Oinaatko vaikeita?

yks oikku

Katselin tuolla toisella palstalla galluppia, jossa kysyttiin, missä merkeissä on vaikeimmat tapaukset, ja oinaathan moni siellä mainitsi. Itse taas en ole asiasta ollenkaan samaa mieltä, mutta oinashan olen itsekin, joten ehkä en pysty arvioimaan kovin objektiivisesti?

Mutta... Minulla oli ennen neitsyt ystävä, jonka mielestä olin vaikea ihminen. Minun mielestäni hän oli vaikeampi, juuri sellainen, jonka kanssa pitää pelata pelejä (kehtaanko nyt soittaa tänään, kun soitin juuri edellispäivänä vai pitäisikö soittaa vasta ylihuomenna, jotta hän ei ahdistu) tähän tyyliin... Skorppionien kanssa joutuu aina varomaan sanomisiaan (siis ihan vitsejäkin), koska heistä ei tiedä, minkä ottavat itseensä, jne. Kerran suututin ihan mielestäni hauskalla vitsillä yhden skorpparimiehen todella pahasti. En siis voi käsittää, miten hän siitä niin suuttui eikä varmaan moni muukaan...

Siis pointtini on, että oinaan kanssa varmasti pärjää, kun on hänelle TOSI ystävä ja arvostaa sitä, että hän myös on ystävilleen TOSI ystävä tai jos ei ihan ystäviä olla, niin arvostaa sitä, minkä oinas on valmis esim. töissä tekemään. Oinaat kaipaavat ennen kaikkea arvostusta teoistaan (jotka eivät yleensä ole edes kovin vähäiset) niinkuin varmasti ihan kaikki ihmiset.

Siksi ihmetyttääkin, mikä meissä muka on niin vaikeata. Toki on kehittymättömiä, aggressiivisia ja itsekkäitä oinaita ja kehittyneempiä perheensä ja ystäviensä puolta ikuisesti pitäviä ja kilttejä, mutta yleisesti ottaen olemme suoria ja juuri siksi helppoja vai vaikeita? Oinaat saattavat olla vaativia. Sekö tekee meistä vaikeita, että vaadimme muilta ihmisiltä samaa kuin mitä itse heille annamme?

Lopulta en jaksa edes uskoa, että ihmisen vaikeus ja helppous olisi kiinni tähtimerkistä. Riippuu paljon siitä, kenen kanssa olemme tekemisissä ja millaisia ovat nämä, joiden kanssa olemme. Mielestäni on helppoa olla helppo mukavien ihmisten kanssa ja taas vaikeata olla helppo sellaisten kanssa, jotka eivät kohtele minua hyvin eivätkä edes yritä ymmärtää... Ei kai ihminen voi käyttäytyä samalla lailla kaikkien ihmisten seurassa? Meillä on monta persoonaa, eikä niistä välttämättä mikään ole teeskenneltyä.

8

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oinastyttönen

      Kyllä mä allekirjoitan kirjoittamasi täydellisesti. Ja olen muuten ylpeä siitä mitä olen ;)

    • Muutamasta oinaasta kokemus

      just niin kauan hyvä tyyppi, kun asiat menevät kuten hän haluaa ja ihmiset tekevät hänen halujensa ja etujensa mukaan.
      Hyvyydet muuttuvat oitis oinailla, kun vastaan tulee omia etujaan puolustava ja vaativa henkilö.

      Oinaan ystävyyskin on TOSI ystävyyttä tasan niin kauan, kun oinaat tarvitsevat jotain. Jos toinen tarvitsee apua, oinaalta sitä on turha pyytää, vaikka oltaisiin TOSI TOSI ystäviä.

      • oinastyttönen

        ..kokemuksesi on vain muutamasta oinaasta. Itse en tätä kyllä allekirjoittaisi, paitsi siltä osin, että onhan se hyvä kun kaikki menee niin kuin minä haluan.


      • NoRehab

        Itseasiassa minä oinaana nimenomaan arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat vaatia itselleen asioita. Saatan kyllä aloittaa toisinaan kiivaankin väittelyn asioista, mutta taivun kyllä toiselle kannalle, kun se osuvasti perustellaan. Tuntemani oinaat ovat myös avuliaita, joskaan eivät ehkä mitään taloudenhoidon helmiä.

        Ehkä oinas vaikuttaa joskus välinpittämättömältä, koska kiinnostus saattaa lopahtaa ihmiseen, joka esittää marttyyria tilaisuuden tullen, eikä puske läpi edes vesisateen, saati harmaan kiven.

        Epätervettä itsekkyyttä tosin inhoan ja halveksin vielä enemmän.

        Harmi, että olet tavannut noin teennäisiä oinaita. Parempaa onnea! Äläkä ainakaan horoskooppijaadajaadan takia kieltäydy tarjoutusta ystävyydestä. ;)


      • Älä yleistä!

        Meistä kaikista ihmisistä on moneksi.


    • NoRehab

      Tunnistan itseni kuvauksestasi ja yhdys siihen, että oinaat eivät ole vaikeita. Kysymys on kai siitä, että minkälaisessa suhteessa on oinaaseen. Kaverina ja ystävänä oinas on (muutamien tuntemieni perusteella) ei-pingoittaja, hauska, vauhdikas, innostuva. Jos etsii itselleen rauhallista kirjastoseuraa, voi oinas olla väärä valinta. Ehkä oinaan vaikeaksi kokeva kaipaakin itsestäänselvyyttä, yllätyksettömyyttä ja pehmittelyä, joihin oinas ei pysty tai suostu.

      Parisuhteessa ja työssä oinaan 'vaikeus' voi tulla enemmänkin esille. Vaatimuksia nimittäin saattaa löytyä. Yleensä oinas kuitenkin asettaa samat kriteerit myös itselleen. Eli onko kyseessä vaikeus vai esimerkiksi tasapuolisuus, tasa-arvoisuus, oikeudenmukaisuus...?

      Myös itse nimeäisin niemen omaan tuon pelien pelaamisen vaikeaksi ja neitsyt-ystäväni (parhaita ystäviäni edelleen) on erittäin hyvä esimerkki tuosta! ;) Eli näillä horoskoopeilla ehkä sittenkin on merkitystä.

      Vitsien kertomisesta vielä, että itse olen näin 'vanhemmalla iällä' oppinut, että mielestäni hyvät herjat ovat toisten mielestä henkilökohtaisia loukkauksia. Ehkä meidän oinaiden olisi joskus syytä pitää suunsa kiinni, koska muilla ei vain yksinkertaisesti ole yhtä hyvä huumorintaju. :P

    • smarrre

      Niin. Itse olen tullut siihen tulokseen, että juuri se rehellisyys, puhdas maalaisjärki, voimakas taipumaton luonne, teeskentelemätttömyys ja synnynnäinen melko voimakas sensori toisten heikkouksille ja pienillekin petoksille, jotka ovat oinaalle kuin oinaalle melko tyyppilisiä piirteitä tekevät meistä herkästi "vaikeita" muiden ihmisten silmissä.

      Oinaat eivät pelaa. Oinaat ovat suoria kaikessa, niin välittämisessä kuin inhossaankin. Jos oinas käyttäytyy sinulle ystävän tavoin voit uskoa, että ystävä hän sinulle onkin. Eikä sitä ystävyyttä riko kuin sen toisen oma mokailu, sillä kun kerran luottamuksen rikot, niin sitä et takaisin saa. Kyllä oinas sinun kanssasi tekemisissä myöhemminkin saattaa olla, mutta harvemmin tekemisisesi häntä enää pahemmin kiinnostavat. Olet yhdentekevä, ihminen joka ei ollut sanojensa mittainen ja sitä oinas yleensä inhoaa. Kuten myös ihmisiä, jotka eivät osaa puolustaa ja perustella oinaan kannasta poikkeavia mielipitetään kunnolla. Erimieltä saa olla, mutta ne pitää perustella, varsinkin silloin jos menee leikilläänkään oinaan mielipiteitä ja katsantokantoja arvostelemaan. Mielipiteettömiä ihmisiä oinas usein pitää tyhmänä. Liian mielinkielin ei saa olla, ei silloinkaan vaikka kuinka sitä oinasta rakastaisi. Oinas arvostaa kumppanissaankin puolensa pitävyyttä ja älykkyyttä, ei siis välttämättä kirjaviisautta vaan nimenomaan kykyä ajatella omilla aivoillaan.

      Eivät oinaat ole vaikeita kunhan on itse puhtain ja rehellisin mielin liikkeellä.

    • oinas kauris......

      Kun katsoo tarkemmin astrologiaa ni jos sanotaan et se ja se on oinas mutta yksi seikka pitäs ottaa huomioon missä on kuu syntymä hetkellä! esim: mä olen oinas tähtimerkiltäni kuu on kauriissa nousumerkki leijonassa.....Onhan se niinkin et kaikki eivät esim....ole kauris kauris.........mut toki niitäkin löytyy!!!......Te jotka olette kiinostunut astrologiasta niin menkääpä seppo tanhuan astro sivuille.....siel voi käydä tekemäs itsestään syntymä kartan yms....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe