Kokemuksia Puustellin keittiöistä?

ninni

Keittiöremontti on tullut meille ajankohtaiseksi, ja Puustelli vaikuttaa lupaavalta vaihtoehdolta. Onko kellään kokemusta Puustellin tekemästä rempasta, pysyttinkö aikataulussa ja sujuiko kaikki muuten ongelmitta? Meille tuli hiukan sellainen olo että myyjä viilaa meitä linssiin hinnoissa, onko kellään vastaavia kokemuksia?

19

5230

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Masa

Jep. Mutsi teetti muutama vuosi sitten. Hyvä tuli. Purettiin mm. vanha puuhella, tilalle uuniseppä teki entistä ehomman. Kaikki vanhat kaapit vek ja uutta tilalle. Hyvin sujui. Astianpesukone asennettiin, entinen liesituuletin sovitettiin uusiin puitteisiin. Kaikki sujui ihan hyvin ja aikataulussa. Tosin oli se kyllä kätevä kaveri käsistään se asentaja, siitä varmaan paljon riippuu.

• Ile

Keittiöremonteissa, kuten muissakin remonteissa kannattaa miettiä kahdesti.
      Esim teillä oleva keittiöremontti kustannuksineen varmaankin n.5000-7000 Euron välillä.
      Lupaan ja vannon, että saat samat kaapit muiltakin toimittajilta kuin puustellilta n. -30% halvemmalla. Olen ostanut viimeisen 4 vuoden aikana kahdet kaapistot ja ero on ollut tämä.
      Keittiö kaapit ovat kaikilla samaa lastulevyä ja ovimallitkin ovat lähes samat muillakin.
      Panosta suunnitteluun ja toimivuuteen.
      Olisi mukava jos kirjoittaisit kuinka kävi?
      Kokeileppa esim Isku-keittiöitä. Itse olen tyytyväinen vaikkakin osa kalusteista uupui mutta he korvasivat tietysti tämän ilman ylimäräisiä selvityksiä ja pitkiä valituskierteitä, kuten olen kuullut muista.

• pettynyt

KOkemuksissa Puustellin keittiökaupassa en päässyt kun alkumetreille, kalusteet kyllä suunniteltiin tyyliin "äkkiä nimi paperiin ja kotia". Ei piirustuksia ei mitään kotiin mietittäväksi,ennen allekirjoitusta, ei keittiökauppaa näin tehdä, ainakaan minun kanssa, minä haluan miettiä, suunnitella muuttaa, piirtää kotona eri vaihtoehtoja suunnittelijan piirtämiin.
        Halusin perua kaupan 2 päivää sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen, minulle tokaisi myyjä
        (myymäläpäällikkö) ei niitä kauppoja noin vain peruta 10% purkurahalla uhaten, sekä "ei koskaan kauppoja meillä ole peruttu" tyyliin, ei tietenkään, koska heti kiristetään näin, 10% noin 15000euron kaupasta on hurja summa, kyllä siinä perumiset jätetään,vaan minuun asiakkaana kalahti tuo purkuraha sana hirviö niin pahasti, että päätin, tähän päättyy nämä kaupat minun osaltani kävi miten kävi.
        KOvan taistelun jälkeen sain tiputettua summan 500 euroon joka sekin on kohtuuton.
        Kaikille varoituksena kun astutte Puustellin ovesta sisään,ajatelkaa tarkkaan ennen kun nimeä mihinkään paperiin laitatte.

• MMV
        pettynyt kirjoitti:

KOkemuksissa Puustellin keittiökaupassa en päässyt kun alkumetreille, kalusteet kyllä suunniteltiin tyyliin "äkkiä nimi paperiin ja kotia". Ei piirustuksia ei mitään kotiin mietittäväksi,ennen allekirjoitusta, ei keittiökauppaa näin tehdä, ainakaan minun kanssa, minä haluan miettiä, suunnitella muuttaa, piirtää kotona eri vaihtoehtoja suunnittelijan piirtämiin.
        Halusin perua kaupan 2 päivää sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen, minulle tokaisi myyjä
        (myymäläpäällikkö) ei niitä kauppoja noin vain peruta 10% purkurahalla uhaten, sekä "ei koskaan kauppoja meillä ole peruttu" tyyliin, ei tietenkään, koska heti kiristetään näin, 10% noin 15000euron kaupasta on hurja summa, kyllä siinä perumiset jätetään,vaan minuun asiakkaana kalahti tuo purkuraha sana hirviö niin pahasti, että päätin, tähän päättyy nämä kaupat minun osaltani kävi miten kävi.
        KOvan taistelun jälkeen sain tiputettua summan 500 euroon joka sekin on kohtuuton.
        Kaikille varoituksena kun astutte Puustellin ovesta sisään,ajatelkaa tarkkaan ennen kun nimeä mihinkään paperiin laitatte.

En ole itse valinnut vielä keittiötoimittajaa, mutta tähän mennessä saatuja kokemuksia Puustellista:

Kaupankäynnin aloitus, asiakkaan kuuleminen ja yleinen käyttäytyminen asiakasta kohtaan erinomaista.

Kun ensimmäinen luonnos oli piirretty, alkoikin sitten hiukan toisenlainen kaupankäynti! Tästä eteenpäin myyjä olikin jo sitä mieltä, että koska he ovat jo käyttäneet omaa aikaansa (ja piirtäjän aikaa) näin paljon, pitäisi nimien ilmestyä paperiin pikapuolin. Annettiin myös tarjous (mikä ei ollut edes huono), mutta jälleen puolittain pakotettiin nimeä paperiin sanomalla, että jos et parin päivän aikana osta, niin tähän hintaan ei onnistu.

Minä en nimeäni paperiin laita, ennen kuin olen 100% tyytyväinen tuotteeseen, jota minulle tarjotaan. Keittiö ei nimittäin ollut oikein sellainen mitä haluttiin (myyjä vaikutti liikaa meidän päätöksiin mm. värit).

Tämän jälkeen kun sai parilta tuttavalta kuulla heidän ongelmistaan Puustellin kanssa, niin päätin olla ottamatta keittiötä ainakaan ko. puljusta.

En epäile heidän tuotteensa laadukkuutta (joskaan en usko sen olevan pääkilpailijoita kummempi) tai edes hintapolitiikan oikeellisuutta, mutta minulle EI TASAN TARKKAAN PAKKOMYYDÄ MITÄÄN!

• Tih
        MMV kirjoitti:

En ole itse valinnut vielä keittiötoimittajaa, mutta tähän mennessä saatuja kokemuksia Puustellista:

Kaupankäynnin aloitus, asiakkaan kuuleminen ja yleinen käyttäytyminen asiakasta kohtaan erinomaista.

Kun ensimmäinen luonnos oli piirretty, alkoikin sitten hiukan toisenlainen kaupankäynti! Tästä eteenpäin myyjä olikin jo sitä mieltä, että koska he ovat jo käyttäneet omaa aikaansa (ja piirtäjän aikaa) näin paljon, pitäisi nimien ilmestyä paperiin pikapuolin. Annettiin myös tarjous (mikä ei ollut edes huono), mutta jälleen puolittain pakotettiin nimeä paperiin sanomalla, että jos et parin päivän aikana osta, niin tähän hintaan ei onnistu.

Minä en nimeäni paperiin laita, ennen kuin olen 100% tyytyväinen tuotteeseen, jota minulle tarjotaan. Keittiö ei nimittäin ollut oikein sellainen mitä haluttiin (myyjä vaikutti liikaa meidän päätöksiin mm. värit).

Tämän jälkeen kun sai parilta tuttavalta kuulla heidän ongelmistaan Puustellin kanssa, niin päätin olla ottamatta keittiötä ainakaan ko. puljusta.

En epäile heidän tuotteensa laadukkuutta (joskaan en usko sen olevan pääkilpailijoita kummempi) tai edes hintapolitiikan oikeellisuutta, mutta minulle EI TASAN TARKKAAN PAKKOMYYDÄ MITÄÄN!

: )

• Anselmus

Meille tehtiin vajaa puoli vuotta sitten keittiöremppa Puustellin toimesta. Tätä ennen olimme pyytäneet tarjoukset/suunnitelmat useammasta firmasta. Tarjouspyyntöjen hankinta vie aikansa ja vaivansa, mutta kannattaa kilpailuttaa aina eri firmoja!
      Meidän tapauksessa Puustelli pysyi tosi tiukassa aikataulussamme ja kaikki sujui sovitusti. Työn jälki oli hyvää. Hinta/laatusuhde oliii kohdallaan. Mitään ennalta arvaamatonta ei tullut. Suunnittelu oli onnistunut.

• keittiö-kale

linssiin, varsinkin jos kerran kertoo sen hinnan. Ainoa oikea hinta siltä myyjältä on se jonka teille antaa - se hyväksyttekö sen vai ei on täysin oma asianne, eikä edes myyjän ongelma - oikeastaan sen kauppiaan takia toivon että ostatte keittiönne jostain "tukusta" ja teette sen remonttinne itse halvalla.

• Paula

Ostimme asunnon,jossa oli kahdeksan vuotta vanhat Puustellin keittiökaapit.Vaihdoimme uudet ovet ja puiset tasot.Vanhat rungot olivat vielä aivan hyvät ja esim. laatikostot eivät repsottaneet.Mielestäni Puustellin tuotteet ovat laadultaan hintansa arvoisia.Voit ostaa halvemmallakin,mutta kannattaa satsata laatuun,jos aiotte asua pidempään asunnossa.Esim, Ikeasta saa halvalla ihan kivan näköistä,mutta laatu on ihan roskaa.On tietysti järkevää vertailla hintoja ja etenkin työn valmistuminen aikataulussa on tärkeää.Jos uusitte kodinkoneet ne kannattaa ostaa muualta kuin keittiökalusteliikkeestä,paitsi jos saatte ostaa esittelykoneita.Älä laita kasettimallisia ovia jos et rakasta pölyjen pyyhkimistä.Vaot keräävät ikävästi pölyä ja rasvaa.Sileä ovi on helpoin puhdistaa.Laatat kannattaa myös ostaa alan liikkeestä miel. kuin keittiökaupasta.

• -SA-
        Paula kirjoitti:

Ostimme asunnon,jossa oli kahdeksan vuotta vanhat Puustellin keittiökaapit.Vaihdoimme uudet ovet ja puiset tasot.Vanhat rungot olivat vielä aivan hyvät ja esim. laatikostot eivät repsottaneet.Mielestäni Puustellin tuotteet ovat laadultaan hintansa arvoisia.Voit ostaa halvemmallakin,mutta kannattaa satsata laatuun,jos aiotte asua pidempään asunnossa.Esim, Ikeasta saa halvalla ihan kivan näköistä,mutta laatu on ihan roskaa.On tietysti järkevää vertailla hintoja ja etenkin työn valmistuminen aikataulussa on tärkeää.Jos uusitte kodinkoneet ne kannattaa ostaa muualta kuin keittiökalusteliikkeestä,paitsi jos saatte ostaa esittelykoneita.Älä laita kasettimallisia ovia jos et rakasta pölyjen pyyhkimistä.Vaot keräävät ikävästi pölyä ja rasvaa.Sileä ovi on helpoin puhdistaa.Laatat kannattaa myös ostaa alan liikkeestä miel. kuin keittiökaupasta.

Kaikkihan riippuu käyttäjistä, ehkä ne oli hyvin pidettyjä. Huvittaa tuo laadun ja hinta/laatusuhteen hokeminen. Monikohan keskivertopaula pystyy arvioimaan käytettyjen materiaalien laatua, levyjen koostumusta, jne..
        Puustellinkin erinomaisuus lienee pitkälle akkojen suusta suuhun kulkema hokema joka perustuu pikälle laadukkaaseen mainontaan. Onhan se kiva sanoa naapurin rouvalle, että meidän keittiö on sitten puustelli ja on se niin laadukas...

• Paula
        -SA- kirjoitti:

Kaikkihan riippuu käyttäjistä, ehkä ne oli hyvin pidettyjä. Huvittaa tuo laadun ja hinta/laatusuhteen hokeminen. Monikohan keskivertopaula pystyy arvioimaan käytettyjen materiaalien laatua, levyjen koostumusta, jne..
        Puustellinkin erinomaisuus lienee pitkälle akkojen suusta suuhun kulkema hokema joka perustuu pikälle laadukkaaseen mainontaan. Onhan se kiva sanoa naapurin rouvalle, että meidän keittiö on sitten puustelli ja on se niin laadukas...

Hyvä -SA-.Kerro ihmeessä jos tiedät mistä saa halvalla hyvälaatuista ja hyvännäköistä tavaraa ,joka siis kestää lapsiperheenkin käytössä.Aikamoisen naisiahalventava oli tuo kommenttisi,mutta älä välitä:onhan se sinunkin Ladasi ihan hyvä auto ja laadukas...

• thermo
        -SA- kirjoitti:

tehnyt. Ehkäpä keskivertopaula ei itse osaa "verrata" laatua, mutta hittovie sillä Paulalla on kaveri ja sillä kaveri joka jo osaakin, ylimielisellä käytöksellä naisia kohtaan kauppaa tehdessä erehtyvät kyllä pahasti - mukana voi olla jopa "suulas" ja miehekäs miesten mies - mutta usko tai älä, jos et saa puolellesi sitä "harmaata" hiirulaista siellä takana - myymättä jää.

• -SA-
        thermo kirjoitti:

tehnyt. Ehkäpä keskivertopaula ei itse osaa "verrata" laatua, mutta hittovie sillä Paulalla on kaveri ja sillä kaveri joka jo osaakin, ylimielisellä käytöksellä naisia kohtaan kauppaa tehdessä erehtyvät kyllä pahasti - mukana voi olla jopa "suulas" ja miehekäs miesten mies - mutta usko tai älä, jos et saa puolellesi sitä "harmaata" hiirulaista siellä takana - myymättä jää.

Mietitääs vähän. Eihän voi olettaa, että jos en saanut esm. Tyrnävän iskusta hyvää palvelua on sitten kaikki iskut perseestä. Ketjuilla lienee useita myyntipisteitä Suomessa ja jokaisessa on erilainen palvelu. Sitäpaitsi ammattitaitoinen, ystävällinen, avulias myyjä myy sulle aika paljon enemmän kuin ajattelit ostaakkaan. Hinnat vaihtelee jopa samassa ketjussa (kokemuksia domuksesta kahdesta eri k-raudasta) ja aivan samoista tavaroista. Keittiökalut voi ostaa mistä tahansa, tehtaalta ne kuitenkin pihaan tulee. Jos haluaa kestävän keittiön pitäisi vähän miettiä miten sitä käytetään, myös lapsiperheissä. Sen, että päätä nyt tavaran hinta nousee, tarkoittanee, että älä mene kotiin enää miettimään mitä tulit ostaneeksi. Onnistuneita keittöostoksia niin akoille kuin ukoillekin. Omani olen jo valinnut.

• ninni
        -SA- kirjoitti:

Mietitääs vähän. Eihän voi olettaa, että jos en saanut esm. Tyrnävän iskusta hyvää palvelua on sitten kaikki iskut perseestä. Ketjuilla lienee useita myyntipisteitä Suomessa ja jokaisessa on erilainen palvelu. Sitäpaitsi ammattitaitoinen, ystävällinen, avulias myyjä myy sulle aika paljon enemmän kuin ajattelit ostaakkaan. Hinnat vaihtelee jopa samassa ketjussa (kokemuksia domuksesta kahdesta eri k-raudasta) ja aivan samoista tavaroista. Keittiökalut voi ostaa mistä tahansa, tehtaalta ne kuitenkin pihaan tulee. Jos haluaa kestävän keittiön pitäisi vähän miettiä miten sitä käytetään, myös lapsiperheissä. Sen, että päätä nyt tavaran hinta nousee, tarkoittanee, että älä mene kotiin enää miettimään mitä tulit ostaneeksi. Onnistuneita keittöostoksia niin akoille kuin ukoillekin. Omani olen jo valinnut.

Tottakai palvelu vaihtelee myymälöittäin, mutta mietitääs vähän sitäkin, että minulla ei ole aikaa eikä halua mennä toiseen kaupunkiin sen hyvän palvelun perässä, haluan ostaa keittiöni läheltä. En sanonut Iskun olevan perseestä, omalle kohdalleni ei vain sattunut palvelualtista myyjää. Olen täysin samaa mieltä siitä, että keittiön suunnitteluun kannattaa uhrata aikaa, ja kannattaa katsella nykyistä keittiötä kriittisesti ja kuunnella tuttujen kokemuksia siitä mikä heidän keittiöissään mättää, monia asioita ei huomaa piirrustuksista, vaan vasta käytännössä, jolloin se on jo liian myöhäistä. Ja itse sain hyviä vinkkejä myös keittiöliikkeen myyjiltä.

• tyytyväinen keittöönsä
        -SA- kirjoitti:

Hei

Itse olen juuri äskettäin teettänyt Puustellilla keittiön. Työn jälki on erinomaista, materiaalit ykkösluokkaa ja kokonaisuus erittäin tyylikäs. Ei voi verratakaan mihinkään itse seinille heitettyihin "keittiötukun" kaapistoihin, tiedoksi kaikille niille, jotka väittävät, että "samaa tavaraa Puustellia on kuin kaikilla muillakin". Keittiö ostetaan jopa kymmeniksi vuosiksi, onko siis muutamalla tuhannella eurolla ostovaiheessa niin suurta merkitystä, jos rahoilleen saa vastinetta hienon ja laadukkaan keittiön muodossa? Varmasti en olisi muualta saanut yhtä hyvännäköistä ja laadukasta keittiötä!

Puustelli ei ole turhaan markkinajohtaja alallaan. Jos jälki olisi huonoa tai hinta/laatu suhde ei kohdallaan, niin miksi ihmiset ylipäätään suostuisivat ostamaan sieltä keittiöitä? Puustelli on iso firma ja varmasti joukkoon mahtuu epäonnistumisiakin, mutta silloin voi miettiä mysö, kenessä on vika. Ja pienten virheiden syntyminen näinkin monimutkaisessa kaupassa on enemmän kuin todennäköistä oli kyseessä sitten kuka tahansa keittiöntoimittaja ja se pitää mielestäni sallia. Itselläni muutaman pienen tuotteen puuttuminen (väärät saranat) ei aiheuttanut ongelmia, vaan ne hankittiin viipymättä. Suunnittelutyö oli erinomaista ja palvelu samoin. Ehkä pientä painostusta oli myyjän puolelta havaittavissa ja olisin varmaan voinut tingata enemmänkin, mutta en sitä silloin ajatellut, mutta seuraavalla kerralla ollaan viisaampia.

Tein kyllä ennen kaupan päättämistä hintavertailua, kyselin monesta eri paikasta hinta-arvioita. Arvio oli esim. Iskussa pelkille kaapistoille saman verran, kun maksoin Puustellille kaikesta, siis kaapeista, laatoista, asennuksista ja koneista. Laadusta saa maksaa yleensäkin vähän enemmän, mutta nostaahan se asunnon arvoakin, jos on tunnetun valmistajan tekemä laadukas keittiö.

Itse teetän lattian laatoistustyön ulkopuolisella, se tulee paljon halvemmaksi.

Miettikää ja suunnitelkaa rauhassa ja tingatkaa. Mutta voin kyllä suositella Puustellia ylipäätään.
        Eli siitä vaan Puustellikaupoille! Olette varmasti tyytyväisiä tulokseen.

• Pasi

Kallis !
      Toimitus puutteissa kestää tooodeella kauan. ja laadustakin voi olla montaa mieltä. kysäiseppä esim runkojen toleransseja (ristimitassa)
      ja ajattele että kaksi viereistä kaappia on toleranssien maksimissa ja eri suuntiin.
      näyttääpi melkoisen hauskalta.
      vaan toinen äärilaitahan kalusteissa ovat nämä tukut mutta ne ovat pääsääntöisesti silkkaa p...kaa. ja teettää paljon töitä asiakkaalla kuten runkojen kasaus ja jos tilatessasi et tiedä pyytää vaikkapa tiettyä saranaa niin ajeleppa sitten hakemaan sitä erikseen ja odottele että varastonhoitaja etsii sitä tunnin.

• ninni

Kiitos että olette kertoneet kokemuksianne, lisää kaivataan!
      Tällä hetkellä näyttää vahvasti siltä että Puustelliin päädytään, Iskusta saatiin myös ihan hyvä tarjous, oli ihan aavistuksen kalliimpi, mutta enemmän kuin hinnan takia päädymme varmaan Puustelliin siksi, että palvelu on ollut siellä ihan ylivoimaisen paljon parempaa kuin Iskussa. Puustellissa tehtiin piirustukset ja suunnitelmat ennen kuin olimme sitoutuneet mihinkään (eri asia sitten on jos ei "kehtaa" jättää asiaa sikseen kun myyjä on nähnyt jo paljon vaivaa keittiömme takia, siihen varmaan Puustellin ilmaisten piirrosten tekeminen osaksi perustuukin...) Myyjä oli todella ystävällinen ja halukas auttamaan kaikissa ongelmissa, toisin kuin Iskussa. Nähtävästi Puustellilla on yleinen tapa tuo että "hinnat muuttuu pian, teidän pitää laittaa nimi nyt alle että saatte vanhoilla hinnoilla", me sanoimme ettemme halua kiirehtiä, saa nähdä jos hinnat sitten nousee...
      Tarjouksen kanssa tuli lähinnä siksi sellainen olo että myyjä huijaa, kun hinta nousi ja nousi koko ajan, tosin arvion antoi ensin pelkkä myyjä kuulematta asentajia ym. Keittiömme ei ole ihan tavanomainen, työhön sisältyy muutakin kuin kaapit, joten hintaa kertyy, mutta olemme valmiit maksamaan siitä että homma hoituu ajallaan, sillä meillä ei ole aikaa eikä halua tehdä mitään itse remontissa, joten valmiit paketit on meille ainut vaihtoehto. Toivottavasti homma sujuu, lähinnä pelottaa aikatauluongelmat, olen kuullu kauhujuttuja pitkittyneistä remonteista...

• Jussi B

Mitä enemmän tekemistä ja mitä enemmän antaa vastuuta ulkopuolisille niin sitä enemmän on riskiä aikataulujen venymiselle. Omalla, pienelläkin työpanoksella voi vaikuttaa aikataulujen pitävyyteen. Uuden keittiön asennus kannattaa teettää ammattilaisilla. Vanhan purku ja jälkisiivoukset jne. hoituvat itseltäkin kunhan hommaan vain ryhtyy. Onnea projektin etenemiselle.

• Tyytyväinen

Valitsimme Puustellin keittiön v. -99 ja tyytyväisiä olemme olleet. Varmastikkin yhtä hyvän olisi saanut muualtakin. Domus Petra oli kilpailussa mukana loppuun asti. Myyjä osasi asiansa ja piti kiinni sovituista asioista.

Kalusteita toimitettaessa jäi joitakin pieniä osia puuttumaan, mutta soitin myyjälle ja sanoin etten maksa koko toimituksen hintaa ennen kuin kaikki osat on toimitettu. Asia oli ok ja kaikki tavarat tulivat suht.koht nopeasti. Kannattaa muistaa tarkastaa että toimituksen mukana tulee kaikki osat ja vieläpä oikeanlaiset, äläkä maksa koko summaa ennen kuin saat puuttuvat, jotain puuttuu lähes aina. Pätee kaikkiin keittiö valmistajiin.

Laadullisesti olemme olleet erittäin tyytyväisiä ko. firman tuotteisiin, tosin vertailupohjaa ei juurikaan ole, koska asuimme aikaisemmin vuokralla ja keittiöt oli mitä oli eikä valmistajasta tietoakaan.

Pyysimme myös tarjousta kalusteiden asennuksesta, siinä Puustelli ei pärjännyt kilpailussa. Hinta oli todella kova. Otimme sitten yksityisyrittäjän asentamaan keittiötä ja tuli kolmekertaa halvemmaksi, verot maksettuina eli emme teettäneet hommaa pimeästi.

Hintaa kannattaa tingata, käytä vaikka taktiikkaa, jossa kerrot kilpailijan tarjouksesta ja kysyt haluaako myyjä tehdä kauppaa? Hinta kyllä yleensä putoaa.

Uskoisin kaikkien "merkki" valmistajien keittiöiden olevan kuitenkin ihan hyviä, ratkaisu pitää nyt vaan tehdä omien tuntojen ja mieltymysten perusteella, niin uskon että tulette olemaan tyytyväisiä oli sitten valinta Puustelli tai firma x.

Aikataulusta en osaa sanoa, tehdessämme kauppaa oli rakennuksellamme tilanne vielä niin paljon vaiheessa, ettei kalusteita tarvittu puoleen vuoteen. Toimitusajaksi tulikin tällöin n. 6 kk. ja saimme kalusteet juuri silloin kun pitikin. Liian kireä aikataulu voi kyllä aiheuttaa ongelmia.

Ai niin, tämä hinnat muuttuu pian oli tapetilla myös tuolloin vuonna -99, kun olimme hankkimassa keittiötä. Asia on varmastikkin juuri niin kuin luuletkin, myyntipuheita. Ei kannata kiirehtiä, harkitkaa rauhassa. Ostatte kuitenkin tuotetta, joka tulee olemaan teillä n. 20 - 30 vuotta.

• Stade

Kuulin jutun, jossa yx pariskunta oli ostamassa keittiönkaappeja ja lopussa viivalla oli puustelli ja petra. Puustellista tuli tarjous (kallis) ja sen jälkeen menivät petralle, jossa myyjä teki omansa.
      Kertoivat sitten lopuksi, että toisena vaihtoehtona on puustelli. Tähän myyjä vastsi, että ensi viikolla edustaja soittaa ja tarjoaa talvikampanja alennusta -15%.
      No, seuraavalla viikolla puhelin soi ja siellähän puustellin mies tarjosi kampanja alennusta. Sanoivat tehneensä kaupat jo toisen firman kanssa, koska heidän tarjous oli parempi kampanjasta huolimatta.
      Oli myyjä ollu ihmeissään mistä he tiesivät alennuksesta, kun kampanja "alkoi vasta tällä viikolla".

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3633
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2469
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2323
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1569
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1402
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      128
      1320
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      271
      1304
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe