Tahtojen taistelu

kumpi vai kampi

seurannut jonkin aikaa oinaan ja kauriin taistelua. Ensimetreillä viisari käännähti oinaalle voittoisasti, mutta taiston jatkuessa taitaa kauris viedäkin voiton. Oinas haksahtaa pahimpaan mahdolliseen, aliarvioimaan ja mitätöimään ilkeilyllä taistelukaverinsa.

Olisiko niin, että oinaat ovat "salamasodassa" voitokkaampia, mutta taistelun edetessä pitkäjänteisyys palkitsee kauriin.

Mitä mieltä olette kumpi voittaa;) tahtojen taistelun? Olisi kiva lukasta perustelujakin.

7

1378

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voe

Nyt olet tainnut lukea ihan väärin..

Oinas syttyy aina uudelleen mikäli kohde/asia on oinaan mielestä taistelemisen arvoista. Mikäli ei saa mitä tahtoo, saattaa olla, että tulee monoa.

• kauriin kanssa päätään sein...

vie voiton. oinailla on lyhyt pinna ja keskittymiskyky vaikka tulta ja tappuraa löytyykin.
      oinas saattaa kiihkeästi ja tulisesti haluta olla parempi, kauniimpi, voitokkaampi, kärkkäämpi, fiksumpi... ja toiveikkaana yrittää muuttaa toisen mieltä ja tilannetta pitkäänkin, mutta jos tilanne jatkuu piiiiiitkään epämieluisana, suuntaa oinas mielenkiintonsa muualle. yleensä tämä tapahtuu aivan äkkiarvaamatta ja varoittamatta, mutta yhtäkaikki, tahtojen taisto on ohi ja kauris jää yksin jurpottamaan. oinas ei muistele pahalla, mutta on lopullisesti tiessään, ennenkuin kauris huomaakaan.jees, siinäpä se.
      t:kaurismiehen kanssa kättä piiiiitkään vääntänyt oinasneito

• kukkeli kuu

Olen oinas ja olen erittäin pitkä pinnainen. En anna millään anteeksi, ja pysyn aina sillä kannalla että olen oikeassa. Uskon että oinas voittaa kauriin viimeistään viime metreillä, kun oinas kirii itsensä kiinni ja iskee lopulta.

• pitkä pinna!!!!!
        kukkeli kuu kirjoitti:

Olen oinas ja olen erittäin pitkä pinnainen. En anna millään anteeksi, ja pysyn aina sillä kannalla että olen oikeassa. Uskon että oinas voittaa kauriin viimeistään viime metreillä, kun oinas kirii itsensä kiinni ja iskee lopulta.

Vai että OINAALLA pitkä pinna!!!Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa,toista niin äkkipikaista luonnetta tuskin löytyy,tosi minä minä,tyyppi.Suora,pomottaja,joka ei myönnä koskaan virheitään....kierrä kaukaa.

• Oinas myös
        pitkä pinna!!!!! kirjoitti:

Vai että OINAALLA pitkä pinna!!!Tuo ei todellakaan pidä paikkaansa,toista niin äkkipikaista luonnetta tuskin löytyy,tosi minä minä,tyyppi.Suora,pomottaja,joka ei myönnä koskaan virheitään....kierrä kaukaa.

Pitkä pinna löytyy myös minulta ja niin pitkää pinna ei ole kellään.

Oinaatko pompottelijoita? Enpä tunnista itsestäni tuollaista.

Vaikuttaiskohan muutkin luonteenpiirteet ja kasvatus siihen millainen ihminen on.

Olen hyvin hiljainen, kiltti, lempeä, rauhallinen, oikeudenmukainen, erakkoluonne, syrjäänvetäytyvä..

Itsenäinen kyllä, sen tunnustan,henkisesti äärettömän vahva. Minä elän niinkuin haluan ja muut saavat elää niinkuin haluavat, toisten elämiseen, tekimisiin tai muuhunkaan en missääntapauksessa halua puuttua.

• 48jd
        Oinas myös kirjoitti:

Pitkä pinna löytyy myös minulta ja niin pitkää pinna ei ole kellään.

Oinaatko pompottelijoita? Enpä tunnista itsestäni tuollaista.

Vaikuttaiskohan muutkin luonteenpiirteet ja kasvatus siihen millainen ihminen on.

Olen hyvin hiljainen, kiltti, lempeä, rauhallinen, oikeudenmukainen, erakkoluonne, syrjäänvetäytyvä..

Itsenäinen kyllä, sen tunnustan,henkisesti äärettömän vahva. Minä elän niinkuin haluan ja muut saavat elää niinkuin haluavat, toisten elämiseen, tekimisiin tai muuhunkaan en missääntapauksessa halua puuttua.

valiotapaus oinaan tähtimerkissä. Tähtikartassasi taitaa olla aurinkomerkkiä vahvempia kuvioita, jotka antanevat luonteen ja kasvatuksen ohella muut hyvät ominaisuudet.

Olen oinaiden "piirittämä" (2siskoa miehineen, ex miesystävät 3, muutama kaveri ja pari esimiestä) heidän hyveisiinsä ei kuulunut pitkäpinnaisuus pomottelua kylläkin.
        "hiljainen" - kun vahvempi ja arvoasteikolla korkeampi puhutteli,
        "kiltti, lempeä, rauhallinen" - lapsille ja vanhemmilleen. Pointsit tästä todellisesta ja syvästä lempeydestä, hieno piirre
        "oikeudenmukainen," -vain silloin kun oma sädekehä loistaa
        "erakkoluonne," - ei tuntemani oinailla
        "syrjäänvetäytyvä" -kun oma p***e on syytettyjen penkillä

• Oinas myös
        48jd kirjoitti:

valiotapaus oinaan tähtimerkissä. Tähtikartassasi taitaa olla aurinkomerkkiä vahvempia kuvioita, jotka antanevat luonteen ja kasvatuksen ohella muut hyvät ominaisuudet.

Olen oinaiden "piirittämä" (2siskoa miehineen, ex miesystävät 3, muutama kaveri ja pari esimiestä) heidän hyveisiinsä ei kuulunut pitkäpinnaisuus pomottelua kylläkin.
        "hiljainen" - kun vahvempi ja arvoasteikolla korkeampi puhutteli,
        "kiltti, lempeä, rauhallinen" - lapsille ja vanhemmilleen. Pointsit tästä todellisesta ja syvästä lempeydestä, hieno piirre
        "oikeudenmukainen," -vain silloin kun oma sädekehä loistaa
        "erakkoluonne," - ei tuntemani oinailla
        "syrjäänvetäytyvä" -kun oma p***e on syytettyjen penkillä

Oikein perehtynyt tähtikarttaani, mut kuumerkki oli muistaakseni Vesimies.

Eipä ole sattunut kohdalleni asiaa jonkavuoksi olisin joutunut syytettyjen penkille, eikä muuten tulis mieleenikään pakoilla vastuuta jostakin asiasta. Olen senverran tunnollinen mies, että tuo on aivan outo asia mulle??

Syrjäänvetäytyvällä tarkoitan, että esimerkiksi teen työni mielluummin itsenäisesti ja olen muutenkin ennemmin yksin kuin ryhmässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      81
      820
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      147
      788
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      57
      676
    4. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      664
    5. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      25
      663
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      634
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      44
      597
    8. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      531
    9. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      523
    10. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      27
      521
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      27
      506
    12. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      476
    13. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      404
      470
    14. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      469
    15. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      30
      446
    16. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      44
      431
    17. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      29
      431
    18. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      63
      420
    19. En laita sulle viestiä

Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii
      Ikävä
      39
      404
    20. Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä

Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole
      Tanssii tähtien kanssa
      3
      400
    Aihe