Varokaa huijareita!!!!

liikellä on

sillä esim. keski-Suomessa on kaveri vuokrannut mökkiä Lapin valkoisilta hangilta ja Te typerykset olette maksaneet varausmaksut olemattomasta mökistä. Varokaa näitä suoria ilmoituksia ja vuokratkaa mökit suoraan luotettavilta välittäjiltä, ei netistä suoraan kuten täälläkin näitä on. Rahat menee ja oikeusjuttu tulee ja takuulla loma menee sen siliän tien.

15

2939

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on epäluotettavia

      Ei voi yleistää kaikkia ilmoituksia, että ne on huijareita.

      On myös luotettavia vuokraajia, jotka esittelevät kuvien kanssa mökin, on tarkat yhteystiedot.
      Varauksesta lähetetään aina virallinen tilausvahvistus, jossa on kaikki tarkat tiedot mökin vuokrauksesta ym. asiat, mitkä liittyvät asialliseen kaupankäyntiin.

      Virallisesti elinkeinotoimintana harjoitettu alv-verollinen mökkivuokraus on luotettavaa, eikä tule jälkipuintia.

    • Pettynyt ja pahasti

      Olimme ystäväni kanssa netissä upeasti mainostetussa hotellissa ylläshumina.
      3 vuorokautta 400e.

      Nettistä löytyi mm. seuraava kuvailu:

      ...Katso panoraamat saunasta, eli tervetuloa löylyä lyömään
      ja saunan jälkeen takan loimuille...

      Saunassa oli kyllä takka. Saavuimme n. klo 18:00 nälkäisinä pitkän automatkan
      jälkeen ja ajattelimme paistaa takassa makkaraa. Meillä oli tunti aikaa
      saunoa. Yllätys oli ettei takassa ollut tulta, ei puita missään ei sytykkeitä.
      Haimme pihalta pinosta puita. Sytykkeinä laudeliinoja. Märät puut ei syttyneet
      millään. Suurin osa pinon puista oli klimpissä jäässä. Ranskalainen herra
      joka oli viikon siellä ollut sanoi että jos emme kerro kenellekään hän
      kertoo oman salaisen kuivien puiden kätkön. No niillä puilla saimme
      tulet juuri kun saunavuoro loppui.


      2. Mökkihuoneeseemme tuli läämintä vettä vain kerran muuten
      saimme kylmän suihkun.Näillä hinnoilla ei voi odottaa tällaista?

      3. Ystäväni Suomessa asuva saksalainen kaatui pubin nurkalla ja onneksi
      löi päänsä lumihankeen. Oli muutamasta sentistä kiinni jotta pää ei osunut
      jäähän jolloin oltaisiin hyvässä lykyssä sairaalassa tai sitten olisi
      henki mennyt. Pienin asia olisi ollut että hotellista vastaavat olisivat
      laittaneet pubin kulmalle puomin ja kyltin ettei saa kulkea. Jaa, kukahan
      siinä seuraavana teloo tai tappaa itsensä.

      • lomalle mukaan

        Luin viestisi ja itseäni jäi mietityttämään se, että oliko teille luvattu takka jossa on tuli kun saavutte ja olitteko sopineet tuloaikanne. Vaikka maksaa 400 € niin minusta ei voi olettaa, että joku päivystää paikanpäällä milloin arvoisa asiakas haluaa saapua. (rengas voi puhjeta, ylimääräinen kahvi kuppi huoltamolla jne). Huonona palveluna en itse pidä sitä, että puut ovat ulkona lumen alla. Huonoa palvelua on se, että sisällä ei ollut puita, kaksi täysin eri asiaa.

        2. Täysin käsittämätöntä, että lämmintä vettä ei tule jos sellainen on luvattu. Täysin samaa mieltä.
        Mikä oli selitys kyseiseen asiaan ja saitteko hyvitystä?

        3. Mitä kaatumiseen tulee niin saksalainen ystäväsi todennäköisesti oli monot jalassa muutaman oluen ottaneena lapissa talvella jossa yleensä on lunta ja kuten tiedämme mitä tapahtuu lumelle kun siinä paljon kävellään... se painuu ja saattaa muuttua liukkaaksi.
        Vastakysymyksenä kysyisin, että jos siinä olisi ollut puomi ja kielto niin olisiko hän ymmärtänyt suomea vai olisiko teksti pitänyt olla myös muilla kielillä ja mikä tärkeintä, olisiko ystäväsi noudattanut kieltoa jos olisi tekstin ymmärtänytkin....? Hän oli kuitenkin menossa kyseiseen suuntaan.

        Älä ota henkilökohtaisena, halusin vain saada lisätietoa asiaan, koska muutama asia oli mielestäni aika epäselvä.


      • VeijoS
        lomalle mukaan kirjoitti:

        Luin viestisi ja itseäni jäi mietityttämään se, että oliko teille luvattu takka jossa on tuli kun saavutte ja olitteko sopineet tuloaikanne. Vaikka maksaa 400 € niin minusta ei voi olettaa, että joku päivystää paikanpäällä milloin arvoisa asiakas haluaa saapua. (rengas voi puhjeta, ylimääräinen kahvi kuppi huoltamolla jne). Huonona palveluna en itse pidä sitä, että puut ovat ulkona lumen alla. Huonoa palvelua on se, että sisällä ei ollut puita, kaksi täysin eri asiaa.

        2. Täysin käsittämätöntä, että lämmintä vettä ei tule jos sellainen on luvattu. Täysin samaa mieltä.
        Mikä oli selitys kyseiseen asiaan ja saitteko hyvitystä?

        3. Mitä kaatumiseen tulee niin saksalainen ystäväsi todennäköisesti oli monot jalassa muutaman oluen ottaneena lapissa talvella jossa yleensä on lunta ja kuten tiedämme mitä tapahtuu lumelle kun siinä paljon kävellään... se painuu ja saattaa muuttua liukkaaksi.
        Vastakysymyksenä kysyisin, että jos siinä olisi ollut puomi ja kielto niin olisiko hän ymmärtänyt suomea vai olisiko teksti pitänyt olla myös muilla kielillä ja mikä tärkeintä, olisiko ystäväsi noudattanut kieltoa jos olisi tekstin ymmärtänytkin....? Hän oli kuitenkin menossa kyseiseen suuntaan.

        Älä ota henkilökohtaisena, halusin vain saada lisätietoa asiaan, koska muutama asia oli mielestäni aika epäselvä.

        Se koita älähtää jne. Hyvä että huominan
        pitäjät on täälläkin hereillä.

        Syyllistäminen humalisiksi on lapsellinen
        yritys. Molemmat olemme olleet absolutisteja jo 20 vuotta että se siitä humalassa toikkaroinnista.

        Oikea tapa hyvät huminan pitäjät on että
        tällaisessa tapauksessa kun kaikki menee vituiksi
        ja pillun päreiksi ASIAKASTA kohtaan osoitetaan
        että ASIAKAS on TÄRKEÄ ELI ESIMERKIKSI
        TARJOTAAN VIIKONLOPPU YMS TÄYDELLÄ YLOSPIDOLLA
        JA NÄYTETÄÄN ETTÄ OSATAAN. Näin tekivtä kerran
        Rukalla ja hyvä kello kauas kuuluu ja TAKAAN
        ETTÄ PAHA VIELÄ KAUEMMAS...


      • loukkasin
        VeijoS kirjoitti:

        Se koita älähtää jne. Hyvä että huominan
        pitäjät on täälläkin hereillä.

        Syyllistäminen humalisiksi on lapsellinen
        yritys. Molemmat olemme olleet absolutisteja jo 20 vuotta että se siitä humalassa toikkaroinnista.

        Oikea tapa hyvät huminan pitäjät on että
        tällaisessa tapauksessa kun kaikki menee vituiksi
        ja pillun päreiksi ASIAKASTA kohtaan osoitetaan
        että ASIAKAS on TÄRKEÄ ELI ESIMERKIKSI
        TARJOTAAN VIIKONLOPPU YMS TÄYDELLÄ YLOSPIDOLLA
        JA NÄYTETÄÄN ETTÄ OSATAAN. Näin tekivtä kerran
        Rukalla ja hyvä kello kauas kuuluu ja TAKAAN
        ETTÄ PAHA VIELÄ KAUEMMAS...

        Pahoittelen jos loukkasin syyttämällä humalaiseksi. Ei ollut tarkoitus. Et tosin vastannut kysymyksiini/mielipiteeseen. Kerroit, että Rukalla saitte melkoisen hyvityksen, mutta jos ymmärsin oikein niin ette kuitenkaan menneet sinne takaisin vaan vaihdoitte paikkaa, miksi?

        Mielestäni on naurettavaa, että parin pikkuseikan takia kehdataan sanoa edes ääneen, että ilmainen viikonloppu täysihoidolla pitäisi saada. Käsittääkseni lähtökohta oli se, että 3 pvä 400 € ja hyvitykseksi viikonloppu ilmaiseksi.

        Mielestäni KUKAAN asiakas ei ole niin tärkeä, että pitää alkaa nöyristelemään. (ja paikanvaihto on silti todennäköinen)

        Haluaisin oikeasti kuulla mikä yrittäjän selvitys asiaan oli?

        Ja tiedoksi, en ole huominan pitäjä, en edes tunne heitä.


      • VeijoS
        loukkasin kirjoitti:

        Pahoittelen jos loukkasin syyttämällä humalaiseksi. Ei ollut tarkoitus. Et tosin vastannut kysymyksiini/mielipiteeseen. Kerroit, että Rukalla saitte melkoisen hyvityksen, mutta jos ymmärsin oikein niin ette kuitenkaan menneet sinne takaisin vaan vaihdoitte paikkaa, miksi?

        Mielestäni on naurettavaa, että parin pikkuseikan takia kehdataan sanoa edes ääneen, että ilmainen viikonloppu täysihoidolla pitäisi saada. Käsittääkseni lähtökohta oli se, että 3 pvä 400 € ja hyvitykseksi viikonloppu ilmaiseksi.

        Mielestäni KUKAAN asiakas ei ole niin tärkeä, että pitää alkaa nöyristelemään. (ja paikanvaihto on silti todennäköinen)

        Haluaisin oikeasti kuulla mikä yrittäjän selvitys asiaan oli?

        Ja tiedoksi, en ole huominan pitäjä, en edes tunne heitä.

        Tässä vastaus autenttisena:

        Hei ja kiitos palautteestanne.

        Aina on hyvä saada palautetta - ja vielä parempi jos sitä saa paikan päällä
        - voisi joskus , mahdollisesti, tehdä heti asialle jotain - näin jälkeenpäin
        on huomattavan vaikeampaa tehdä asialle paljoakaan.

        Saunasta: emme toki pidä saunojen takoissa joka ilta tulia - sen takia että
        vaikka sytyttäisimme joka päivä sen tulen takkaan niin asiakkaat eivät
        (kokemuksen mukaan) pidä sitä tulta yllä - jolloin ollaan samassa
        tilanteessa kun te olitte silloin.
        Siksi olemme päätyneet siihen että vain niinä päivinä jolloin meillä lämpiää
        kylpytynnyri niin silloin henkilö joka sitä lämmittää koko päivän myös
        sytyttää takkoihin tulet ja myös ylläpitää ne.
        Tämä ranskalainen salaperäinen herra on ns vapaaehtoinen talonmies, jonka
        omituiseen huumoriin kyllä sopii kertoa asiat tällä tavalla. Pahoittelen
        hänen puolesta ja että hän esitti asian niin "todentuntuiselta" ettei sitä
        ehkä erottanut huumoriksi. Hän ei tule olemaan meillä kylläkään kun muutaman
        viikon enää töissä.

        Lämmin vesi: pahoittelen että tällaista pääsee sattumaan. Olemme vain
        tottuneet siihen että kun meidän vakio öljyntoimittaja ja kuski tulevat niin
        he laittavat täytön ajaksi polttimon pois ja kun työ on valmis he laittavat
        sen päälle takaisin. Nyt oli uusi kuski , eka kertaa meillä , ja hän unohti
        laittaa polttimon päälle emmekä me voineet sitä mahdollisuutta ennakoida
        /ottaa huomioon ennen kuin sitten ensimmäinen talon asukas ilmoitti että
        tulee haaleata vettä. Silloin tarkistimme asian mutta se kestää
        valitettavasti aika pitkään ennen kuin 1000 l vettä on kuumana ja sen takia
        varmaan kävi näin. Inhimillinen virhe - ja valitettavasti vielä tällä
        tavalla - emme itse voineet asialle tämän enempää.

        Pihat ovat tulleet joka paikassa ennätys liukkaiksi näiden lämpimien säiden
        takia - olemme joka päivä hiekoittaneet - vielä nytkin - mutta kun aamun
        kylmien jälkeen aurinko lämmittää ja kivet / hiekat uppoaa jäähän niin
        jalkojen ote heikkenee varmaan iltapäivästä. Mielestäni emme voi paljon
        muuta kun hiekottaa - jokainen valitsee sitten "reittinsä" mistä hän kulkee
        - emme voi vastata jokaisesta neliöstä missä ihmiset kulkee - se on minusta
        liikaa vaadittu. Varoituskylttejä emme ala laittamaan erikseen - silloin
        pitää olla joka nurkassa kyltit - koko kylässä.
        Eihän Oulun kaupungissakaan - saatikka Saksan kaupungeissa - olla heti
        laittamassa kielto/varoitus kylttejä lumen tai liukkaiden tullessa - ellei
        ole joku erikoistilanne.

        Meidän hinnat eivät todellakaan ole mitään korkeita - mihin vertaatte
        silloin ?

        Näillä hinnoilla yritämme pärjätä n. 7kk vuodesta kun on liiketoimintaa ja
        se on ikävä että te ja ystävänne kuvaksi ja kokemukseksi on jäänyt tämä -
        tiedän kuitenkin että jotain "mekin teemme oikein" kun meidän asiakkaista n
        50 % on kanta asiakkaita - parhaat käyneet meillä yli 40 kertaa 15 v aikana
        - niistäkin aika monta Saksasta.

        Jos tunnette tarvetta "mainostaa nettisivuilla", "näillä hinnoilla", kuten
        sanotte, niin siitä vaan. Tuntuu kuitenkin siltä että tällaisesta n 100
        €/hlö viikonlopusta jos alkaa netissäkin kertomaan niin minkähänlaisen kuvan
        se antaa kirjoittajasta? Henkilökohtaisesti mietityttäisi.

        Hyvää alkanutta kevättä ja oikein hyvää pääsiäistä Teille.

        Hotelli Ylläshumina


      • VeiijoS
        VeijoS kirjoitti:

        Tässä vastaus autenttisena:

        Hei ja kiitos palautteestanne.

        Aina on hyvä saada palautetta - ja vielä parempi jos sitä saa paikan päällä
        - voisi joskus , mahdollisesti, tehdä heti asialle jotain - näin jälkeenpäin
        on huomattavan vaikeampaa tehdä asialle paljoakaan.

        Saunasta: emme toki pidä saunojen takoissa joka ilta tulia - sen takia että
        vaikka sytyttäisimme joka päivä sen tulen takkaan niin asiakkaat eivät
        (kokemuksen mukaan) pidä sitä tulta yllä - jolloin ollaan samassa
        tilanteessa kun te olitte silloin.
        Siksi olemme päätyneet siihen että vain niinä päivinä jolloin meillä lämpiää
        kylpytynnyri niin silloin henkilö joka sitä lämmittää koko päivän myös
        sytyttää takkoihin tulet ja myös ylläpitää ne.
        Tämä ranskalainen salaperäinen herra on ns vapaaehtoinen talonmies, jonka
        omituiseen huumoriin kyllä sopii kertoa asiat tällä tavalla. Pahoittelen
        hänen puolesta ja että hän esitti asian niin "todentuntuiselta" ettei sitä
        ehkä erottanut huumoriksi. Hän ei tule olemaan meillä kylläkään kun muutaman
        viikon enää töissä.

        Lämmin vesi: pahoittelen että tällaista pääsee sattumaan. Olemme vain
        tottuneet siihen että kun meidän vakio öljyntoimittaja ja kuski tulevat niin
        he laittavat täytön ajaksi polttimon pois ja kun työ on valmis he laittavat
        sen päälle takaisin. Nyt oli uusi kuski , eka kertaa meillä , ja hän unohti
        laittaa polttimon päälle emmekä me voineet sitä mahdollisuutta ennakoida
        /ottaa huomioon ennen kuin sitten ensimmäinen talon asukas ilmoitti että
        tulee haaleata vettä. Silloin tarkistimme asian mutta se kestää
        valitettavasti aika pitkään ennen kuin 1000 l vettä on kuumana ja sen takia
        varmaan kävi näin. Inhimillinen virhe - ja valitettavasti vielä tällä
        tavalla - emme itse voineet asialle tämän enempää.

        Pihat ovat tulleet joka paikassa ennätys liukkaiksi näiden lämpimien säiden
        takia - olemme joka päivä hiekoittaneet - vielä nytkin - mutta kun aamun
        kylmien jälkeen aurinko lämmittää ja kivet / hiekat uppoaa jäähän niin
        jalkojen ote heikkenee varmaan iltapäivästä. Mielestäni emme voi paljon
        muuta kun hiekottaa - jokainen valitsee sitten "reittinsä" mistä hän kulkee
        - emme voi vastata jokaisesta neliöstä missä ihmiset kulkee - se on minusta
        liikaa vaadittu. Varoituskylttejä emme ala laittamaan erikseen - silloin
        pitää olla joka nurkassa kyltit - koko kylässä.
        Eihän Oulun kaupungissakaan - saatikka Saksan kaupungeissa - olla heti
        laittamassa kielto/varoitus kylttejä lumen tai liukkaiden tullessa - ellei
        ole joku erikoistilanne.

        Meidän hinnat eivät todellakaan ole mitään korkeita - mihin vertaatte
        silloin ?

        Näillä hinnoilla yritämme pärjätä n. 7kk vuodesta kun on liiketoimintaa ja
        se on ikävä että te ja ystävänne kuvaksi ja kokemukseksi on jäänyt tämä -
        tiedän kuitenkin että jotain "mekin teemme oikein" kun meidän asiakkaista n
        50 % on kanta asiakkaita - parhaat käyneet meillä yli 40 kertaa 15 v aikana
        - niistäkin aika monta Saksasta.

        Jos tunnette tarvetta "mainostaa nettisivuilla", "näillä hinnoilla", kuten
        sanotte, niin siitä vaan. Tuntuu kuitenkin siltä että tällaisesta n 100
        €/hlö viikonlopusta jos alkaa netissäkin kertomaan niin minkähänlaisen kuvan
        se antaa kirjoittajasta? Henkilökohtaisesti mietityttäisi.

        Hyvää alkanutta kevättä ja oikein hyvää pääsiäistä Teille.

        Hotelli Ylläshumina

        Vertailuna hinnoista samaan aikaan saa
        Leviltä LeviStar huoneiston jossa mm.
        oma sauna ja täydellinen keittiö
        n. 50 euroa kallimmalla (siis yhteensä
        3 vrk.). Ylläshuminassa ei siis keittiötä
        vaan yksi alkeellinen makuuhuone ja perus
        WC/suihku). Ongelma vaan on että noita
        Levistart huoneistojakaan ei aina ole vapaana,
        toisin kuin ylläksellä jossa tilaa varmaan
        on riittämiin (meidän siellä ollessa huminan
        käpistä oli iso osa tyhjänä.

        Ja onhan Levin palvelut aivan eri luokkaa
        kuin ylläs, olen käynyt aimemmin siellä
        15 vuotta sitten ja mikään ei ole muuttunut.
        Hiljainen on kylätie...


      • vastauksesta
        VeijoS kirjoitti:

        Tässä vastaus autenttisena:

        Hei ja kiitos palautteestanne.

        Aina on hyvä saada palautetta - ja vielä parempi jos sitä saa paikan päällä
        - voisi joskus , mahdollisesti, tehdä heti asialle jotain - näin jälkeenpäin
        on huomattavan vaikeampaa tehdä asialle paljoakaan.

        Saunasta: emme toki pidä saunojen takoissa joka ilta tulia - sen takia että
        vaikka sytyttäisimme joka päivä sen tulen takkaan niin asiakkaat eivät
        (kokemuksen mukaan) pidä sitä tulta yllä - jolloin ollaan samassa
        tilanteessa kun te olitte silloin.
        Siksi olemme päätyneet siihen että vain niinä päivinä jolloin meillä lämpiää
        kylpytynnyri niin silloin henkilö joka sitä lämmittää koko päivän myös
        sytyttää takkoihin tulet ja myös ylläpitää ne.
        Tämä ranskalainen salaperäinen herra on ns vapaaehtoinen talonmies, jonka
        omituiseen huumoriin kyllä sopii kertoa asiat tällä tavalla. Pahoittelen
        hänen puolesta ja että hän esitti asian niin "todentuntuiselta" ettei sitä
        ehkä erottanut huumoriksi. Hän ei tule olemaan meillä kylläkään kun muutaman
        viikon enää töissä.

        Lämmin vesi: pahoittelen että tällaista pääsee sattumaan. Olemme vain
        tottuneet siihen että kun meidän vakio öljyntoimittaja ja kuski tulevat niin
        he laittavat täytön ajaksi polttimon pois ja kun työ on valmis he laittavat
        sen päälle takaisin. Nyt oli uusi kuski , eka kertaa meillä , ja hän unohti
        laittaa polttimon päälle emmekä me voineet sitä mahdollisuutta ennakoida
        /ottaa huomioon ennen kuin sitten ensimmäinen talon asukas ilmoitti että
        tulee haaleata vettä. Silloin tarkistimme asian mutta se kestää
        valitettavasti aika pitkään ennen kuin 1000 l vettä on kuumana ja sen takia
        varmaan kävi näin. Inhimillinen virhe - ja valitettavasti vielä tällä
        tavalla - emme itse voineet asialle tämän enempää.

        Pihat ovat tulleet joka paikassa ennätys liukkaiksi näiden lämpimien säiden
        takia - olemme joka päivä hiekoittaneet - vielä nytkin - mutta kun aamun
        kylmien jälkeen aurinko lämmittää ja kivet / hiekat uppoaa jäähän niin
        jalkojen ote heikkenee varmaan iltapäivästä. Mielestäni emme voi paljon
        muuta kun hiekottaa - jokainen valitsee sitten "reittinsä" mistä hän kulkee
        - emme voi vastata jokaisesta neliöstä missä ihmiset kulkee - se on minusta
        liikaa vaadittu. Varoituskylttejä emme ala laittamaan erikseen - silloin
        pitää olla joka nurkassa kyltit - koko kylässä.
        Eihän Oulun kaupungissakaan - saatikka Saksan kaupungeissa - olla heti
        laittamassa kielto/varoitus kylttejä lumen tai liukkaiden tullessa - ellei
        ole joku erikoistilanne.

        Meidän hinnat eivät todellakaan ole mitään korkeita - mihin vertaatte
        silloin ?

        Näillä hinnoilla yritämme pärjätä n. 7kk vuodesta kun on liiketoimintaa ja
        se on ikävä että te ja ystävänne kuvaksi ja kokemukseksi on jäänyt tämä -
        tiedän kuitenkin että jotain "mekin teemme oikein" kun meidän asiakkaista n
        50 % on kanta asiakkaita - parhaat käyneet meillä yli 40 kertaa 15 v aikana
        - niistäkin aika monta Saksasta.

        Jos tunnette tarvetta "mainostaa nettisivuilla", "näillä hinnoilla", kuten
        sanotte, niin siitä vaan. Tuntuu kuitenkin siltä että tällaisesta n 100
        €/hlö viikonlopusta jos alkaa netissäkin kertomaan niin minkähänlaisen kuvan
        se antaa kirjoittajasta? Henkilökohtaisesti mietityttäisi.

        Hyvää alkanutta kevättä ja oikein hyvää pääsiäistä Teille.

        Hotelli Ylläshumina

        Ulkopuolisena ihmisenä olen ymmärtänyt asian täysin ja saanut vastauksen esitettyihin kysymyksiin, kiitos VeijoS:n. Asiat olivat vähän niin kuin ounastelinkin.

        Olen ehdottomasti samaa mieltä VeijoS kanssa siitä, että asiat voidaan korjata parhaiten vain ja ainostaan paikanpäällä.
        Lämmintä vettä tarvitaan kuitenkin heti, eikä 15 päivä niin kuin sanonta kuuluu.

        Itse en henkilökohtaisesti ymmärrä miksi pitää tulla kotiin valittamaan ja vaatimaan ilmaisia viikonloppuja tai alennusta jälkikäteen. Itse Etelä-Suomessa asuvana en usko, että lähtisin ilmaiselle viikonlopulle 800 km päähän. 400 km on myös liikaa.

        Hyvää kesää kaikille.


      • Töissä pubissa
        lomalle mukaan kirjoitti:

        Luin viestisi ja itseäni jäi mietityttämään se, että oliko teille luvattu takka jossa on tuli kun saavutte ja olitteko sopineet tuloaikanne. Vaikka maksaa 400 € niin minusta ei voi olettaa, että joku päivystää paikanpäällä milloin arvoisa asiakas haluaa saapua. (rengas voi puhjeta, ylimääräinen kahvi kuppi huoltamolla jne). Huonona palveluna en itse pidä sitä, että puut ovat ulkona lumen alla. Huonoa palvelua on se, että sisällä ei ollut puita, kaksi täysin eri asiaa.

        2. Täysin käsittämätöntä, että lämmintä vettä ei tule jos sellainen on luvattu. Täysin samaa mieltä.
        Mikä oli selitys kyseiseen asiaan ja saitteko hyvitystä?

        3. Mitä kaatumiseen tulee niin saksalainen ystäväsi todennäköisesti oli monot jalassa muutaman oluen ottaneena lapissa talvella jossa yleensä on lunta ja kuten tiedämme mitä tapahtuu lumelle kun siinä paljon kävellään... se painuu ja saattaa muuttua liukkaaksi.
        Vastakysymyksenä kysyisin, että jos siinä olisi ollut puomi ja kielto niin olisiko hän ymmärtänyt suomea vai olisiko teksti pitänyt olla myös muilla kielillä ja mikä tärkeintä, olisiko ystäväsi noudattanut kieltoa jos olisi tekstin ymmärtänytkin....? Hän oli kuitenkin menossa kyseiseen suuntaan.

        Älä ota henkilökohtaisena, halusin vain saada lisätietoa asiaan, koska muutama asia oli mielestäni aika epäselvä.

        Yrittäjän on suomen lakien mukaan melko vaikea paeta vastuutaan...


    • AaPpEli

      Ystävääni huijattiin juuri näin. Piti päästä pääsiäisen viettoon pohjoiseen mutta ei siellä mitään vuokramökkiä olekaan kun otti asioista tarkemmin selvää. Varausmaksu meni kuin kankkulan kaivoon!

    • Kelomökki

      Toimimme itse vuokranantajina ja totean heti, että tälläiset huijaustapaukset ovat todellakin harvinaisia. Asiakkaiden tulee välittömästi tehdä asiasta ilmoitus poliisille jos ovat tulleet huijatuksi. Sillä tavalla saadaan karsittua onnettomat yrittäjät alalta pois.

      • Anonyymi

        Levillä huijaa nyt vantaalainen Joni Torissa mökkejä.
        Katoaa täysin saatuaan eturahan.
        Varokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Levillä huijaa nyt vantaalainen Joni Torissa mökkejä.
        Katoaa täysin saatuaan eturahan.
        Varokaa.

        Jos on Prepaid puhelinliittymä on huijari Torissa.
        Tori ei tarkista huijarien tunnistautumista.
        Keksitty tili, pankki pitää tilit omina salaisuuksinaan.
        Pyytäkää lisäkuvia mökistä .
        Jos maksatte etumaksun, maksakaa Visalla ja ilmoitus poliisille huijauksesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on Prepaid puhelinliittymä on huijari Torissa.
        Tori ei tarkista huijarien tunnistautumista.
        Keksitty tili, pankki pitää tilit omina salaisuuksinaan.
        Pyytäkää lisäkuvia mökistä .
        Jos maksatte etumaksun, maksakaa Visalla ja ilmoitus poliisille huijauksesta.

        Tuli langettua huijarin ilmoitukseen. Mökki piti olla Levillä, mutta etumaksun jälkeen henkilöä ei saanut enää kiinni. Selvittelyn jälkeen kyseisen osoitteen tontti on tyhjä. No, tilinumeron perusteella tekijä jää kiinni, mutta rahat on menetetty. Torissa tehtiin tämäkin kauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli langettua huijarin ilmoitukseen. Mökki piti olla Levillä, mutta etumaksun jälkeen henkilöä ei saanut enää kiinni. Selvittelyn jälkeen kyseisen osoitteen tontti on tyhjä. No, tilinumeron perusteella tekijä jää kiinni, mutta rahat on menetetty. Torissa tehtiin tämäkin kauppa.

        Me myös menetimme huijarille rahat levin mökistä/huoneistosta. Huoneisto oli, mutta kuului ihan eri henkilölle. Maksun jälkeen ei enää kuulunut ihmisestä mitään. Timo Nykänen nimellä esiintyi. Onneksi asia selvisi viikkoa ennenkö olisi pitänyt olla kohteessa. Torissa oli tämäkin ilmoitus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1817
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      78
      1687
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1313
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1131
    5. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      809
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      785
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      757
    8. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      749
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      725
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      702
    Aihe