En uskalla mennä kouluun!!

Särkynyt enkeli

Olen pitkään pelännyt mennä kouluun..mua on kiusattu esikoulusta-7luokkaan..Nyt olen 8lk. ja taas se alkaa..Mut pahoin pideltiin kun olin 6lk. ja tänään tyttöjen pukkareilla ennen liikka tuntii kaksi tyttöö yritti tappaa mut..Siis silleen pakasin penkillä, he tulivat istuu mahani päälle etten saanut happea, yritin sanoa sitä heille, mut he luuli että pelleilen(he painavat yhteensä n.140kg ja mä painan 60), en vieläkään pysty kunnolla hengittää..hengittäminen pistää..Ja päätä särkee..Olin siis aivo hapen puutteessa n.40sek.!!

Miksi mua satutetaan??..Mut on pahoinpidelty, kiusattu, syrjitty, yritetty raiskata ahdisteltu,ja yritetty tappaa..Eikös se mee yli rajan??!!

22

2728

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täti

Nyt menet ja kerrot tuon vanhemmillesi!!!
      Jos et heille voi kertoa syystä tai toisesta marssi kuntasi sosiaalitoimistoon heti maanantaina ja siellä kerro tarinasi.
      Sieltä varmasti saat apua ja ohjeet kuinka tulisi toimia.
      Kuitenkin suosittelen, että et mene nyt kouluun ennenkö apua alkaa tulemaan.

Koulussa lasten ja nuorten tulisi saada olla turvallisin mielin, ilman henkistä tai fyysistä väkivaltaa!!!

• Särkynyt enkeli

mitä se hyövyttäs..Ei siitä mitään tulisi..Edelleen koskee..Miksihän..onko neuvoja..Siis pistää kurkkuun, etten pysty hengittää kunnolla ja päätä särkee..En jaksa!!

• särkynyt enkeli

....mut..Siis silleen pakasin penkillä, he tulivat istuu mahani päälle etten saanut happea...

*****Siis makasin...

Ja mua rätkitään kotona..Ennen isoveljeni..Ei enää..ja nyt äsken pikkuveljeni(vasta 6v.) rätkäs avokammenellä kovasti..Se oikeesti sattu..Ja sit mut on yritetty raiskata..ja en uskalla mennä kouluun, en olla kotona..Kun emnen suihkuun niin pelkään et joku vaanii mua..AUTTAKAA!!

• Katju

Hengityshäiriöt ja kivut johdu välttämättä mitenkään siitä, että tytöt istuivat päälläsi. Onhan sekin tietysti mahdollista, mutta mielestäni aika epätodennäköistä, koska ihmiset sukeltavatkin aika pitkiä aikoja. Tietenkin sinun kannattaa käydä lääkärillä asian kanssa, jos se ahdistaa. Tukehtumisentunne voi kuitenkin kertoa hiukan toisenlaisista ongelmista. Sinulla on ollut tosi raskasta, sellaiset asiat aiheuttavat henkisiä paineita, jotka vaikuttavat ruumiiseesi. Kroppasi voi reagoida siihen, että sinun on paha olla. Minulla itselläni on ollut hengitysongelmia, mahakipuja, oksentelua, pyörrytystä.. Samaan suuntaan vihjaavat suihkupelkosi, minulla ainakin stressi laukaisee tuonkaltaisia pelkoja, ja jos sinut on koetetttu raiskata, niin pelot eivät ole mikään ihme. Mene ihmeessä ensimmäiseksi terkkarille. Pyydä pääsyä koulupsykolle. Itse en ennen uskonut, että siitä olisi apua, mutta nyt olen käynyt psykolla ja stressinhallintakursseilla ja olo on parantunut. Ja jos suinkin voit puhua äidillesi, niin tee se. Jos et voi, etsi se aikuinen, jolle tuntuu hyvältä puhua. Hän on yleensä juuri se oikea henkilö.

• Särkynyt enkeli
        Katju kirjoitti:

Hengityshäiriöt ja kivut johdu välttämättä mitenkään siitä, että tytöt istuivat päälläsi. Onhan sekin tietysti mahdollista, mutta mielestäni aika epätodennäköistä, koska ihmiset sukeltavatkin aika pitkiä aikoja. Tietenkin sinun kannattaa käydä lääkärillä asian kanssa, jos se ahdistaa. Tukehtumisentunne voi kuitenkin kertoa hiukan toisenlaisista ongelmista. Sinulla on ollut tosi raskasta, sellaiset asiat aiheuttavat henkisiä paineita, jotka vaikuttavat ruumiiseesi. Kroppasi voi reagoida siihen, että sinun on paha olla. Minulla itselläni on ollut hengitysongelmia, mahakipuja, oksentelua, pyörrytystä.. Samaan suuntaan vihjaavat suihkupelkosi, minulla ainakin stressi laukaisee tuonkaltaisia pelkoja, ja jos sinut on koetetttu raiskata, niin pelot eivät ole mikään ihme. Mene ihmeessä ensimmäiseksi terkkarille. Pyydä pääsyä koulupsykolle. Itse en ennen uskonut, että siitä olisi apua, mutta nyt olen käynyt psykolla ja stressinhallintakursseilla ja olo on parantunut. Ja jos suinkin voit puhua äidillesi, niin tee se. Jos et voi, etsi se aikuinen, jolle tuntuu hyvältä puhua. Hän on yleensä juuri se oikea henkilö.

terkkari on äitini, ja olen jo puhunut koulupsykolle, ja muillekkin mielenterveys tyypeille..Joudun osastollekkin..

Epäilen että hengenahdistukset johtuvat niistä muijista, koska se alkoi sen jälkeen..Olen puhunut raiskaus yrityksestä jo psykole, että..:/

Oikeesti..olen pirun väsynyt..miksi juuri mua satutetaan?en tietenkään haluaisi että joku olisi minun paikallani..mut miksi ihmiset satuttavat toisiaan??

• täti
        Särkynyt enkeli kirjoitti:

terkkari on äitini, ja olen jo puhunut koulupsykolle, ja muillekkin mielenterveys tyypeille..Joudun osastollekkin..

Epäilen että hengenahdistukset johtuvat niistä muijista, koska se alkoi sen jälkeen..Olen puhunut raiskaus yrityksestä jo psykole, että..:/

Oikeesti..olen pirun väsynyt..miksi juuri mua satutetaan?en tietenkään haluaisi että joku olisi minun paikallani..mut miksi ihmiset satuttavat toisiaan??

Suosittelen kuitenkin, että menet kuntasi sosiaaliin ja kerrot siellä mitenkä asiasi ovat.
        Koska ymmärsin, että sulla on kotonakin pahoja vaikeuksia niin, he siellä katsovat sulle turvallisen paikan asua.

Kuka sut koitti raiskata?

Sun on nyt ryhdistäydyttävä sen verran, että saat voimia hakea itsellesi apua ennen kuin asiat pahenevat entisestään!!!

• täti
        täti kirjoitti:

Suosittelen kuitenkin, että menet kuntasi sosiaaliin ja kerrot siellä mitenkä asiasi ovat.
        Koska ymmärsin, että sulla on kotonakin pahoja vaikeuksia niin, he siellä katsovat sulle turvallisen paikan asua.

Kuka sut koitti raiskata?

Sun on nyt ryhdistäydyttävä sen verran, että saat voimia hakea itsellesi apua ennen kuin asiat pahenevat entisestään!!!

Mene myös lääkärissä käymään hengitysvaikeuksien ja kivun vuoksi.

Kuka sua vaanis kun olet suihkussa?

• Särkynyt enkeli
        täti kirjoitti:

Mene myös lääkärissä käymään hengitysvaikeuksien ja kivun vuoksi.

Kuka sua vaanis kun olet suihkussa?

Serkkuni yritti raiskata joka on ahdistellut mua 7v.(myös sekkuni veli, eli toinen serkku on ahdistellut jo vuosia!)

Ja pelkään et ne vaanisivat alhaalla(mulla on 3kerr. talo, ja alimmainen on "synkkä") jossa suihku on..Ja kostasivat..:(

• ei nimimerkkiä

Serkkuni yritti raiskata joka on ahdistellut mua 7v.(myös sekkuni veli, eli toinen serkku on ahdistellut jo vuosia!)

Ja pelkään et ne vaanisivat alhaalla(mulla on 3kerr. talo, ja alimmainen on "synkkä") jossa suihku on..Ja kostasivat..:(

Toi sun tarinas kuulostaa ihan uskomattomalta! Mitä ne sun serkut siellä teillä tekee ylipäänsä?
        No, juttu on nyt näin: Sinulla ON OIKEUS niinkuin kaikilla ihmisillä maan päällä nauttia fyysistä ja psyykkistä koskemattomuutta. Kenelläkään ei ole oikeutta tietentahtoen tehdä toisen elämästä edes ikävää, saati helvettiä. Joku ulkopuolinen aikuinen voi sinua varmasti auttaa. Ja jos ei muuta niin yhden asian voin ainakin kertoa: Sinulla ei ole kuin vuosi enää peruskoulua lusittavana, pidä huoli että todistuksesi on kelvollinen, se nimittäin on matkalippusi pois. Voit muuttaa opiskelemaan vaikka toiselle puolen Suomea! Tsemppiä!

• Särkynyt enkeli
        ei nimimerkkiä kirjoitti:

Toi sun tarinas kuulostaa ihan uskomattomalta! Mitä ne sun serkut siellä teillä tekee ylipäänsä?
        No, juttu on nyt näin: Sinulla ON OIKEUS niinkuin kaikilla ihmisillä maan päällä nauttia fyysistä ja psyykkistä koskemattomuutta. Kenelläkään ei ole oikeutta tietentahtoen tehdä toisen elämästä edes ikävää, saati helvettiä. Joku ulkopuolinen aikuinen voi sinua varmasti auttaa. Ja jos ei muuta niin yhden asian voin ainakin kertoa: Sinulla ei ole kuin vuosi enää peruskoulua lusittavana, pidä huoli että todistuksesi on kelvollinen, se nimittäin on matkalippusi pois. Voit muuttaa opiskelemaan vaikka toiselle puolen Suomea! Tsemppiä!

totta se on..:(

Suunnitelmana on 2004 kesällä muuttaa hesaan poikaystäväni luo..

No ehkä olen ansainnut sen..:(

• jäbä

jos sut tosiaan on yritetty tappaa ni mitä sä oikeen odotat, tee rikosilmotus asiast. jos et uskalla ni syytä vaan itteäs. tää maailma on julma, vaan vahvimmat selviytyvät ja sun täytyy olla semmonen. oot vasta nuori ja maailmankuva aika suppea. sun pitää ymmärtää et sä et voi elää passiivisesti, jos sul asiat on huonosti tee jotain. jos sua kiusataan ni pistä hanttiin, oli niit kiusaajia sit vaikka kuinka paljon, pääasia et YRITÄT. sua ei kiusata /raiskata /tapeta ilman vastarintaa. jos ne tytöt yritti tehä sulle jotai noin pahaa ni KOSTA. väkivalta ei oo ratkaisu vaan oikotie ratkaisuun. näytä niille et sä et oo mikään helvetin heittopussi, osaat olla voimakas halutessas. sul on täys oikeus itsepuolustukseen.

• Särkynyt enkeli
        jäbä kirjoitti:

jos sut tosiaan on yritetty tappaa ni mitä sä oikeen odotat, tee rikosilmotus asiast. jos et uskalla ni syytä vaan itteäs. tää maailma on julma, vaan vahvimmat selviytyvät ja sun täytyy olla semmonen. oot vasta nuori ja maailmankuva aika suppea. sun pitää ymmärtää et sä et voi elää passiivisesti, jos sul asiat on huonosti tee jotain. jos sua kiusataan ni pistä hanttiin, oli niit kiusaajia sit vaikka kuinka paljon, pääasia et YRITÄT. sua ei kiusata /raiskata /tapeta ilman vastarintaa. jos ne tytöt yritti tehä sulle jotai noin pahaa ni KOSTA. väkivalta ei oo ratkaisu vaan oikotie ratkaisuun. näytä niille et sä et oo mikään helvetin heittopussi, osaat olla voimakas halutessas. sul on täys oikeus itsepuolustukseen.

kun olisi noin helppoa paitsi en osaa sanoo..EI..

Jos joku satuttaa mua, en uskalla sanoa, että lopeta, koska pelkään, että hän satuttaa mua kovemmin..En kestä!!

• Josbe

totta se on..:(

Suunnitelmana on 2004 kesällä muuttaa hesaan poikaystäväni luo..

No ehkä olen ansainnut sen..:(

Jos sulla on kundikaveri, ni eikö sekään muka auta sua?
        Sulla on vanhemmat, jotka rakastaa sua?
        Sulla on mummo ja vaari jotka rakastaa sua???
        Ja jo näin moni on kertonu sulle vinkkejä, miten selviit.
        Nyt otat vaan ittees niskasta.vaihda koulua!Jos sulla ei ole tuolla entisessä mitään menetettävää!
        ihan tosi.SUN PITÄÄ ITSE HALUTA TEHDÄ JOTAIN! se ei oo helppoo, mut sä et koskaan saa nukuttuu tai rauhaa tosta, jos et pistä haisee!

• jamppa86

mä oon kokenu elämän varrella sitä sun tätä..
      eräs juttu on ku meinasin jäärä auton alle pyörällä...sit mut on hakattu..ajoin mopolla kolarin...
      mut...kyl mä kestän..opettele säki kestämään...kyl se siitä vielä hyväks muuttuu..
      mäki ku oon tullu isommaks...en enää oo niin "häjy"ujoja kohtaan...
      mailaa jos tuntuu siltä[email protected]

• Särkynyt enkeli

Mäkin oon meinannut jäädä auton alle pyörällä..14.8.2002, olin menossa kouluun.Lääkäreiden mukaan paniikki tai sairas kohtaus kun ylitin valtatietä..Et..

• täti

Mäkin oon meinannut jäädä auton alle pyörällä..14.8.2002, olin menossa kouluun.Lääkäreiden mukaan paniikki tai sairas kohtaus kun ylitin valtatietä..Et..

Oletko saanut haetuksi apua?

• Särkynyt enkeli
        täti kirjoitti:

Oletko saanut haetuksi apua?

en enkä aijokkaa, on ihmisiä, jotka tarvitsevat auttajaa kipeemmin..Turvaudun lääke purkkiin..

• miekkonen22

en enkä aijokkaa, on ihmisiä, jotka tarvitsevat auttajaa kipeemmin..Turvaudun lääke purkkiin..

että kunhan et ajattele että se olisi sinun syytä,tai että se vika olisi sinussa mitä olet joutunut kokemaan.
        Uskon että se vika on ihan muissa ihmisissä kuin sinussa.Koita jaksaa!
        Ei ole oma syy jos muut käytttäytyy kusipäisesti.

Voimia sinulle:)

• Josbe

Moikka.
      Minä olin koulukiusattu alas-asteella.Suurin osa kiusaajista oli poikia, jotka saivat aina mitä halusivat.Minut itkemään.
      Kiusaamiseni oli henkistä eikä minua koskaan fyysiseti satutettu.
      Jos näin kuitenkin olisi käynyt olisin varmasti ilmoittanut ensin vanhemmilleni ja sitten he olisivat ottaneet yhteyttä kouluun.
      vanhempani puuttuivat asiaan kun aloin olla masentunut ja itkuinen aina kotona koulun jälkeen.
      he soittivat opettajalleni ja kumma...tosi kumma, opettajat eivät muka olleet huomanneet mitään.Pojat joutuivat jälki-istuntoon, mutta kun se oli kärsitty, alkoi kiusaaminen uudestaan.
      Olin liian laiha.Minun koko sukuni on hoikkaa ja kun muut luokallani olivat lyhyitä ja paksuja, minä erotuin pitkänä ja laihana.Minua haukuttiin luukasaksi.
      kun sitten siirryin ylä-asteelle, liusaaminen loppui.Ehkä poikien aivot kehittyivät sen kesän aikana...tai sitten minun asenteeni muuttui.
      Auin päätäni pojille takaisin ja sain heidät jopa välillä nolostumaan. Se tuotti niin suurta mielihyvää minulle että jatkoin ja jatkoi heidän mollaamistaan, mutt kieroimmin konstein.En huutanut perään, vaan tein jekkuja ja nauroin aina kun jollekulle sattui kömpelösti.
      Kiusaaminen loppui ja minusta kasvoi malli.
      Olen nyt 20-vuotias hoikka ja kaunis nainen.Minä sain itsetuntoni takasin ja kiusaajani ovat jopa polvistuneet ravintolassa eteeni ja pyytäneet anteeksi-antoa.
      edelleenkään en heille sitä anteeksi anna.Tämän kyseisen ppojan niskaan kaadoin siiderini.ja ylpeästi hymähdin hänelle: Oho, upsis.Ei ole voimia pitää tätä tuoppia kädessä kun olen niin luukasa..Annatko anteeksi.
      Kukaan ei ole täydellinen.Jos sinut hakataan tai sinulle tehdään tappouhkauksia, ne eivät lopu ellet itse tee aloitetta vastarintaan.Puhu asiasta opettajille, vanhemmilleja ja kiusaajien vanhemmille.Älä jätä asiaa pohdintaan vaan anna palaa takasin kahta kovemmin!
      Johanna

• Niina

Jos joku aikuinen olisi joutunut tuollaisen erittäin väkivaltaisen teon kohteeksi, siitä olisi tullut oikeusjuttu.

Mielestäni koulujen ovien taakse kätkeytyy monta rikosta, joista ei koskaan ilmoiteta poliisille. Fyysistä ja henkistä väkivaltaa.. Kyllä aikuisetkin kokevat samankaltaista työpaikkakiusaamista ym. joista tehdään kanteluita oikeuteen. On täysin kaistapäistä, etteivät opettajat ja muu henkilökunta, sekä lapset ja nuoret itse ja vanhemmat, pidä huolta oppilaiden oikeusturvasta koulussa!

• ...minä....=)

joo mun mielestä tää juttu menee aiva liian suureksi... sun täytyy kerätä voimaa ja mennä ja kertoon tästä jollekkin...!! tytöt saa kokee saman ku sä ja joutuu vaikeuksiin... mua ittee ei ole kiusattu mut mun koulus kiusauksii on paljo! ota ittees niskasta kiinni ja mee!!!! älä jänistä!!! se on nyt vaan susta kiinni!!!!!! kiitti...

• liadon

muakin on kiusattu koulussa.muutin tänne kuus vuotiaana kaupungista.heti ku mä pääsin kouluun mua alettiin kiusata.mua on haukuttu,lyöty,potkitttu,syrjitty,kampittu,ym,ym...ja monilla muilla tavoilla.kerroin mun opelle että mua kiusataan eikä se ottanu mua vakavasti.joskus kun kävin kertoon et kiusataan se vaan nauro et kuka sellasta tekis.mut onneks mulla on nyt tosi hyviä ystäviä.(joskus ne on vähän pöljiä mut suurimman osan ajasta tosi ihania)mä meen seiskalle ja kiusaaminen on vähän rauhottunu mut on sitä silti vielä.hirveetä mitä sulle on tehty.se menee todellakin yli rajan.ketään ei sais kiusata.mulle tuli jonkin asteista masennusta kiusaamisesta.mä en uskaltanu mennä välkälle joten suljin itseni vessaan lukkojen taakse.toivon ettei sua kiusata enään.hyvää ja aurinkoista kesää!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe