Sain eilen plussan, nyt menossa rv 4 3. Menen omalle gynelleni ensi viikolla rv 5 4 ja haluaisin nyt tietää, mitä ultrassa näkyy noin aikaisessa vaiheessa? Nähdäänkö kohdunulkoinen raskaus? Entä kohdunsisäinen? Tutkitaanko kohdun limakalvon paksuutta jollain lailla tms.?
Entä mitä kokeita kannattaa silloin ottaa, HCG-arvo tietysti mutta muuta?
Tämä on ensimmäinen raskauteni, lähti ihan luomusti puolen vuoden yrittämisen jälkeen, ikää minulla 32.
Mitä ultrassa näkyy rv 5+4
6
8132
Vastaukset
- rv 25
Kannattais siirtää aikaa vaikka vähintään viikolla, niin näkisit sen sydämen sykkeen! Kai sielä joku papu näkyy noilla viikoilla. Ite kävin 7 3 yksityisellä ultrassa sillon pieni alkio, jonka sydän hakkas. Siinä 6 5 näkyy varmasti sydän, jos viikot on laskettu oikein. En näe kyllä syytä vielä noilla viikoilla käydä maksamassa itteensä kipeäksi..tai mikä jottei, jos ei oo rahasta pulaa!
Ei tuosta HCG-arvon mittaamisesta mitään hyötyä ainakaan oo.. Eikä mulla ainakaan kohdun limakalvoja tutkailtu.- Tähti
Mulla oli ihan muista syistä alun perin tilattu toi gyne pari viikkoa sitten, ja siihen on työterveyslääkärin lähete eli firma maksaa gynen.. Sen jälkeen lähden landelle pariksi viikoksi eli ei mahkuja käydä oman kunnan yleisellä puolella joten ajattelin käyttää tuon ilmaisen keikan hyödykseni, jos siitä nyt jotain hyötyä on...
- ultrakäynnit
Tähti kirjoitti:
Mulla oli ihan muista syistä alun perin tilattu toi gyne pari viikkoa sitten, ja siihen on työterveyslääkärin lähete eli firma maksaa gynen.. Sen jälkeen lähden landelle pariksi viikoksi eli ei mahkuja käydä oman kunnan yleisellä puolella joten ajattelin käyttää tuon ilmaisen keikan hyödykseni, jos siitä nyt jotain hyötyä on...
Kävin itse ultrassa raskausviikolla 6 1, jolloin lääkäri totesi, että kohdussa on jotain, mutta siitä ei voi vielä sanoa, onko tuulimuna vai mitä, eli sykkeitä ei näy, jos viikot on oikein.
Joten varaudu pettymykseen.
Ps. se "mahdollinen tuulimuna" on nyt 1v9kk
- Fanny
Hei,
Itse kävin viikolla 6 ultrassa ja siellä näkyi raskauspussi, mutta ei tosiaankaan mitään muuta. Sen siitä saa varmistettua että raskaus on oikeassa paikassa eikä kohdun ulkopuolella. Syke ei tosiaan vielä tuossa vaiheessa näkynyt, mutta jostain sormuksen näköisestä renkaasta lääkäri osasi päätellä sen että elämää kohdussa on. Itse en kyllä tuota rengasta nähnyt, vaikka lääkäri sitä yrittikin minulle näyttää ja selittää..Mutta kuitenkin lääkärin päätelmät pitivät paikkaa ja viikolla 8 näin sykkeen ensimmäisen kerran. Minä olen käynyt kunnallisella puolella ultrassa eikä nämä käynnit ole maksaneet poliklinikka maksua enempää. - 5+4
Elikkäs tänään itse kävin ultrassa mielenrauhan vuoksi, tänään siis 5 4. Näkyi raskauspussi, ja noin 0,3 mm kokoinen "sikiövaaka".. Sykettä ei vielä tässä vaiheessa näy, mutta sain varmistuksen että on oikeassa paikassa aluillaan.. Viime kesänä oli keskenmeno, siksi vähän pelkoa.. Sain ensivkolle ajan että saan nähdä toivottavasti sykkeen.. Toiveikkaana ollaan.. :)
- Tähti
Hyvä kuulla että siellä tosiaan näkyy jotain jo noin aikaisessa vaiheessa... lähinnä just se että on oikeassa paikassa aluillaan. Sykkeet ajattelin ultrata itsekin parin kolmen viikon päästä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273613- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362284Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72057Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381499
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255