Palmun Jagge

Timo L.

Otsikko saattaa olla hieman harhaan johtava; kyseessä on siis Vodkaa, Komisario Palmu-elokuvassa esiintyvä Jaguar.

Onko tietoa, mikä tuo auto oli malliltaan? Elokuvahan on vuodelta 1969. Ja onko tietoa, onko auto vielä elossa? Rekisterihän oli tuolloin BIZ-12. Kohtalaista kyytiä näytti saavan lopun sorapätkällä :-).

Kiva leffa muuten, ajankuvana.

7

4289

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

Minunkin mieleeni tuo loppukaahaus on jäänyt, samoin juoksentelu Kalastajatorpan kellareissa. Auto on muistini mukaan XJ-6, ja kuten filmin tekoajastakin voi päätellä niin vanhinta sarjaa. Moottorin kokoa ei voi tietää, vaihtoehdot tuolloin olivat 2.8 ja 4.2; Series kahden mukana tuo pienempi korvautui 3.4 litran versiolla ja isomman päälle tuli 5.3 litran V12. Pienimmässä kuutosessa oli muuten tyyppivika, jatkuvassa kevyessä ajossa se karstottui mikä johti moottoririkkoon mikäli ajotyyli muuttui ja rauhalliseen ajoon tottuneelle moottorille annettiin reilusti töitä.
      - Tehtaan koeajoautoissa vikaa ei havaittu, koska niitä ei koskaan kohdeltu liian lempeästi.

• H.e.e.

Joo - kyseessä oli XJ-6. Jos en nyt ihan väärin muista niin tuo vm. 69 taisi olla vielä eka vm. XJ-6:ta .Korjatkoon ken paremmin tietää.

Löysin tuollaisen vm.-69 2.9l XJ-6:den viime kesänä yhdeltä romuttamolta (ei siis romutettuna vaan ajokuntoisena). Hintapyynti taisi olla 3000€ . Kunto ei ollut kylläkään kovinkaan kehuttava. Olisiko lie ollut sama yksilö...

• Anonyymi

Mieheni Jaguarien omistaja ja harrastaja kiinnostaisi olisiko tuo kyseinen xj6 vielä voimissaan

• Anonyymi

Hieno elokuva ja hieno auto. Tuohon aikaan tuskin Suomen teillä montaa vastaavaa Jaguaria näkyi.

• Anonyymi

upea jagge... liekö kuski ollut esim timo mäkinen rauno aaltonen tai hans laine

• Anonyymi

Itse olen aikoinaan kanssa koettanut tätä hiukan jäljittää. Kuljettaja tuossa loppukohtausksessa pitäisi olla huhujen mukaan Timo Mäkinen

• Anonyymi

Timo Putkonen on Jaguarin kuski.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      187
      3076
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2626
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1793
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1509
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe