6-raitabarbit ja kääpiömonniset

Satunen

6-raitabarbit ovat ilmeisesti barbeista niitä kilteimpiä, mutta miten sujuu niden elo kääpiömonnisten kanssa vai tuleeko kääpiöpaistia? Toisekseen kuinka monta näitä barbeja mahtuisi 140-litraan taistelukalan ja vaikkapa 10-15 monnisen kanssa. Ja mahtuuko vielä muuta?

7

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      6-raidoille optimi lämpötila on 25-27 välillä kun taas kääpiö monniselle paras lämpötila olisi 24-25, taistot taasen pitävät lämpimästä 28-30 lämpötilasta. Paha paikka, jopa mahdoton yhdistelmä.

      • Jos 26 astetta, niin everybody's happy. ;)


      • satunen
        Flutteri kirjoitti:

        Jos 26 astetta, niin everybody's happy. ;)

        Hyvä juttu, 26 astetta itsekin suunnittelin. Mietin vaan, että kuinka paljon "barbia" niistä 6-raidoista löytyy, eli ovatko kovin ilkeitä näille pikkupikkukaloille.


      • fish KING

        Kääpiömonninen - Corydoras pygmaeus
        Alkuperämaa: Etelä-Amerikka
        Koko: 1,5-2 cm
        Lämpötila: 22-26°C
        pH: 6.0-7.0
        Kovuus: GH 0-6
        - MIEL. TUO 23-24

        - TAISTOT AIKUSTEN OIKEESTI PÄRJÄÄ PAREMMIN LÄMPIMÄMMÄSSÄ VEDESSÄ! VIILEÄ VESI LYHENTÄÄ NIIDEN MUUTENKIN LYHYTTÄ ELÄMÄÄ ENTISESTÄÄN!


      • stj
        fish KING kirjoitti:

        Kääpiömonninen - Corydoras pygmaeus
        Alkuperämaa: Etelä-Amerikka
        Koko: 1,5-2 cm
        Lämpötila: 22-26°C
        pH: 6.0-7.0
        Kovuus: GH 0-6
        - MIEL. TUO 23-24

        - TAISTOT AIKUSTEN OIKEESTI PÄRJÄÄ PAREMMIN LÄMPIMÄMMÄSSÄ VEDESSÄ! VIILEÄ VESI LYHENTÄÄ NIIDEN MUUTENKIN LYHYTTÄ ELÄMÄÄ ENTISESTÄÄN!

        Kovin tuntuvat jäävän pieneksi tuossa 22-24 asteen lämmössä jos koko on vain 1,5-2 senttiä.
        Omani viihtyvät hyvin 26 asteessa ja ovat kooltaankin noin 3 senttiä.


      • fish KING kirjoitti:

        Kääpiömonninen - Corydoras pygmaeus
        Alkuperämaa: Etelä-Amerikka
        Koko: 1,5-2 cm
        Lämpötila: 22-26°C
        pH: 6.0-7.0
        Kovuus: GH 0-6
        - MIEL. TUO 23-24

        - TAISTOT AIKUSTEN OIKEESTI PÄRJÄÄ PAREMMIN LÄMPIMÄMMÄSSÄ VEDESSÄ! VIILEÄ VESI LYHENTÄÄ NIIDEN MUUTENKIN LYHYTTÄ ELÄMÄÄ ENTISESTÄÄN!

        Ihan aikuistenoikeesti minäkin ton sanoin. 26 celsiusta on lämmin vesi, ei viileä. Mut ei ruveta kinastelemaan... :) Ehkä sitten tuon kääpiömonnisen tilalle kannattaisi valita vaikka joku muu corydoras, esim. kuparimonninen, nehän on karaistuneempia tän asian suhteen.


      • satunen kirjoitti:

        Hyvä juttu, 26 astetta itsekin suunnittelin. Mietin vaan, että kuinka paljon "barbia" niistä 6-raidoista löytyy, eli ovatko kovin ilkeitä näille pikkupikkukaloille.

        ovat vähänkään kuin viisiraitabarbit, niin herttaisimpia barbeja taitavat olla. Eli ovat aika rauhallisia muita kaloja kohtaan tietääkseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      833
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe