Enpä enää ihmettelekkään, että miksi Tapsa on niin hyvä laulamaan. Tapanin isän sisko on kuulemma tunnettu oopperalaulajatar Vieno Talvikki. Verenperintönähän nuo laulunlahjat kulkevat.
Verenperintö
24
1947
Vastaukset
- Gilla*
Se on Wiola Talvikki nimeltään.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Wiola_Talvikki- OK.
Tuossa lukee ,että se Wiola Talwikki on tunnettu jazzlaulaja, eli ei siis oopperalaulaja.
- Kansan suku
Viola Talvikki on Tapanin isän serkku. Violan tytär on myöskin jazzlaulaja.
- joku vaan
Ai jaa, se Viola onkin Tapsan isän serkku. Kiitos kun korjasit, tuota minun väärää informaatiota. Niin ja jazzlaulajahan hän tosiaan onkin, eikä oopperalaulaja.
Toi olikin mulle taas ihan uutta tietoa ,että se Viola Talvikki on Tapsan sukulainen, siis Tapsan isän serkku ! :) Mahtaakohan se Violan tytär laulaa täällä Suomessa vai ulkomailla ?
Varmaan niitä laulunlahjoja on sieltäkin puolta Tapsalle siunaantunut, mutta Tapsahan sanoi jossain haastattelussa, että on perinyt laulunlahjat äidiltään, joka oli hyvä laulamaan myös.- Kansan suku
Justiinax kirjoitti:
Toi olikin mulle taas ihan uutta tietoa ,että se Viola Talvikki on Tapsan sukulainen, siis Tapsan isän serkku ! :) Mahtaakohan se Violan tytär laulaa täällä Suomessa vai ulkomailla ?
Varmaan niitä laulunlahjoja on sieltäkin puolta Tapsalle siunaantunut, mutta Tapsahan sanoi jossain haastattelussa, että on perinyt laulunlahjat äidiltään, joka oli hyvä laulamaan myös.Kyllä, Tapsa on kehunut äitinsä lauluääntä ja sanonut että häneltä musikaalisuutensa perinyt.
- Gilla*
Kansan suku kirjoitti:
Kyllä, Tapsa on kehunut äitinsä lauluääntä ja sanonut että häneltä musikaalisuutensa perinyt.
Aivan näin. Tapsan äiti kuulemma opetti Tapsalle monia lauluja, silloin kun heillä ei ollut vielä radiotakaan. Tapsahan myös on sanonut, että hänen äidillään oli absoluuttinen sävelkorva.
Onkohan muuten joku muu, Tapanin sisarruksista milläänlailla musiikin kanssa tekemisissä ?
(Sen tiedän ,että sisko toimii Tapsan managerina ) - Kansan suku
Gilla* kirjoitti:
Aivan näin. Tapsan äiti kuulemma opetti Tapsalle monia lauluja, silloin kun heillä ei ollut vielä radiotakaan. Tapsahan myös on sanonut, että hänen äidillään oli absoluuttinen sävelkorva.
Onkohan muuten joku muu, Tapanin sisarruksista milläänlailla musiikin kanssa tekemisissä ?
(Sen tiedän ,että sisko toimii Tapsan managerina )Yksi Tapsan veljistä kuulemma laulaa jossakin lauluyhtyeessä.
- Zori
Kansan suku kirjoitti:
Yksi Tapsan veljistä kuulemma laulaa jossakin lauluyhtyeessä.
Ja yksi Kansan veljeksistä piti aikoinaan ( joskus 80- luvun alkupuolella ilmeisesti) jotain ohjelmatoimistoa, jonka leivissä oli Tapsan lisäksi monia muitakin tunnettuja artisteja.
- särkynyt sydän
Justiinax kirjoitti:
Varmaan niitä laulunlahjoja on sieltäkin puolta Tapsalle siunaantunut, mutta Tapsahan sanoi jossain haastattelussa, että on perinyt laulunlahjat äidiltään, joka oli hyvä laulamaan myös.Vieläkö Tapanin vanhemmat elävät ja jos elävät, niin minkä ikäisiä ovat.
särkynyt sydän kirjoitti:
Vieläkö Tapanin vanhemmat elävät ja jos elävät, niin minkä ikäisiä ovat.
Tapsan äiti on tietääkseni kuollut, mutta isä elää. Hänen ikäänsä en kylläkään tarkkaan tiedä.
- särkynyt sydän
Justiinax kirjoitti:
Tapsan äiti on tietääkseni kuollut, mutta isä elää. Hänen ikäänsä en kylläkään tarkkaan tiedä.
Kiitos ,nyt haluaisin tietoa, onko Tapani levyttänyt sellaista laulua ,jonka nimi on RUUSU ja jos on niin miltä levyltä löytyy, ja onko CD:LLÄ saatavana.
Kiitos ,nyt haluaisin tietoa, onko Tapani levyttänyt sellaista laulua ,jonka nimi on RUUSU ja jos on niin miltä levyltä löytyy, ja onko CD:LLÄ saatavana.
Kyllä Tapsa on levyttänyt Ruusu-nimisen laulun
(säv. Beman, san. K. Tuomisaari, sov. J. Salo ) Mulla ei sitä levyä itelläni ole, enkä ole sitä laulua koskaan kuullut, mutta se laulu on sen nimisellä levyllä, kuin: " Tapani Kansa". Se on ihan Tapsan ekoja levyjä eli on suunnilleen varmaan vuoden 1970 äänite.
Sitä ei varmaan valitettavasti ole CD:nä saatavana.- särkynyt sydän
Justiinax kirjoitti:
(säv. Beman, san. K. Tuomisaari, sov. J. Salo ) Mulla ei sitä levyä itelläni ole, enkä ole sitä laulua koskaan kuullut, mutta se laulu on sen nimisellä levyllä, kuin: " Tapani Kansa". Se on ihan Tapsan ekoja levyjä eli on suunnilleen varmaan vuoden 1970 äänite.
Sitä ei varmaan valitettavasti ole CD:nä saatavana.Löysin divarista singlen ,jossa tuo kappale oli.Kyllä nuorella Tapanilla ja Tommi Metsäkedolla on samanlainen äänen väri.
- OK.
Löysin divarista singlen ,jossa tuo kappale oli.Kyllä nuorella Tapanilla ja Tommi Metsäkedolla on samanlainen äänen väri.
Hienoa, että teit hyvän löydön ! :-D Se single on varmaan aika harvinaisuuskin.
Ehkä jotain yhtäläisyyttä Tapsan äänessä oli tuolloin 70-luvulla, kuin Tomi Metsäkedon äänen kanssa. Itse en kylläkään erityisemmin Tomi Metsäkedon äänestä tykkää, enkä varsinkaan hänen hengettömistä tulkinnoistaan. - .........................
Löysin divarista singlen ,jossa tuo kappale oli.Kyllä nuorella Tapanilla ja Tommi Metsäkedolla on samanlainen äänen väri.
Kansa vai määkii
- särkynyt sydän
Justiinax kirjoitti:
Sitä ei varmaan valitettavasti ole CD:nä saatavana.Löysin Ruusu-kappaleen sellaiselta cd:tä, kuin RUUSUJA JA ROMANTIIKKAA,jossa on ruusu aiheisia lauluja.Hauskaa vappua.
Löysin Ruusu-kappaleen sellaiselta cd:tä, kuin RUUSUJA JA ROMANTIIKKAA,jossa on ruusu aiheisia lauluja.Hauskaa vappua.
Pitääpä hommata tuo levy, kun en ole sitä "Ruusu"- biisiä kuullut koskaan.
Oikein riemukasta vappua kaikille Tapsan faneille!!!!- särkynyt sydän
Justiinax kirjoitti:
Pitääpä hommata tuo levy, kun en ole sitä "Ruusu"- biisiä kuullut koskaan.
Oikein riemukasta vappua kaikille Tapsan faneille!!!!Huutonetissä näkyi olevan kaupan,kyseinen levy.
Huutonetissä näkyi olevan kaupan,kyseinen levy.
Voi vitja! Ehdin tilaamaan sen levyn jo Kymppiheikin verkkokaupasta. Tuolta Huutonetistä sen olisi saanut näemmä puolet halvemmalla.
Kyllä Tapanilla on sitten laulamiseen hyvät geenitkin, kun äiti oli taitava laulaja ja isänpuoleltakin lahjoja löytyy.
Pelkät geenit ei tietenkään auta, vaan pitää myös itseään kouluttaa ja sitähän Tapsa on juuri tehnytkin ja se lauluopiskelu kyllä näkyy ja kuuluu. - Hmmm....
Lehdestä luin ,että se Tapanin vanhempi poika Johannes soittaa jossain bändissä. Ei kylläkään ammatikseen, vaan ihan vaan harrastusmielessä.
Kas kun Tapsa ei ole pyytänyt sitä poikaansa koskaan bändiinsä soittamaan. Esim. Kari Tapion bändissähän soittaa( tai ainakin joskus soitti ) kaksikin Karin omaa poikaa. - siis.
Siis mitkä laulunlahjat?
- ..............................
Ja taas saa nauraa Kansa hyvä laulamaan hahahah.... mokoma määkijä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937748
- 403722
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021876- 241160
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321013Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,28973Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53827Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31772Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60739TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.
Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o268703