Verkko opiskelu

syvältä

Olen tullut siihen tulokseen että tarvitsee olla todella hyvä opettaja että saa järjestettyä todella onnistuneen kurssin verkkoympäristössä.

Viimeiset kahdeksan viikkoa olen ihmetellyt ohjaajan välinpitämättömyyttä koko kurssia kohtaan, ympäripyöreitä vastauksia ja sitä miten mistään sovituista aikatauluista ei pidetä kiinni.

Kurssin aloitti lukuisia uusia ihmisiä kun se oli jo puolessa välissä,todella epäreilua opettajalta eikä mistään säännöistä siis pidetä kiinni!

Keskustelualueilla rehottaa piilovittuilu toisille opiskelijoille, ilmapiiri on mennyt sellaisiksi että opiskelijat vain pääsääntöisesti mielistelevät toisiaan, kurssimerkinnän saa kun on käynyt ns. " kommentoimassa" toisten vastauksia.

Osa porukasta menee myös sieltä mistä aita on matalin, joka viikko pitäisi laittaa tehtäviä toisten näkysälle mutta kattia kanssa, osa hoitaa hommansa, osa laittaa tehtävät viikkoja myöhässä.Eikä opettaja tee muuta kun käy kehumassa niitä jotka itseasiassa juuri vittuilevat toisten vastauksista keskenään palstalla.

Kommentoimisessa tarvittavia kirjoja ei käytetä,osa viittaa kintalla koko tehtäviin,ei kuulemma osannut etsiä sitä ja tätä tarvittavaa tehtävää ja opettaja sallii näköjään ihan kaiken!

Kommentoivat yhdellä lauseella ja yleensä tekstit vilisevät ympäripyöreitä latteuksia,ja opettaja käy viikottain( jos viitsii) kehumassa niitä jotka kirjoittavat mitä tahansa mieleen tulee, yleensä mielistelevät kurssin vetäjää ja kehuvat itseään. Aivan soopaa koko oppiminen!

Vituttaa vain että itse näki niin paljon vaivaa koko kurssiin ja tehtäviin, mitään keskustelua ei syntynyt, opettaja ei näyttänyt olevan lainkaan kiinnostunut uurastuksestani ja vastauksiin paneutumisestani vaan kävi viimeksi viikkoja sitten koko palstalla kehumassa - ylläty yllätys niitä jotka ovat alusta asti menneet sieltä mistä aita on matalin!

Kommentoiminen kuuluu pakollisena kurssiin, siis toisten vastuaksiin kommentoiminen,kukaan ei viitsinyt edes vastata esittämiini kysymyksiin. Jäi taas todella paska maku tästä "erinomaisesta" verkkokurssista, enkä kehdannut edes palautteeseen laittaa arvosanaksi ykköstä etten joudu laiskan ja ilkeän opettajan hampaisiin.ARGH! Tässä malliesimerkki yliopistojen nykyaikaisuudesta ja verkko opinnoista jotka olisi voinut suorittaa ihan varmasti jotenkin muutenkin!Lopettakaa verkkokurssit kokonaan, ei näistä ole mitään hyötyä.

2

329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toinen pettynyt

Aioin suorittaa yhden mielenkiintoisen aineen perusopinnot verkko-opintoina avoimessa. Kyseistä ainetta kun ei ollut omassa yliopistossa eikä muuten tarjolla.

En tiedä, viitsinkö edes suorittaa opintoja loppuun, vaikka n. 200 € tuosta lystistä olen maksanut. Pakko kai se on tai jää muuten harmittamaan vieläkin enemmän...

En ymmärrä sitä intoa, millä nykyään kannustetaan kaikenlaiseen kollektiiviseen ja vaihtoehtoiseen oppimiseen. On verkkokursseja ja ryhmätöitä ja aivoriihiä. Tosiasiassa näissä on se sama ongelma, mikä on peruskouluissa: kaikista motivoituneimmat valitsisivat mieluiten yksin lukemisen opettajajohtoisen opiskelun kuin ryhmätyöt ja jokainen osaa varmasti arvata, miksi.

Tottahan tietysti on sekin, että loppujen lopuksi opiskelujen jälkeen eivät välttämättä menesty parhaiten ne, jotka ovat ihan oikeasti opiskelleet. Pitää verkottautua ja olla esillä! Ehkä seuraavaksi aletaan järjestää yliopistokurssitkin pelkkinä baari-iltoina.

• ...

Jaa-a, kurjaa että on käynyt noin.

Itse olen pitänyt verkkokursseista ja pääosa niistä, joita olen käynyt, on ollut myös hyvin järjestettyjä ja hallinnoituja. Olen aikanaan suorittanut lähes kaikki viestintätieteiden yliopistoverkoston tarjoamat verkkokurssit. http://viesverk.uta.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pehmeää laskua

Sinulle. Muutaman kilsan päästä. Mieheltä, joka salaa välittää.
      Ikävä
      83
      3278
    2. Nainen olet minun

Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli
      Ikävä
      34
      2615
    3. Mukavaa päivää

Miehelle 🖕❤️‍🔥 Kahvia ja kävelylle🌞
      Ikävä
      61
      2248
    4. Sille ei voi enää mitään

Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.
      Ikävä
      70
      2209
    5. Harmi jos ei enään nähdä

Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki
      Ikävä
      51
      2161
    6. Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun

mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??
      Ikävä
      110
      2143
    7. Vau miten upea nainen!

Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.
      Tunteet
      19
      1917
    8. En voi sanoa että toivon sinulle hyvää.

Ei meitä ole tarkoitettu yhteen.
      Ikävä
      61
      1884
    9. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      19
      1763
    10. Merja Kyllönen: Ero

Joko uusi kierroksessa
      Suomussalmi
      86
      1622
    Aihe