Olen vaihtamassa autoa ja Yaris olisi yksi vaihtoehto.
Kertokaa kokemuksianne minkä hintaisia on perushuollot (A ja B). Mikä huolto on ollut kallein ja mitä silloin on tehty?
Onko huoltojen yhetydessä tarvinnut vaihtaa jotain kuluva osia ennen aikojaan, entä onko ollut jotain yllättäviä korauksen kohteita (laturi, vaihteisto, pakoputki, lampun/lasin pesurit ym.)
Ja sitten vielä lopuksi kuinka paljon olette Yariksillanne ajaneet? Minulle tulee aika paljon kilometrejä vuodessa (n. 40 000 km) ja jos pitäisin samaa autoa viisi vuotta niin kilometrejä kertyisi noin 200 000 km, kestääkö Yaris tuollaista ajoa, vai onko se jo ihan loppu tuossa vaiheessa.
Huollon hinnat
14
17196
Vastaukset
- merkki..
Useita Tojoja omistaneena sekä luotettavuus testejä vuosien varrella seuranneena sekä tuttava piirin kokemuksista voin vakuttaa, että markkinoilla olevista merkeistä Toyota on ollut aina yksi luotettavimmista merkeistä.
Noilla kilometreillä kannattais harkita Diisseliä, kuten minä tein. Huolto hinnat on olleet 150- 350 euron välillä rippuen mallista sekä moottorista. - 4d4
15,45,75 tkm 130€
30,90 tkm 190€
60 tkm 260€
ensi huolto 1000-3000km n.100€- Riihimäen suunnalla
Niin löydät Toyotan luettelosta Riihimäeltä huoltopisteen : kolarikorjaamo Sorsa.
Käytin siellä 15.000 huollossa Yaris 1.3.
Maksoi 86 euroa - ---
Riihimäen suunnalla kirjoitti:
Niin löydät Toyotan luettelosta Riihimäeltä huoltopisteen : kolarikorjaamo Sorsa.
Käytin siellä 15.000 huollossa Yaris 1.3.
Maksoi 86 euroaon sitä merkkiliikkeessäkin vain ihmisiä ja oppipoika laitetaan huoltamaan uutta autoa.
Mutta luotatko tosiaan että katsoivat kaikki paikat,
laittoivat alkuperäisen suodattimen ja sovittua merkkiä ja laatua öljyt?
On se vastuu huollolla paljon pienempi jollekin joka vain kerran käy huollattamassa.
Autohan on takuun alainen, jos tulee vika, taku korjaa.
Esim. suodatin, laitapa vaa’alle, aito ja aitona myytävä, on eri painot,
katso sisään, ovat erilaiset,
aukaise, ainakaan minulle ei ole tullut yhtään samanlaista merkki ja tarvikesuodatinta,
on kymmenkunta availtu käytön jälkeen.
toiseksi,
jos huoltaa kaiken maailman pikkupuljuissa ja aina eri puljussa,
kyllä se auton jälleenmyyntihinta putoaa kymmenkertaisesti sen 10 € mitä huolloissa säästi.
Sillä ainakin minä katson enemmän auton paperit, huoltoleimat ym. ,
kuin itse autoa.
Kannatan aina merkkikorjaamoa ja Toyotalla on varmaan maine parhaasta päästä. - Riihimäen
--- kirjoitti:
on sitä merkkiliikkeessäkin vain ihmisiä ja oppipoika laitetaan huoltamaan uutta autoa.
Mutta luotatko tosiaan että katsoivat kaikki paikat,
laittoivat alkuperäisen suodattimen ja sovittua merkkiä ja laatua öljyt?
On se vastuu huollolla paljon pienempi jollekin joka vain kerran käy huollattamassa.
Autohan on takuun alainen, jos tulee vika, taku korjaa.
Esim. suodatin, laitapa vaa’alle, aito ja aitona myytävä, on eri painot,
katso sisään, ovat erilaiset,
aukaise, ainakaan minulle ei ole tullut yhtään samanlaista merkki ja tarvikesuodatinta,
on kymmenkunta availtu käytön jälkeen.
toiseksi,
jos huoltaa kaiken maailman pikkupuljuissa ja aina eri puljussa,
kyllä se auton jälleenmyyntihinta putoaa kymmenkertaisesti sen 10 € mitä huolloissa säästi.
Sillä ainakin minä katson enemmän auton paperit, huoltoleimat ym. ,
kuin itse autoa.
Kannatan aina merkkikorjaamoa ja Toyotalla on varmaan maine parhaasta päästä.Kolarikorjaamo Sorsan pätevyyteen, niin se on Toyotan suosittelema takuuhuoltopiste, ja siis vähintään yhtä pätevä huoltopiste kuin mikä tahansa toinen paikka (katso uuden Yariksen huoltokirja )
- ---
Riihimäen kirjoitti:
Kolarikorjaamo Sorsan pätevyyteen, niin se on Toyotan suosittelema takuuhuoltopiste, ja siis vähintään yhtä pätevä huoltopiste kuin mikä tahansa toinen paikka (katso uuden Yariksen huoltokirja )
en tiennyt että Kolarikorjaamo Sorsa on merkkikorjaamo, se on uskon.
kyllä auto kannattaa huoltaa aina merkkikorjaamoila.
Se ei ole mitenkään paha, jos paikkakuntaa vaihtaen vaihtaa toiseen merkkikorjaamoon.
on se melko alentava asia myydessä jos aina on jokin eri muu edullisempi korjaamo.
kun asiaa tarkemin ajattelee,
on niitä harvassa niin päteviä henkilöitä jotka joka menkin taitavat yhtä hyvin kuin merkkiliike omansa.
Huollon hintaa vaikuttaa hyvin paljon oljyn hinta,
varsinkin jos kyseessä on 15 000 km huolto. - olla totta
nyky aikana auto jatkuvasti huollossa?15000km ja huolto.tuohan on kuin kuusikymmen luvulta.ei kyllä ole ollut japskia sitten seitsemänkymmentä luvun alun,mutta ei noilla huoltoväleillä tulekkaan normaali autoissahan se on noin 25000km tai näytön ilmoitus.tuossahan tahdissa joutuu tavallaan auton maksamaan kahdesti
- 30 tkm,
olla totta kirjoitti:
nyky aikana auto jatkuvasti huollossa?15000km ja huolto.tuohan on kuin kuusikymmen luvulta.ei kyllä ole ollut japskia sitten seitsemänkymmentä luvun alun,mutta ei noilla huoltoväleillä tulekkaan normaali autoissahan se on noin 25000km tai näytön ilmoitus.tuossahan tahdissa joutuu tavallaan auton maksamaan kahdesti
mutta välissä 15 tkm kohdalla öljyn vaihto. Eipä tuo öljyn vaihto paljoa maksa, edes liikkeessä. Allekirjoittanut vaihtaa öljyt itse...
- sitä
30 tkm, kirjoitti:
mutta välissä 15 tkm kohdalla öljyn vaihto. Eipä tuo öljyn vaihto paljoa maksa, edes liikkeessä. Allekirjoittanut vaihtaa öljyt itse...
Ajella vaikka 100.000 kilsaa samoilla öljyillä : ))
Eihän sitä mikään kiellä............mutta jos haluaa pitää autostansa hyvää huolta niin öljyt kannattaa vaihtaa (ja suodattimen) useammin.
Tiedossa on kyllä että huoltovälejä pidennetään....mutta kestävyyden kustannuksella!
Yariksen todellinen HUOLTOVÄLI on 30.000 km joka todellisuudessa on 5.000 km pidempi kuin edellinen kehui olevan muilla merkeillä olevan.....että semmosta. - UunoTTT
olla totta kirjoitti:
nyky aikana auto jatkuvasti huollossa?15000km ja huolto.tuohan on kuin kuusikymmen luvulta.ei kyllä ole ollut japskia sitten seitsemänkymmentä luvun alun,mutta ei noilla huoltoväleillä tulekkaan normaali autoissahan se on noin 25000km tai näytön ilmoitus.tuossahan tahdissa joutuu tavallaan auton maksamaan kahdesti
Kyllähän se on hienoa kun valo kojelaudassa ilmoittaa että nyt huoltoon...Ja ajettukin on jo 25000km ja huoltokaan ei maksa kuin 400-500€!!!
Mutta kyllä on Tojo paska, kun täytyy 15000km välein käydä pajalla... ja hintakin on maks 250€... Ai niin... On se tosiaan vanhanaikainen auto kun vielä nokkaketjuakin käyttävät. On se hyvä että muut tajuavat käyttää hihnoja kun ne on niin edullisia vaihtaa... - tehtiin
olla totta kirjoitti:
nyky aikana auto jatkuvasti huollossa?15000km ja huolto.tuohan on kuin kuusikymmen luvulta.ei kyllä ole ollut japskia sitten seitsemänkymmentä luvun alun,mutta ei noilla huoltoväleillä tulekkaan normaali autoissahan se on noin 25000km tai näytön ilmoitus.tuossahan tahdissa joutuu tavallaan auton maksamaan kahdesti
Vielä 70-luvulla normaali huoltoväli oli 5tkm öljynvaihdolle ja 10tkm öljynsuodattimelle.
Myös sytytystulppia ja katkojankärkiä vaihdettiin ja säädettiin vähintään 10-20tkm välein.
30tkm öljynvaihtoväli ei kauheasti lämmitä jos tuollaisen vaihtovälin aikana joutuu lisäämään pari kannullista öljyä koneeseen ;o) - se auto
UunoTTT kirjoitti:
Kyllähän se on hienoa kun valo kojelaudassa ilmoittaa että nyt huoltoon...Ja ajettukin on jo 25000km ja huoltokaan ei maksa kuin 400-500€!!!
Mutta kyllä on Tojo paska, kun täytyy 15000km välein käydä pajalla... ja hintakin on maks 250€... Ai niin... On se tosiaan vanhanaikainen auto kun vielä nokkaketjuakin käyttävät. On se hyvä että muut tajuavat käyttää hihnoja kun ne on niin edullisia vaihtaa...on huollettu 60 ajettuna 4kertaa johon aikaan eurooppalainen on kahdesti,eli selko kielellä kerran öljyt ja kerran isompi huolto ja ajettu riippuen kuljetttajan ajotavasta 50.000-80.000kilometriä.enkä oikein jaksa uskoa ettei myös toyotan omistajat sitä tiedä,että yleensä joka toinen on vain voiteluhuolto.muuten tapa jonka aloittivat eurooppalaiset ja japanilaiset seurasi perässä
- paikkansa
se auto kirjoitti:
on huollettu 60 ajettuna 4kertaa johon aikaan eurooppalainen on kahdesti,eli selko kielellä kerran öljyt ja kerran isompi huolto ja ajettu riippuen kuljetttajan ajotavasta 50.000-80.000kilometriä.enkä oikein jaksa uskoa ettei myös toyotan omistajat sitä tiedä,että yleensä joka toinen on vain voiteluhuolto.muuten tapa jonka aloittivat eurooppalaiset ja japanilaiset seurasi perässä
Golfissani oli huoltoväli 30tkm tai 1v jo 80-luvun alussa. Välissä piti tehdä öljynvaihtohuolto.
Jos teki varsinaisen huollon merkkiliikkeessä, sai ajokilometreistä riippumattoman ajoturvan, joka oli voimassa seuraavaan huoltoon saakka. Ajoturva olisi kattanut auton hinauksen korjaamoon ja taksikyydin matkakohteeseen tai majoituksen hotellissa korjauksen ajan. Eipä tarvinnut koskaan turvautua ajoturvaan koko 470tkm:n matkalla, minkä auto oli omistuksessani.
- Tojohojo
En osaa sanoa, kun itselläni on tuo huoltosopimus uudessa yariksessani, joka kustantaa 16 eur/kk.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273633- 412469
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362314Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381559
- 141372
- 1281310
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2681293Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275