Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

puuveneen markkinointi

vanha erkki

Löytyykö puusoutuveneille markkinarakoa?Tein pari venettä kursseilla.Myin toisen naapurille tonnilla. Ei paljon tekopalkkaa jäänyt.Mitä kautta vois kaupata jos vielä tulis tehtyä?hinta?Veneet mäntyä,tervattu,soutuvalmis.ihan siistejä.

6

651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Caaleppi

      Tein sivuammattina puuveneitä vuosia sitten, vaikeita myytäviä eikä tekopalkkaa jää käteen kun halvalla pakko myydä. Kävin Helsingin venemessuilla ja sain yhden veneen myytyä...sekin persnetolla, ilmoitus kuvallisena suurehkossa sanomalehdessä toi yhden puhelun, jäi siihen, markkinatapahtumissa olin useampaan kertaan, ei yhtään tilausta...pikkuilmoituksilla sanomalehdessä sain sitten muutaman myytyä...todella halvalla.

      Lopetin koko touhun kannattamattomana, itselleni tein pari venettä joilla kalastan ja purjehdin, ihailijoita kyllä on, muttei tilaajia, ainoa vaihtoehto olisi tehdä muotit ja alata tekeen niitä lasikuidusta, ei vaan innosta, ja ikääkin alkaa oleen joliikaa...

      • airo123

        puisen soutuveen.


    • Wanha Kyösti

      Tervehdys! Minkä kokoinen tuo tonnilla myymäsi vene on? Kyllä minu mielestäni puisille soutu/perämoottoriveneille markkinarakoa löytyy. Moni haluaa mökkirantaa puuveneen jo pelkästään esteettisistä syistä. Lisäksi kiinnostus talonpoikaispurjeveneisiin on ollut nousussa jo pitkään. ongelmana vain moensti tuo hinta. Esim Latviasta saa hiukan halvemmalla ja moni uhraa isänmaallisuutensa kukkaron takia ja hakee paatin sieltä. Ongelmana heillä tosin se, että baltit eivät tee suomalaisen puuveneen näköisiä veneitä, vaan omia designejään.

    • fiilu

      Kehitä joku juttu siihen hommaan. Tee ristiinlaminoimalla suoraan yli laidalta laidalle jollamallia tai eka-mallia. Tulee varmasti nopeasti! Ja kevyen saat sekä vahvan rakenteen.

      Markkinointi on helppoa, kun on liki huoltovapaa rakenne, joka silti näyttää puuveneeltä. Hintaakin voi repiä eri malliin kuin savomallin soutuveneestä.

      Tuolla kirvesmallin systeemillä menee ikä ja terveys.

      http://wwnet.fi/corebros/artikkel/rimarist.html

    • Kek

      Kun olen itse halunnut ostaa jotain, jota ei normaalisti ole markkinoilla, netissä kyseleminen on ollut paras keino. Eiköhän sama päde myymiseenkin.

      Minä saatan parin vuoden päästä ostaa savolaismallisen puuveneen. Jos sinulla silloin on myynti-ilmoitus ja hinta on sopiva, voi hyvinkin tulla kaupat.

    • ota yhteyttä

      Porin Reposaaressa on perinnetelakka, joka on erikoistunut puuveneiden korjaamiseen ja markkinointiin.
      Tietojeni mukaan telakka ei itse tee puuveneitä, mutta korjaavat niitä ja ottavat toisten tekemiä myyntiin.
      Hieno veneiden perinnepaikka ja museokin ja ammattinsa osaava väki kaikenlaiselle puuvenetouhulle. Niillä ainakin on vuosien kokemus vanhojen ja uusien veneiden kaupasta. Käy katsomassa niiden sivuja!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      92
      2421
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      83
      1780
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1575
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1505
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1468
    8. 54
      1340
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      87
      1296
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe