u2 alkanu tekeen uutta levyä

toivottavati o valmis tänä ...

13

637

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sgljsgh

      koska U2 noudattaa trilogia-filosofiaansa: 2000-luvun levyjen pääideana on ollut edustaa tylsää aikuisrockia ja keskinkertaisia pop-biisejä. Vasta seuraavan levyn jälkeen uskallan odottaa mielenkiintoista musiikkia.

      • melkotylsää on ollut

        mä veikkaan että ne ei vaan osaa tehä parempaa musikkia enään, kun esim vertaa war levyyn, millon ne vasta opetteli soittamaan. mutta täytyy kattoa, eli soku rohkea veto olis paikallaan, muuten jää seuraavakin levy ostamatta.


      • sgljsgh
        melkotylsää on ollut kirjoitti:

        mä veikkaan että ne ei vaan osaa tehä parempaa musikkia enään, kun esim vertaa war levyyn, millon ne vasta opetteli soittamaan. mutta täytyy kattoa, eli soku rohkea veto olis paikallaan, muuten jää seuraavakin levy ostamatta.

        Olisiko liian villi ajatus, että HTDAAB on tehty tahallaan tylsäksi? NImittäin U2 on ihan se sama bändi, joka teki aiemmatkin levyt. Heidän tyylinsä on kyllä aina muuttunut, mutta korkea maku ja tyylitaju on aina pidetty.. ainakin 90-luvun loppuun asti. Olen yllättynyt, ettei suuri yleisö ole tajunnut kahden viimeisen levyn ironista viestiä: molemmathan on tuotettu imelän kuuloiseksi ja jotkut kappaleet ovat jotenkin niin makeilevia, ettei niistä kestä kuunnella.

        Onko liian hurjaa ajatella, että Popista saatu valtava negatiivinen palaute sai yhtyeen katkeroitumaan ja tekemään tahallaan imeliä aikuisrock-levyjä, kun kerran suuri yleisö ja kriitikot sitä kaipasivat? Kun Popia nimittäin kuuntelee, niin voi selvästi kuvitella, että yhtyeen jäsenet ovat nauttineet ja viihtyneet studiossa oikein hyvin. Levy on hyvin pakoton ja moni juttu on hienosti tasapainossa. Soundiin en ole vieläkään kyllästynyt ja levy on karkea ja monikerroksinen.

        Voisin hyvin kuvitella, että kaiken sen valtavan vaivannäön jälkeen, jonka Pop vaati, yhtye oli todella pettynyt ja turhautunut, kun media olikin kiinnostunut vain siitä, että levy ja kiertue eivät myyneet (kumpikin myi loistavasti muuten paitsi Jenkeissä) ja että U2 oli mokannut kaiken.

        Kun 2000-luvulla bändi sitten sutaisee levyllisen imeliä ja keskinkertaisia aikuisrock-lurituksia, media on polvillaan ylistäen U2:n palanneen takaisin vanhaan rehelliseen rock-tyyliinsä ja levyt myyvät miljoonia. Ja mitä bändin 80-luvun tekemisiin tulee, en näe ATYCLB:n tai HTDAAB:n kanssa minkään sortin yhteyttä esim. Joshua treehin, joka sekin olisi kyllä voinut olla paljon parempi levy, jos puhutaan levyn jälkipuolikkaasta, mutta joka silti oli tarpeeksi omaperäinen ja tuore ollen noita kumpaakin vielä tänäkin päivänä.

        Kaiken lisäksi AB:lla, Zooropalla ja Popilla on rock-asennetta monta kertaa enemmän, kuin näillä kahdella pop-levyllä. Esim. kitaravetoisen HTDAAB:n osalta haluan huomauttaa, että sillä ei saada rock-levyä aikaiseksi, että tungetaan kappaleet täyteen kitaroita, joiden melodioista vielä suurin osa on tylsiä.

        Minä en tajua tätä. Minä en vain yksinkertaisesti tajua tätä. Selittäkää joku minulle.


      • sgljsgh
        melkotylsää on ollut kirjoitti:

        mä veikkaan että ne ei vaan osaa tehä parempaa musikkia enään, kun esim vertaa war levyyn, millon ne vasta opetteli soittamaan. mutta täytyy kattoa, eli soku rohkea veto olis paikallaan, muuten jää seuraavakin levy ostamatta.

        tehdä parempaa musiikkia. Tähän on kaksi syytä: 1) kuuntele kappaletta Fast cars, joka jätettiin pois HTDAAB:lta. 2) sanoi U2 julkisuudessa mitä tahansa kahdesta viimeisestä levystään, niin jokainen yhtyeen jäsenistä tietää hyvin, etteivät ne olleet mitään luovuuden riemuvoittoja. U2 on kuitenkin viimeinen yhtye maailmassa, joka haluaisi lopettaa uransa keskinkertaisten levyjen kimaraan.


      • ne o kadottanut kipinän
        sgljsgh kirjoitti:

        Olisiko liian villi ajatus, että HTDAAB on tehty tahallaan tylsäksi? NImittäin U2 on ihan se sama bändi, joka teki aiemmatkin levyt. Heidän tyylinsä on kyllä aina muuttunut, mutta korkea maku ja tyylitaju on aina pidetty.. ainakin 90-luvun loppuun asti. Olen yllättynyt, ettei suuri yleisö ole tajunnut kahden viimeisen levyn ironista viestiä: molemmathan on tuotettu imelän kuuloiseksi ja jotkut kappaleet ovat jotenkin niin makeilevia, ettei niistä kestä kuunnella.

        Onko liian hurjaa ajatella, että Popista saatu valtava negatiivinen palaute sai yhtyeen katkeroitumaan ja tekemään tahallaan imeliä aikuisrock-levyjä, kun kerran suuri yleisö ja kriitikot sitä kaipasivat? Kun Popia nimittäin kuuntelee, niin voi selvästi kuvitella, että yhtyeen jäsenet ovat nauttineet ja viihtyneet studiossa oikein hyvin. Levy on hyvin pakoton ja moni juttu on hienosti tasapainossa. Soundiin en ole vieläkään kyllästynyt ja levy on karkea ja monikerroksinen.

        Voisin hyvin kuvitella, että kaiken sen valtavan vaivannäön jälkeen, jonka Pop vaati, yhtye oli todella pettynyt ja turhautunut, kun media olikin kiinnostunut vain siitä, että levy ja kiertue eivät myyneet (kumpikin myi loistavasti muuten paitsi Jenkeissä) ja että U2 oli mokannut kaiken.

        Kun 2000-luvulla bändi sitten sutaisee levyllisen imeliä ja keskinkertaisia aikuisrock-lurituksia, media on polvillaan ylistäen U2:n palanneen takaisin vanhaan rehelliseen rock-tyyliinsä ja levyt myyvät miljoonia. Ja mitä bändin 80-luvun tekemisiin tulee, en näe ATYCLB:n tai HTDAAB:n kanssa minkään sortin yhteyttä esim. Joshua treehin, joka sekin olisi kyllä voinut olla paljon parempi levy, jos puhutaan levyn jälkipuolikkaasta, mutta joka silti oli tarpeeksi omaperäinen ja tuore ollen noita kumpaakin vielä tänäkin päivänä.

        Kaiken lisäksi AB:lla, Zooropalla ja Popilla on rock-asennetta monta kertaa enemmän, kuin näillä kahdella pop-levyllä. Esim. kitaravetoisen HTDAAB:n osalta haluan huomauttaa, että sillä ei saada rock-levyä aikaiseksi, että tungetaan kappaleet täyteen kitaroita, joiden melodioista vielä suurin osa on tylsiä.

        Minä en tajua tätä. Minä en vain yksinkertaisesti tajua tätä. Selittäkää joku minulle.

        joo no mä diggasin boy-october-war u2 sta, ja the unforgettable fireä kuuntelin päivästä toiseen vaikka osa biiseitä oli miksattu niin perseelleen sen enon ansiosta kuten esim. elvis presley & america. joshua tree oli sitten jo jotain ihan muuta ja rattle and hum sen lapsi, mutta diggasin sitä leffaa, mutta vielä enemmän diggasin ahtung babyä ja kaikkea sitä hypetystä minkä u2 sai aikaan 90-luvun alussa. jäleenpäin ab ja zooropa kiertueet on tylsiä kuin 4R.

        pop olis voinut olla hyvä levy, biisejä löytyy mutta joku vaan klikkasi. show oli kyllä hieno.

        n'ämä 2000-luvun u2 biisit no beautiful day ja stuck in the moment on ok ja verico ainoana rokkaavana htdaab jotenkin menettelee.

        niin musta tuntuu että se bändi on jotenkin tyytyväinen ittensä ja ei vaan saa tehnyä mielenkiintosia biisejä enään. juttu oli että u2 palaa omaan saundinsa ,siksi ne soitti boy levyn biisejä vertico kiertueella. eli ne voi tietty soittaa mitä haluaa. bruce springsteenille kävi samoin, ei se oo tehny vuoden -84 born in usa levyn jälkeen oikeen mitään niin hyvää kuin 70 luvulla teki ja kait se on nyt bonollakin että keskittyy muihin juttuihin niin sit jää musa vähemmälle. vaikka siinä bändissä on kyllä 3 muutakin, että saas nähä. odotan kyllä loppu vuotta jos kuulis jotain hyvää u2 musaa ees pari biisiä.


      • sgljsgh
        ne o kadottanut kipinän kirjoitti:

        joo no mä diggasin boy-october-war u2 sta, ja the unforgettable fireä kuuntelin päivästä toiseen vaikka osa biiseitä oli miksattu niin perseelleen sen enon ansiosta kuten esim. elvis presley & america. joshua tree oli sitten jo jotain ihan muuta ja rattle and hum sen lapsi, mutta diggasin sitä leffaa, mutta vielä enemmän diggasin ahtung babyä ja kaikkea sitä hypetystä minkä u2 sai aikaan 90-luvun alussa. jäleenpäin ab ja zooropa kiertueet on tylsiä kuin 4R.

        pop olis voinut olla hyvä levy, biisejä löytyy mutta joku vaan klikkasi. show oli kyllä hieno.

        n'ämä 2000-luvun u2 biisit no beautiful day ja stuck in the moment on ok ja verico ainoana rokkaavana htdaab jotenkin menettelee.

        niin musta tuntuu että se bändi on jotenkin tyytyväinen ittensä ja ei vaan saa tehnyä mielenkiintosia biisejä enään. juttu oli että u2 palaa omaan saundinsa ,siksi ne soitti boy levyn biisejä vertico kiertueella. eli ne voi tietty soittaa mitä haluaa. bruce springsteenille kävi samoin, ei se oo tehny vuoden -84 born in usa levyn jälkeen oikeen mitään niin hyvää kuin 70 luvulla teki ja kait se on nyt bonollakin että keskittyy muihin juttuihin niin sit jää musa vähemmälle. vaikka siinä bändissä on kyllä 3 muutakin, että saas nähä. odotan kyllä loppu vuotta jos kuulis jotain hyvää u2 musaa ees pari biisiä.

        että varsinkin HTDAAB oli täydellinen ironiapaketti kaikesta siitä, mistä U2 vitsaili 90-luvulla.

        1) Bono ja monet muutkin hehkuttivat tulevaa levyä välillä yli äyräiden ja julkaisemisen jälkeen tajuttiin, ettei mikään lupauksista pitänyt paikkansa: "Uusi levy tulee olemaan se levy, jonka vuoksi U2 on työskennellyt kaikki nämä vuodet, luulen että se on kaikkien aikojen paras levymme", "Tuleva levy on rock-levy parhaimmillaan", "Levy on täynnä aggressiivista kitararockia".

        2) Mikseivät ihmiset tajua HTDAAB:n ilmeisintä yksityiskohtaa, joka paistaa läpi jättäen kaiken muun alleen: levy on surkea taiteelliselta näkökannalta: yhdelläkään toisella U2:n levyllä ei ole sellaista saksittua ja saumallista kokonaisuutta, kuin HTDAAB:lla: Levyhän alkaa Vertigolla, jonka jälkeen tyyli ja soundi muuttuu täysin. Tämä oli ennenkuulumatonta U2:lta; kaikki aiemmat levyt ovat olleet taiteellisesti eheitä kokonaisuuksia: ensimmäisestä kappaleesta viimeiseenn soundi ja tyyli on ollut sama.

        Totuus vain on, että U2 on saavuttanut sellaisen aseman, että mikä tahansa hätäisesti hutaistu levy nähdään omaperäisenä mestariteoksena. Kun joku aloitteleva artisti tai bändi tekee paljon paremman levyn, kuin U2 vuonna 2004, mutta joka ei myy tarpeeksi, niin levy-yhtiö hylkää nuoren lupauksen. U2 tekee levyn, joka on musiikiltaan ja sanoituksiltaan, kuin juosten kustu ja se myy miljoonia ja voittaa kaikki Grammyt. En yhtään ihmettele, miksi U2:sta vihataan nykyisin niin paljon.


      • kadottanu ideat
        sgljsgh kirjoitti:

        tehdä parempaa musiikkia. Tähän on kaksi syytä: 1) kuuntele kappaletta Fast cars, joka jätettiin pois HTDAAB:lta. 2) sanoi U2 julkisuudessa mitä tahansa kahdesta viimeisestä levystään, niin jokainen yhtyeen jäsenistä tietää hyvin, etteivät ne olleet mitään luovuuden riemuvoittoja. U2 on kuitenkin viimeinen yhtye maailmassa, joka haluaisi lopettaa uransa keskinkertaisten levyjen kimaraan.

        joo mutta ei ne ole tehny vuosiin / yli 10 vuoteen kovinkaan kummosta musaa. muutamia biisejä vaan. ahtung baby passangeristä. tullu alaspäin vaan


    • joo saas nähä joo
    • tehRika

      Mä haluaisin kovasti uskoa, että Jees.. ups, Bono, tekis vähän enemmän töitä sen musiikin eteen ja vähän vähemmän kaiken sortin maailman pelastamisen. Ei siinä, ihan kiva että mies on siinä asemassa, että sitä Oikeasti Kuunnellaan, mutta mä nyt olen itsekäs ja haluaisin että se tekis sitä, mistä mä tykkään. Koko bändissä. Eli sitä musiikkia.

      Kun se nyt on vaan vähän päässyt siltä lipeämään käsistä tämä homma. Mutta rok rok vaan, jos uudesta levystä tuliskin ihan kuunneltava.

      Omasta mielestä levyjen taso on todellakin laskenut ku se kuuluisa lehmän häntä Popin jälkeen. Poppihan oli vielä ihan perhanan loistavaa tavaraa. Mutta katsellaan. Vissiin sinne on Lanoisia ja Enoa tulossa mukaan.

      Perinteiden mukaan levyn tietenkin ilmoitetaan olevan valmis ja julkaisussa Marraskuussa, jonka jälkeen huomataan että pitää miksata ja uusia ja miksata lisää ja vähän sitä ja tätä ja julkasua lykätään neljään otteeseen ja sitten se julkastaan Maaliskuun lopulla kolme päivää ennen kiertueen alkua, jolloin ei mitään keretä harjottelemaan. Ihanan tuttua Juutuuta

      • sgljsgh

        "Omasta mielestä levyjen taso on todellakin laskenut ku se kuuluisa lehmän häntä Popin jälkeen. Poppihan oli vielä ihan perhanan loistavaa tavaraa. Mutta katsellaan.

        En taida olla ainut, joka ei tajua tätä 2000-luvun U2-hypetystä. Bändihän toimii edelleen livenä, ei siinä mitään, mutta kuinka joku voi tosissaan ajatella, että ATYCLB oli jotenkin nerokas levy tai että HTDAAB oli mahtava rokkilevy? Huom: sillä, että tungetaan kappaleet täyteen kitaroita, ei vielä saada aikaiseksi rokkilevyä.

        "Vissiin sinne on Lanoisia ja Enoa tulossa mukaan."

        Eikös Eno sanonut, ettei varmaan enää tuota U2:lle levyä, kun niille tuli erimielisyyksiä kappaleiden tekijänoikeuksista ATYCLB:n levytettäessä? Rick Rubin on ainakin osatuottajana seuraavalla levyllä. En yllättyisi, jos Flood olisi myös tuottajana, hänhän tuotti Popin Howie B:n kanssa ja nyt Pop on taas tapetilla, kun Popmartista julkaistaan tämän vuoden aikana DVD, joka saattaa olla Helsingistä.


      • jar-man
        sgljsgh kirjoitti:

        "Omasta mielestä levyjen taso on todellakin laskenut ku se kuuluisa lehmän häntä Popin jälkeen. Poppihan oli vielä ihan perhanan loistavaa tavaraa. Mutta katsellaan.

        En taida olla ainut, joka ei tajua tätä 2000-luvun U2-hypetystä. Bändihän toimii edelleen livenä, ei siinä mitään, mutta kuinka joku voi tosissaan ajatella, että ATYCLB oli jotenkin nerokas levy tai että HTDAAB oli mahtava rokkilevy? Huom: sillä, että tungetaan kappaleet täyteen kitaroita, ei vielä saada aikaiseksi rokkilevyä.

        "Vissiin sinne on Lanoisia ja Enoa tulossa mukaan."

        Eikös Eno sanonut, ettei varmaan enää tuota U2:lle levyä, kun niille tuli erimielisyyksiä kappaleiden tekijänoikeuksista ATYCLB:n levytettäessä? Rick Rubin on ainakin osatuottajana seuraavalla levyllä. En yllättyisi, jos Flood olisi myös tuottajana, hänhän tuotti Popin Howie B:n kanssa ja nyt Pop on taas tapetilla, kun Popmartista julkaistaan tämän vuoden aikana DVD, joka saattaa olla Helsingistä.

        Mun mielestä 2000-luvun levyt on ihan onnistuneita. Livenähän nuo biisit toimii vallan mainiosti. Levythän on täysin erilaisia ku achtung-aikona, mutta niin on varmaan miehetki... kukahan käyttää vielä samanlaisia vaatteita kuin 15-v sitten tai kuinkahan monella on samanlainen kampaus kuin esim. 92. Ihmiset muuttuu ja kai u2 on joka tapaukses tehny aina oman näköistä musaa!?
        Mutta ei kai uus levy ilmesty ku vasta 2008 loppuvuodesta, jos tuo 1993 vuodesta alkanu n. 4 vuoden sykli pitää paikkansa.


      • sgljsgh
        jar-man kirjoitti:

        Mun mielestä 2000-luvun levyt on ihan onnistuneita. Livenähän nuo biisit toimii vallan mainiosti. Levythän on täysin erilaisia ku achtung-aikona, mutta niin on varmaan miehetki... kukahan käyttää vielä samanlaisia vaatteita kuin 15-v sitten tai kuinkahan monella on samanlainen kampaus kuin esim. 92. Ihmiset muuttuu ja kai u2 on joka tapaukses tehny aina oman näköistä musaa!?
        Mutta ei kai uus levy ilmesty ku vasta 2008 loppuvuodesta, jos tuo 1993 vuodesta alkanu n. 4 vuoden sykli pitää paikkansa.

        tarkoita sitä, että pitäisi tehdä siloteltua, ylituotettua ja mielikuvituksetonta musiikkia. Tämä on rehellinen mielipiteeni. ATYCLB:lla oli muutamat hyvät hetkensä, tosin senkin parhaat kappaleet toimii paremmin livenä, mikä ei ole ihmeellistä U2:n kohdalla.


      • jar-man
        sgljsgh kirjoitti:

        tarkoita sitä, että pitäisi tehdä siloteltua, ylituotettua ja mielikuvituksetonta musiikkia. Tämä on rehellinen mielipiteeni. ATYCLB:lla oli muutamat hyvät hetkensä, tosin senkin parhaat kappaleet toimii paremmin livenä, mikä ei ole ihmeellistä U2:n kohdalla.

        oon toisaalta sun kanssa, että ei pitäis tehdä pinnallista paskaa... mutta kun noi biisit toimii livenä tosi hyvin.
        Haluaako ne tehdä sitte suurelle yleisölle myyviä levyjä ja sitten vasta liveversiot on niitä ihtiänsä??? vaikea sanoa.

        Eikös edge oo todennu haluavansa tehdä yhden soinnun biisin? Taitaa olla melko yksinkertainen pläjäys! Tuleeko se sitte ulos seuraavalla levyllä, ken tietää?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe