lukekaa uusin Kippari-lehti.
Buster-vene(i)ssä rasitusmurtumia
11
2438
Vastaukset
- oli joo
ja tehtaalla asiasta aivan ihmeissään. Ensimmäinen tapaus kuulemma. Uskoo ken tahtoo. Tämä on vähän näitä ikuisuus aiheita, mut kyllä se aika ylimainostettua on alumiinin kestävyys ja huolettomuus. Lasikuitupaatteja kun on hienokuntoisia 60-luvulta asti. Voisin väittää, että vanhemmat alumiiniveneet ovat järjestäin aika kauhean näköisiä ja kaikki ei voi selittyä sillä, että ne on ollu kovemmassa käytössä.
- lasikuituko
Minä sanon lasikuituveneistä (lujitemuovi) aivan saman: vähänkin vanhemmat lasikuituveneet ovat melkein kaikki loppujen lopuksi yhtä kauhean näköisiä, ainakin jo esim. 86 vuosimalliset...
- vielä lisäys
Tehtaan edustaja yritti vielä väittää että joku viallinen hitsauslanka on joskus aiheuttanut ongelmia. Kuitenkin tässä tapauksessa murtumat oli nimenomaan hitsisauman vieressä, kuten kuvissakin näkyy.
- Lis......
Jossain se raja tulee vastaan kun materiaalin määrissä nipistetään aina vaan enemmän ja enemmän.Kaaria lisää ja hieman ainevahvuutta niin kyllä kestää, niin ja semmonen suunnittelia joka ymmärtää ko materiaalia.
- kestää
ihan hyvin eikä niitit irtoa. Mulla oli Ärrä ja ei sitä koskaan tarvinnut hitsata eikä vuotanut. Ihmetyttää nämä väitteet, että vanhoissa bustereissa niitit vuotavat.
- buster r
Minullakin on Buster R, eikä vuoda mistään. Kaiken lisäksi vene on ensimmäistä vuosimallia, eli vuodelta 78...
Eli kyllä minuakin ihmetyttää vuotoväitteet... - eipä siinä
buster r kirjoitti:
Minullakin on Buster R, eikä vuoda mistään. Kaiken lisäksi vene on ensimmäistä vuosimallia, eli vuodelta 78...
Eli kyllä minuakin ihmetyttää vuotoväitteet...Kaikessa rauhassa voit ihmetellä. Alkuperäinen kirjoittaja kertoi, että Kippari-lehdessä oli juttua tapauksesta jossa jäykisteet olivat irronneet kuorilevyistä. Ei siinä vuotamisesta puhuttu.
Eikä puhunut lehtiartikkelin kirjoittajakaan. Oli rauhassa ajellut kunnes oli ryhtynyt vaihtamaan mädäntynyttä lattiavaneria, jolloin selvisi, että hitsisaumat olivat pahasti pettäneet. - lasikuitupohjan
Sitten se on melkein yhtä hyvä kuin oikea lasikuituvene.
- korroosio upottaa
Taitaa galvaaninen korroosrio olla alumiiniveneen suurin uhka. Niinpä mitään jalompaa rautaa ei saisi olla lillumassa veneen pohjalla ja sähköasennuksissakin saa olla tarkkana.
Kyllähän nuo busterit aika ohkasta peltiä on verrattuna muihin kilpailijoihin. Rakennekin ehkä hieman liian monimutkainen. - on juuri siinä
ettei se kestä edes-takas taivutusta. Otapa alu pellin palla ja kokeile. Muutama kerta taivutusta, niin pala murtuu.
- mutta uretaani ei
puhdas alu-vene on helppo panna prässiin ja sulattaa sitten uuden raaka-aineeksi. valitettavasti ne laittaa sitä uretaania sinne väliin. Se on nimittäin ympäristömyrkkyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937918
- 403792
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021896- 241220
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321093Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281023Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31802Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10800Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749