Olen kuullut selitettävän monta kertaa, mutta voisiko joku sanoin kertoa, millainen on postmoderni rakennustapa!?
kiitoS!!!
MILLAISTA ON POSTMODERNI ARKKITEHTUURI?
4
2694
Vastaukset
- kylleylle
ne on linnunpöntön näköisiä taloja
- xirtlu
Ei, tämä on 2000-luvun jälkimodernismia tai jotain, ei missään nimessä postmodernismia.
Postmodernismia ovat mm. 80- ja 90-luvulla rakennetut talot, joissa on wanhan ajan muotokieli, mutta julkisivu muuten moderni, usein pastellisävyinen. Eli regionalistista ja eklektistä postmodernismia. Julkisivumateriaalina on käytetty pääasiassa betonielementtejä ja klinkkerilaattoja, vähän myös koneellista rappausta (tämän päivän muoti-ilmiö).
Toisenlaista, rationalismiin painottuvaa postmodernismia edustaa mm. Tampereen Koskikeskus-kauppakeskus lasi- ja teräspintoineen, mutta kuitenkin erona aikaisempaan ja myöhempään "laatikkomodernismiin" kerskuu yksityiskohdillaan.
- arxitehti
eli suomalaisittain possu.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Postmodernismi - Anonyymi
En tiedä asun Ullanlinnasa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264598- 504158
- 553654
- 513156
- 502920
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382404
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292066