Lampaiden sukupuolista

Tyhmä taidan olla...

Kuinka naaras- ja uroslampaat eroavat toisistaan?
Miltä siis näyttävät?
Onko kaikilla uroksilla sarvet? Entä voiko naarailla olla sarvia?
Näyttääkö uroslammas vuohelta?
Voisiko urosta luulla naaraaksi, jos ei katsoisi sukupuolielimiä?
Entä voivatko vuohi ja lammas risteytyä keskenään?
Tyhmiä kysymyksiä, mutta neuvokaapa silti. ;)

12

5461

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tyhmä taidan olla...

      Entä miksi naaras- ja uroslampaita sanotaan?
      Entä vuohinaaraita- ja uroksia?

    • - - - -

      Naaraslammas on uuhi, uros pässi.
      Vuohinaaras on kuttu ja uros pukki.
      Vuohi ja lammas eivät risteydy, koska ovat eri sukua.

      "Sarvellisuus" riippuu rodusta, molemmilla sukupuolilla voi olla sarvet, mutta yleensä ne taitaa olla pässillä (ei aina niilläkään). Pässin erottaa uuhesta myös jämäkämpi olemus, katselepa kuvia netistä. Vuohelta ne eivät kyllä näytä lähimainkaan :)

      • Putkinen

        Risteytyminen ei sentään ole sukulaisuudesta kiinni! Kysymyshän on eri LAJEISTA. Eri lajit eivät voi saada keskenään lisääntymiskykyisiä jälkeläisiä (vrt. esim. hevonen ja aasi).

        Edellisen kirjoittajan mainitsema tilannehan tappaisi sukupuuttoon kaikki muut, paitsi sukurutsaajat!


    • mitä oonko oikeee

      moi lois kiva vaan tietää mikä on vuohen poikanen

      • i

        Hei kaikki en kyllä itekkään tiiä mikä on vuohen poikanan olis reiluu kertoo!!!!!


    • HULLU OUTO XD

      JOku vois vastataaaaa vuoden kuluessa!!!!!!!!!!!!!!! ali oikeeeeeeeeeesti
      IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIhmiset.........................................................................................................................._------------------------------------------------------------------------------------------------------- HALOOOOOOOOOOOOOO ETTEKÖ KÄY TÄÄÄÄÄÄÄLLLLÄÄÄÄÄÄ------------------------------------------------------------------------------------------------------ MÄ HULLU ITSENI

    • toivottavasti auttaa
    • luomumimmi

      vuohen poikanen on kili, lampaan poikanan karitsa eli vohla.
      Uros eli mieslammas on pässi ja sen takajalkojen välissä roikkuu nyrkin kokoinen pallukku. Hännän alla on vaikka peräreikä. Pissavehkeet on keskellä mahaa, melkein kuin napa, jokseenkin samoilla kohdin kuinn uroskoiran pissapistooli.
      Naaras eli naislammas on lammas tai uuhi ja sen takajalkojen völissä on pieni utare jossa on kaksi nisää. Ja hännän alla se kakka ja pissa-aukko jota vaginaksi sanotaan.

    • Itse näin

      Joku aika sitten lampaan jonka sukupuolta ei voinut määrittää,näytti pässiltä ja oli pässin kusivehkeet mutta ei kiveksiä vaan sillä oli naaraspuolisen lampaan utareet.
      Taisi olla joku kaksneuvoinen.

      • varma nakki

        Kannattaa säästää jalostukseen ...


    • wepa

      Hyvä nyrkkisääntö tunnistukseen on: Jos yrität laittaa pässiä, se potkii munille. Nimim. kokemusta on...

    • einoerkkijuhaniolavi

      voi prkle olen nus..nut pässiä!!! aivan se lampaalta näytti, stna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe