Acttiv kautta... englannilla ja saksalla paasee alkuun...
- Hotelliin(ko)
Minuakin kiinnostaisi hotellityö ulkomailla: hotellin respassa tai ehkä vielä enemmän jossain muussa työnkuvassa.
En olisi ihan vielä lähtemässä mutta kiinnostaisi että kannattaisiko hankkia jonkin sortin koulutusta/kokemusta ensin, tai että voisiko tällaista koulutusta saada esim. Englannissa? Ehkäpä jonkin sortin oppisopimuksen kautta? Miten käytännössä?
Enkä todellakaan havittele edes tulevaisuudessa mitään huippuhotelleja vaan ihan peruspaikkaa...
Kiitän, niistä mahdollisista tulevista vastauksistanne, joita toivon että tänne tulee.
- lisää hinkuva
Olen ollut kahdesti ulkomailla töissä hotellissa, kumpikin kerta varsin mielenkiintoinen. Ensimmäisellä kerralla menin suomalaisen välitysfirman kautta töihin hyvin pieneen hotelliin töihin, jossa sitten tein kaikkia hotellin töitä (kerrossiivous, keittiö, sali, baari ja respa). Menin töihin lähes heti lukion jälkeen, hinku oli kova jo yläasteella päästä kurkistamaan mitä muualla maailmassa tehdään. Helpoimmin töitä saa kerrossiivouksen puolelta ja siitä sitten esim tarjoilijan töitä. Riippuu ihan siitä miten paljon omaa kielitaitoa (niin suullista kuin kirjallista) ja minkälainen työkokemus haettavasta paikasta on. Kannattaa ilman muuta lähteä töihin vaikka kielitaito vähän ruosteessa olisikin (ei tosin silloin noita respan paikkoja kannata hakea) kyllä se kielitaito karttuu sitä mukaa.
Realistisuus on valttia kun menee ulkomaille töihin sillä useasti esim työolot voivat olla täysin erilaiset mihin me suomalaiset olemme tottuneet. Erilaiset tavat ja tottumukset ovat rikkaus, mutta ne myös aiheuttavat helposti niitä harmaita hiuksia. Kannattaa aina varmistaa mahdollisimman tarkkaan mihin on lupautunut ja mihin työnantaja on lupautunut, ettei niitä ikäviä yllätyksiä pääse hirveästi syntymään.
Ulkomailla työskentely on varsin mielenkiintoinen kokemus, jota voin suositella, jos vain omaa oikean asenteen... - Saadees
Jos viitsitte kertoo et mitä tota varten kannattaa opiskella tai miten ois ylipäätää mahollista päästä esim vaikka turkkiin johonki hotelliin
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa521266Moottoripyöräonnettomuus
Mopomiitissä tapahtunut onnettomuus ja uutisointi. Ajoradan ylityksen vaarallisuudesta ei mitään uutisointia. Ei myöskää86986- 164917
Jos oikeasti haluat mies
Tiedät mitä on tehtävä. Luotan, että etenet jos haluat. En voi tehdä enää mitään kun ei ole numeroasi.105854Uusi ruokapaikka
Tuleeko Haapavedelle uusi lounaspaikka ,haetaan kokkia? Uusi firma kyseessä30843Kerro minulle totuus
Minä haluan kuulla sen nyt. Kenen kanssa sinä olet nykyisin, ja miksi jätit minut? 🐒201762Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as24729Hautakivien massapoisto aloitettu Härkökankaan vanhalla hautausmaalla kaikessa hiljaisuudessa!
Suomussalmen seurakunnan kirkkoneuvosto on tehnyt historiansa surullisimman päätöksen hautojen haltuunotosta ja raivauks44718Miten sinä voit?
Kysytkö kukaan sitä sinulta? Olen huomannut, että jos kohtaa empaattisen ihmisen ja hän kysyy noin, saattaa padot murtua93707- 25657
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu122645VILLISIKALAUMA TULOSSA IISALMEEN
Yle: Poliisi varoittaa Iisalmen keskustaa lähestyvästä villisikalaumasta Poliisi on pyytänyt Pohjois-Savossa Iisalmessa43606- 61602
Useita poliisiautoja kunnantalolla
Maijojen kyydissä tuttuja naamoja ja nyt kannetaan arkistolaatikoita autoihin. Nyt se on alkanut. Pidätykset.12575Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.136528- 83528
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit78520- 39495
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo185490sinulle....
Olen ymmärtänyt, ettei minua haluta enää takaisin. Mitään pahaa en koskaan halunnut sinulle. Ikävä että kuvittelit niin.75487