Kertokaahan joltain Tapsan keikoilta ja tai konserteista tunnelmia.
Mulla tuli muutama tässä mieleen :
Yhdellä keikalla viimekesänä yks nainen ojensi Tapsalle ruusun . Tapsa oli mainio, kun tuli siitä niin iloiseksi, että ryhtyi tanssimaan siellä lavalla se ruusu kädessään :o)
Eräällä keikalla taas Tapsa ryhtyi veivaamaan sitä mikrofonin päätä irti eli sitä möttiä mihin lauletaan, ja sitten sieltä tippui joku osa lattialle ja kieri sinne tanssilattialle. Kaikien tanssijoiden oli pysähdyttävä, ettei kukaan vaan astu vahingossa sen päälle... Tapsa loikkas alas lavalta sitä hakemaan ja kyllähän se sitten lopulta löytyi .
Ja yhdellä keikalla taannoin yks naikkonen antoi Tapsalle kesken biisin jonkun kortin. Tapsa luki sen samalla, kun lauloi ja alkoi hymyilemään, pussasi sitä korttia ja iski silmää sille naiselle ja laittoi sitten sen kortin housujen taskuunsa. Se nainen oli tosi onnellisen näköinen.
Keikoilta tunnelmia
24
1131
Vastaukset
- joku vaan
Mie oon kerran hakenu Tapsalle vettä, kun se pyysi. Mä katselin siinä siinä parin metrin päässä lavasta parin mun likkakamuni kanssa kun Tapsa lauloi, sitten se yht´äkkiä vinkkas mut ihan siihen lavan eteen. Mä olin ihan, että mitähän nyt ? Siten se kumartuu ja kysyy ,että voisiks sä mennä hakemaan mulle vähän vettä ja antaa sellasen pahvisen mukin mun käteen. Niin mä sitten lähden kahviosta hakeen sille vettä. Ne meinas siellä ottaa maksunkin siitä vedestä, mutta kun mä sanoin, että se tulee Tapsalle, niin sitten ne kahvionmyyjä sanoi hymyillen, että JAA... No, sitten ei tarvi maksaa.
Hiukan mun jänskätti, niin että käsikin ihan tärisi kun ojensin sen mukin Tapsalle. Tapsa kiitti kivasti hymyillen ja mun kamut hymyili, kun Naantalin auringot, kun palasin takaisin niiden luo.- tonttu ja tolianteri
Voi hellanlettas,että oikein vettä.
Sillä tanssilavalla, jolla käyn kesäisin on sellanen aika iso esiintymislava, joka jaetaan aina puoliksi niin ,että toinen orkka soittaa toisella puolella lavaa ja toinen toisella puolella. Tapsa on yleensä aina jokakerta esiintynyt oikealla puolella sitä lavaa, mutta nyt viimeksi toinen orkka olikin jo ehtinyt viemään kamansa sille puolella ja Tapsa bändeineen esiintyi siis vasemmalla puolella sitä lavaa.
Huvitti vaan kun Tapsa tuli lavalle, niin se katsoi heti, kun siellä ylhäällä paloi sellainen yks vihreä hehkulampun näköinen lamppu. Tapsa totesi ,että olipa hyvä ,että päästiin tälläkertaa tällepuolelle, kun saatiin oikein värivalot ;)
Kerran sitten yhdellä keikalla oli sellanen ärsyttävä pöhnänen äijä ja se häiriköi siellä ja se meni ihan siihen lavaneteenkin ja käski Tapsan kumartua ,että kuulee, kun hällä on tälle asiaa. Mä olin siinä ihan lähellä, ja kuulin selvästi kun se sanoi Tapsan korvaan ,että :" V... sä oot homo ". Tapsa ei tästä häkeltynyt vaan totes mikrofoniin ,että " herra tässä esitti toiveen joka on hänen sydäntään lähellä, ja eiköhän pojat se nyt seuraavaksi soiteta", Tapsa sano ja katsoi bändiään. " Ja sitten Tapsa alkoi laulamaan ,että : "Eikä me olla veljeksiä vaikka me ollaan kahden jalalallaallaajalajallavei... tavallisen reiluja mammanpoikia toiseltapuolen lahden.... " Se äijä meni ihan punaseks ja häipyi hyvin hätäseen örisemästä siitä lavanedestä ;)- Zaizai
Yhdessä kirkkokonsertissa Tapani lauloi muutaman laulun sieltä yläparvelta ja kun pappi piti siinä välissä pienen puheen, niin Tapsa tempaisi povitaskustaan sellaisen pikkuruisen viinapullon ja otti siitä hörpyn. siellä yläparvella olleita ihmisiä se nauratti kovin ja kun Tapani tarjosi vielä vieressään istuneelle naisellekkin hörppyä, niin oli siinä pokassa pitelemistä. Olisi ollut aika noloa, kun yläparvelta olisi kuulunut naurun remakkaa, juuri kun pappi piti harrasta puhetta.
- OK.
Kyllähän noita sävähdyttäviä ja mieleenpainuneita ja tunnelmia Tapsa on keikoillaan ja konserteissaan tarjonnut vaikka millä mitalla ja tulevaisuudessa tulee varmasti tarjoamaan vielä rutkasti lisää.
Eräältä keikalta tulee mieleen sellainen, kun Tapsa lauloi viimeisenä biisinä " LAULU SE ON MUN ILONI JA TYÖNI", niin huomasin, kun vieressäni seisovan raavaan ja rotevan, liki parimetrisen miehen silmänurkassa kimmelsi kyynel ( Se mies näytti muuten ihan Harley-Davidson kuskilta ;-)
Ja kun laulu loppui, niin se pyyhki silmiään. Itsekkin olin liikuttunut ja varmasti moni muukin, niin nätisti ja sykähdyttävästi Tapsa sen lauloi, eli kyllä Tapsa myös pystyy ja osaa koskettaa kuulijoitaan tulkinnoillaan. Mukavaa luettavaa nämä tälläset keikkajutut :)
Täällä kun on jotkut touhunneet vaan siitä ,että Tapsa äkseeraa bändilleen keikoillaan.- **********
Tapsan "Tapsa ja Rautavaara" - konsertissa oli aika jännä ja sävähdyttävä idea , se että "Päivänsäde ja menninkäinen" laulun aikana Tapsa hiippaili johonkin siitä lavalta pois ja lauloi sen biisin jostain sivummalta, niin että laulu vaan kuului, mutta häntä itseään ei näkynyt missään. Valokiila osoitti vaan lavalla olevaa tyhjää tuolia, jolla Tapsa oli istunut. Se antoi jotenkin sellaisen tuohon lauluun sopivan unenomaisen tunnelman ( se siinä varmasti tarkoituksena olikin), kun Tapanin ääni soi salissa, vaikka lavalla ei laulajaa näkynyt.
Hauska kohta tuossa konsertissa oli se, kun Tapsa esitteli bändiään, niin valokiila suunnattiin aina esittelyvuorossa olevaan muusikkoon. Tapsa sitten pelleili väistelemällä itse näpsäkästi sen valokiilan edestä pois .heippa
olin myös tyttäreni kanssa katsomasssa rautavaaran konserttia.konsertin jälkeen mentiin tietysti juttelemaan tapsan kanssa ja hakemaan nimmari uuteen levyyn kun tapsa siinä tokaisi ja sanoi tyttärelleni että et sitten nukkunutkaan kun lauloin sinistä unea vain sulle.tyttäreni totesi että en ollut nukkumaan vaan kuuntelemaan ja katselemaan- särkynyt sydän
melina2 kirjoitti:
heippa
olin myös tyttäreni kanssa katsomasssa rautavaaran konserttia.konsertin jälkeen mentiin tietysti juttelemaan tapsan kanssa ja hakemaan nimmari uuteen levyyn kun tapsa siinä tokaisi ja sanoi tyttärelleni että et sitten nukkunutkaan kun lauloin sinistä unea vain sulle.tyttäreni totesi että en ollut nukkumaan vaan kuuntelemaan ja katselemaanOli vuosi 1988. Veljeltäni oli tapettu tapettu tytär ja minä olin juuri saatellut pienen poikani hautaan. Hänet oli moottoripyörä ruhjonut suojatiellä kuoliaaksi.
Elämäni oli aivan pirstaleina, enkä tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä, mikään ei huvitanut ja tuntui ,että elämällä ei ole mitään tarjottavaa.
Olin aina tykännyt Tapanin laulusta ja vaimoni sai minut lähtemään Tampereen Työväen Teatteriin. Tapani esitti siellä Viidan Betonimylläri laulusarjan.
Siellä tapahtui ihmeellinen asia, kun Tapani lauloi Vaeltajan, ja kun tultiin kohtaan;Miksi minkätähden mä vielä kyselen ja tielle lähden ,kun mitään tiedä en, mutta ehkä minut kun kuun ja maan oon purjehtinut, syyn syntyyn saatetaan.Silloin purskahdin itkuun ja tuskani oli kuin pois pyyhitty, tajusin että juuri noinhan asia on.
Konsertin jälkeen menin kiittämään Tapania ,hän tarttui minua voimakkaasti hartijoista ja halasi minua niin väkevästi, ettei henki meinannut kulkea ja sanoi kyyneleet silmissä ,elämä jatkuu ja kaikella on merkityksensä.En enää muista mitä kaikkea juttelimme, mutta niin hienotunteista osanottoa saa harva kokea ja siitä alkoi minun selviämiseni ja tajusin ,että minulla on kaksivuotias poika ,jonka vuoksi minun elämälläni on tarkoitus.Myöhemmin minulle ja vaimolleni syntyi vielä tytär ,joka on 13 -vuotias.
Tämän jälkeen Tapani on minulle paljon enemmän kuin laulaja, hän todella SUURI IHMINEN, herkkä taitelija ,josta on aivan liian paljon vääriä mielikuvia, johtuen Tapanista itsestään ,mutta suurimmaksi osaksi tietämättömyydestä.
Vuonna 2006 ,minulla oli tilaisuus keskustella Tapanin sisaren Suvin kanssa.Pyysin Suvia välittämään Tapanille kiitokset,seuraavin sanoin :Tapani pelasti minut elämälle.
Tämä kertomus on tosi. - Joku vaan
särkynyt sydän kirjoitti:
Oli vuosi 1988. Veljeltäni oli tapettu tapettu tytär ja minä olin juuri saatellut pienen poikani hautaan. Hänet oli moottoripyörä ruhjonut suojatiellä kuoliaaksi.
Elämäni oli aivan pirstaleina, enkä tiennyt mitä olisi pitänyt tehdä, mikään ei huvitanut ja tuntui ,että elämällä ei ole mitään tarjottavaa.
Olin aina tykännyt Tapanin laulusta ja vaimoni sai minut lähtemään Tampereen Työväen Teatteriin. Tapani esitti siellä Viidan Betonimylläri laulusarjan.
Siellä tapahtui ihmeellinen asia, kun Tapani lauloi Vaeltajan, ja kun tultiin kohtaan;Miksi minkätähden mä vielä kyselen ja tielle lähden ,kun mitään tiedä en, mutta ehkä minut kun kuun ja maan oon purjehtinut, syyn syntyyn saatetaan.Silloin purskahdin itkuun ja tuskani oli kuin pois pyyhitty, tajusin että juuri noinhan asia on.
Konsertin jälkeen menin kiittämään Tapania ,hän tarttui minua voimakkaasti hartijoista ja halasi minua niin väkevästi, ettei henki meinannut kulkea ja sanoi kyyneleet silmissä ,elämä jatkuu ja kaikella on merkityksensä.En enää muista mitä kaikkea juttelimme, mutta niin hienotunteista osanottoa saa harva kokea ja siitä alkoi minun selviämiseni ja tajusin ,että minulla on kaksivuotias poika ,jonka vuoksi minun elämälläni on tarkoitus.Myöhemmin minulle ja vaimolleni syntyi vielä tytär ,joka on 13 -vuotias.
Tämän jälkeen Tapani on minulle paljon enemmän kuin laulaja, hän todella SUURI IHMINEN, herkkä taitelija ,josta on aivan liian paljon vääriä mielikuvia, johtuen Tapanista itsestään ,mutta suurimmaksi osaksi tietämättömyydestä.
Vuonna 2006 ,minulla oli tilaisuus keskustella Tapanin sisaren Suvin kanssa.Pyysin Suvia välittämään Tapanille kiitokset,seuraavin sanoin :Tapani pelasti minut elämälle.
Tämä kertomus on tosi.Tuo oli todella liikuttava kertomus . Oli sydäntä lämmittävää lukea miten empaattisesti ja Tapani suhtautuu sinun suruusi. Hienoa ,että olet saanut lohtua ja voimia Tapsan musiikista ja elämä on taas alkanut kantamaan.
- Gilla*
Oli vuosi 1988. Veljeltäni oli tapettu tapettu tytär ja minä olin juuri saatellut pienen poikani hautaan. Hänet oli moottoripyörä ruhjonut suojatiellä kuoliaaksi.
Tämä kertomus on tosi.Tapani on sellainen räiskyvän tempperamentin ja särmikkään luonteen omaava mies, (joita aina esiin tuodaan, kun kerrotaan, näitä juttuja joissa Tapsa on komennellut bändiään tms. )mutta hänessä on myös monta muuta on puolta . Tapsa on hauska, huumorintajuinen ja sellainen sanavalmis supliikkimies, josta hyvä esimerkki on mm. tuossa "Melinan" kertomuksessa ja sitten taas on myös herkkä ja lämmin sydänminen, kuten tuosta " Särkyneen sydämen" kokemuksesta tulee ilmi.
- särkynyt sydän
Joku vaan kirjoitti:
Tuo oli todella liikuttava kertomus . Oli sydäntä lämmittävää lukea miten empaattisesti ja Tapani suhtautuu sinun suruusi. Hienoa ,että olet saanut lohtua ja voimia Tapsan musiikista ja elämä on taas alkanut kantamaan.
Kiitoksia, kaikkea hyvää ja kaunista kesän odotusta.Ilman ystäviä ,lohduttavaa musiikkia ,elämyksiä ja ennenkaikkea unelmia, joita Tapani ja hänen musiikkinsa tarjoaa,ei jaksaisi arkea elää.
Kiitoksia, kaikkea hyvää ja kaunista kesän odotusta.Ilman ystäviä ,lohduttavaa musiikkia ,elämyksiä ja ennenkaikkea unelmia, joita Tapani ja hänen musiikkinsa tarjoaa,ei jaksaisi arkea elää.
Herkistyttävä tuo sun juttusi tuossa yllä. Oikein paljon kaikkea hyvää ja elämäniloa sulle elämääsi jatkossa, niin Tapsan ja hänen musiikkinsa myötä, kuin muutenkin :)
Musiikilla on suuri voima ja merkitys ihmiselle. Se auttaa surussa ja antaa ja elämyksiä lohtua.melina2 kirjoitti:
heippa
olin myös tyttäreni kanssa katsomasssa rautavaaran konserttia.konsertin jälkeen mentiin tietysti juttelemaan tapsan kanssa ja hakemaan nimmari uuteen levyyn kun tapsa siinä tokaisi ja sanoi tyttärelleni että et sitten nukkunutkaan kun lauloin sinistä unea vain sulle.tyttäreni totesi että en ollut nukkumaan vaan kuuntelemaan ja katselemaanHEH :) Eipä jäänyt siis sanattomaksi tyttäreskään :)
- särkynyt sydän
Justiinax kirjoitti:
Herkistyttävä tuo sun juttusi tuossa yllä. Oikein paljon kaikkea hyvää ja elämäniloa sulle elämääsi jatkossa, niin Tapsan ja hänen musiikkinsa myötä, kuin muutenkin :)
Musiikilla on suuri voima ja merkitys ihmiselle. Se auttaa surussa ja antaa ja elämyksiä lohtua.Kiitoksia.Minulle on tärkeitä Tapanin lauluista:Vaeltaja,Poika ja Virta, Isäni mun,Olkooon näin,Rakkaitteni kuvat,Elämän laulukirja,Sen aika vei.
Esimerkiksi ns. päivän iskelmät ei anna minulle yhtään mitään, vaikkapa mä jokapäivä töitä teen, saa minut voimaan suorastaan pahoin.
Elämän kolhut sai ainakin minussa aikaan sen ,että suhtautuminen, musiikkiin ja elokuviin muuttui täysin.Tapanin levy Valaistu Ikkuna on minulle tärkeä , juuri sen tunnelman takia ja se rauhoittaa mieltä.
Myöskin levy OSKAR MERIKANNON KAUNEIMMAT LAULUT on tärkeä.Esimerkiksi laulu ,SOI VIENOSTI MURHEENI SOITTO,joka ei ole mikään synkkä ,vaan sehän on täynnä lohtua ja toivoa. Miettikääpä vaikka kohtaa, joka kuuluu näin:SOI VIENOSTI MURHEENI SOITTO ,MUT HELLIMMIN HELISEE SE HÄLLE ,JOKA MURHEEN MUN RINTAANI TOI.Voiko enää kauniimmin asian ilmaista, ei ainakaan minun ymmärtääkseni. - OK.
Kiitoksia.Minulle on tärkeitä Tapanin lauluista:Vaeltaja,Poika ja Virta, Isäni mun,Olkooon näin,Rakkaitteni kuvat,Elämän laulukirja,Sen aika vei.
Esimerkiksi ns. päivän iskelmät ei anna minulle yhtään mitään, vaikkapa mä jokapäivä töitä teen, saa minut voimaan suorastaan pahoin.
Elämän kolhut sai ainakin minussa aikaan sen ,että suhtautuminen, musiikkiin ja elokuviin muuttui täysin.Tapanin levy Valaistu Ikkuna on minulle tärkeä , juuri sen tunnelman takia ja se rauhoittaa mieltä.
Myöskin levy OSKAR MERIKANNON KAUNEIMMAT LAULUT on tärkeä.Esimerkiksi laulu ,SOI VIENOSTI MURHEENI SOITTO,joka ei ole mikään synkkä ,vaan sehän on täynnä lohtua ja toivoa. Miettikääpä vaikka kohtaa, joka kuuluu näin:SOI VIENOSTI MURHEENI SOITTO ,MUT HELLIMMIN HELISEE SE HÄLLE ,JOKA MURHEEN MUN RINTAANI TOI.Voiko enää kauniimmin asian ilmaista, ei ainakaan minun ymmärtääkseni.Olin juuri viimevuonna Tapanin Kansan konsertissa, jossa hän lauloi tuon "SOI VIENOSTI MURHEENI SOITTO". Se kuulosti upealta: Kaunis teksti, Tapanin komea ja koskettava tulkinta ja Jouni Someron taidokas pianosäestys, muuta ei tarvittu. Myös muunmuassa" KAS OKSA VÄRÄHTÄÄ" ja " MINÄ LAULAN SUN ILTASI TÄHTISIN" olivat suurenmoista kuultavaa.
Justiinax kirjoitti:
HEH :) Eipä jäänyt siis sanattomaksi tyttäreskään :)
ei jäänyt ei.on tyttärenkin jo vanha konkari konserttien merkeissä. on käyty katsastamassa yölintu useasti .sillanpäätä, korisevaa jne.konsertit ovat siis tyttäreni ja minun harrastukseni ratsastuksen lisäksi. on vuosien varrella opittu jo kaikaenlaista vaikka tyttäreni on vasta 11v.MUTTA TAPSA ON YKKÖNEN JA SEURAAVAKSI MENEN KATSOMAAN HÄNTÄ YKSIN
- OK.
melina2 kirjoitti:
ei jäänyt ei.on tyttärenkin jo vanha konkari konserttien merkeissä. on käyty katsastamassa yölintu useasti .sillanpäätä, korisevaa jne.konsertit ovat siis tyttäreni ja minun harrastukseni ratsastuksen lisäksi. on vuosien varrella opittu jo kaikaenlaista vaikka tyttäreni on vasta 11v.MUTTA TAPSA ON YKKÖNEN JA SEURAAVAKSI MENEN KATSOMAAN HÄNTÄ YKSIN
Montako kertaa tyttäresi on ollut Tapanin konsertissa ? Aurinkoista kevättä teille molemmille ! :0)
- OK.
Kiitoksia.Minulle on tärkeitä Tapanin lauluista:Vaeltaja,Poika ja Virta, Isäni mun,Olkooon näin,Rakkaitteni kuvat,Elämän laulukirja,Sen aika vei.
Myöskin levy OSKAR MERIKANNON KAUNEIMMAT LAULUT on tärkeä.Esimerkiksi laulu ,SOI VIENOSTI MURHEENI SOITTO,joka ei ole mikään synkkä ,vaan sehän on täynnä lohtua ja toivoa. Miettikääpä vaikka kohtaa, joka kuuluu näin:SOI VIENOSTI MURHEENI SOITTO ,MUT HELLIMMIN HELISEE SE HÄLLE ,JOKA MURHEEN MUN RINTAANI TOI.Voiko enää kauniimmin asian ilmaista, ei ainakaan minun ymmärtääkseni.Tuo mainitsemasi "RAKKAITTENI KUVAT" on muuten juuri aikalailla sellainen laulu, joka sopii mm. tuohon sinun elämääsi hyvin ja antaa lohtua kovissa kokemuksissa . Lauletaanhan siinä ,että : " On ensin elettävä, että muistot saa ja itse valinnoillaan voi ne kaunistaa.
On kestettävä ilon, surun kyyneleet , nää elon laaksot sekä vuorenharjanteet." OK. kirjoitti:
Montako kertaa tyttäresi on ollut Tapanin konsertissa ? Aurinkoista kevättä teille molemmille ! :0)
tyttäreni on ollut kaksi kertaa katsomassa tapsaa ja molemmilla kerroilla ollut myös juttelemasssa tapsan kanssa ja pitänyt näkemästään vaikka hänelle antti tuisku onkin ykkönen......
- OK.
melina2 kirjoitti:
tyttäreni on ollut kaksi kertaa katsomassa tapsaa ja molemmilla kerroilla ollut myös juttelemasssa tapsan kanssa ja pitänyt näkemästään vaikka hänelle antti tuisku onkin ykkönen......
Antti Tuisku onkin just tuon ikäisten pikkulikkojen suuri suosikki, mutta mukava myös, että Tapsan keikat ovat olleet tyttösi mieleen ja on rohjennut myös Tapsan juttusille :o)
OK. kirjoitti:
Antti Tuisku onkin just tuon ikäisten pikkulikkojen suuri suosikki, mutta mukava myös, että Tapsan keikat ovat olleet tyttösi mieleen ja on rohjennut myös Tapsan juttusille :o)
näinhän se on että antti tuisku on nuorten suosikki , mutta tyttäreni on saaanut kuulla jo kohdussa tapsaaa joten jonkun verran pitää myös pitää hänestä.eikä tyttäreni koskaan ole häntä moittinutkaan vaikka musiikki on ihan erila
- Tulppu J.
Tapsa Kansa teki kerran oivan tempun, kun joku äitihahmo oli ottanut vauvansa mukaan konserttiin (joko penska oli armoton Tapsa-fani tai siitä yritettiin sellainen leipoa) ja tottahan se alkoi rääkyä siellä kurkku suorana, eikä äiti tehnyt elettäkään, että olisi mennyt edes lämpiöön huutavan vauvan kanssa, niin Tapsa keskeytti konsertin ja sanoi, ettei jatka ennen kuin äiti on poistunut itkevän lapsen kanssa. Eipä auttanut äippiksen kuin kerätä kamat ja vaippakassit (liekkö ois vaipankin siinä illan katvessa konsertin aikana vaihtanut) ja lähteä litomaan monen vihaisen silmäparin tuijotuksen saattelemana. Ja tämä tarina on tosi. Ja mitä helvettiä se äiti oikein oli ajatellut???????
Ei pieni vauva jaksa olla kahta tuntia hiljaa, musiikin pauhatessa lujaa. - Jivejalka
Yhdellä keikalla menin pyytämään Tapsalta nimmarin, kun tauolla hokasin hänet kuljeskelemasta tanssipaikan aidan vierustaa pitkin sätkä hampaissa ( en tiennytkään ,että Tapsa polttaa tupakkia). Jestas muuten, että siinä miehessä on karismaa, kun hänet oikein livenä pääsee näkemään.
Tapani oli ystävällinen ja mukava, vaikka jälkeenpäin mieleeni nolona tulikin, että mahdoinkohan häiritä Tapsan keskittymistä, koska hän oli yksikseen mennyt kuljeskelemaan sinne syrjemmälle hälinästä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek184721Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5122486Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1442055Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.181999- 811606
- 181536
- 1461515
- 1081057
- 125863
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40849