tyypillistäkö

oikkuilenko?

En tiedä olenko tyypillinen oinasnainen, siispä kysynkin tuntuuko tutulta?

Olen elänyt parisuhteessa jo kohta 16v, alussa oli tietenkin enimmäkseen onnea ja iloa, mutta lähemmäs kymmenen vuotta on ollut milloin mitäkin mykkäkoulua miehen puolelta -milloin en ole osannut valita ruokaa oikein ja milloin olen nalkuttanut hänen alkoholinkäytöstään jne.

Joka riidan syy on ollut kuulemma minussa ja minun tekemisissä tai tekemättä jättämisissäni.

Sovinnon olen aina tehnyt minä, kerjännyt, nöyrtynyt, itkenyt jne.

Nyt tänä keväänä, katsoin itseäni peilistä ja kuulin napsahduksen päässäni -kuminauha meni poikki. En enää jaksa, en tee sovinnon eteen yhtään mitään, etsin itselleni ja lapselleni asuntoa ja muutan pois. Vaikeaa tämä tulee olemaan, mutten aio mieltäni muuttaa.

Olen yleensä mukautuvainen ja miellyttämishaluinen, mutta näköjään kykenen täydelliseen kylmyyteen ja välinpitämättömyyteenkin, se mies on kuollut minulle, en aio käydä edes haudalla.

5

1072

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha oinas

      Kuulostaa enemmänkin yleisinhimilliseltä parisuhdeongelmalta kuin tietyn horoskooppimerkin erityispiirteiltä.
      Eihän me, oinaat nyt ongelmaihmisiä olla (kai); tulisia ja helposti syttyviä kyllä.
      Onkohan vaan niin, että mitta tuli täyteen: on aika laittaa yksi ovi kiinni ja avata uusi?
      Jos horoskooppia avuksi otettaisiin, jossain luki:
      "Oinas tarvitsee huumorintajuisen puolison."
      Sulla sitä ei taida olla...
      Kun itse tietää parhaansa tehneensä ja vielä yrittäneensäkin, niin eikös se riitä, oman tiensä kulkija oinaalle.

      Toisen voi manata, mutta paras jatkaa matkaa ilman pahansuopuutta - silloin on vasta oikeasti päässyt aiitä irti. Viha ja rakkaushan ovat vain aavistuksen verran erillä toisistaan.
      Kaikkea hyvää ja onnea tekemällesi ratkaisulle!

    • Viola**

      Sinulla on tullut nyt mitta täyteen ja paluuta parempaan ei taida olla. Tiedän kokemuksesta, että vaikka jäisit paikoillesi, lähtö kytee takaraivossasi hamaan loppuun saakka. Toivon sulle voimia ratkaisuusi ja onnellisempaa elämää! Tekstisi voisi olla minun kirjoittamani, samanlaisessa tilanteessa ollaan.

      • Kala-70

        Myös minä elänyt oinasmiehen kanssa pari vuotta,hemmetin vaikeaa välillä.Haluaisin vain rakastaa ja saada vastarakkautta,omana itsenäni,mutta aina minussa tuntuu olevan jotain vikaa.Jopa siitä saan kurat naamalle,kun aika ajoin "kuminauha" napsahtaa ja pillastun täysin huonon kohtelun takia.Ja kun alan lähtöä tehdä,niin mies muuttuu kuin taikaiskusta ihanaksi ja suloiseksi "yritetään vielä,älä lähde"-tyypiksi.Enkä sitten raski lähteä,kun rakastan niin pirusti...vihaankin välillä eli olen totisesti oppinut tämän miehen kanssa,että viha ja rakkaus ovat sukua toisilleen!!!Mitä mä teen,alan olla ihan finaalissa,mutten jaksa ajatellakaan eroa,vaikka laitoinkin äsken asuntohakemuksen.


    • ´+´+

      ..jep, oinas antaa kaikkensa niiden eteen, joita rakastaa tai joskus rakasti. yrittää sovitella, pyytää anteeksi ja ymmärtää. ei heikkouttaan, vaan vahvuuttaan. sillä vahvojen tehtävähän on ymmärtää ja auttaa heikkoja.
      mutta jos oinaan hyvää sydäntä käytetään hyväksi välinpitämättömyyttään. tai oinas huomaa, ettei tilnnetta voi muuttaa (lue: oppii antamaan itselleen anteeksi, ettei voi ikuisesti auttaa tai ymmärtää heikkoa hyväksikäyttäjää) lähtee oinas kerralla, arvaamatta ja iäksi...
      mutta usko pois, jäätä et ole kauaa. oinaat antavat anteeksi ja unohtavat aina. viha ja katkeruus ovat liian negatiivisia ja heikkoja tunteita toiveikkaalle selviytyjälle, kuten oinas.onnea valinnassasi. Ja nyt vain kohti uusia seikkailuja, olet selviytyjä :)

    • tyypillistä oinasta

      Oinaan antaessa lupauksen jostain, hän myös yrittää viimeiseen asti pitää siitä kiinni. Oinas on myös rehellinen itselleen ja osaa tunnustaa tosiasiat. Pystyy tekeen päätöksiä ja toimiin niitten mukaisesti. Silloin ei oinasta pysäytä kukaan eikä mikään. Sinä oot aikasi katsellut ja yrittänyt, mutta nyt on se hetki jolloin kaikki kortit on pelattu ja on aika siirtyä uusiin maisemiin.

      Juu, tuosta huumorintajuisesta kumppanista oon samaa mieltä ja siitä, että oinasnaisella pitää olla mies, jota voi katsella vähän yläviistoon. Oinas on melko kova luu eikä ollenkaan alistujatyyppi, mutta rakastaa aina voittajaa ja parempaansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5949
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2546
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1795
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1621
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1327
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1259
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1213
    Aihe