mitä teen ku sossut hiillostaa mua kokoajan =(

ahistunut

Mulla on kaks lasta ja elämä hyvin. Koulut on käyty ja muutenki elämä hymyilee. Minkä helvetin takia sossut tulee meille kotikäynneille ja utelee mun elämästä yms tekemisistä. Onko muilla käyny näin? Yks ihminen teki musta sossuun ilmotuksen sen takia, ku otin koiranpennun ajatelkaa eläimen takia teki ilmotuksen ja nyt oon silmätikkuna saatana. Onko mun pakko päästää sossuja meille? Missä lain kiemuroissa lukee, että saavat tulla tuosta vaan toisten kotiin ja kahtoa ihmistä kierooon jolla on elämä hyvin. Auttakaa mua, koska tämä on yhtä helvettiä!

18

1503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöhö

      Älä lueskele liikaa näitä palstoja, jos alkaa mielikuvitus noin lentämään!

    • provo?

      Jos ei, niin ei sulla mitään hätää ole, jos asiat on niin kunnossa kun sanot! Päästät vaan ne sossut sisälle, ja kerrot että teillä on kaikki hyvin! Mun mielestä niitä ei oo pakko päästää sisälle, mutta pääset helpommalla, jos jaksat sen yhden käynnin ajan vaan hymyillä ja vastailla tyhmiin kysymyksiin.

      • on tehnyt

        susta im´lmoituksen ja se siitä...lapsen etuja ne valvoo ja niiden työtä on käydä tarkistamassa että kaikki on hyvin!Jos joku tekee ilkoituksen(vaikka aiheettomankin)niin tottakai ne käy kattomass onko asiat huonosti vai ei..ei ne tule sinne sua kiusaamaan vaan lapsesi oloja katsomaan..Ne tulee vaikka sitten poliisin kanssa jos et päästä niitä sisälle..epäilyttävämpää se on ettet päästä niitä sisälle kuin...noh, siis epäilyttävää on...


      • sinulle-
        on tehnyt kirjoitti:

        susta im´lmoituksen ja se siitä...lapsen etuja ne valvoo ja niiden työtä on käydä tarkistamassa että kaikki on hyvin!Jos joku tekee ilkoituksen(vaikka aiheettomankin)niin tottakai ne käy kattomass onko asiat huonosti vai ei..ei ne tule sinne sua kiusaamaan vaan lapsesi oloja katsomaan..Ne tulee vaikka sitten poliisin kanssa jos et päästä niitä sisälle..epäilyttävämpää se on ettet päästä niitä sisälle kuin...noh, siis epäilyttävää on...

        Älä käytä päihteitä. Ota yhteyttä johonkin auttavaan puhelimeen yms.


      • ahistunut

        Mulla ei ole tapana provo juttuja tänne kirjotella!


    • sadetta

      jos tuo viestisi on aito.. ja joku todella on tehnyt sinusta jonkin ilmoituksen! ole huoleti, ota sossut vastaan.. sovi heidän kanssaan aika jolloin he voivat tulla. paista oikein pullat sen kunniaksi, tai kutsu heidät vaikka kuopuksesi synttäri päivänä, jolloin pentuja vilisee koko kolo pullollaan! Näytä sossuille ja samalla koko naapurustollesi, että tarvittaessa hoitelet naapurienkin muksut!! että sinun elämässäsi ei ole mitään vikaa, eikä lasten oloissa ole mitään huomautettavaa!

      Ei sinulla ole mitään hätää usko pois!

      • vain työtään.

        Miksi esittää muuta kun sossu tulee, ole vain oma ittesi. Jos kiroilet tai käytät päihteitä tms. niin ihan hyvä vain, että jää kiinni. Lapsen etu kun on kyseessä. Mut sit jos tosiaan on kaikki hyvin, niin ihmeellistä touhua, et sossu tulee ja tuskin tulee koiran takia. Se nyt on jo liioittelua se.


      • ahistunut
        vain työtään. kirjoitti:

        Miksi esittää muuta kun sossu tulee, ole vain oma ittesi. Jos kiroilet tai käytät päihteitä tms. niin ihan hyvä vain, että jää kiinni. Lapsen etu kun on kyseessä. Mut sit jos tosiaan on kaikki hyvin, niin ihmeellistä touhua, et sossu tulee ja tuskin tulee koiran takia. Se nyt on jo liioittelua se.

        Mun tuttu itse sen asian mulle kerto että hän teki ilmotuksen vaan ja ainoastaan ku otin koiran. Minä en sossujen kanssa rupea kaveraa ja se on ihan sata varma! Voin sen sanua, että mun kahella tutulla on alkoholiongelma ja sossut ei niistä välitä hevon vittuakaan, vaikka lapsiakin on! Joten miksi mua pitää ahistella, ku mulla on asiat hyvin hmmm... Sitäkin sopii miettiä xD


    • Niin kannattaa

      Ainakin kiroilla vähemmän.

      Asiallinen kommunikointi kuuluu mielestäni vanhemmalle, joka kantaa vastuuta kasvatuksesta.

    • sinne..

      sossulle. Kysy mitä asia koskee ja kuka ilmoituksen on tehnyt ja mistä asiasta ilmoittaja on huolestunut. Näin osaat varautua tilanteeseen etukäteen. Se pitäisi olla ns. luottamuksen osoitus, että olet kiinnostunut siitä, mitä ympärillä tapahtuu. Älä jää vain odottamaan sitä kutsua sossuun tai sossun tanttoja oven taakse.

      Luultavasti ei ole mitään syytä huolestua. Ne haluaa vain keskustella asiasta ja selvittää mikä tilanne kotona muuten on. Meistäkin tehtiin kerran mielestäni täysin perätön ilmoitus. Soitin sossuun niin sain tietää mistä naapurini olivat huolestuneet. Kävimme puhumassa ja tantta totesi, että hyvinhän teillä asiat tuntuu olevan. Mutta jos apua kaipaa niin saa kyllä soitella.

      No, eipä ole tullut soiteltua, kun ei kerran apua ole kaipaillut. Yhden kerran olen pyytänyt apua muutama vuosi sitten ja silloin sitä ei tippunut, joten olen tullut siihen tulokseen, ettei viranomaisilla ole mitään tarjottavaa meille.

      Kyllä se siitä.. Tiedän kyllä tunteen.. Raivostuttavaa kyttäämistä!

      • ahistunut

        Minä harvon juon ja en etes polta. En seurustele ja olen yh. Sittenkö ne mut jättäs rauhaan, ku löytäsin itelle kunnollisen miehen. Kerran elämäni aikana olen ollu avoliitossa ja sillon sossut mua ei kytänny yhtään. Nyt sitten ku oon yh, ni heti huohottavat niskaan perhana.


      • sossut
        ahistunut kirjoitti:

        Minä harvon juon ja en etes polta. En seurustele ja olen yh. Sittenkö ne mut jättäs rauhaan, ku löytäsin itelle kunnollisen miehen. Kerran elämäni aikana olen ollu avoliitossa ja sillon sossut mua ei kytänny yhtään. Nyt sitten ku oon yh, ni heti huohottavat niskaan perhana.

        Ei kyllä silti huohota niskaan.


    • äiti itsekin

      Sossut eivät hiillosta ketään, vaan teemme työmme sen mukaan kun meidän kuuluu se tehdä ja kuinka meitä "ylempää" ohjeistetaan. Kuten kaikissa muissa työpaikoissa, meilläkin on ohjeet ja säännöt joidenka mukaan toimimme ja teemme työmme. Ylimääräiseen "hiillostamiseen" meidän työtahdissamme ei ole aikaa eikä myöskään tarvetta, ellemme huomaa todellista syytä puuttua asiakkaidemme elämään.
      Minulla on tietysti asiaan nyt oma kantani ja se malli miten meidän kuntamme alueelle toimitaan. Tiedän kyllä että eri kuntien välillä sosiaaliviraston toiminta vaihtelee, ja tietenkin meidänkin työjoukkoomme mahtuu paljon myös työntekijöitä jotka eivät välttämättä toimi kuten asiakaspalvelussa kuuluisi. Tämä on tietysti valitettavaa! Mutta kaikesta huolimatta emme kuitenkaan voi toimia kuin lain puitteissa ja asiakkaan etua ajatellen!
      Kun kirjoitit että sossu utelee elämästäsi jne., niin se on vaan yksinkertaisesti työtämme. Meidän täytyy tietää asiakkaan elämäntilanne ja siihen vaikuttavat asiat.
      Kotikäynnit ovat nykypäivänä melko yleisiä. otettiinko sinuun yhteyttä puhelimitse ennen käyntiä? Jos ei, niin kummastelen! Akuutit kotikäynnit suoritetaan vain hätätilanteessa, jos löytyy syy epäillä että esim. lapsi on juuri hädässä. Tällöin virkavalta toimii sossun tukena.
      En usko että teistä on tehty ilmoitus vain koiran takia. jos meille tulisi ilmoitus joka koskisi vaan koiran ottamista perheeseen. emme missään nimessä puuttuisi asiaan.

      • keskutelua seurannut

        Onpa hyvä, että kirjoitit tekstisi:)

        Juuri tuon kaiken olisin mielelläni halunnut sanoa, mutta pelkäsin tekeväni asiavirheitä.


      • ahistunut

        En ole saanu oikeaa syytä siihen miksi meillä käydään ja mulla on oikeus tietää! Jos en saa tietää sitä syytä, ni en tietenkään päästä meille kotia sossuja.


      • JUMPPELI
        ahistunut kirjoitti:

        En ole saanu oikeaa syytä siihen miksi meillä käydään ja mulla on oikeus tietää! Jos en saa tietää sitä syytä, ni en tietenkään päästä meille kotia sossuja.

        NO VOI JEESUS SENTÄÄN!!! MIKS ET SOITA SOSSUUN JA SELVITÄ SITÄ SYYTÄ MIKS NE TEILLE TULEE..? SÄÄ NY RESSAAT IHAN LIIKAA.. JOS TEILLÄ ON KERRAN KAIKKI HYVIN NIIN SULLA EI OO HÄTÄÄ!!


      • babyboom
        JUMPPELI kirjoitti:

        NO VOI JEESUS SENTÄÄN!!! MIKS ET SOITA SOSSUUN JA SELVITÄ SITÄ SYYTÄ MIKS NE TEILLE TULEE..? SÄÄ NY RESSAAT IHAN LIIKAA.. JOS TEILLÄ ON KERRAN KAIKKI HYVIN NIIN SULLA EI OO HÄTÄÄ!!

        jos et päästä sossuja sisään? Sen että sulla on salattavaa?

        Inha tilanne sulla, mutta en syyttäs sossuja vaan sitä tuttuasi. Jos elämäsi on kunnossa niin sulla ei oo mitään hätää.


    • Anonyymi

      Seinäjoella aivan sekopää sossutäti lastensuojelussa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      1929
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1792
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1281
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1184
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1159
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      10
      1095
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1041
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1005
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    10. 10
      980
    Aihe