Palmun Jagge

Timo L.

Otsikko saattaa olla hieman harhaan johtava; kyseessä on siis Vodkaa, Komisario Palmu-elokuvassa esiintyvä Jaguar.

Onko tietoa, mikä tuo auto oli malliltaan? Elokuvahan on vuodelta 1969. Ja onko tietoa, onko auto vielä elossa? Rekisterihän oli tuolloin BIZ-12. Kohtalaista kyytiä näytti saavan lopun sorapätkällä :-).

Kiva leffa muuten, ajankuvana.

7

5195

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekka

Minunkin mieleeni tuo loppukaahaus on jäänyt, samoin juoksentelu Kalastajatorpan kellareissa. Auto on muistini mukaan XJ-6, ja kuten filmin tekoajastakin voi päätellä niin vanhinta sarjaa. Moottorin kokoa ei voi tietää, vaihtoehdot tuolloin olivat 2.8 ja 4.2; Series kahden mukana tuo pienempi korvautui 3.4 litran versiolla ja isomman päälle tuli 5.3 litran V12. Pienimmässä kuutosessa oli muuten tyyppivika, jatkuvassa kevyessä ajossa se karstottui mikä johti moottoririkkoon mikäli ajotyyli muuttui ja rauhalliseen ajoon tottuneelle moottorille annettiin reilusti töitä.
      - Tehtaan koeajoautoissa vikaa ei havaittu, koska niitä ei koskaan kohdeltu liian lempeästi.

• H.e.e.

Joo - kyseessä oli XJ-6. Jos en nyt ihan väärin muista niin tuo vm. 69 taisi olla vielä eka vm. XJ-6:ta .Korjatkoon ken paremmin tietää.

Löysin tuollaisen vm.-69 2.9l XJ-6:den viime kesänä yhdeltä romuttamolta (ei siis romutettuna vaan ajokuntoisena). Hintapyynti taisi olla 3000€ . Kunto ei ollut kylläkään kovinkaan kehuttava. Olisiko lie ollut sama yksilö...

• Anonyymi

Mieheni Jaguarien omistaja ja harrastaja kiinnostaisi olisiko tuo kyseinen xj6 vielä voimissaan

• Anonyymi

Hieno elokuva ja hieno auto. Tuohon aikaan tuskin Suomen teillä montaa vastaavaa Jaguaria näkyi.

• Anonyymi

upea jagge... liekö kuski ollut esim timo mäkinen rauno aaltonen tai hans laine

• Anonyymi

Itse olen aikoinaan kanssa koettanut tätä hiukan jäljittää. Kuljettaja tuossa loppukohtausksessa pitäisi olla huhujen mukaan Timo Mäkinen

• Anonyymi

Timo Putkonen on Jaguarin kuski.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      90
      1443
    2. Mikä on viimeinen

este joka vielä pitää sinut ja kaivattusi erillään?
      Ikävä
      83
      1002
    3. Näin kaivattuni viimeksi...

...? Se tuntui kuin... ?
      Ikävä
      66
      887
    4. Miksi kumppaniehdokkaan oma elämä on teille ongelma?

Täällä monesti kuulee vaatimuksia siitä, että kumppaniehdokkaalla ei saisi olla lemmikkejä, lapsia, kavereita, eksiä, su
      Sinkut
      361
      851
    5. Oikea nainen

On äärimmäisen naisellinen, pienikokoinen, kapeaharteinen, pienet kapeat kasvot, paksut huulet, kauniit hiukset, upeat t
      Sinkut
      170
      825
    6. Harmi että välimme

Menivät niin solmuun.
      Ikävä
      92
      743
    7. Olen pahoillani mies ihan kaikesta

Et sinä ole edes tehnyt mitään väärää. Eihän kenestäkään ole pakko tykätä. Pyydän anteeksi kaikkea häiriköintiä, joka on
      Ikävä
      61
      585
    8. Se ei silloin ollut sattumaa

vaan tarkkaan suunniteltu juttu. 🪤
      Ikävä
      45
      477
    9. Minä olen käyttänyt mustan magian riittejä ja taikoja aiheuttaakseni epäonnea ja pahaa joillekin

Ne jutut on toimineet. Olen harjoittanut tätä parisenkymmentä vuotta
      Ikävä
      125
      466
    10. Hei sinä rakas mies.

Milloinkaan kohdataan? Toivottavasti pian....❤️
      Ikävä
      31
      434
    Aihe