mitä on itsekuri?

15 kg liikaa

niin, kertokaapa nyt meille lihaville ja tyhmille, mikä on itsekurin määritelmä. eihän lihava voi täysin ymmärtää, mitä itsekuri on jos sitä ei itsellä ole. ja kun vielä tyhmiäkin olemme, niin selittäkää oikein perusteellisesti.

itse ajattelen, että itsekuri ei ole mitenkään ratkaisevan tärkeää laihduttamisessa. jos on motivaatiota elää terveellisesti, niin sitten elää niin. mitä tekemistä motivaatiolla on itsekurin kanssa? itsekuri on aika ihmeellinen käsite.

onko se itsekuria, että liikkuu ja syö aina terveellisesti? tarvitaanko siihen itsekuria vai riittääkö se, että haluaa elää terveenä?

puuttuuko lihavilta itsekuria ja onko se tärkein syy lihavuuteen? vai ajaako tyhmyyskin lihavuuden aiheuttajana itsekurin puutteen edelle? ja olisiko tyhmyyden vähentäminen ratkaisu lihavuusongelmaan, jonka syytä tämä hyvinvointiyhteiskunnan rappio eräiden mielestä on?

perusteltuja vastauksia, kiitos. ei mitään tällaista "läskit on nii ällöi ja tyhmii et hyi vittu yöööök!!!!!!!!11"

16

1241

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urheilija_

Kun huomaa laihuuden edut niin motivaatio kasvaa. On tyhmyyttä jos niitä ei huomaa. Toki tarvitaan itsekuria ja motivaation esiin kaivamista joissakin "retkahtamis tilanteessa" pitää tajuta mikä on todella tärkeää ja mikä ei .

• dsdddddd

itsekuri on sitä että ei mene ostamaan sata kiloo karkkia vaikka tekisikin mieli

• aloittaja

näinkö on? vai voisiko kyseessä olla motivaatio pysyä terveenä? ei kukaan sataa kiloa karkkia jätä ostamatta jonkin itsekurin vuoksi, vaan siihen on jokin syy.

• Urheilija_
        aloittaja kirjoitti:

näinkö on? vai voisiko kyseessä olla motivaatio pysyä terveenä? ei kukaan sataa kiloa karkkia jätä ostamatta jonkin itsekurin vuoksi, vaan siihen on jokin syy.

Motivaation takia itsekuri aktivoituu ja estää ostamasta karkkia.

• ani_liini
        Urheilija_ kirjoitti:

Ostin tänäänkin pussillisen.
        Minulla on Sunnuntaisin karkkipäivä.
        Ei se ole vaikuttanut millään lailla painooni.
        Ainakaan minä en pystyisi niin paljon syömään karkkeja että niillä lihoisi.

Syön muutenkin mitä haluan.
        En ehkä juuri siitä syystä liho kun omatatuntoni ei soimaa jos syön epäterveellistä tai lihottavaa ruokaa.
        Ei tee niin paljon mielikään herkkuja kun tietää saavansa niitä halutessaan.
        Jos syön yksipuolisesti niin otan monivitamiini tabletin, ja Kalsiumia sekä lisä C-vitamiinia.

• 15 kg liikaa
        Urheilija_ kirjoitti:

mitä tekee itsekurilla, jos on motivaatiota? eikö itsekuri ole ihan turhaa?

• 15 kg liikaa
        Urheilija_ kirjoitti:

niin, siis selvennykseksi nyt vielä...

jos ajatusmalli on tämä:

tekee mieli karkkia, vaikka haluan laihtua. olen siis ostamatta karkkia, koska se ei edistä laihdutustavoitettani.

missä sitä itsekuria tarvitaan?

• kun pystyt

syömään yhden suklaakeksin ja jättämään sen siihen. piste. tekemättä siitä sen isompaa numeroa.

• Känäfani

Kun olen katsellut ennen sotia ja sodanaikanakin tehtyjä filminpätkiä uimarannoilta sekä muista yleisötilaisuuksista, olen pannut merkille, että kaikki ihmiset, niin naiset kuin miehet, ovat todella sopusuhtaisia. Ylilihavia ei juurikaan tule esille.
      Tästä olen tehnyt sen päätelmän, että ravinnolla ja sen määrällä täytyy olla merkitystä ihmisen muotoihin. Silloinhan tehtiin myös enemmän ruumiillista työtä, joten liikunpuolikin tuli hoidettua siinä samalla.
      Uskon, että jokainen normaali ihminen voi tästä vetää johtopäätöksen sille, että miksi nykyisin on niin paljon ylipainoisia ihmisiä.

• totta puhut

Mutta toisaalta, ei silloin ollut liian laihojakaan. Ihmiskeho näytti terveeltä ja todellakin sopusuhtaiselta - ei ollut juuri lihavia eikä luuviuluja. Nykyään on menty ääripäihin. Kun joku vielä selittäisi, että miksi näin on...

• sodanaikaisista

filminpätkistä: ennen sotia ja sodan aikana ei ollut myöskään käytössä nykyaikaisia lääkkeitä, lisäaineita ym. Tuleeko pieneen mieleen? Itselläni on lääkkeitä käytössä elämäntilanteiden ja iänkin, sairauksien vuoksi. Lihomiseen nykyaikana saattaa olla monia syitä, ei yksistään se mässääminen...

• koneita, ei

sosiaaliturvaa eikä ollut juuri rahaakaan!

• eräs tyttönen

1. Haluaisin hoikistua muutaman kilon,
      mutta...
      2. ...ensin on hoidettava masennus.

Jotkut kuittaavat masennuksen (kuten lihavuudenkin) laiskuutena. "Ota vain itseäsi niskasta kiinni." Niin ei ole. Kaksisuuntainen mielialahäiriö on vakava krooninen sairaus, ja luultavasti lääkkeitä ja terapiaa tarvitaan jossain määrin loppuiän ajan.

Tärkeimpinä asioina pidän rakkautta, onnellisuutta ja terveyttä. Olen kuitenkin niin terve, että minulla on neljä toimivaa raajaa. Painosta ehtii huolestua myöhemminkin.

• tiedätkin jo

Tuli tuossa mieleeni, kun mainitsit ongelmistasi, että oletko käynyt tri Tolosen sivuilla ja tutustunut hänen tuotteisiinsa.
        Siellä puhutaan Epasta, siis kalaöljystä, Carnosiinistä ym. tuotteista, joilla on myös painoa alentava vaikutus sekä myönteinen vaikutus mielialaan. Vihreä tee on myös edullista painonhallinnan kannalta. Minulla on myönteisiä kokemuksia näistä tuotteista, suosittelen. Sivuvaikutuksia ei tutkimusten mukaan ole ja viimeisten tutkimusten mukaan ne saattavat vaikuttaa edullisesti myös lääkkeitten vaikutukseen, jos niitä joutuu käyttämään.

• hoitoon
        tiedätkin jo kirjoitti:

Tuli tuossa mieleeni, kun mainitsit ongelmistasi, että oletko käynyt tri Tolosen sivuilla ja tutustunut hänen tuotteisiinsa.
        Siellä puhutaan Epasta, siis kalaöljystä, Carnosiinistä ym. tuotteista, joilla on myös painoa alentava vaikutus sekä myönteinen vaikutus mielialaan. Vihreä tee on myös edullista painonhallinnan kannalta. Minulla on myönteisiä kokemuksia näistä tuotteista, suosittelen. Sivuvaikutuksia ei tutkimusten mukaan ole ja viimeisten tutkimusten mukaan ne saattavat vaikuttaa edullisesti myös lääkkeitten vaikutukseen, jos niitä joutuu käyttämään.

tarvitaan lähes poikkeuksetta lääkitystä ja siihen ei tolosen kalaöljyt auta. Ne voivat olla ok lievässä masennuksessa, ehkä jopa keskivaikeassa. Kaksisuuntainen on kuitenkin vakava, elinikäinen sairaus, poikkeama aivoissa, ja siihen on hyvä käyttää mieltä tasaavia lääkkeitä.

Itselläni ei ole bipoa, mutta käytän lääkettä suurella annoksella, jota käytetään myös maanisdepressiivisyyden hoidossa. Siinä on sivuvaikutuksena painonnousu. Mielummin käytän lääkettä ja lihon, kun päädyn suljetulle.

Toki e-epaa voi käyttää lisänä, mutta se ei aina ole vaihtoehto lääkkeille.

• on itsekuria

ja itsekurin puutetta eri asioissa. Joku ei hillitse syömistään, joku ei taas saa lopetettua tupakointia, joku ei juomista, joku ei narkkaamista, joku ei tuhlaamista, joku ei uhkapelaamista, joku taas ei saa pidettyä housuja jalassa kun itärajan huora tulee vastaan, vaikka kotona olis jo kaunis vaimo ja lapset. Että ei ne lihavat ole ainoita joilla on itsekurin puutetta... Ah muuten ihania nää mignon-munat, ei ollu itsekurin puutetta että ostin sellaisen, halusin vaan yhden ku ovat niin saamarin hyviä! ;) Hyvää pääsiäistä kaikille niille joilla on niin rikas oma elämä ettei tartte puuttua muiden asioihin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4586
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe