Kaikki kelpaa

hullua touhua

Olen sairastanut BEDiä vuosia. Olen huomannut että minulla on aivan sama mistä ruoasta/syötävästä on kysymys, lähes kaikki kelpaa -ahmittuna!
Ahminnan kohteena voi olla kasvikkset, hedelmät, jugurtit jne..ja tietysti kaikki makeat herkut. Kaikista hulluinta on että myös esim. purkkaa saatan tunkea suuhuni melkein pussillisen kerrallaan!!! aivan järjetöntä, tiedän.
Eli olen ajatellut toisinaan, että kyse ei ole itse ruosta vaan tarpeesta tunkea tavaraa suuhun valtavia määriä!? tosin tietysti esim. suklaata on mukavempaa ahmia...
Onko teille muilla samoin, vai rajoittuuko ahmiminen hyviin ruokiin, vai kelpaako kaikki?

6

1223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itsellesi

      BED:n vai lääkäri? Jos lääkäri, niin millaista apua olet saanut ja onko siitä ollut sinulle apua?

      T. eräs BED:n

      • hullua touhua

        Joskus aikoinaan olen saanut diagnoosin bulimiasta, jonka hoitoon en lähtenyt mukaan (tyhmä olin silloin), loukkaannuin silloin aikoinaan siitä että minua passitettiin terapeutin puheille, luulin että pitävät minua hulluna. hullu taisin ollakin kun jätin menemättä hoitoon. nyt bulimia on aikojen saatossa muuttunut enemmänkin bedin kaltaiseksi ja tähän en ole hakenut apua, meinannut olen kyllä...


    • ........

      Minulla ei siis ole todettu BEDiä, mutta epäilen sitä koska "oireet" sopivat taudinkuvaan. Itse ahmin lähinnä kaikkea hiilihydraattipitoista: muroja, mysliä, leipää (etenkin vaaleaa, ennen myös ruisleipä kelpasi), leivoksia, suklaata, karkkia, keksejä, joitakin hedelmiä (esimerkiksi banaani kelpaa muttei omena) ym.. Myös jogurttia tulee joskus ahmittua, mutta esimerkiksi kasvikset eivät kelpaa. Samoin ns. lämpimistä ruoista ahmittavaksi kelpaa vain spagetti ja makaroni, proteiinipitoisia ruokia en koskaan ole ylensyönyt.

    • me-hav

      Mulla on sama, mikä tahansa mikä on periaatteessa syötävää kelpaa. Olen syönyt purkkaa samalla tyylillä, siis mitä vaan kunhan saa jotain "syödä".
      vaikka kaapissa ei olis muutakin kun jugurttia ja kaurapuuroa niin ne menee. Samoin pelkkä leipä rasvalla höystettynä kun en ole muuta viittiny ostaa ettei tule ahmittua..
      Kasvikset, vihannekset, hedelmät siis yms. pikku kivat menee ihan kepeästi. Ei ole väliä siis onko kunnon/hyvää ruokaa vai ei.. jos "se" iskee niin mikä vaan valmiste käy..

    • Dananas

      Ihan sama mitä mättää; ruokaa tai karkkia. Leipää. Pääasia että suu käy.
      Hävettävää hommaa.

      • oinkoink

        alkoi yks päivä kaupassa puistattamaan ku näin hyllyllä kikon hillopurkin ja muistelin kuinka oon sellasenkin ruokalusikalla kauhonut naamaani. pahimmissa kohtauksissa on aivan sama mitä se on kunhan se luokitellaan elintarvikkeeksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1508
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      40
      782
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      679
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      676
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe