tyypillistäkö

oikkuilenko?

En tiedä olenko tyypillinen oinasnainen, siispä kysynkin tuntuuko tutulta?

Olen elänyt parisuhteessa jo kohta 16v, alussa oli tietenkin enimmäkseen onnea ja iloa, mutta lähemmäs kymmenen vuotta on ollut milloin mitäkin mykkäkoulua miehen puolelta -milloin en ole osannut valita ruokaa oikein ja milloin olen nalkuttanut hänen alkoholinkäytöstään jne.

Joka riidan syy on ollut kuulemma minussa ja minun tekemisissä tai tekemättä jättämisissäni.

Sovinnon olen aina tehnyt minä, kerjännyt, nöyrtynyt, itkenyt jne.

Nyt tänä keväänä, katsoin itseäni peilistä ja kuulin napsahduksen päässäni -kuminauha meni poikki. En enää jaksa, en tee sovinnon eteen yhtään mitään, etsin itselleni ja lapselleni asuntoa ja muutan pois. Vaikeaa tämä tulee olemaan, mutten aio mieltäni muuttaa.

Olen yleensä mukautuvainen ja miellyttämishaluinen, mutta näköjään kykenen täydelliseen kylmyyteen ja välinpitämättömyyteenkin, se mies on kuollut minulle, en aio käydä edes haudalla.

5

1087

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vanha oinas

Kuulostaa enemmänkin yleisinhimilliseltä parisuhdeongelmalta kuin tietyn horoskooppimerkin erityispiirteiltä.
      Eihän me, oinaat nyt ongelmaihmisiä olla (kai); tulisia ja helposti syttyviä kyllä.
      Onkohan vaan niin, että mitta tuli täyteen: on aika laittaa yksi ovi kiinni ja avata uusi?
      Jos horoskooppia avuksi otettaisiin, jossain luki:
      "Oinas tarvitsee huumorintajuisen puolison."
      Sulla sitä ei taida olla...
      Kun itse tietää parhaansa tehneensä ja vielä yrittäneensäkin, niin eikös se riitä, oman tiensä kulkija oinaalle.

Toisen voi manata, mutta paras jatkaa matkaa ilman pahansuopuutta - silloin on vasta oikeasti päässyt aiitä irti. Viha ja rakkaushan ovat vain aavistuksen verran erillä toisistaan.
      Kaikkea hyvää ja onnea tekemällesi ratkaisulle!

• Viola**

Sinulla on tullut nyt mitta täyteen ja paluuta parempaan ei taida olla. Tiedän kokemuksesta, että vaikka jäisit paikoillesi, lähtö kytee takaraivossasi hamaan loppuun saakka. Toivon sulle voimia ratkaisuusi ja onnellisempaa elämää! Tekstisi voisi olla minun kirjoittamani, samanlaisessa tilanteessa ollaan.

• Kala-70

Myös minä elänyt oinasmiehen kanssa pari vuotta,hemmetin vaikeaa välillä.Haluaisin vain rakastaa ja saada vastarakkautta,omana itsenäni,mutta aina minussa tuntuu olevan jotain vikaa.Jopa siitä saan kurat naamalle,kun aika ajoin "kuminauha" napsahtaa ja pillastun täysin huonon kohtelun takia.Ja kun alan lähtöä tehdä,niin mies muuttuu kuin taikaiskusta ihanaksi ja suloiseksi "yritetään vielä,älä lähde"-tyypiksi.Enkä sitten raski lähteä,kun rakastan niin pirusti...vihaankin välillä eli olen totisesti oppinut tämän miehen kanssa,että viha ja rakkaus ovat sukua toisilleen!!!Mitä mä teen,alan olla ihan finaalissa,mutten jaksa ajatellakaan eroa,vaikka laitoinkin äsken asuntohakemuksen.

• ´+´+

..jep, oinas antaa kaikkensa niiden eteen, joita rakastaa tai joskus rakasti. yrittää sovitella, pyytää anteeksi ja ymmärtää. ei heikkouttaan, vaan vahvuuttaan. sillä vahvojen tehtävähän on ymmärtää ja auttaa heikkoja.
      mutta jos oinaan hyvää sydäntä käytetään hyväksi välinpitämättömyyttään. tai oinas huomaa, ettei tilnnetta voi muuttaa (lue: oppii antamaan itselleen anteeksi, ettei voi ikuisesti auttaa tai ymmärtää heikkoa hyväksikäyttäjää) lähtee oinas kerralla, arvaamatta ja iäksi...
      mutta usko pois, jäätä et ole kauaa. oinaat antavat anteeksi ja unohtavat aina. viha ja katkeruus ovat liian negatiivisia ja heikkoja tunteita toiveikkaalle selviytyjälle, kuten oinas.onnea valinnassasi. Ja nyt vain kohti uusia seikkailuja, olet selviytyjä :)

• tyypillistä oinasta

Oinaan antaessa lupauksen jostain, hän myös yrittää viimeiseen asti pitää siitä kiinni. Oinas on myös rehellinen itselleen ja osaa tunnustaa tosiasiat. Pystyy tekeen päätöksiä ja toimiin niitten mukaisesti. Silloin ei oinasta pysäytä kukaan eikä mikään. Sinä oot aikasi katsellut ja yrittänyt, mutta nyt on se hetki jolloin kaikki kortit on pelattu ja on aika siirtyä uusiin maisemiin.

Juu, tuosta huumorintajuisesta kumppanista oon samaa mieltä ja siitä, että oinasnaisella pitää olla mies, jota voi katsella vähän yläviistoon. Oinas on melko kova luu eikä ollenkaan alistujatyyppi, mutta rakastaa aina voittajaa ja parempaansa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6010
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4107
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3362
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2996
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2064
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1817
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe