Tahtojen taistelu

kumpi vai kampi

seurannut jonkin aikaa oinaan ja kauriin taistelua. Ensimetreillä viisari käännähti oinaalle voittoisasti, mutta taiston jatkuessa taitaa kauris viedäkin voiton. Oinas haksahtaa pahimpaan mahdolliseen, aliarvioimaan ja mitätöimään ilkeilyllä taistelukaverinsa.

Olisiko niin, että oinaat ovat "salamasodassa" voitokkaampia, mutta taistelun edetessä pitkäjänteisyys palkitsee kauriin.

Mitä mieltä olette kumpi voittaa;) tahtojen taistelun? Olisi kiva lukasta perustelujakin.

7

1270

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voe

      Nyt olet tainnut lukea ihan väärin..

      Oinas syttyy aina uudelleen mikäli kohde/asia on oinaan mielestä taistelemisen arvoista. Mikäli ei saa mitä tahtoo, saattaa olla, että tulee monoa.

    • kauriin kanssa päätään sein...

      vie voiton. oinailla on lyhyt pinna ja keskittymiskyky vaikka tulta ja tappuraa löytyykin.
      oinas saattaa kiihkeästi ja tulisesti haluta olla parempi, kauniimpi, voitokkaampi, kärkkäämpi, fiksumpi... ja toiveikkaana yrittää muuttaa toisen mieltä ja tilannetta pitkäänkin, mutta jos tilanne jatkuu piiiiiitkään epämieluisana, suuntaa oinas mielenkiintonsa muualle. yleensä tämä tapahtuu aivan äkkiarvaamatta ja varoittamatta, mutta yhtäkaikki, tahtojen taisto on ohi ja kauris jää yksin jurpottamaan. oinas ei muistele pahalla, mutta on lopullisesti tiessään, ennenkuin kauris huomaakaan.jees, siinäpä se.
      t:kaurismiehen kanssa kättä piiiiitkään vääntänyt oinasneito

      • kukkeli kuu

        Olen oinas ja olen erittäin pitkä pinnainen. En anna millään anteeksi, ja pysyn aina sillä kannalla että olen oikeassa. Uskon että oinas voittaa kauriin viimeistään viime metreillä, kun oinas kirii itsensä kiinni ja iskee lopulta.


      • pitkä pinna!!!!!
        kukkeli kuu kirjoitti:

        Olen oinas ja olen erittäin pitkä pinnainen. En anna millään anteeksi, ja pysyn aina sillä kannalla että olen oikeassa. Uskon että oinas voittaa kauriin viimeistään viime metreillä, kun oinas kirii itsensä kiinni ja iskee lopulta.

        Vai että OINAALLA pitkä pinna!!!Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa,toista niin äkkipikaista luonnetta tuskin löytyy,tosi minä minä,tyyppi.Suora,pomottaja,joka ei myönnä koskaan virheitään....kierrä kaukaa.


      • Oinas myös
        pitkä pinna!!!!! kirjoitti:

        Vai että OINAALLA pitkä pinna!!!Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa,toista niin äkkipikaista luonnetta tuskin löytyy,tosi minä minä,tyyppi.Suora,pomottaja,joka ei myönnä koskaan virheitään....kierrä kaukaa.

        Pitkä pinna löytyy myös minulta ja niin pitkää pinna ei ole kellään.

        Oinaatko pompottelijoita? Enpä tunnista itsestäni tuollaista.

        Vaikuttaiskohan muutkin luonteenpiirteet ja kasvatus siihen millainen ihminen on.

        Olen hyvin hiljainen, kiltti, lempeä, rauhallinen, oikeudenmukainen, erakkoluonne, syrjäänvetäytyvä..

        Itsenäinen kyllä, sen tunnustan,henkisesti äärettömän vahva. Minä elän niinkuin haluan ja muut saavat elää niinkuin haluavat, toisten elämiseen, tekimisiin tai muuhunkaan en missääntapauksessa halua puuttua.


      • 48jd
        Oinas myös kirjoitti:

        Pitkä pinna löytyy myös minulta ja niin pitkää pinna ei ole kellään.

        Oinaatko pompottelijoita? Enpä tunnista itsestäni tuollaista.

        Vaikuttaiskohan muutkin luonteenpiirteet ja kasvatus siihen millainen ihminen on.

        Olen hyvin hiljainen, kiltti, lempeä, rauhallinen, oikeudenmukainen, erakkoluonne, syrjäänvetäytyvä..

        Itsenäinen kyllä, sen tunnustan,henkisesti äärettömän vahva. Minä elän niinkuin haluan ja muut saavat elää niinkuin haluavat, toisten elämiseen, tekimisiin tai muuhunkaan en missääntapauksessa halua puuttua.

        valiotapaus oinaan tähtimerkissä. Tähtikartassasi taitaa olla aurinkomerkkiä vahvempia kuvioita, jotka antanevat luonteen ja kasvatuksen ohella muut hyvät ominaisuudet.

        Olen oinaiden "piirittämä" (2siskoa miehineen, ex miesystävät 3, muutama kaveri ja pari esimiestä) heidän hyveisiinsä ei kuulunut pitkäpinnaisuus pomottelua kylläkin.
        "hiljainen" - kun vahvempi ja arvoasteikolla korkeampi puhutteli,
        "kiltti, lempeä, rauhallinen" - lapsille ja vanhemmilleen. Pointsit tästä todellisesta ja syvästä lempeydestä, hieno piirre
        "oikeudenmukainen," -vain silloin kun oma sädekehä loistaa
        "erakkoluonne," - ei tuntemani oinailla
        "syrjäänvetäytyvä" -kun oma p***e on syytettyjen penkillä


      • Oinas myös
        48jd kirjoitti:

        valiotapaus oinaan tähtimerkissä. Tähtikartassasi taitaa olla aurinkomerkkiä vahvempia kuvioita, jotka antanevat luonteen ja kasvatuksen ohella muut hyvät ominaisuudet.

        Olen oinaiden "piirittämä" (2siskoa miehineen, ex miesystävät 3, muutama kaveri ja pari esimiestä) heidän hyveisiinsä ei kuulunut pitkäpinnaisuus pomottelua kylläkin.
        "hiljainen" - kun vahvempi ja arvoasteikolla korkeampi puhutteli,
        "kiltti, lempeä, rauhallinen" - lapsille ja vanhemmilleen. Pointsit tästä todellisesta ja syvästä lempeydestä, hieno piirre
        "oikeudenmukainen," -vain silloin kun oma sädekehä loistaa
        "erakkoluonne," - ei tuntemani oinailla
        "syrjäänvetäytyvä" -kun oma p***e on syytettyjen penkillä

        Oikein perehtynyt tähtikarttaani, mut kuumerkki oli muistaakseni Vesimies.

        Eipä ole sattunut kohdalleni asiaa jonkavuoksi olisin joutunut syytettyjen penkille, eikä muuten tulis mieleenikään pakoilla vastuuta jostakin asiasta. Olen senverran tunnollinen mies, että tuo on aivan outo asia mulle??

        Syrjäänvetäytyvällä tarkoitan, että esimerkiksi teen työni mielluummin itsenäisesti ja olen muutenkin ennemmin yksin kuin ryhmässä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2640
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      91
      1976
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1511
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      933
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      891
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      864
    9. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      775
    Aihe