sytohoitoja saava

Marianneta

jos olet käymässä läpi samaa tilannetta niin olisi kiva vaihdella kokemuksia yms..

12

1516

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelottavaa

Huomenna kolmas taxo. On ollut aika lailla kaikenlaista kolotusta. Kuuma öisin eli hikoilutttaa ja limakalvot on herkkänä. Syödä olen voinut. Ruoka ei kauheesi maistu. Herkut kylläkin.

Pääsiäisenä maalle. Toivottavasti ilmat lämpiäisi
      pian ja tulisi kesä. Alkaa kyllästyttää tämä kotona olo. Onneksi ollaan jo puolivälissä.

HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE

• Marianneta

sä olet saanut jo useemman syton mulla tuo oli eka.
        miten huomasitko voinnissa eroja kun sait toisen jne.
        syönyt olen minäkin ja masu meinaa olla kovana, tarvis muistaa tuua pellavansiemeniä kaupasta.. meillä olisi myös suunnitelmissa mökille meno jos kelit sallii, onneksi matkaa on vain 15km:)

• kevätmielinen
        Marianneta kirjoitti:

sä olet saanut jo useemman syton mulla tuo oli eka.
        miten huomasitko voinnissa eroja kun sait toisen jne.
        syönyt olen minäkin ja masu meinaa olla kovana, tarvis muistaa tuua pellavansiemeniä kaupasta.. meillä olisi myös suunnitelmissa mökille meno jos kelit sallii, onneksi matkaa on vain 15km:)

ja edelleen on vaikka mitä riesaa. Tänään kävin ylimääräisissä verikokeissa ja pissanäytteellä, kohta soitan ja kuulen tulokset.

Tosin hoitaja sanoi, että tuskin niissä mitään erikoista on, pissaseula oli ainakin puhdas, mutta siitä tehtiin bakteeriviljelmäkin ja verikokeiden tulokset selviää myös.

Jo neljäs päivä sellaista pientä lämmönnousua, joka ei muutu kuumeeksi ja sahaa ylös alas välillä 36,2-37,2. Päätä särkee ja on etova olo. Pissanäyte otettiin kun olen ravannut tänään koko ajan pissalla. Ei kuitenkaan ole sellaista polttelua, kuin joskus on ollut virtsatietulehduksessa. Limakalvot on edelleen alapäästä arkana ja tänään alkoi karvat varista samasta paikasta. Hiuksia lähtee vähän tavallista enemmän, ei kuitenkaan mitenkään tuppoina.

Hoitaja sanoi tuosta lämmöstä, että tuskin näytteistä mitään löytyy, elimistöni vain joutuu niin koville nyt. Toivottavasti asia on näin. Jostain luin että päivät 9-12 on niitä, jolloin taxon jälkeen verisolut ovat kaikkein alhaisimmillaan. Minulla nuo päivät ovat lauantaista tähän päivään ja koko sen ajan olen oirehtinut.

Muuten olisikin jo parempi olo, vatsa toimii (pellavansiemenet!!), eikä raajoja särje, tuo lämmönsahaus vain tekee päänsärkyä ja sen, etten uskalla pahemmin lenkkeillä. No, eilen tein illalla vajaan tunnin lenkin, kun ei ollut lämpöä. Sunnuntai meni kokonaisuudessaan pedissä, muuten olen joka päivä jaksanut liikkua edes vähän.

Joka päivä ajattelen, että josko huomenna olisi jo parempi päivä.. Kohta on kaksi viikkoa mennyt ja kaikki päivät ovat olleet tavalla tai toisella huonoja. Ja ensi viikolla pitäisi ottaa uusi annos samaa kamaa :o

Toivottavasti toisella kertaa oireet ovat lievempiä, ainakin niihin osaa varautua etukäteen. Osaan edes, kuten ummetukseen ja limakalvojen rikkimenoon. Tuo alapään kuivuminen on ollut kyllä inhottavaa, tosin jouduin kuukautisten takia pesemään tavallista useammin ekan viikon, ehkä muuten ei olisi mennyt rikki. Tästä lähtien rasvaan bepanthenilla koko ajan..

Jalat ja kädet on säilyneet ehjinä vielä, pientä kirvelyä "elämänviivoissa", ei muuta. Kynnet kasvavat edelleen, kohta täytyy leikata. En tiedä oliko niistä jäätöppösistä ja tumpuista sitten apua?

Nyt soitan sinne sairaalaan ja peukut pystyyn, ettei ole mitään ihmeellistä!

• ettei sinulla olisi mitään,
        kevätmielinen kirjoitti:

ja edelleen on vaikka mitä riesaa. Tänään kävin ylimääräisissä verikokeissa ja pissanäytteellä, kohta soitan ja kuulen tulokset.

Tosin hoitaja sanoi, että tuskin niissä mitään erikoista on, pissaseula oli ainakin puhdas, mutta siitä tehtiin bakteeriviljelmäkin ja verikokeiden tulokset selviää myös.

Jo neljäs päivä sellaista pientä lämmönnousua, joka ei muutu kuumeeksi ja sahaa ylös alas välillä 36,2-37,2. Päätä särkee ja on etova olo. Pissanäyte otettiin kun olen ravannut tänään koko ajan pissalla. Ei kuitenkaan ole sellaista polttelua, kuin joskus on ollut virtsatietulehduksessa. Limakalvot on edelleen alapäästä arkana ja tänään alkoi karvat varista samasta paikasta. Hiuksia lähtee vähän tavallista enemmän, ei kuitenkaan mitenkään tuppoina.

Hoitaja sanoi tuosta lämmöstä, että tuskin näytteistä mitään löytyy, elimistöni vain joutuu niin koville nyt. Toivottavasti asia on näin. Jostain luin että päivät 9-12 on niitä, jolloin taxon jälkeen verisolut ovat kaikkein alhaisimmillaan. Minulla nuo päivät ovat lauantaista tähän päivään ja koko sen ajan olen oirehtinut.

Muuten olisikin jo parempi olo, vatsa toimii (pellavansiemenet!!), eikä raajoja särje, tuo lämmönsahaus vain tekee päänsärkyä ja sen, etten uskalla pahemmin lenkkeillä. No, eilen tein illalla vajaan tunnin lenkin, kun ei ollut lämpöä. Sunnuntai meni kokonaisuudessaan pedissä, muuten olen joka päivä jaksanut liikkua edes vähän.

Joka päivä ajattelen, että josko huomenna olisi jo parempi päivä.. Kohta on kaksi viikkoa mennyt ja kaikki päivät ovat olleet tavalla tai toisella huonoja. Ja ensi viikolla pitäisi ottaa uusi annos samaa kamaa :o

Toivottavasti toisella kertaa oireet ovat lievempiä, ainakin niihin osaa varautua etukäteen. Osaan edes, kuten ummetukseen ja limakalvojen rikkimenoon. Tuo alapään kuivuminen on ollut kyllä inhottavaa, tosin jouduin kuukautisten takia pesemään tavallista useammin ekan viikon, ehkä muuten ei olisi mennyt rikki. Tästä lähtien rasvaan bepanthenilla koko ajan..

Jalat ja kädet on säilyneet ehjinä vielä, pientä kirvelyä "elämänviivoissa", ei muuta. Kynnet kasvavat edelleen, kohta täytyy leikata. En tiedä oliko niistä jäätöppösistä ja tumpuista sitten apua?

Sama täällä,kohta 2 viikkoa ekasta tiputuksesta,ensiviikolla toinen tiputus,Jotenkin pelolla odotan sitä,minullakin joka päivä ollut jotakin,Päätä särkee harva sepäivä,alapäästä limakalvöt kuivuneet,pissa kirveli ihoa,meni ohi,epävarma olo ei kovin kauaksi lenkille uskalla,mielikin on alhaalla,mutta jos pääsiäinen piristäisi-

• kevätmielinen
        ettei sinulla olisi mitään, kirjoitti:

Sama täällä,kohta 2 viikkoa ekasta tiputuksesta,ensiviikolla toinen tiputus,Jotenkin pelolla odotan sitä,minullakin joka päivä ollut jotakin,Päätä särkee harva sepäivä,alapäästä limakalvöt kuivuneet,pissa kirveli ihoa,meni ohi,epävarma olo ei kovin kauaksi lenkille uskalla,mielikin on alhaalla,mutta jos pääsiäinen piristäisi-

mutta neutrofiilit alhaalla, 0,69. Huomenna uudet kokeet, seurataan laskeeko vai nouseeko.

Toivottavasti nousee, eikä tule muita ongelmia!

• tulehdusta.
        kevätmielinen kirjoitti:

mutta neutrofiilit alhaalla, 0,69. Huomenna uudet kokeet, seurataan laskeeko vai nouseeko.

Toivottavasti nousee, eikä tule muita ongelmia!

Neutrofiilit alhaalla,mitäköhän se tarkoittaa ? No hyvä,että ottavat sinulta uudet kokeet,saat sitten tiedon.

• Marianneta
        kevätmielinen kirjoitti:

kirjootit pellavansiemenistä...millane annostus niihin? kiitos.

• kevätmielinen
        Marianneta kirjoitti:

kirjootit pellavansiemenistä...millane annostus niihin? kiitos.

Itse olen laittanut vajaan ruokalusikallisen siemeniä liukeamaan n. puoleen desiin vettä päivällä ja illalla viimeiseksi juonut/syönyt sen liman.

Tuttu keino jo raskausajalta vuosien takaa. Pellavansiemenet sisältävät jotain ainesosaa, joka on muutenkin hyväksi limakalvoille.

• kevätmielinen
        tulehdusta. kirjoitti:

Neutrofiilit alhaalla,mitäköhän se tarkoittaa ? No hyvä,että ottavat sinulta uudet kokeet,saat sitten tiedon.

Elikäs veren valkosolut, niitä on liian vähän. Syto jysäyttänyt veriarvot liian alas. Aika yleistä kai. Toivotaan että ovat jo nousussa ja selviän ilman infektiota ja kasvutekijän pistämistä.

Edelleenkään ei ole nostanut kuumetta ja lämpökin on aika normaali, josko se nyt jo tästä?

Antoivatkohan liian ison annoksen, kun kaksi viikkoa on aika rajuja sivuoireita ollut?

• Marianneta
        kevätmielinen kirjoitti:

Itse olen laittanut vajaan ruokalusikallisen siemeniä liukeamaan n. puoleen desiin vettä päivällä ja illalla viimeiseksi juonut/syönyt sen liman.

Tuttu keino jo raskausajalta vuosien takaa. Pellavansiemenet sisältävät jotain ainesosaa, joka on muutenkin hyväksi limakalvoille.

juu likoomas o:)
        luin tosta paketist että kun se pellavasiemen joutuu nesteen kanssa kosketuksiin ni kuoressa oleva lima aine turpoaa ja työntyy siemenkuoren alta ympäröivään nesteeseen. ja näin syntyy se lima joka hoitaa elimistöä..ja korkea kuitupitoisuus n40% on jippona myös

• Kokemusta on
        tulehdusta. kirjoitti:

Sain ensimmäisen Taxotere-tiputuksen jälkeen 9-10 päivää tiputuksesta lievän kuumeen ja tosi väsyttävän olon. Kurkkukin oli vähän kipeä. Menin päivystykseen. CRP koholla lähes 100 ja suoraan sairaalaan, jossa laitettiin heti tiputukseen ja eritykseen. Neutrofiilit olivat 0.16 eli melkein nollilla. Nelisen päivää olin sairaalassa antibioottitiputuksessa ja valkosolun kasvutekijää laitettiin kaksi kertaa. Veriarvot korjaantuivat nopeasti. Kolme yötä olin sairaalassa ja kotiuduin hyväkuntoisena. Tosin sain antibioottikuurin, josta sain pahan ripulin ja vähän lämpöä. Taas verikokeisiin, jotka olivat lähes normaalit ja sain lopetttaa antibiootit. Sain suunnitellusti seuraavan taxon eilen, tosin annosta oli pienennetty. Tänään sain pistoksen sitä valkosolun kasvutekijää. Vielä ei ole tullut mitään oireita tiputuksesta. Viime kerralla sain melkein kaikki mahdolliset oireet, mitä lueteltu, mutta eivät ne kauan kestäneet. Nyt toisella kerralla osaan varautua paremmin ja ehkä oireetkaan eivät tule niin rajuina, koska sain pienennetyn annoksen ja lisäksi tuota kasvutekijää, että valkosolujen pitäisi nyt pysyä kohtuudessa. Kallista vaan se aine, hinta yhdestä pistoksesta lähes 1300 euroa. Itse maksoin siitä 3 euroa.

Että tällainen tapaus.

• kevätmielinen
        Kokemusta on kirjoitti:

Sain ensimmäisen Taxotere-tiputuksen jälkeen 9-10 päivää tiputuksesta lievän kuumeen ja tosi väsyttävän olon. Kurkkukin oli vähän kipeä. Menin päivystykseen. CRP koholla lähes 100 ja suoraan sairaalaan, jossa laitettiin heti tiputukseen ja eritykseen. Neutrofiilit olivat 0.16 eli melkein nollilla. Nelisen päivää olin sairaalassa antibioottitiputuksessa ja valkosolun kasvutekijää laitettiin kaksi kertaa. Veriarvot korjaantuivat nopeasti. Kolme yötä olin sairaalassa ja kotiuduin hyväkuntoisena. Tosin sain antibioottikuurin, josta sain pahan ripulin ja vähän lämpöä. Taas verikokeisiin, jotka olivat lähes normaalit ja sain lopetttaa antibiootit. Sain suunnitellusti seuraavan taxon eilen, tosin annosta oli pienennetty. Tänään sain pistoksen sitä valkosolun kasvutekijää. Vielä ei ole tullut mitään oireita tiputuksesta. Viime kerralla sain melkein kaikki mahdolliset oireet, mitä lueteltu, mutta eivät ne kauan kestäneet. Nyt toisella kerralla osaan varautua paremmin ja ehkä oireetkaan eivät tule niin rajuina, koska sain pienennetyn annoksen ja lisäksi tuota kasvutekijää, että valkosolujen pitäisi nyt pysyä kohtuudessa. Kallista vaan se aine, hinta yhdestä pistoksesta lähes 1300 euroa. Itse maksoin siitä 3 euroa.

Että tällainen tapaus.

Onpas se kallista ainetta! Ilmankos ne seuraavat ennenkuin antavat. Kävin kontrollilabroissa aamulla, illansuussa kuulen mikä on suunta.

Olo on ehkä vähän parempi jo, 13. vrk ekasta taxosta.

Tukka alkoi putoamaan, mies ajoi sentin siiliksi sen. Eilen kainalot kaljuuntuivat. On tää aika hurjaa. Nyt mittaan lämmön ja jollei ole, menen edes vähän ulos! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1060
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1036
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      965
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      835
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      779
    Aihe