eli siis onko hieno paikka, mitä nähtävyyksiä / paikkoja suosittelisit kiertämään? paljon porukkaa kesäisin, missä hotellissa olit, millainen se oli, menisitkö uudestaan ( miksi/miksi et )
niin ja hei millainen hintataso nähtävyyksissä?
kiitos vastauksista etukäteen :)
sousse ! - pari kysymystä
29
20562
Vastaukset
- minä vain
olisi kiva saada vastauksia, ku netistä en ainakaan itse löytänyt mitään.
ja miltä matkatoimistolta varasitte matkan?
itse olen ajatellut deturia, kokemuksia?
=)) - sousseen kesällä '07
eikö kukaan todella tiedä? jopas on
- kokemusta on
Paska se on koko paikka.
Ja uskompa että yli puolet siellä käyneistä ovat samaa mieltä kanssani. Jos olette yhtään järkeviä, ette mene sinne! Ei mitään hyvää sanottavaa koko paikasta. Hotelli huono, ruoka huonoa, kauppoja ei ole paljoa, taksit TODELLA likaisia, kauppiaat ärsyttäviä. Kukaan ei pidä Soussesta.- 2 + 2
Mikähän se sinun paska hotellisi mahtoi olla? Jos valitset jonkun paikallisen luokituksen mukaan kahden tähden hotellin, niin toki kokemuksesi voi olla huono. Kun satsaat satasen pari lisää matkaan ja otat hotellin jossa on aamiaisbuffet ja kunnon uima-allasalue niin varmaan tyytyväisempi olisit.
vai onko perusasenteesi peruskielteinen asiaan kuin asiaan?!
Eihän ilmaiseksi mitään saa eikä vähällä rahalla luxusta, sehän on totuus. Mutta 500 - 550 eurolla saat viikoksi jo hyvän hotellin.
Olen muuten käynyt kahdesti Tunisiassa ja lapset sanoi minulle että mennään kymmenen vuoden kuluttua uudelleen, kun kerroin että edellisestä käynnistäni oli vähän yli 10 vuotta.
Toki kaupankäynti on erilaista mutta ei ole pakko mennä soukeihin tinkaamaan vaan menee sitten suoraan niihin kiinteähintaisiin liikkeisiin, joita on jo hyvätasoisten hotellienkin yhteydessä ja niistäkin saa jo ihan edullisesti esim nahkatavaraa.
Ja alkuperäiselle kysyjälle Tunisiasta se että kannattaisi käydä muuallakin Soussen ulkopuolella. Esim jos lasten kanssa tai ilman lapsiakin Friguian eläinpuisto. El Djemin amfiteatteri, Matmatan luola-asumukset, Saharan retki jne. Toki tuo retki on raskas aikaa vievä mutta elämyksiä antava. Mutta ilman sitäkin retkeä pärjää, junalla pääsee mm Mahdiaan rannikkoa vähän alas Soussesta. Kairuanin kaupunki myös ihan vaikka tilataksimatkan päässä.
Avoimin mielin uuteen paikkaan ja uuteen kultturiin, ei kaikki voi olla niin kuin Suomessa
- ensikertalainen
onko todella noin huono paikka
oi voi, ensi kuussa olisi lähtö.
kannattaisiko perua?? tyttöporukalla olisimme lähdössä- pullukka
Hei!
Eilen tultiin soussesta ja mun mielestä oli ihan jees paikka.
en ehkä tyttöporukalla lähtisi, miehet aikas päällekäyviä. varokaa tyyppejä, jotka yrittävät vaihtaa euron kolikkoja dinaareiksi, sillä he osaavat hienoja silmänkääntötemppuja ja pian olet useita dinaareja köyhempi! Me ei menty helppoon, mutta yrittivät kyllä.
Taksit siistejä ja ruoka hyvää!
Ostettavaa naispuolisille aivan älyttömästi.Piraatit hyvin väärennettyjä! tarttui burberryä matkaan aikas lailla ;)
myyjät sitkeitä!! egypti jää toiseksi mennen tullen.
Deturin kuvaston horinat hotellista eivät pitäneet kaikilta osin paikkaansa...se oli harmi.
Muuten homma pelas kivasti. Ei siellä paljon mitään nähtävää ole, mutta paikka on itsessään vehreä ja ihan nätti. huumeita kaupattiin viikon aikana valehtelematta ainakin 10 kertaa, taksikuskikin oli pöllyissä ja kauppas kokaiinia.... olkaahan varovaisia.
Hauskaa matkaa.
ei kannata perua reissua!
- toukokuussa uudelleen
Hei!
Kävin Soussessa maaliskuun alulla ja olen ehdottomasti sitä mieltä, että aivan ihana paikka!! Vaikka olen vaalea ja nainen pystyin yksin liikkumaan päivällä, juttuseuraa/kahvia olisin kyllä saanut jos olisin tahtonut. Minulle ei huumeita kaupiteltu kertaakaan viikon aikana.
Kaverin (myös nainen) kanssa ollaan lähdössa toukokuulla sinne uudelleen :)- tunisiaan
kiitos vastauksistanne! lisää toki voi kertoilla jos vain viitsii :)
- heihei
Olin ystäväni kanssa viikon lomalla Tunisiassa, Soussessa. Mielestäni paikka ei ole yhtään sivistynyt ja varsin likainen. En suosittele..
- minä ja hän
Tunisia tosiaan on paikka, josta joko pitää tai ei.
Mitä olen kavereiltani kuullut niin he ovat ainakin pitäneet.. No, kukin päättää itse...
OLISI KIVA JOS VIELÄ JOKU VIITSISI KERTOILLA PAIKASTA ENEMMÄN - kokemuksia ?
onko kenelläkään kokemuksia TAJ MARHABA DDD hotellista?? kuulisin mielelläni kokemuksia......
- mauuuuuuuu
Olimme mieheni kanssa Soussessa viime kesäkuun alussa Le Marabou hotellissa. Mukava oli loma,vaikka kauppiaat ovat ärsyttäviä ja sitkeitä;kulkevat perässä ja väkisin vievät kauppoihinsa. Perirehellisenä itseä ärsytti se jatkuva huijauksen yritys, vaihtorahat kannattaa laskea AINA. Kuuluu varmaan kulttuuriin, että joka välissä vedetään vähän kotiinpäin.
Hotelliin kannattaa panostaa. Meidän hotellissa oli oma ranta,ja rantavahti,joka kyllä piti kaupustelijat loitolla. muualla niitä kaupustelijoita kulki kyllä koko ajan perässä.
Ranta on ihana ja pitkä. Kenkiä,laukkuja ja nahkatuotteita saa joka kadun kulmasta. Ruoka on ihan jees,hyvää karkkia sieltä ei saa!:)
Miehet huutelevat perään ja autot tööttäilevät kaikille naisille, mutta itse sain olla rauhassa,odotin näes vauvaa ja söpö vauvamaha oli jo selvästi nähtävissä. Sitä ihasteltiin ja toivoteltiin että olisi poikavauva tulossa.
Mukavaa lomaa. Älä anna kauppiaitten pilata lomaasi, älä ole niille kohtelias,koska käsittävät sen helposti niin,että olet ostamassa koko putiikin. (kokemuksella). Tiukka ei,jos ei kiinnosta ja jatka matkaa.- kiitoskiitoskiitos
On ilo huomata, että jotkut jaksavat vaivautua vastaamaan :) ISO kiitos siitä! ja edelleen saa kokemuksia jakaa. negatiivisiä ja positiivisia, kaikki on hyvää (=
- hannu
kiitoskiitoskiitos kirjoitti:
On ilo huomata, että jotkut jaksavat vaivautua vastaamaan :) ISO kiitos siitä! ja edelleen saa kokemuksia jakaa. negatiivisiä ja positiivisia, kaikki on hyvää (=
Le Maraboutin vieressä on tavaratalo, jossa on edullimmat kiinteät hinnat Soussessa. Ennenkuin menette kauppakaduille, kannattaa hakea hintataso Magasin-marketista. Tingatessa pitää olla kova ja lähteä kavelemään. Takseissa pitää vaatia, että mittari on päällä. JOs olette Maraboutissa, katsokaa millä puolella katua kutsutte taksia. Liikenneympyrä on kaukana ja sen kiertäminen maksaa.
- Tunika
hannu kirjoitti:
Le Maraboutin vieressä on tavaratalo, jossa on edullimmat kiinteät hinnat Soussessa. Ennenkuin menette kauppakaduille, kannattaa hakea hintataso Magasin-marketista. Tingatessa pitää olla kova ja lähteä kavelemään. Takseissa pitää vaatia, että mittari on päällä. JOs olette Maraboutissa, katsokaa millä puolella katua kutsutte taksia. Liikenneympyrä on kaukana ja sen kiertäminen maksaa.
Paikka voi jakaa mielipiteitä: jos haluaa avoimin mielin tutstua uusiin kulttuureihin ja ihmisiin, voi yllättyä iloisesti, ja jos haluaa mennä bailaamaan, juoda kossua ja kulta mokkaa ja syödä sinistä lenkkiä ja puhua suomea ja olla niin kuin perusääliö turisti, niin voi tulla suru puseroon kun kaikki ei menekään kuin pitäisi. Jos ei ymmärrä, että paikka on muslimimaa, voi tuohtua, kun miehet tekevät ehdotuksia kun kävelet napapaidassa. Jos kaipaat mamman pullaa ja perunamuusia niin et nauti harissalla maustetuista ruoista ja couscousista. Jos et puhu kuin suomea ja savvoo, voi tulla kieliongelmia ja jos et ole kuullut tinkaamisesta, voit kokea tulleesi vedätetyksi.
Meille annettiin aina oikea vaihtoraha, kerran kun myyjälle sattui vahinko, hän huomasi sen minua ennen ja pyyteli vuolaasti anteeksi. Ihmiset ovat olleet ystävällisiä ja palvelu hyvää. Maisemat upeita, paljon näkemistä ja kokemista. Paikalliseen kotiinkin saimme kutsun. Olen menossa toista kertaa, ystäväni kai viidettä.
- kiitos =)
näitä on kiva lukea, kertoilkaa lisää kiitos :)
- miimu
Ollaan perheen(2 aik ja 3 lasta)kanssa käyty kahdesti Turkissa ja tykättiin älyttömästi. Nyt eilen näitä juttuja lukiessa huomasin, että Tunisia taitaa olla aika Turkin kaltainen maa. Kovasti katselen äkkilähtöjä, toukokuussa lähdetään Tunisiaan. Kiitos kaikille tiedoista, nämä palstat ovat antaneet tietoa PALJON!
- trik
miimu kirjoitti:
Ollaan perheen(2 aik ja 3 lasta)kanssa käyty kahdesti Turkissa ja tykättiin älyttömästi. Nyt eilen näitä juttuja lukiessa huomasin, että Tunisia taitaa olla aika Turkin kaltainen maa. Kovasti katselen äkkilähtöjä, toukokuussa lähdetään Tunisiaan. Kiitos kaikille tiedoista, nämä palstat ovat antaneet tietoa PALJON!
Joko olitte Tunisiassa? Kerro sit millaista, me ollaan heinäkuussa lähdössä Sousseen. Hotelli on tej marhaban huoneistohotelli, kummoinen lienee?Ja millainen matkanjärjestäjä detur on?
Miten tuo kieli puoli, puhuvatko paljon englantia, ei oikein tuo ranska taivu. - Tunisiaan vai ei..
trik kirjoitti:
Joko olitte Tunisiassa? Kerro sit millaista, me ollaan heinäkuussa lähdössä Sousseen. Hotelli on tej marhaban huoneistohotelli, kummoinen lienee?Ja millainen matkanjärjestäjä detur on?
Miten tuo kieli puoli, puhuvatko paljon englantia, ei oikein tuo ranska taivu.Olimme varanneet Soussen matkan Deturin kautta elokuuksi. Eilen tuli viesti, että heinäkuun ja elokuun Tunisian matkat peruttu vähäisen kysynnän vuoksi. Niin, että silleen...odottelen varausmaksua takaisin tilille. Olen tässä juuri etsimässä uutta Tunisian matkaa, jos vaikka onnistuisi esim. Tjäreborgin kautta. En vain nyt osaa päättää kumpi, Hammamet vai Port el Kantaoui, Sousse näytti olevan lähes täynnä.
- taiska
Tunisiaan vai ei.. kirjoitti:
Olimme varanneet Soussen matkan Deturin kautta elokuuksi. Eilen tuli viesti, että heinäkuun ja elokuun Tunisian matkat peruttu vähäisen kysynnän vuoksi. Niin, että silleen...odottelen varausmaksua takaisin tilille. Olen tässä juuri etsimässä uutta Tunisian matkaa, jos vaikka onnistuisi esim. Tjäreborgin kautta. En vain nyt osaa päättää kumpi, Hammamet vai Port el Kantaoui, Sousse näytti olevan lähes täynnä.
Olen varannut marraskuulle matkan sousseen.Emme ole käynyt ennen tunisiassa turkissa kyllä.Detur matkatoimiston kautta.Ihan asiallinen palvelu.Kiva kuulla kommentteja.Toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta.
- MINI
Olimme varanneet Soussen matkan Deturin kautta elokuuksi. Eilen tuli viesti, että heinäkuun ja elokuun Tunisian matkat peruttu vähäisen kysynnän vuoksi. Niin, että silleen...odottelen varausmaksua takaisin tilille. Olen tässä juuri etsimässä uutta Tunisian matkaa, jos vaikka onnistuisi esim. Tjäreborgin kautta. En vain nyt osaa päättää kumpi, Hammamet vai Port el Kantaoui, Sousse näytti olevan lähes täynnä.
miksi ei suomenmatka toimistot lähetä tukholman kautta itse lähden tänään.24.8.07 tukholmasta souseen 1.700,skr viikko deturin matka
- Ruben-j
Jepp...tulin just viime pe takaisin Soussesta.Pari viikkoa,odottelin Suomen konetta perjantaina,mutta mulle sanottiin kaiken peruuntuneen.
Hyvä niin,53 astetta,liian kuuma.
Asun tukkiholmassa,ja näinollen olis ollut kiva tavata koti-kansalaisia.
Toivotaan että ett joudu sousse residenceen-varkaita koko porukka!!!!!
Yritän varoittaa kaikkia nyt!!!!!
Yst.terv.
Ruben - Ruben-j
MINI kirjoitti:
miksi ei suomenmatka toimistot lähetä tukholman kautta itse lähden tänään.24.8.07 tukholmasta souseen 1.700,skr viikko deturin matka
Instämmer....!!!!
Tapasin 24/8-07 arlandassa pari tyttöä,jotka olivat omiin nimineen tulleet tänne,matka arn-mir pilkkahintainen.
Miksi ei detur Finland järjestänyt tätä mahdollisuutta suomalaisille,en tajua?
Toki,matka stadista tänne ja takas maksaa rahaa,mutta säästyy hinnassa jonka maksaa täältäpäin.En tiedä,taidan tulla toisiin ajatuksiin koko puulaakista.
Ajatuksia? - jäkkikäteen
Ruben-j kirjoitti:
Jepp...tulin just viime pe takaisin Soussesta.Pari viikkoa,odottelin Suomen konetta perjantaina,mutta mulle sanottiin kaiken peruuntuneen.
Hyvä niin,53 astetta,liian kuuma.
Asun tukkiholmassa,ja näinollen olis ollut kiva tavata koti-kansalaisia.
Toivotaan että ett joudu sousse residenceen-varkaita koko porukka!!!!!
Yritän varoittaa kaikkia nyt!!!!!
Yst.terv.
Rubensiis olit sousse residence hotellissa ? (voiko sitä kutsua edes hotelliksi ) ei paikalliset käytä sitä paska ! on kummalista ostetan 199€ matka ja tullan valittaman kuinka paska ja likaista !!!!!
- Jasmiini
Ihana kaupunki, menisin koska vaan uudestaan.. vaikka asumaan.. Hotellimme oli Sousanna, aivan ihana, lähellä rantaa, viihtyisät huoneet, ystävällinen henkilökunta,..
Kaupat tosi hienoja, ja edullinen hinta taso,
nahkatuotteita, koruja, ja vaatteita, hinnat on ok, - Suosittelen!!!11
Lähestulkoon paratiisi, ainoa mikä jäi hampaankoloon, oli katukaupustelijat. Mutta ihmiset ystävällisiä ja mukavia, lämpöä riitti(vaikka hiihtolomalla siellä olinkin) ja palmut olivat mahtavia! Tehtiin hotellissa paljon tuttuja, niin henkilökunnan kuin muidenkin suomalaisturistien kanssa.
SUOSITTELEN!- sousssecity
ja teidän ulkomaan matkanne on suuntatuneet tätä ennen, tallinaan,tukholmaan,ja ultimatumina rhodokselle ! itse paljon matkailleena kohde on sitä samaa tasoa,kuin tsarevo 10v sitten.
- tyhmähän vaan
sousssecity kirjoitti:
ja teidän ulkomaan matkanne on suuntatuneet tätä ennen, tallinaan,tukholmaan,ja ultimatumina rhodokselle ! itse paljon matkailleena kohde on sitä samaa tasoa,kuin tsarevo 10v sitten.
taitaa omasta matkastajkin olla aikaa kun kommenttitulee pari vuotta vanhaan ketjuun
- cat-mej
Eli paikasta joko pitää tai ei :)Itse pidin ja oli tosi ihana loma,tultii viime viikolla sieltä.Ja lähetään lokakuus uudestaa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055127Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453353Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503185Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382407Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2471490Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 801237
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1311097