Sain närästykseen Zolt-nimistä lääkettä 30 mg nappeja. Lääke väsyttää aivan suunnattomasti. Viikonloppuna en meinannut jaksaa tehdä yhtään mitään. Onko kokemuksia vastaavasta ilmiöstä ja miten kauan tätä vaihetta kestää? Närästys sinänsä tuntuu helpottavan, mutta rankkaa on.
Zolt väsyttää
4
2534
Vastaukset
- Marli
Ei ole ainakaan minulle aiheuttanut väsymistä, olen syönyt noin puolivuotta, yrittäen välillä olla ilman, mutta turhaan,ilman Zoltia elämä käy kurjaksi.Näitä samatyyppisiä lääkkeitähän on paljon, joten kannattaisi varmaan kokeilla jotain muuta merkkiä.
- ari
Olen käyttänyt zolt valmisteta reilun kuukauden,närästys oli jonkin aikaa vähempänä,mutta ei ole hävinnyt kokonaan pois.Lääkäri suositteli zoltn käyttöä pidempi aikaisesti(vaikka vuosi).Ennen zoltia olin käyttänyt mm. nexium ja muita ilman reseptiä saatavia valmisteita tulos oli sama.(huimaus,pahaolo väsyneisyys jne..),mutta ei itse paranemista.Tutkin kiinalaista lääketiede kirjaa ja sieltä löytyi tietoa ,myös närästykseen ja moneen muuhunkin maksan toimintahäiriöstä.Kun rupesin tutkimaan itseäni sekä oireita joita minulla on niin tulin siihen tulokseen,että syy taitaa olla maksassa eikä suoranaisesti ruoan sulatuksessa(tämä on minun oma johtopäätös).Olen sitä mieltä,että Lääkärit valitettavan usein määrää närästysoireeseen lääkettä(zolti, nexsium),tai jotain muuta tutkimatta paremmin missä todellinen syy voisi olla,Ymmärrän kyllä että heillä on kiire,mutta kuitenkin.
ps.jos kiinnostaa tutkia itseäsi niin kiinalaisen lääketieteen kirjasta löytyy hyviä vinkkejä.
En ainakaan itse haluaisi käyttää loppuikääni närästyslääkettä.Jos et usko muihin hoitomuotoihin niin tutkituta itsesi kunnolla lääkärillä jolla on aikaa kuunnella ja kerro myös muut tuntemukset joita kehosi viestii sinulle.
- jospa auttaisi
Itse käytän Zoltia joka kolmas päivä, eikä väsytä eikä ole muitakaan oireita. Närästystä ei silti ole, vaikka syön lääkettä vähemmän.
Kokeile sinäkin. - kyyrä
kyllä väsyttää
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521