me ollaan avokkini kanssa lähdössä yhdessä tässä kuussa Irlantiin ja juuri dubliniin. Avokkini on käynyt yhden kerran siellä ja mulle eka kerta. Mä olen ettiny kaikkee mahdollista Irlannista ja käyny kattelee satelliitin kautta paikkaa. Niin noh, olen googlettanu niin sikana että huh. Edullisia hintoja on löytyny paljonkin Lentolipuista hotelleihin. Mutta siis järkyttää noi hinnat. Miten ihmeessä jossain Temple Baarin läheisyydessä olevista hotelleista yhdestä vaivattomasta yöstä maksaa niin paljon????siis 100-200e yö niin huh. Etes hotelli Palacessa ei ole noin kallista. Onhan niitä Hostelleja tosi halvalla mutta silti noi hotelli yöt järkyttävät. Mikä siinä Dublinissa vetää ihmisiä niin paljon puoleensa?en mä ainakaan yhden kaljan takia sinne lähtis...harmittaa kyllä paikan kalleus.
Hirveät HINNAT
7
4172
Vastaukset
- taso
Irlanti on nykyään kallis maa, jossa keskimääräinen tulotaso on korkea.
The Economist -julkaisun tämän vuoden arviot bruttokansantuotteesta (GDP) ja ostovoimapariteetilla mitatusta kansantuoteesta (PPP) henkeä kohden ovat:
Saksa: GDP 39700 $, PPP 31900 $
UK: GDP 42400 $, PPP 35900 $
Irlanti: GDP 58000 $, PPP 43700 $
Suomi jää niin kauas Irlannin keskimääräisestä tulotasosta, etten viitsi lukuja tähän edes kopsata. Katso itse: http://www.economist.com - ..........
..on turistialuetta. Mikäs ihme se on jos hinnat nousee kun turisti kerran suostuu maksamaan. Kannattaa katsella enemmän muita alueita, ei Dublin minusta yleensä ottaen ollut kohtuuttoman kallis. Ja olen sentään hyvin pienituloinen ;D
- Pääsiäistä
Regency Hotelin lasku 3yötä 2 hengeltä: 2yötä 132,16/yö ja yksi alennettu 87,23 euroa, lisäksi tax paid? 47,45e. Viimeisenä aamuna emme saaneet aamupalaa, vaikka veimme respaan tiedon, että lähdemme hotellilta klo 6 am.
Tähän hotellilaskuun ei vielä sisältynyt kunnollista näköalaa. Huoneemme sijaitsi ensimmäisessä kerroksessa sattumoisin puolella johon alettiin rakentaa uutta taloa n. 3 m päähän ikkunastamme, joten näköalamme olivat lekaharkot ja rakennustelineet. Luonnollisesti rakennusmiehet tulivat klo 7 jälkeen töihin.
Yleivaikutelmana hotelli oli äänekäs, huonot eristeet seinissä :-)
Bussilippu kannattaa ostaa lentoasemalta useammalle päivälle niin voi vähän vaihdella maisemia. Olkaa tarkkana esim. 13 ja 13A linjojen kanssa, meille sattui pieni seikkailu viimeisenä iltana, heh selvittiin ystävällisen tummaihoisen naisen opastuksella joka myös oli ollut joskus Dublinissa uusi.
Liikennekuvassa enkeleitä mukaan, älkää jääkö autojen alle, liikennevalot hieman mahdottomia, muuten Dublinissa viihtyy, niin ei sieltä mitään halvalla saa mutta ginnesi on tosi hyvää. - Jusbe70
Majoittuminen otsikossa mainitussa vaihtoehdossa on sangen järkevää ja halpaa: Moista majoitusta ei varmaankaan ihan ytimestä löydy, mutta 15 min. kävelymatkan sätellä varmaankin.
Suosittelen! On tullut testattua. - reissumies
guinessi o iha saman makusta dublinissa ja suomessa.temple baarin alue vaan turisteja täynnä. me tultiin sielt eilen. oltiin yötä b&b, joka oli kävely matkan päässä keskustasta (40 euroo yö per pers).bussi lippu keskustaan 1 e, lentokentältä 1,70 bussi 16a.
- Stello
Yksi ihan kelpo keskustahotelli, jossa on hiukan edullisempaa on esim. Clifton Court Hotel; http://www.cliftoncourthotel.ie
Grafton Guesthouse on näköjään nostanut hintojaan reippaasti (http://www.graftonguesthouse.com - mutta ei siis enää varsinaisesti edullisempi..), mutta esim. Anchor Guesthouse - http://www.anchorguesthouse.com - on huomattavasti edullisempi, hirmu hyvä sijainti, ja ainakin oma kymmenen vuoden takainen kokemukseni oli varsin miellyttävä, ja paikkaa oli just silloin alettu remontoida, eli se lienee nykyisin entistäkin ehompi. - PoliceGirl82
Kantsii kahtella hostelleja jos alkaa budjetti loppumaan. Hostelleissa esim. kuukauden voit elaa 400e. Hotellit samanhintaisa Briteissa ja esim. Pariisissa, Jyväskylässäkin saat maksaa 120e parhaillaan (eika taida olla edes kallein...)totta kai ne maksaa keskeisilla alueilla ja tosiaan jos HOTELLI on pakko saada eika muu kelpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103855"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276667- 70615
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54536Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33493- 72483