40hv perämoottorit - mitä suosittelette?

makok

Moi. Ensimmäinen postaus ja heti kyselemässä..

Olen ostamassa Silver Beaver 40hv perämoottori-komboa.

Vaihtoehtoja peränoottoriksi olisi vm. 2007:

Honda BF40
Yamaha F40
Tohatsu MD40
Mariner 40 EFI
Suzuki DF40TL
Johnson 40HP

Aloittelijana minulla ei ole mitään käsitystä mikä näistä olisi paras omaan käyttööni (järvi). Onko jokin lehti vertaillut kyseiset mallit? Itse pitäisin tärkeänä pientä kulutusta, alhaista melutasoa, pitkää huoltoväliä ja hyvää takuuta. Ehdotuksia?

24

10917

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heh

Mitään oleellisia eroja ei noissa ole vaan kaikki toimivat. Osta se jonka huolto on lähellä.

• Ruots

Tossun MD50 on tarjoushinnalla, ja sama moottori kuin MD40! Kevyt, vahva, edullinen ja taloudellinen!
      (ehkä pikkasen äänekäs)
      Heh antoi hyvä neuvo!

• pete...

suzuki 40 on todella hyvä ja uudenaikasta tekniikkaa, hyvin toimiva ruiskukone! honda on myös hyvä, mutta vanhaa tekniikkaa ja kaasarikone...itellä ollu honda ja ok peli ja nyt on suitsa ja olen tyytyväinen, lähtee paremmin käyntiin ruiskun ansiosta.

• Taitaja
        pete... kirjoitti:

suzuki 40 on todella hyvä ja uudenaikasta tekniikkaa, hyvin toimiva ruiskukone! honda on myös hyvä, mutta vanhaa tekniikkaa ja kaasarikone...itellä ollu honda ja ok peli ja nyt on suitsa ja olen tyytyväinen, lähtee paremmin käyntiin ruiskun ansiosta.

Suzuki kannattaa ottaa sillä Hondat ovat aika raskaita joka kuitenkin saattaa juontua kestävyydestä muuten hyviä vehkietä.
        Kuitenkin kannattaa harkita 50 hp mallia sillä hinta ei ole paljoa suurempi n.150e.

• on kestävin

kyllä se käyntiinkin lähtee.

• pete...

No ainakin mainokset kertoo usein, että honda on kestävin...ja varmasti kestääkin jos huoltaa ja käyttää konetta oikein. Ja lähteehän honda käyntiin mutta eroa on ruiskukoneeseen. honda on hyvä kone mutta suzuki efi on myös hyvä ja monessa asias parempi kuin honda...makuasia

• nuista merkeistä..
        pete... kirjoitti:

No ainakin mainokset kertoo usein, että honda on kestävin...ja varmasti kestääkin jos huoltaa ja käyttää konetta oikein. Ja lähteehän honda käyntiin mutta eroa on ruiskukoneeseen. honda on hyvä kone mutta suzuki efi on myös hyvä ja monessa asias parempi kuin honda...makuasia

Elikkäs Honda ovh 6490e,Suzuki 5750e.Hondassa jakohihna,suzukissa ketju.Honda kaasarikone,suzuki ruisku.Ainoa minkä lasken eduksi Hondalle on paino honda 91kg,suzuki 108.Suzukilla huono maine,johtuen dt malleista,mutta kyllä nykyajan suitsa on erinomainen kone.Itsellä likempänä tuhatta tuntia mittarissa,eikä mitään ongelmia ole ollut.

• rane-01
        pete... kirjoitti:

Perustelen sitä kestävyyttä sillä, että Hondaa on valmistettu (noin 20v??) jo kauan eikä mitään lastentauteja tietenkään ole. En siis väitäkkään, että kaasutinkoneet olisivat käyttäjäystävällisempiä, päin vastoin. Hondalla on siis varmat näytöt, että kone on onnistunut. Nuo ruiskut ja kaasuttimet ovat makuasioita, itse käytän vielä kaasutinmoottoria toistaiseksi kun edullisesti sain ja tyytyväinen olen ollut. Niin en ole Hondan omistaja, vaan Yamaha 50, mutta entinen koneeni oli Honda. Nykyinen sopii käyttööni paremmin tehonsa vuoksi.

• Caaleppi

Minulla on ollut lukemattomia Hondan perämoottoreita, nelikymppinenkin ja vaan hyvää sanottavaa niistä kaikista, koskaan en ole vienyt niitä korjaamolle, öljyt ja suodattimet vaihtanut itse, eniten ajamani kesti noin 4000 tuntia ja silloin pakosarja oli syöpynyt puhki ja öljynpainevalo ei enää tyhjäkäynnillä palanut...
      Hondassa on ollut yksi hyvä puoli, ei tarvi ruuvata!

• ruiskukoneen

Itse valitsisin ehkä kuitenkin evarin 40 2-tahtiruiskun tai suzukin 40 4-t:n. Toisaalta Mercuryllä taitaa olla myös ruisku 40hp luokassa?

• Ajanut 20 v

Olen liikkunut ammatikseni 20 vuotta perämoottori veneillä ja vain yksi merkki on toiminut täydellisesti,ilman vikoja,ja se on Yamaha.Se on minun kokemukseni perämoottoreista.koneen koot ovat olleet 40-60 hv,ja bensaa mennyt kesässä läpi noin 2000 littraa kesä.Et sillee.

• Kokenut käyttäjä

Niiden koneiden kanssa ei tule ongelmia,tutuilla ja itselläni on vankka kokemus molemmista,tuhansia tunteja käyttöä eikä muuta kuin normi huollot.

• näin juuri

itse yhden kesän ajelin hondan 50 hp koneella, ja se riitti kyseisestä merkistä. Eivät saaneet käymään tasaisesti millään, vaikka useammassakin huollossa oli. Vaihdoin suzukiin ja ongelma häipyi lopullisesti, kiitos ruutan.

• minä vain

Hiukan hintoja :Tohatsu 40 EPL/EPS ~3300, 50 TLDI 4790, 50 EPTOS 3790, Suzuki 40 TL 5750, 50 TS 6100. itsellä tuolainen 40 EPL ollut pari kesää, eipä juuri ongelmia.

• kokemusta

sattuu olemaan japanin vanhin valmistaja, joten ainakin minä luotan kokemukseen! lisäksi se valmistaa nykyään moottorit monille muille merkeille.vain koppa on toisen!!!

• Tohatsu.......

Sinä voit luottaa Tohatsuun mutta okea tieto kertoo että Tohatsun myynti laski viimevuonna suomessa kahdeksan prosenttia ja saavutti myynnissä "huikean" 93 kpl rajan.
        Ehdoton suosikki suomen markkinoilla on Yamaha jonka myynti yksin on 2399 kpl viimevuonna, edes puoleen siitä myynnistä ei yltänyt yksikään muu merkki.1999-2007v Yamahoita myyttiin suomeen 15486 kpl.Seuraava oli Mercyry 5532 kpl Tohatsuja 882 kpl.
        Miksi vääntää jotain AIVASTUSTA siihen arvoon mihin se ei "vielä" kuulu ?
        Yamahan menestys perustuu kovaan laatuun ja varmaan toimivuuteen sekä tärkään... HUOLTOVERKOSTOON. Miten on Tohatsun?, muutama kone myyty suomessa ja sitä kehdataan suositella perämoottoreiden edelläkävijänä.
        Itse kukanen valitsee mieleisensä se on selvää kaikilla ajelee mutta liika ylistäminen ei mene läpi.

• MikR
        Tohatsu....... kirjoitti:

Sinä voit luottaa Tohatsuun mutta okea tieto kertoo että Tohatsun myynti laski viimevuonna suomessa kahdeksan prosenttia ja saavutti myynnissä "huikean" 93 kpl rajan.
        Ehdoton suosikki suomen markkinoilla on Yamaha jonka myynti yksin on 2399 kpl viimevuonna, edes puoleen siitä myynnistä ei yltänyt yksikään muu merkki.1999-2007v Yamahoita myyttiin suomeen 15486 kpl.Seuraava oli Mercyry 5532 kpl Tohatsuja 882 kpl.
        Miksi vääntää jotain AIVASTUSTA siihen arvoon mihin se ei "vielä" kuulu ?
        Yamahan menestys perustuu kovaan laatuun ja varmaan toimivuuteen sekä tärkään... HUOLTOVERKOSTOON. Miten on Tohatsun?, muutama kone myyty suomessa ja sitä kehdataan suositella perämoottoreiden edelläkävijänä.
        Itse kukanen valitsee mieleisensä se on selvää kaikilla ajelee mutta liika ylistäminen ei mene läpi.

Kuinka tiedät niitä määriä?
        Viime vuona myin itse yli 75kpl Tohatsuja, ja edelliset 4 vuodet saman verran!
        Olenko ainut Tohatsu myyjä?

• Ovat oikeita
        MikR kirjoitti:

Kuinka tiedät niitä määriä?
        Viime vuona myin itse yli 75kpl Tohatsuja, ja edelliset 4 vuodet saman verran!
        Olenko ainut Tohatsu myyjä?

Koskevat nimenomaan keskustelun avaajan kysymän kokoluokan koneita 20 hv ja ylöspäin, siis venerekisterissä olevia koneita. Tiedot ovat venerekisterissä olevia tietoja joten OIKEITA.
        VOIT TARKISTAA !

• MikR
        Ovat oikeita kirjoitti:

Koskevat nimenomaan keskustelun avaajan kysymän kokoluokan koneita 20 hv ja ylöspäin, siis venerekisterissä olevia koneita. Tiedot ovat venerekisterissä olevia tietoja joten OIKEITA.
        VOIT TARKISTAA !

Niitä kokoja myyin vain n. 30kpl...

• Arvata.........

Tohatsun myyntimiehet täällä suosittelee ihan niinkuin käyttäjäkokemuksella Tohatsuja heh heh.
      Tyhmin jäi jo kiinni.

• MikR

on tehty!

• minä vain

Huoloista sen verran, että oma kun on takuuaikana käytetty huollossa eli öljyt ja tulpat vaihdettu sekä viime kerralla vielä kellotettiin akseli, kun ajoin hiukan kivelle, niin kustannukset olleet viidenkympin luokkaa. Ei paha hinta minusta, takuun jälkeen hoidan kyllä itse nuo normaalit hommat. Kone siis Tohatsu 40 EPL.

• marina 140

tohatsu on kyllä hyvä,itsellä ollut noin 10vuoden ajan ja ei ainutta ongelmaa,ja parin viime vuoden kippari-lehtikin jo sen kertoo testeissään..mercury on nykyisin tohatsun koneella..mun 30 nelitahti 2006 vuosimalli nykyinen,ja erityisen miellyttävä käyntiääni,käynnistys helppoa jopa keväällä,hipaisu avaimeen ja käyntiin,itse olen tyytyväinen

• deeyyii

Hiukan piti hieraista silmiä kun kysyjällä oli tarjolla 07 koneita kaikilta merkeiltä... Nyt voisin ottaa ton Ya-man 40:nä kun on ruisku, varkaudenesto ja trimmipumpun moottorin kansikin vaihtunut ruostumattomaan materiaaliin. Suizaa voisi myls harkita.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      347
      2969
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1463
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1292
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1291
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1275
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1225
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      1037
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      931
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      837
    Aihe