Hirveä mämmi!

Yököttää

Pääsiäisen herkku on monelle mämmi. Minun mielestäni se on hirveää sotkua, joka maistuu samalta kuin näyttää. :)

Mitä mieltä muut ovat mämmistä?

67

14627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielestäni se on paras pääsiäisherkku, jota Suomessa tarjotaan. Kaikki vaan eivät pidä siitä.

      • <<<<

        mämmi on hyvää ja vielä parempaa oikein kerman kanssa tai pehmeän vanilja jäätelön kanssa...mutta itse en pysty enää syömään tuota herkkua se kun närästää niin hirveesti että pari päivää on aina aivan kauheita...syökää jotka voitte ja nauttikaa pääsiäisen herkusta...


    • Asennevamma mämmiä kohtaan.

      Pienenä kyllä söin sitä, vaikka tuskin ikinä ihan oikeasti tykkäsin. Muistaakseni toivoin aina, että maku olisi muistuttanut enemmän lakritsaa.

      Jossain vaiheessa sitten lopetin syömisen.
      En muista mille kyseinen herkku maistuu, mutta kynnys maistaa on vaan liian suuri: Ulkonäkö on karmea, nimi on ällöttävän kuuloinen ja koostumus tahmea.
      Ehkä vielä joskus maistan, mutta ihan tänä pääsiäisenä se ei tapahdu.

      Mutta nauttikaa te joille mämmi maistuu meidän mämmittömienkin puolesta.

      • surullista

        Suklaavaahtokin on muuten p****n väristä. (Sen väriin tosin on totuttu paremmin)

        Ne, jotka eivät pidä mämmistä - ...tai paremminkin eivät ole koskaan maistaneet, ovat kuulleet vain juttuja jmsp... - eivät pidä sen ulkonäöstä (se on vieras; palaneen värinen), nimestä (eihän sitä nimeä kuitenkaan syödä), koostumuksesta (tahmea... tai ei tahmea, vaan kuituinen, terveellinen siis - ei silti varmasti ainoa sellainen ruoka)...

        Pääsiäisen ohellahan mämmiin yhdistyy suklaamunat, joten joku varmaan olettaa, että mämmin pitäisi maistua suklaalle, tai ainakin makealle. Mämmihän on kuitenkin loppujen lopuksi puuroa (ainakin muistuttaa - sitä lähinnä), ruispuuroa melkein (kai jotkut siitä sentään pitävät).

        PS Ihme mämmisota muuten joka pääsiäisenä.


    • namiaa

      On hyvää ja on myös perinne ruokaa.Maistakaa myös talkkunaa slrupsss!!!!

    • Sokeria

      Mämmi "imellytettiin" ennen,nyt sokeria laitetaan imelänmaun antajaksi.

      • jpyh

        Ei siihe mitää sokerii laiteta! Kermaa ja maitoo!


      • ei maitoa
        jpyh kirjoitti:

        Ei siihe mitää sokerii laiteta! Kermaa ja maitoo!

        vähän sokeria ja reilusti KERMAA, niin menee helposti koko rove kerralla, NAM


    • Äijä

      No on se ihan hirveetä, ainoo safka, jota en suuhuni laita...

      • 50?

        Mikä äijä sä oot kun et tykkää mämmistä mun mielestä sä oot vielä poikanen joka totuttelee makuihin.


      • syön

        Mämmiä, jos ei muuta löydy!!! Sit vasta, en muuten!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • jaahaskos
        syön kirjoitti:

        Mämmiä, jos ei muuta löydy!!! Sit vasta, en muuten!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Minä syön, sehän on maailman parasta herekkua, varsinkin juuston ja kermavaahdon kanssa!!!!!!!!!


    • vuosimalli -61

      Mämmi on Todella hyvää, varsinkin kermamaidon kera.
      ( ei mitään vaniljaa joukkoon)
      Sitä ulkonäköä ei kannata ajatella, vertaa esim.
      hernekeiton ulkonäkö.
      Kun olin pieni äitini teki sitä itse kotona.

    • dafdfadfdafdadssas

      Itse en ainakaan ole niin persaukinen, että söisin ruokaa kahteen kertaan.

    • sopia...

      ...niille kuumiehille tuo kyseinen ruokalaji enemmänkin....

    • hellät tunteet

      Mämmi on ihana jälkiruoka pääsiäisenä.
      Laitan aina sekaan pienen tilkan kermaa.
      Anoppini laittaa vaniljakastiketta ja sekin oli oikein hyvää kun sitä sitten viime pääsiäisenä maistoin.
      Mieheni ei syö mämmiä, eikä lapsemmekaan siitä pahemmin välitä.
      Minä olen siis meidän perheen ainoa mämmin syöjä.

      Mutta hauskaa pääsiäistä kaikille tasapuolisesti, mämmillisille ja mämmittömille!

      • housussa

        Jos mämmi on kaamean näköistä. Entä lakritsa,tai makkara,jne. On jeesustelua,jos ei syö sitä ulkonäön takia. Sehän on kohta puhtaimpia ruokiamme. Ja pieniä vihjeitä... Kun ostatte mämmiä,tarkastakaa kaupassa,että se on paistettu kunnolla, jotkut valmistajat työntää mämmin markkinoille puoliraakana,koska se on silloin painavampaa. Hyvä mämmi ei valu rovessa,kun lootaa kallistaa,on kypsää,tummaa,hieman rakeista,ei maistu pelkälle pomeranssille,vaan sulaa suussa, .. nam. Ja joukkoon vain hieman kermaa,tai kermavaahtoa,tai jäätelöä.


    • Allana

      ihan periaatteesta sitä aina pääsiäisenä maistelen, jos jossain tarjotaan. Olen viime vuosina alkanut pikku hiljaa jo sen makuunkin pääsemään. En taida olla perinteiden kannattaja, mutta kylmän, raikkaan maidon kanssa mämmi ainakin minulle parhaiten maistuu.

    • mikä sen ihanampaa kuin mämmi, ja hieman sokeria ja oikeaa kermaa reunoille NAM NAM!!!!!!!!!!!!!!!

    • Bombi

      Mämmi on herkkua ja sitä saa nykyään onneksi ympäri vuoden. Tykkään siitä varsinkin banaaninpalasten kera.

    • Jäsen_J

      Hyväähän se on...

      En ymmärrä miksi ihmiset sitä mollaavat...

      Vesi, täysjyväruisjauho, ruismallas, siirappi, sokeri, suola, appelsiinikuorihillo, pomeranssinkuori ja säilöntäaine (E202)
      antavat sille todella hyvän maun.

      Tietoa mämmistä
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Mämmi

      Mämmin historiaa
      http://www.martat.fi/neuvonta/ruoka_ja_ravitsemus/tietoa_ruoasta_ja_ravitsemuksest/mammin_historiaa/

      Suomen Mämmiseura ry
      http://www.kolumbus.fi/ahmed.ladarsi/

      Mämmitietoutta
      http://www.kymppi-maukkaat.fi/reseptit/mammipolku.pdf

      Mämmireseptejä
      http://www.kymppi-maukkaat.fi/reseptit.html

      • mämmäilijä

        Mahtavat linkit!

        Ite pidän perusmämmistä, ilman appelsiininkuoria tai pomeranssinkuoria ja myös ilman lisättyä sokeria (esim. Kympin luomumämmi).

        Ulkonäön moittijoita en oikein tajua: niin kuin kerroit, ainesosia on vain muutama ja ihan luonnontuotteita, yleensä ei tarvita tuota säilöntäainettakaan. Ehkä joku makkaralenkki on ulkonäöltään 'siistimpi', mutta ainesosaluettelo on hillittömän pitkä, E-aineita saattaa löytyä lähemmäs kymmenen. Ja miettikääpä, mitä kaikkea lihankaltaiset ainesosat sisältävätkään! Esim. lenkki- ja grillimakkaroista löytyy tuotteita, joissa lihapitoisuus n. 52 %, mutta varsinaista lihaa kuitenkin vain 12 %...

        Eli söisitkö sitä itteään, jos se näyttää herkulliselta? ...toisin kuin mämmi, joka on herkullista, mutta näyttää...


      • tietoniekka
        mämmäilijä kirjoitti:

        Mahtavat linkit!

        Ite pidän perusmämmistä, ilman appelsiininkuoria tai pomeranssinkuoria ja myös ilman lisättyä sokeria (esim. Kympin luomumämmi).

        Ulkonäön moittijoita en oikein tajua: niin kuin kerroit, ainesosia on vain muutama ja ihan luonnontuotteita, yleensä ei tarvita tuota säilöntäainettakaan. Ehkä joku makkaralenkki on ulkonäöltään 'siistimpi', mutta ainesosaluettelo on hillittömän pitkä, E-aineita saattaa löytyä lähemmäs kymmenen. Ja miettikääpä, mitä kaikkea lihankaltaiset ainesosat sisältävätkään! Esim. lenkki- ja grillimakkaroista löytyy tuotteita, joissa lihapitoisuus n. 52 %, mutta varsinaista lihaa kuitenkin vain 12 %...

        Eli söisitkö sitä itteään, jos se näyttää herkulliselta? ...toisin kuin mämmi, joka on herkullista, mutta näyttää...

        Nyt puhutaan kyllä mämmistä eikä makkarasta sokea.


    • blondi-72hki

      sitä moskaa osta eikä lapsetkaan siitä pidä ja ukko ostakoon itelleen jos haluaa se kun on ainut joka mämmiä syö.

    • mämmiä

      minä olen tottunut pienestä asti syömään mämmiä ja odotanki innolla siksi pääsiäistä! mämmin syön yleensä rasvaisen maidon tai jopa kerman kanssa, sitä ei kuitenkaan pidä laittaa liikaa, jotta mämmin maku tulee paremmin esille!
      en tajua tuota yökötystä ja ulkonäön ihmettelyä. eipä mämmi ole pahemman näköistä kuin esim kaupoissa myytävät valmis(roiskeläppä)pitsat tms. ne ovat todella teollisen ja niin lisäaineellisen näköisiä että yäk!
      mämmille kuuluisi suurempi arvostus, mitä sillä tällä hetkellä on. nyt sitä katsotaan nenää nyrpistellen eikä uskalleta edes maistaa, ja makuun on ennen maistamista hirvittävät ennakkoluulot. sellaisessa tilanteessa on varmasti vaikea pitää mämmistä.
      kun ei ajattele ulkonäköä mihinkään verrattuna tai mieti miltä se mahtaa maistua, silloin mämmin oikean maun voi maistaa ja huomata että se on oikeasti hyvää!
      njam! :)

    • mämmiä ja kermaa,nam..

      Mämmi on hyvää,äiti teki mämmin kotona,kun olin lapsi.Sitä oli paljon ja syötiin koko pääsiäinen.Kyllä vieläkin muistan itsetehdyn mämmin maun.No kaupan mämmeistä ehkä läheellä on sokerittomat versiot.Itse pidän Portin,Saarioisten ja Oululaisten mämmistä.Monet pitävät kymppi-mämmistä,mutta mielestäni se on liian makeaa ja koostumus liian löysä,tuntuu kuin olisi raakaa.Ja mämmin pitää mielestäni olla sellaista,että ei lusikasta heti irtoa.Ei siis liian löysää saa olla.Nautin oman mämmini kerman kera,joskus vaniljajäätelön kanssa.Olen jo syönnyt ennen pääsiäistä monta rovetta.Olen niin tottunut mämmin makuun,kun lapsena 60-70 luvulla ei paljon karkkeja syöty,kai se mämmi oli yhtä hyvä asia kuin karkki.Maistakaa edes mämmiä,eihän muuten voi arvostella,jos ei ole maistanut.Hyvää pääsiäistä!

      • apua!

        maistettu on ja pahaa on. tai ei niinkään pahaa, vaan... ei osaa selittää. kun on syöny vaan kymppi-mämmiä.


    • mämmikoura

      Minunkin mielestäni mämmi on todella pahan makuista mustaa mömmöä, mutta jos siitä tykkää niin saahan sitä syödä!

    • ingemarie

      Mämmi on hyvää ja maukasta mämmi kuuluu pääsiäiseen kuten munat ym muistan miten lapsena kotona mämmikattila porisi hellalla monta tuntia. Se on osa suomalaista kansallisherkkua.

    • teini 89

      mustan makkaran näössäkin.

      • Mämmi on hyvää!

        Maistele sitä mustanmakkaran kanssa,aatellen sunnuntai aamun ihanaa päänkivivistystä!

        Ei nyt ihan noin mutta se on herkuita maukkain!


    • yöks.

      Samaa mieltä, aika hirveetä tököttii on!

    • kokeile rohkeasti

      en ole myöskään aiemmin tykännyt mämmistä, mutta useampi vuosi sitten sain miehen siskon tarjoamaa mämmijäätelöä ja sen jälkeen se on kuulunut meidän perheen pääsiäiseen. jopa lapsetkin tykkäävät...

      ohje on seuraava:

      ota vaniljajäätelö pehmenemään huoneen lämpöön. laita kulhoon. notkista lusikan avulla se yhtä pehmeäksi kuin pehmis. (sekoita lusikalla tms.) sen jälkeen mämmiä haluamasi määrä kulhoon jäätelön sekaan ja taas sekoitat niin, että aineista tulee tasainen tahna, tyyliin pehmis. voit käyttää mämmijäätelöä pakasteessa halutessasi tai laittaa vaikka pikkukuppeihin ja saat niistä maittavia jälkiruokajäädykkeitä.

      itse olen laittanut 1 litra jäätelöä ja 1/2 korvoa mämmiä. voit kokeilla itse omassa suhteessa aineksia.

      mämmijäätelö ei ole karvaan makuista vaan sopivan makeeta ja täyteläistä. kokeilkaa ihmeessä!! ohje on helppo ja se voi yllättää positiivisesti...

      ainekset odottaa jääkaapissa...

      • kerran vuodessa

        Mämmijäätelo on hyvää, mutta yhteen sekoitettuna ei erityisen kaunista.

        Tee vieraskorea mämmijäätelö seuraavasti:
        vuoraa pitkulainen, esim. leipävuoka kelmulla, leikkaa pohjalle kerrokseksi jäätelöä. Lisää jäätelökerroksen päälle keskelle vana mämmiä, täytä sivut notkistetulla jädellä, laita päälle jäätelöä ja taas mämmiä. Toista tarpeeksi monta kertaa, kunnes päällimmäiseksi jää jäätelöä. Taita sitten kelmu päälle ja laita ainakin muutamaksi tunniksi pakkaseen - voi pakastua pari päivääkin.

        Kumoa tarjolle kauniiseen astiaan ja koristele vaikka pääsiäisenkeltaisilla persikkasiivuilla.

        Mämmin täyteläisyys ja vaniljajäätelön raikkaus!


      • mämmimies

        muuten hyvänmakuista toi sekoitus triojäätelön kanssa


    • Toukokuu

      MUN MIELESTÄ KANS´ MÄMMI ON AIVAN HIRVEETÄ, ON KUIN LEHMÄN PASKALÄJÄ LAUTASELLA...

    • Milla.M

      ...suuhun laitettavia jotka meillä jäävät kaupan hyllylle. Ulkonäöstä tulee mieleen kesäisellä niityllä köllöttelevä lehmänläjä.

      Voi olla että oma mämmikammoni juontaa ala-asteelle, silloinen opettaja pakotti sitä syömään ja oksensin. Vanhempana on tullut maistettua mutta yhtä pahaa se oli kuin pienenäkin.

      • voivoivoi

        voi, mistä jäätte paitsi traumojen takia

        "ala-asteella opettaja tunki suuhun mämmiä, enkä ole sen jälkeen voinut katsoakaan kaupan mämmihyllyihin päin" D:


    • http://scatbabes.com/
    • Eero. k

      Mämmi on kuin hyvä biisi, ensin se ei kuulosta oikein miltään mutta kerta toisensa jälkeen se kuulostaa aina vain paremmalta.

    • mun mielestä

      kokeilkaa syödä mämmiä vaniljajäätelön kanssa! se on oikeesti hyvää. =) en ole ennen tykännyt mämmistä mutta vaniljajäätelön kanssa se menee.

    • siis otsikko kertoo mielipiteeni tuosta tuotteesta. sehän on kertaalleen syödynnäköistä kaameaa ruskeaa sotkua. edes kermalla ja sokerilla ei saa makua pelastettua! mieheni yritti reilut 10 vee sitten saada minut syömään määmmiä tekemällä siitä mämmijäätelöä, siis jonkinlaista vaniljajäätelöhyydykettä. sitäkin riitti pari lusikallista!

      minun kotonani on aina syöty pashaa ja kulitsaa pääsiäisen aikaan. lienee tottumuskysymyskin, mutta en silti sitä suuhuni pistä...

      • näinse

        Mämmin reseptihän on kovin yksinkertainen: etsitään "tipula" ja aletaan poimia itse mämmiä.


    • voi laittaa

      sinne mihinkä aurinko ei paista xD

    • >:D

      ikinä mämmiä maistanukka.

      kamalalta se näyttää ja haisee.

    • Kerronkos? ee-een taiida...

      Olen samaa mieltä. Hirvittävää pa*k*n (hups, tuli kiroiltua, annattehan anteeksi?) näköistä
      H I R V I T T Ä V Ä Ä roskaa. anteeksi taas kerran haukuntani.

    • aitanokkanen

      Naurettavaa verrata mämmin ulkonäköä p-sk--n ja valittaa siitä kun kumminkin juodaan virtsalta näyttävää kaljaa ja muita vastavan näköisiä litkuja. En minäkään mämmistä välitä,mutten kyllä juo kaljaakaan!!

    • pääsisisämmi

      Mämmi kuuluu ehottomasti pääsiäiseen, mutta itse valmistettuna! Itse valmistettu mämmi on todella maukasta. Se maistuu lapsillekkin ja jopa naapuritkin on oppineet mämmiä syömään:)
      Kaupasta ostettu mämmi ei ole läheskään sitä mitä "ehta"kotitekoinen. Oma vaivansa mämmin valmistuksessa on, mutta kannattaa!!

      • D4$1

        mämmit on ihan hyvää ja se on kyl vähän pahan näköstä mössöö mut ihan ÄYTTÖMÄN HYVÄÄ....


    • apua!

      pahaa on olen vasta 8v ja mut pakotetaan syömään.

    • sanon minä!

      Eihän mämmiä pysty syömään ihmiset!

      • Yllätys yllästys

        Söin hyvällä ruokahalulla eilen illalla pari päivää aiemmin suuren kauppakeskuksen tunnetusta kauppaketjusta ostamaani mämmiä, kun yhtäkkiä suussani tunsin olevan jotain ylimääräistä. Se tuntui kovalta pieneltä esineeltä.
        Kaivoin sen ulos ja hämmästyin kovasti. Se oli tod. ruostumattomasta teräksestä koostunut ohut alle sentin mittainen siru. Se muistutti sorvin lastua ja oli reunoiltaan terävä. Mietin vaan mitähän jälkeä se olisi tehnyt suolistossa, jos olisin vahingossa niellyt sen.

        Onko kukaan kokenut vastaavaa. Aion ilmoittaa tapauksesta tuotteen valmistajalle pääsiäisen jälkeen.


    • Mämmi on kymppi

      Itsestä tuntuu että olen niitä harvoja ikäisistäni (siis 20-25v), jotka pitävät mämmistä. Mun kaveripiiriin tai edes tuttuihin ei kuulu kovin montaa mämmistä pitävää ihmistä, etenkään naispuolista.

      Lähdenkin kaapimaan viimeiset rippeet roppeesta :)

      • mämmi

        Mämmiä mämmiä ainiaan, olet pääsiäisen suurinta herkkuaaa.


    • kiitos.

      Niin minun mielestä se on TÄYTTÄ PASKAA!

    • Määvaan

      Ei kuitenkaan mitään herkullista, mutta kuitenkin ihan ok.

    • papu19

      tässä vinkki millä mämmin saa maistumaan jumalaiselta! taputelkaa mämmi lautasen pohjalle mahdollisimman ohueksi ja laittakaa ensin kerma ja sitten sokeri. ihan ÄLYTTÖMÄN HYVÄÄ!!!! MUMPS NAMPS!

      • mämis

        10-mämmi ja siihen vaniljakastiketta.... nam... ei parempaa ole.


      • mämmin ystävä
        mämis kirjoitti:

        10-mämmi ja siihen vaniljakastiketta.... nam... ei parempaa ole.

        ei parempaa pääsiäisruokaa ole keksitty kun lampaan
        viulua ,valkosipuliperunoita hyvää lihakastiketta
        ja päälle reilusti M Ä M M I Ä kermaa ja sokeria.
        ai kun olis ainainen pääsiäinen.


    • olkaa hyvä

      Mämmejä on monenlaisia. Ylitse muiden on Saarioisten mämmi (700g). Sitä täytyy saada lisää! Harmi, että myynti loppuu heti pääsiäiskauden jälkeen. Suosittelen niille, jotka eivät ole vielä maistaneet ko. tuotetta ja puntaroimaan vasta sitten mahd. mämmikammonsa uudelleen.

    • aikainen kevät

      Herkkuruokaa, jota voi nauttia vaikka kerman kera.

    • laaserinen

      muka hyvää,paskua sanon mää

    • maailmalla mämmiin törmännyt

      Johtuu varmaan suomalaisten huonosta itsetunnosta, että suhtaudumme mämmiin näin negatiivisesti. Hyvin monella kansalla on oma viljasta kasaan keitetty ja paistettu vanha perinne- tai juhlaruoka. Ennen ruoan varastointi oli ongelmallisempaa, kun ei ollut jääkaappeja, pitkään kypsennetty vilja"puuro" oli säilyvää. Itse törmasin mämmiin Saudeissa(tosin ruoan nimi oli toinen) heidän pääsiäisen tapaisessa juhlassaan. Heidän ruokansa on ihan samanlainen, mutta koska se on suuritöinen, sitä ostetaankin valmiina Suomesta. Siellä silloin syömäni mämmi taisi olla Oululaisen. Ja hyvää oli.

      • makumatka

        viime pääsiäisenä laitoin mämmiannoksen päälle kookoskermaa, creme vanilla-vaahtoa ja matkoilta tuotuja palmusiirappia ja Qumquat-likööriä, ja taivaallista oli. Siitä tuli mieleeni,että mämmi voisi maistua myös ulkomaalaisille, jos se tarjoillaan heille tuttujen lisukkeiden kera.Siirtolaismummoni muisteli pääsiäisenä kiitollisena hämäläisiä,joiden luo heidät oli sijoitettu sotien välissä.


    • plööh

      mämmi on pahaa ja mitä muun maalaiset ajattelevat mämmistä kun se on niin iljettävän näköistä!

    • Anonyymi

      Tykkään mämmistä ja hyvää on saanut kaupasta. Paitsi nyt ostin kyseistä Saarioisten 700 grammaista ropeen. Ei maistunut määmmiltä. Oli laitettu liikaa suolaa , ei ollut imelletty tai jotain. Syömättä jää loput.

      Hyi!

    • Anonyymi

      Ohhoh, onko joku maistanut kakkaakin, kun tietää sen maun. Yök!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2530
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      85
      1940
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1479
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1018
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      66
      893
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      871
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      850
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      51
      826
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      755
    Aihe