Krishna kiinnostaa

Radha

Tietääkö kukaan mitään kirjoja josta vois lukee enemmän Krishnasta. Hare Krishnojen kirjoista en ole oikein mitään löytänyt... Antaumuksen nektari nimisessä kirjassa oli jotain...Eikös Krishna ole juuri lemmenjumala ja krishnoillahan on se selibaatti ? Mua kiinnostaa lähinnä Krishna lemmenjumalana. Osaisko joku kertoa enemmän tai suositella jotain kirjoja??? Rasa kiinnostaa. Onko Kama-Sutran sininen jumala Krishna?

42

2793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämmönen...

      Yritäpä löytää käsiisi tällainen kirja:

      The Bhagavadgita, S. Radhakrishnan
      With an Introductory Essay, Sanskrit Text, English Translation and Notes.

      Bhagavadgita on siis se osa hindujen pyhistä kirjoituksista, jossa kerrotaan Krishnasta. Teoksessa Krishna opastaa Arjunaa, joka joutuu käymään sotaa sukulaisiaan vastaan. Se ei kuitenkaan ole mikään sotakertomus. Teos on syvän filosofinen ja täynnä elämänviisauksia.

      Teoksesta on tenty monen monta käännöstä ja selitysteosta. Krihnalaisilla on omansa, jota he mainostavat siksi ainoaksi ja oikeaksi, mitä se ei kuitenkaan ole.

      S. Radhakrishnan on intialainen filosofi. Mainitsemani teos on yksi yleisesti Intiassa käytössä oleva, muttei läheskään ainut.

      Kirjan alkuun S. Radhakrishnan on kirjoittanut joitakin kymmeniä sivuja pitkän alustuksen hindufilosofiaan ja siinä kerrotaan tiivistetysti mm. hindujen jumalista. Itse teosta on siten helpompi lukea, kun ymmärtää taustat, esim. sen mikä asema Krishnalla on hindulaisuudessa.

      Itse Bhagavadgitasta on kirjassa aina ensin kappale alkukielellä eli sanskritiksi. No sitä ei tarvitse kuitenkaan osata, vaan perässä on sitten englanninkielinen käännös ja vielä lisäksi S. Radhakrishnanin selitys tekstistä.

      Suosittelen todella.

      • Anonyymi

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj 

        ”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam - ”Todellisuus – vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset - mitä tahansa ihmiset keräävätkin - ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.

        Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!

        Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme - suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin - pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla - kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.

        Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj 

        ”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam - ”Todellisuus – vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset - mitä tahansa ihmiset keräävätkin - ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa. Meidän on siis palattava Jumalan luo, palattava kotiin.

        Kotimme on siellä. Mikä meitä voi houkutella täällä, paikassa, jossa kuolema vallitsee, jossa meitä odottaa uusi syntymä, jossa kaikki on tunkkaista ja aiheuttaa hajoamista ja kärsimystä? Epätoivo, kärsimys ja kuolema, mutta tämäkään ei ole vielä kaikki, vaan meidän on jatkuvasti palattava tänne yhä uudelleen ja uudelleen, seuraten samaa elämänkulkua!

        Yrittäkää löytää todellista lohtua ja auttakaa myös muita pääsemään takaisin todelliseen elämäänsä, jotta he pääsisivät pois tästä ei-toivotusta ilmapiiristä. Meidän on palattava ”takaisin Jumalan luo”, paikkaan, jossa kaikki on kaunista. Mutta mitä tämä ”takaisin Jumalan luo” tarkoittaa? Siellä on meidän kotimme - suloinen ja rakas kotimme! Olemme tuon maan lapsia, ja pyhät kirjoitukset rohkaisevat meitä: ”Teille on annettu tämä ihmiselämä, tämä tilaisuus, joten yrittäkää kaikin keinoin - pohtimalla, mietiskelemällä, kertomalla, kuuntelemalla - kehittää todellista identiteettiänne, jaloa yksilöllisyyttänne kotimaassanne, jossa sielu asuu. Ajatelkaa sitä aina ja jatkuvasti. Tehkää kaikkenne poistuaksenne tältä illuusion tasolta ja astuaksenne tuohon maahan”.

        Paluu Jumalan luo on paluuta kotimaahamme, todelliseen kotiimme. Se, mikä nyt on meille yö, me teemme siitä meidän päivämme! Ja sieltä, missä nyt on pimeyttä, juuri sieltä löydämme valon, ja se, mikä näyttää niin ilmeisen yksinkertaiselta ja selkeältä, on hylättävä. Vakavissa laskelmissamme koko hyväksikäytön ja itsekkäiden etujen maailma on heitettävä syrjään pimeyteen, meidän on hylättävä tämä ”tieto” kokonaan. Ja se, mikä nyt on meille pimeyttä, meidän pitäisi yrittää tehdä siitä valoisaa kiinnittämällä siihen jatkuvasti huomiomme, ajattelemalla sitä syvällisesti ja yrittämällä jatkuvasti päästä tuohon korkeampaan maahan, siihen ihmeelliseen maahan, jossa kaikki on kaunista.

        Shrila Bhaktivinod Thakur

        Väärä rikkaus


        Shrila Bhaktivinod Thakur varoittaa palvojia rikkauden aiheuttamasta ylpeydestä.
        ”Śrī Kalyāṇa-kalpa-taru” (1.12) sisältää seuraavan laulun:


         mana re, dhana-mada nitānta asāra
        dhana jana vitta yatae dehera anugata
                deha gele se sakala chhāra [1]

        Oi mieli! Rikkauden aiheuttama ylpeys on äärimmäisen ongelmallista. Rikkaudet, sukulaiset, ystävät ja varallisuus seuraavat tätä kehoa, ja kun keho kuolee, ne kaikki muuttuvat merkityksettömiksi.

        vidyāra yateka cheṣṭāchikitsaka upadeṣṭā
                   keha deha rākhibāre nāre
        ajapā ha-ile śeṣadeha-mātra avaśeṣa
                   jīva nāhi thākena ādhāre [2]

        Yksikään lääkäri tai mikään hänen lääkkeistään ei pysty pelastamaan kehoa. Kun elämän henkäys sammuu, jäljelle jää vain ruumis. Sielu ei jää katoavaan kuoreen.


          dhane yadi prāṇa ditadhanī rājā nā marita
                     dharāmara ha-ita rāvaṇa
        dhane nāhi rākhe dehadeha gele nāhe keha
                      ataeva ki karibe dhana [3]

        Jos rikkaus olisi elämän lähde, rikas kuningas ei olisi koskaan kuollut. Ravana olisi saanut kuolemattomuuden maan päällä. Rikkaus ei pelasta kehoa, ja kun keho kuolee, ketään ei jää jäljelle. Mitä varallisuus voi siis antaa meille?


        yadi thāke bahu dhananije habe akiñchana
                      vaiṣṇavera kara upakāra
        jīve dayā anukṣaṇarādhā-kṛṣṇa arādhana
                     kara sadā haye sadāchāra [4]

        Jos sinulla on paljon varallisuutta, ajattele olevasi köyhä ja palvele palvojia. Ole aina ystävällinen kaikille, palvo Radhaa ja Krishnaa ja noudata sādhujen ohjeita.
         
        Huomautus

        tomāra kanakabhogera janaka
        kanakera dvāre sevaha ‘mādhava’
        (Vaiṣṇava ke?: 3)

        ”Rikkautesi on nautinnon väline, joten palvele Krishnaa sen avulla”.




        7


      • Anonyymi

        Srila Bhakti Sundar Govinda Dev-Goswami Maharaj
        ...
        Henkinen maailma on rajaton. Kukaan ei voi määrittää sen alkua ja loppua, se ulottuu todellisuuden läpi loputtomasti, ja on rajaton kooltaan. Myös muita maailman osia pidämme rajattomina, kuten aineellista maailmaa, joka myös on rajaton. Me pidämme aineellista maailmaa rajattomana, koska me, pikkuruiset sielut, olemme merkityksettömässä asemassa. Havaintokykymme on rajallinen, mutta Jumalallisella todellisuudella ei ole rajoja.
        Tällä hetkellä olemme tässä ehdollistetussa, rajoitetussa osassa aineellista maailmaa, mutta tämä ei ole todellinen kotimme. Henkinen maailma on todellinen asuinpaikkamme. Meillä on kyky tietoiseen olemassaoloon, henkiseen olemassaoloon tässä maailmassa.


        iuyt


    • iloinen veikko

      Hindulaisten jumalillehan on tyypillistä, että ne edustavat jotain/joitain ominaisuuksia Jumalasta (Brahmanista, jota itseään ei hänen pyhyytensä vuoksi palvota.)

      Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin. Hänellä on myös puoliso. Kirshan kuvataan usein sinisenä ja huilua soittamassa.

      Toki Krishnalla on myös syvä filosofinen, viisas puolensa, mikä on hänen vielä tärkeämpi ominaisuutensa kuin tuo seksuaalinen vapaus ja iloisuus. Bhagavadgita on yksi teos hindujen pyhistä kirjoituksista, vieläpä hyvin merkittävä. Se oli mm. Gandhin suosikki kirja. Huom. Gandhi ei kuitenkaan ollut harekrisnalainen, kuten he itse joskus väittävät, eikä harekrisnalaisten versio Bhagavadgitasta ole se oikea.

      • Huomaa että

        et ole lukenut sivuakaan Bhagavad Gitasta, tai sitten olet vain äärimmäisen tamassa.


      • Kiihkoilijat kavahtakaatten!

        Tämä oli hyvä! Vielä kun saisi nuo kiihkoilijat (tähän kuuluu sekä Jeesuksen henkilökohtaisesti vapauttamat kuin myös Haret, jotka vaahtoavat puhdistumisesta ja tiukoista säännöistään kuin olisi pahempikin neuroosi pamahtanut päälle)pysymään etäämmällä, voisi olla jänskää kuulla "iloisen veikon" kertomuksia lemmenjumala Krishnan seikkailuista. Olisihan se nimittäin aivan outoa, jos Jumalalla ei olisi tällaista iloisen leikkisää ja seksuaalista puolta.


      • Radha
        Huomaa että kirjoitti:

        et ole lukenut sivuakaan Bhagavad Gitasta, tai sitten olet vain äärimmäisen tamassa.

        Kyllä mä Bhagavad Gitan luin ja opinkin sen, että sun kielenkäyttösi ("täyttä paskaa") on tamaa ja kiihtymyksesi jolla sen esität rajaa. Sitä sattvaa mä nyt en tosta kommentistas keksi ollenkaan, onneks täältä nyt löyty niitäkin jotka osas siinäkin gunassa kommentoida :)


      • Radha

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.


      • Radha
        Kiihkoilijat kavahtakaatten! kirjoitti:

        Tämä oli hyvä! Vielä kun saisi nuo kiihkoilijat (tähän kuuluu sekä Jeesuksen henkilökohtaisesti vapauttamat kuin myös Haret, jotka vaahtoavat puhdistumisesta ja tiukoista säännöistään kuin olisi pahempikin neuroosi pamahtanut päälle)pysymään etäämmällä, voisi olla jänskää kuulla "iloisen veikon" kertomuksia lemmenjumala Krishnan seikkailuista. Olisihan se nimittäin aivan outoa, jos Jumalalla ei olisi tällaista iloisen leikkisää ja seksuaalista puolta.

        Hyvä kun mäkään enää ees tulin tänne kattoon onko mulle tullu vastauksia noihin muutamaan mielestäni ihan selkeeseen kysymykseeni, kun kaikki vastaukset alko olla vaan hirveetä pelottelua ja Jeesustelua tai Jumaluuden ylintä persoonallisuutta. Kai se on lahkolaisilla sitten joku kiintiö saarnausta tehtävä ja se onnaa helposti täällä netin puolella :( Tyhmää vaan kun vastaukset menee niin asian vierestä..noin sata kilsaa.


      • ei ole pahasta..
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Hindulaisuudessa seksuaalisuus ei ole mitään pahaa ja hävettävää. Se on luonnollinen ja nimenomaan nautinnollinen puoli elämää - sallittua, hyväksyttävää. Hindu saa tuntea mielihyvää monin tavoin, kunhan se ei ota hallitsevaa roolia hänen elämässään. Hindulaiset arvostavat samasta syystä myös mm. kauneutta ja vaurautta. Mutta siis huom. mikään nautinto, mielihyvä, ei saa hallita elämää, se on vain ihana lisä elämän monimuotoisuuteen. Intiassa on ikivanhoja temppeleitäkin, jotka on kokonaan peitetty erilaisilla sukupuoliyhdyntää kuvaavilla patsailla. KamaSutrakin on Intiasta. Tuo pidättyvyyden vaatimus harelaisuudessa on vain yksi osoitus siitä, että he ovat valovuosien päässä hindulaisuudesta.


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Myös kristinuskossa Jeesus ei myös kertonut ihan kaikkea, koska häntä ei olisi ymmärretty oikein. Raamatussa (Johannes 16 - Raamattu 1992 (KR92) - RAAMATTU.FI)
        on teksti, jossa sanotaan:

        ”Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan”.

        Elikkä tieto tuotiin eri kansoille eri aikoina sen mukaan, jota ihmiset juuri sillä hetkellä pystyisivät omaksumaan.

        ds


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Kliininen kuolema:

        Toinen mahdollisuus, kertomus rajakokemuksesta:
        https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/39730
        eww


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Bhagavad Gītā A.C. Bhaktivedanta Swamin alkuperäistekstillä ja kommentaareilla varustettu Bhagavad-gītā kuten se on. Jälleensyntyminen ja paljon muuta.
        https://www.antikvaari.fi/naytatuote.asp?id=3314507
        eq


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Elämän tiede, 1989. Kirja vie lukijansa mielenkiintoisiin keskusteluihin jälleensyntymisestä, kasvissyönnistä, ihmiselämän tarkoituksesta.
        https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/715623

        tr


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        https://www.youtube.com/watch?v=WO_9RsXol3k
        rt


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        https://www.youtube.com/watch?v=0J66-GbLyK8
        rew


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        https://www.youtube.com/watch?v=WYjxyC78zp4
        ew


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Hengellinen todellisuus ilmestyy äänen kautta

        (12. joulukuuta 2004)



        Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset hengellisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.

        Jumalalla on paljon erilaisia nimiä, ja jokaisella nimellä on tietty arvo, merkitys itsessään, aivan kuten meillä on nimiä, sukunimiä, lempinimiä, jotka heijastavat erityispiirteitämme. Kun puhumme alkuperäisestä Totuudesta, sanaa ”Krishna” käytetään, koska se tarkoittaa Kauneutta. Krishna — Se, joka vetää puoleensa jokaista. Olemisen korkeimmalta tasolta Kauneus, Rakkaus ja Harmonia tulevat tähän maailmaan äänen muodossa. Juuri sen takia menemme kaupunkien kaduille, kuten Shri Chaitanya Mahaprabhu teki, ja laulamme Krishnan nimeä. Tämä ei ole teko, joka tehdään tunteiden vaikutuksen alaisena, tämä on mahdollisuuden tarjoaminen, niin että jokainen henkilö, joka kuulee tiettynä ajankohtana Krishnan nimen (Kṛṣṇa Nām), jopa epäsuorasti ottaa Häneen yhteyttä ja aloittaa paluumatkansa henkimaailmaan.

        ty


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Pyrkimys luoda oma maailma vapautta käyttämällä

        (12. joulukuuta 2004)



        Hyvin monet ihmiset sanovat näin: ”Jos minä olen illuusiossa, jos maailma illuusio, kuka sitten on Jumala? Hänet on kutsuttava vastuuseen. Hänet pitää rangaista”. Kuten astronautti Grechko sanoi: ”Jos saamme Jumalan kiinni, niin silloin pakotamme Hänet tekemään töitä meidän hyväksemme”. Mutta asia on näin, että tämä petos, tämä maailma, joka on illuusio, luotiin kaikkien elävien olentojen hyväksi. Me, ollessamme tässä maailmassa, voimme rehellisesti sanoa itsellemme, miksi olemme täällä. Olemme tässä maailmassa, koska haluamme vapautta.

        Emme halua kenenkään sanovan meille, uskoako Jumalaan vai ei. Meidän on päätettävä se itse. Mutta koska meillä ei ole vapautta, koska emme voi luoda omaa maailmaa itsellemme, sen takia yritämme keksiä, miten maailma ja kaikki muu luotiin. Yritämme jatkuvasti luoda ”maailmamme” imperiumin, valtion, perheen, yrityksen muodossa. Mutta näemme, kuinka epätäydellisiä olemme tässä. Näemme, että mikä tahansa perhe — se on jatkuvaa kärsimystä. Eniten kärsimme väärinkäsityksistä suhteissa vanhempiin. Mutta myöhemmin, kun meistä itsestämme tulee vanhempia, lapsemme eivät ymmärrä meitä. Esimerkiksi haluamme lapsemme syövän kaurapuuroa aamulla, koska se on terveellistä. Mutta lapsemme haluaa karkkia ja siksi sylkee puuron ulos. Ymmärrämme, että maailma, jonka yritimme luoda ympärillämme, ei tuonut meille mitään hyvää. Loppujen lopuksi olemme kaikessa täysin pettyneitä.

        Jos katsoa vanhemman sukupolven ihmisiä, jotka rakensivat valoisaa kommunistista tulevaisuutta — he ovat täysin pettyneiden ihmisten yhteiskunta. Nyt he eivät usko enää mihinkään. Viime kädessä elämän loppuun mennessä ihminen on täysin pettynyt ja hänestä tulee pessimistinen. Pääsääntöisesti vain harvat ihmiset tulevat hengelliseen elämään. Jos voimme elämässämme olla kosketuksissa hengellisyyden kanssa ja hyödyntää sitä, se on erittäin hyvä.


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Suhde Jumalaan

        (12. joulukuuta 2004)



        Mikä ero on tuon maailman ja meidän maailmamme välillä? Mikä on aineellinen olemassaolo? Jumalalliselle maailmalle on ominaista, että siinä jokainen elävä olento voi päästä suhteeseen Jumalan kanssa. Jumalan ja sielun välisiä suhteita on viisi eri tyyppiä: neutraali suhde, palvelija, ystävyys, vanhempien rakkaus ja jumalallinen avioliitto. Näemme, että kaikki nämä suhteet ovat olemassa myös ihmisten välillä maailmassamme. Esimerkiksi jokaisella on ystäviä, vanhempia, ja jokainen haluaa löytää rakkaan. Kukaan ei sano, ettei hänellä ole vanhempia, ei ystäviä tai että hän ei halua ystäviä. Kukaan ei sano, että hän ei halua rakastaa ja olla rakastettu. Päinvastoin, kaikki, mihin pyrimme tässä maailmassa, on löytää ystävyys, rakkaus. Sitä varten teemme kaiken — opimme, ansaitsemme rahaa, yritämme saada suosiota ja niin edelleen. Toivomme rakkautta, ystävyyttä ja läheisiä ihmissuhteita. Näemme, että kaikki, mihin pyrimme tässä maailmassa — rakkaus, ystävyys, läheiset suhteet — kaikki tämä ilmenee ylivoimaisesti hengellisessä maailmassa.

        Krishnan Nimen laulaminen sisältää kaikki nämä potentiaaliset olemassaolon tasot. Krishnan Nimi saa ihmisen tajuamaan hänen suhteensa Jumalaan ja asettaa hänet Todellisuuden korkeammalle tasolle.
        iu


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Sielun subjektiivinen maailma ja ehdollistuneen tietoisuuden vankila

        (12. joulukuuta 2004)



        Maailma on täysin subjektiivinen, ja se, mitä ajattelemme siitä tietoisuudessamme, on aivan erilaista, kun sitä tarkastellaan hengellisestä näkökulmasta. Yleensä materialistit näkevät korkeamman maailman kauheana ja tämän maailman kauniina. Mutta itse asiassa olemme tyytyväisiä mihin tahansa olemassaolon tasoon, jossa voimme toteuttaa suunnitelmamme. Tämä on luonteemme paradoksi.

        Sen sijaan Veda-tekstit kuvaavat korkeamman tietoisuuden maailmaa, toisin sanoen hengellistä maailmaa, jossa ”jokainen askel on tanssi, ja jokainen sana on laulu”, ja jossa kaikki olemassa oleva on elävää, kaikella on tietoisuus. Tässä maailmassa, jossa elämme, meistä näyttää siltä, että kaikki on kuollut. Meistä tuntuu, että meitä ympäröi vain kuollut luonto, ja että vain minä olen elossa. Mutta missä määrin olen itse elossa? Minussa on jonkinlaista elämää, mutta se lämpenee. Hyvin usein tunnemme itsemme uupuneiksi ja musertuneiksi. Miksi? Koska sielua ei peitä pelkästään ainekerros, emme ole vain fyysisen kehon vankilassa, suuremmassa määrin olemme tietoisuutemme vankilassa. Ihmisillä oli erilaisia ajatuksia siitä, miten luoda täydellinen vankila, josta on mahdotonta paeta. Mutta kun puhumme korkeammasta tietoisuudesta, korkeammasta todellisuudesta, niin tämä maailma on luotu siten, että emme ole vain aineen, materian vankilassa, vaan meillä on erillinen selli ja kaikki mitä tarvitsemme.

        Tietoisuutemme samaistuu täysin kehoomme ja koko maailmaan. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: ”Pölyä kuljettava tuuli on pohjimmiltaan puhdas, toisin sanoen tuulessa ei ole koskaan vikaa. Tuuli vain nostaa pölypilviä, joten näyttää siltä, että tuuli on hyvin likaista. Itse asiassa tuuli ei ole koskaan likainen”. Samaa voidaan sanoa sielusta ja tietoisuudesta. Sielun puhdas tietoisuus nostaa pölypilviä, joita kutsutaan materiaksi. Aineesta tulee keho, mieli ja kaikki muu. Näin ollen fyysinen keho samaistuu ”tuuleen”, mutta se on ”pölyä”, eikä sillä ole mitään tekemistä ”tuulen” kanssa. Tuuli nosti pölyn, mutta jonkin ajan kuluttua pöly laskeutui ja tuuli jatkoi matkaansa. Sitten tuuli nostaa seuraavan pölykerroksen ja niin edelleen loputtomasti.

        Pyhät kirjoitukset selittävät, että sielu ei ole mukana tässä maailmassa. Sielulla ei todellisuudessa ole mitään toimintaa tässä maailmassa. Tavallisesti toimintomme supistuvat syömiseen, nukkumiseen, puolustautumiseen ja lisääntymiseen. Mutta tällä kaikella ei ole mitään tekemistä sielun kanssa. Sielulla on vain yksi tehtävä — halu, toive. Kun haluja ja tarpeita ei voida tyydyttää, ihmiset uppoutuvat epätodelliseen, virtuaaliseen elämään, samalla kun he tuntevat olevansa todellisia hahmoja. Näin koko elämä voi mennä.

        rt


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Virtuaalinen maailma ja aito todellisuus

        (12. joulukuuta 2004)



        Tässä aineellisessa maailmassa yritämme luoda eräänlaisen virtuaalisen tilan itsellemme, jossa saamme koulutusta, työtä, luomme perheen. Tällaiset ihmiset, kuten Onassis, Hitler, Aleksanteri Suuri, Napoleon, Stalin, käyttivät paitsi sisäpiirinsä myös kokonaisia kulttuureja. Aleksanteri Suuri halusi valloittaa Persian, ja kun hän valloitti sen, hänelle sanottiin: ”Mikä on Persia? Intia on arvokkaampi, mutta kukaan ei ole vielä onnistunut kaappaamaan sitä”. Sitten Aleksanteri Suuri lähetti armeijansa Intiaan, mutta ei voinut valloittaa sitä. Mutta myöhemmin muslimit ottivat Intian haltuunsa. Jokainen ihminen yrittää laajentaa toimintansa laajuutta tai laajentaa tietotyökaluja voidakseen lisätä mahdollisuuksiaan.

        Elämä tässä maailmassa, kuten tietokonepeli, tarjoaa ulospääsyn, ja tämä on suuri onni. On välttämätöntä ymmärtää, että mikään maallinen kokemus, virtuaalinen kokemus, ei ole tarpeellinen todellisessa maailmassa. Tämä elämä, tämä peli luotiin sen takia, että sielu voisi tyydyttää kaikki toiveensa, toteuttaa tulevaisuudennäkymiä erillään Jumalasta. On ymmärrettävä, että korkeimmasta näkökulmasta katsoen ei ole olemassa mitään, mikä ei liittyisi Krishnaan. Jos tarkastelemme tätä maailmaa, näemme Jumalan jokaisessa atomissa. Viime kädessä näemme Jumalan omassa sydämessämme.
        ew


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Suhde Jumalaan

        (12. joulukuuta 2004)



        Mikä ero on tuon maailman ja meidän maailmamme välillä? Mikä on aineellinen olemassaolo? Jumalalliselle maailmalle on ominaista, että siinä jokainen elävä olento voi päästä suhteeseen Jumalan kanssa. Jumalan ja sielun välisiä suhteita on viisi eri tyyppiä: neutraali suhde, palvelija, ystävyys, vanhempien rakkaus ja jumalallinen avioliitto. Näemme, että kaikki nämä suhteet ovat olemassa myös ihmisten välillä maailmassamme. Esimerkiksi jokaisella on ystäviä, vanhempia, ja jokainen haluaa löytää rakkaan. Kukaan ei sano, ettei hänellä ole vanhempia, ei ystäviä tai että hän ei halua ystäviä. Kukaan ei sano, että hän ei halua rakastaa ja olla rakastettu. Päinvastoin, kaikki, mihin pyrimme tässä maailmassa, on löytää ystävyys, rakkaus. Sitä varten teemme kaiken — opimme, ansaitsemme rahaa, yritämme saada suosiota ja niin edelleen. Toivomme rakkautta, ystävyyttä ja läheisiä ihmissuhteita. Näemme, että kaikki, mihin pyrimme tässä maailmassa — rakkaus, ystävyys, läheiset suhteet — kaikki tämä ilmenee ylivoimaisesti hengellisessä maailmassa.

        Krishnan Nimen laulaminen sisältää kaikki nämä potentiaaliset olemassaolon tasot. Krishnan Nimi saa ihmisen tajuamaan hänen suhteensa Jumalaan ja asettaa hänet Todellisuuden korkeammalle tasolle.

        hb


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Joo hieno homma, sitähän mäkin olin mieltä, että Krishna on just toi iloinen ja seksuaalinen jumala ! Niinkun kirjoitit "Krisha edustaa iloista, seksuaalista puolta jumaluudesta. Krisha on iloinen huilua soittava veikko, jolla on paljon seksuaalista vipinää mm. paimentyttöjen kanssa. Hän ei siis todellakaan edusta mitään selibaattia, päinvastoin."
        Filosofisuus, seksuaalinen vapaus ja iloisuus voisko hienompia ominaisuuksia olla!!! Osaisitko sä suositella jotain kirjaa just tästä vekkulista Krishnan puolesta, tohon filosofiseen oon jo tutustunu.

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Materialistisia teorioita maailman alkuperästä

        (12. joulukuuta 2004)


        Aito Todellisuus on hyvin erilainen kuin maailma, jossa olemme nyt. Elämme omassa pienessä maailmassamme, mutta tämän maailman ulkopuolella on täysin erilainen todellisuus. Ei ole ainoastaan mahdollista siirtyä tästä todellisuudesta aitoon todellisuuteen, vaan tapahtuu myös niin, että tuon maailman asukkaat tulevat tähän maailmaan jotakin korkeampaa tarkoitusta varten, kuten ihmiskunnan pelastamiseksi.

        Tämän perusteella voimme tehdä useita johtopäätöksiä. Ensinnäkin: teoriassa maailma, jossa elämme, on rajallinen, absoluuttinen maailma. Jotkut ihmiset uskovat, että tämä maailma on korkein totuus. He perustelevat uskomuksiaan sanomalla, että astronautit eivät ole löytäneet Marsista tai muilta planeetoilta mitään elämänmuotoja. Tästä tehdään johtopäätös, että maailmankaikkeus on kuollut ja eloton, ja vain meidän planeetallamme on elämää. Planeettamme elämänilmiöt selitetään sillä, että tietyn räjähdyksen seurauksena elämä syntyi täällä alkaen ameboista, ripsieläimistä, tohvelieläimistä. Vähitellen siitä kehittyi apinoita (jotka aluksi käyttivät keppejä, mutta evoluution seurauksena niistä tehtiin golf — ja jääkiekkomailoja) ja lopulta muuttuivat ihmisiksi. Kaikki nämä teoreettiset hypoteesit, joita kutsutaan Darwinin evoluutioteoriaksi ja alkuräjähdysteoriaksi, kuulostavat erittäin epätodennäköisiltä ja naurettavilta, mutta suurelta osin modernilla ihmiskunnalla ei ole mitään muuta.

        Toiset ihmiset, jotka näyttävät vielä naurettavammilta, uskovat, että Jumala, joka loi jokaisen ja kaiken, mukaan lukien Aadamin ja Eevan (Aadamin kylkiluusta), karkotti heidät myöhemmin syntiinlankeemuksen seurauksena. Tämä teoria vastaa merkitykseltään ja paikkansapitävyydeltään ensimmäistä, alkuräjähdysteoriaa. On selvää, ettei kenelläkään heistä ole aitoa käsitystä Todellisuudesta.

        Mielenkiintoinen idea on esitetty tarinassa ”Robinson Crusoen matka”. Robinson Crusoe ja Perjantai puhuivat autiolla saarella ollessaan joistakin hengellisistä aiheista. Robinson Crusoe ottaa Raamatun taskustaan ja kysyy:

        — Perjantai, ymmärrätkö, mitä tämä kirja sisältää?

        Perjantai, katsellen häntä sinisillä hyväntahtoisilla silmillä, sanoo:

        — Mitä tässä kirjassa on?

        Robinson Crusoe vastaa:

        — Kirjassa kerrotaan Jumalasta.

        Perjantai ei ymmärrä. Kun Robinson Crusoe oli selittänyt sitä hänelle pitkään, Perjantai sanoi:

        — Olen tietoinen Jumalasta. Iso krokotiili Makro loi sinut, minut, maan ja kaikki nämä asiat.

        He olivat joutua tappeluun, koska eivät ymmärtäneet toisiaan. Robinson Crusoe huusi:

        — Perjantai, Jumala ei voi olla krokotiili!

        Mutta yleisesti ottaen heidän käsityksensä Jumalasta olivat suurin piirtein samanlaisia.

        Robinson Crusoen mielestä Jumala oli vanha mies, jolla oli parta. Villi ihminen Perjantai ymmärsi, että Jumala on jotain vahvempaa, voimakkaampaa ja täydellisempää. Joten Jumala ei ole vain krokotiili, vaan jotain krokotiili Genan kaltaista, joka osaa lentää, puhua ja niin edelleen.

        Näin ollen näemme, että ihmisen ajatus ”toimii” hyvin aktiivisesti. Oman kokemuksensa perusteella ihminen esittää jatkuvasti uusia sensaatiomaisia hypoteesejä elämän olemassaolosta. Mikä tahansa ajatus, vaikka sitä ei olisi vahvistettu, aiheuttaa sensaation tutkijoiden mielissä. Näemme, että itse asiassa on kovin vaikea ymmärtää, mitä Todellisuus on.



        nb


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
        Materialistisia teorioita maailman alkuperästä

        (12. joulukuuta 2004)


        Aito Todellisuus on hyvin erilainen kuin maailma, jossa olemme nyt. Elämme omassa pienessä maailmassamme, mutta tämän maailman ulkopuolella on täysin erilainen todellisuus. Ei ole ainoastaan mahdollista siirtyä tästä todellisuudesta aitoon todellisuuteen, vaan tapahtuu myös niin, että tuon maailman asukkaat tulevat tähän maailmaan jotakin korkeampaa tarkoitusta varten, kuten ihmiskunnan pelastamiseksi.

        Tämän perusteella voimme tehdä useita johtopäätöksiä. Ensinnäkin: teoriassa maailma, jossa elämme, on rajallinen, absoluuttinen maailma. Jotkut ihmiset uskovat, että tämä maailma on korkein totuus. He perustelevat uskomuksiaan sanomalla, että astronautit eivät ole löytäneet Marsista tai muilta planeetoilta mitään elämänmuotoja. Tästä tehdään johtopäätös, että maailmankaikkeus on kuollut ja eloton, ja vain meidän planeetallamme on elämää. Planeettamme elämänilmiöt selitetään sillä, että tietyn räjähdyksen seurauksena elämä syntyi täällä alkaen ameboista, ripsieläimistä, tohvelieläimistä. Vähitellen siitä kehittyi apinoita (jotka aluksi käyttivät keppejä, mutta evoluution seurauksena niistä tehtiin golf — ja jääkiekkomailoja) ja lopulta muuttuivat ihmisiksi. Kaikki nämä teoreettiset hypoteesit, joita kutsutaan Darwinin evoluutioteoriaksi ja alkuräjähdysteoriaksi, kuulostavat erittäin epätodennäköisiltä ja naurettavilta, mutta suurelta osin modernilla ihmiskunnalla ei ole mitään muuta.

        Toiset ihmiset, jotka näyttävät vielä naurettavammilta, uskovat, että Jumala, joka loi jokaisen ja kaiken, mukaan lukien Aadamin ja Eevan (Aadamin kylkiluusta), karkotti heidät myöhemmin syntiinlankeemuksen seurauksena. Tämä teoria vastaa merkitykseltään ja paikkansapitävyydeltään ensimmäistä, alkuräjähdysteoriaa. On selvää, ettei kenelläkään heistä ole aitoa käsitystä Todellisuudesta.

        Mielenkiintoinen idea on esitetty tarinassa ”Robinson Crusoen matka”. Robinson Crusoe ja Perjantai puhuivat autiolla saarella ollessaan joistakin hengellisistä aiheista. Robinson Crusoe ottaa Raamatun taskustaan ja kysyy:

        — Perjantai, ymmärrätkö, mitä tämä kirja sisältää?

        Perjantai, katsellen häntä sinisillä hyväntahtoisilla silmillä, sanoo:

        — Mitä tässä kirjassa on?

        Robinson Crusoe vastaa:

        — Kirjassa kerrotaan Jumalasta.

        Perjantai ei ymmärrä. Kun Robinson Crusoe oli selittänyt sitä hänelle pitkään, Perjantai sanoi:

        — Olen tietoinen Jumalasta. Iso krokotiili Makro loi sinut, minut, maan ja kaikki nämä asiat.

        He olivat joutua tappeluun, koska eivät ymmärtäneet toisiaan. Robinson Crusoe huusi:

        — Perjantai, Jumala ei voi olla krokotiili!

        Mutta yleisesti ottaen heidän käsityksensä Jumalasta olivat suurin piirtein samanlaisia.

        Robinson Crusoen mielestä Jumala oli vanha mies, jolla oli parta. Villi ihminen Perjantai ymmärsi, että Jumala on jotain vahvempaa, voimakkaampaa ja täydellisempää. Joten Jumala ei ole vain krokotiili, vaan jotain krokotiili Genan kaltaista, joka osaa lentää, puhua ja niin edelleen.

        Näin ollen näemme, että ihmisen ajatus ”toimii” hyvin aktiivisesti. Oman kokemuksensa perusteella ihminen esittää jatkuvasti uusia sensaatiomaisia hypoteesejä elämän olemassaolosta. Mikä tahansa ajatus, vaikka sitä ei olisi vahvistettu, aiheuttaa sensaation tutkijoiden mielissä. Näemme, että itse asiassa on kovin vaikea ymmärtää, mitä Todellisuus on.



        nb

        Ajaton Viisaus

        Tämä kirja kertoo ikuisesta viisaudesta, jota suuret ajattelijat ovat opettaneet kautta aikojen. Ajaton viisaus paljastaa omaa minuuttamme, luontoa ja maailmankaikkeutta koskevat salaisuudet.


      • Anonyymi
        Huomaa että kirjoitti:

        et ole lukenut sivuakaan Bhagavad Gitasta, tai sitten olet vain äärimmäisen tamassa.

        Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
        Vedat ja puranat Jiva Goswamin kirjoituksissa

        (7. tammikuuta 1982. Navadwipa Dhama, Intia)



        Puranoja on kahdeksantoista. Jiva Goswami Prabhu mainitsee ”Bhagavata-sandarbhassaan” kaksi Puranojen ominaispiirrettä. Nämä teokset ovat Vedoja täydentäviä, niitä tukevia. Ne täydentävät Vedoja — tällainen on Puranojen luonne. Puranat [selittävät] sen, mitä Vedoissa ei ole ilmaistu selkeästi ja yksiselitteisesti, sisältämällä täydentävää tai avustavaa tietoa. [Sanskrit.] Myös se tieto, joka puuttuu Vedoista, on läsnä Puranoissa. Purana tarkoittaa ”muinaista”. Vedat sisältävät tiettyjä totuuksia, ja Puranat vahvistavat ne.

        Lopullisen hajoamisen, tuhoutumisen jälkeen, kun luominen alkaa uudelleen, tieto laskeutuu Narayanalta Brahmalle. Puranojen kirjoittajat ovat lukuisia näkijöitä (rishi), jotka kykenevät keräämään ja säilyttämään tietoa tapahtumista, jotka tapahtuivat menneessä luomisessa (mitä tapahtui ennen maailman täydellistä hajoamista, maailman menneessä historiassa). Maailman menneen historian tapahtumia kuvataan Puranoissa, mutta niitä ei ole kuvattu Vedoissa, joten Puranoja ei pitäisi laiminlyödä kuten brahma-samaj ja arya-samaj tekevät. Mutta Jiva Goswami Prabhu on asettanut Puranat erittäin korkealle. ”Bhagavatam” on myös Purana.

        Puranoja ei pidä laiminlyödä. Tämä ei tarkoita sitä, että Puranat olisivat yhtä arvokkaita ja samanarvoisia kuin Vedat, mutta silti Puranat kertovat tapahtumista, joita ei ole edes mainittu Vedoissa.

        Puranoja on kahdeksantoista, ja ne luokitellaan seuraavasti: sattvika, rajasika, tamasika. ”Padma-purana” on sattvika-purana. Tämä Purana edustaa antaumuksen koulukunnan etuja. Sattvika-puranat kertovat pääosin Narayanasta.



        mn


      • Anonyymi
        Radha kirjoitti:

        Hyvä kun mäkään enää ees tulin tänne kattoon onko mulle tullu vastauksia noihin muutamaan mielestäni ihan selkeeseen kysymykseeni, kun kaikki vastaukset alko olla vaan hirveetä pelottelua ja Jeesustelua tai Jumaluuden ylintä persoonallisuutta. Kai se on lahkolaisilla sitten joku kiintiö saarnausta tehtävä ja se onnaa helposti täällä netin puolella :( Tyhmää vaan kun vastaukset menee niin asian vierestä..noin sata kilsaa.

        Śrī Īśopaniṣad
        Mantra yksi:
        Kaikki tässä maailmankaikkeudessa, olipa se sitten elollista tai elotonta, on Hänen vallassaan ja kuuluu Hänelle. Siksi jokaisen tulisi käyttää vain sitä, mikä on välttämätöntä ja mikä on myönnetty hänen osuudekseen, eikä kajota mihinkään muuhun, ymmärtäen hyvin, kenelle kaikki kuuluu.



        jky


    • Anonyymi

      Shrii Shrii Anandamurti, Ananda Margan guru, on kirjoittanut kirjan Krshnasta, muistaakseni nimi on Mahabharata. Hän kertoo kirjassa hyvin erikoisiakin asioita Krshnasta.

    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3038
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1026
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1000
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      946
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      916
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      806
    Aihe