Tilasin n. 2 viikkoa ennen peliä liput Stuttgart-Aachen-matsiin (31.3.). DHL oli ottanut ne kuljettaakseen ja vienyt ne Boliviaan (selvennys, että asun Suomessa). Sitten en seikkailivat viikon verran jenkeissä, kunnes tulivat Kölniin. Peliin oli vielä viikko, joten huokasin helpotuksesta.
Muttamutta... Sitten ne jäivät junnaamaan sinne (eli paketti siis ihan oikein oli hukassa). No, kyselin ja esitin ratkaisuehdotuksia (uudet liput, sähköpostitodistus esitettäväksi lipunmyynnissä, että nuo idiootit ovat hukanneet liput tms.), mutta asiakas"palvelu"päällikkö vaan jankutti, että kyllä ne ehtivät perille.
Arvannette, että eivät ehtineet, vaikka akka lupasi vielä juuri ennen lentoa, että kaikki järjestyy, lähtekää vaan. Eli tuli ns. turha matka.
Aion saada noilta uunoilta pois matkakulut. Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisista tapauksista eli mitä suostuvat korvaamaan ja miten vaikean kautta? Minun ekaan mailiini joku niiden lakipykälännäpertäjä sanoi, että en ole niiden asiakas, joten minulla ei ole edes oikeutta reklamoida niille. Ja vielä parempaa: niillä ei ole sopimusta ko. firman kanssa, jolta tavarat ovat ottaneet kuljetettavakseen. Höh..
DHL hukkaa tavaroita, miten korvaus?
16
3052
Vastaukset
- turhaa narista
Ei toi nyt maailmaa kaada, ens kerralla tiedät sitten.
- kohta loppuu yhtydenpito
Itselläni meni Saksaan maksettu kamera (850€) ensin Viroon Saarenmaalle (sukunimeni hieman sinnepäin). Sieltä kuljetuksen viisaat olivat pyytäneet sen Latviaan ja lopulta palauttaneet kamerakauppiaalle.
Kauppias ilmoitti, että hän ei ole purkanut kauppaa -ei palauta kauppahintaa, mutta laittaa kameran uudelleen Suomeen. Sitä ei tullut tammikuussa ei helmikuussa, vaan viivakoodin mukaan se on jossakin Suomessa, Ruotsissa, Venäjällä -tai ei lähtenytkään Eurooppaaan, vaan Brasiliaan!
Kamerakauppias palautti 810 euroa ja 40 jäi kuluihin. Kännykkälaskua kertyi 32,35 €. Niitä karhusin kuljetuksesta, mutta jopa tuttu juristi sanoi niiden väsyttävän asiakkaan lupaamalla, lupaamalla ja lupaamalla. Sellainen kokemus rekkarahdista Saksa - Suomi.- ???
Miksi luokitteleet sen rekkarahdiksi? DHL-il omat lentorahtikoneet myös olemassa!
- että piti kestää
??? kirjoitti:
Miksi luokitteleet sen rekkarahdiksi? DHL-il omat lentorahtikoneet myös olemassa!
Suomeen tuleminen viikon. Mikä lentsikka vaappuu viikon Saksasta Suomeen?
- vastatuulessa
että piti kestää kirjoitti:
Suomeen tuleminen viikon. Mikä lentsikka vaappuu viikon Saksasta Suomeen?
voi hyvinkin tehdä matkaa viikon saksasta tänne.
- mitään
Eipä löydy perusteita esittämiisi korvauksiin.
- Meilureininki
Haasta vaikka oikeuteen olet oikeutettu korvaukseen, laki on EU:ssa sama joka maassa. Pistä lakimies asialle niin saat korvauksen hyödyttömästä maksusta.Vaadi sitä korvausta siltä jolta liput tilasit, he lähinnä vastuussa kenen kuljetettavaksi lähetyksen antavat!!
- höpöp
Lue vähän vakuutusehtoja, ennen kuin esität noin ufoja.
- vihreä
Kovin on uunoja ajatuksesi.
- yön timo
vihreä kirjoitti:
Kovin on uunoja ajatuksesi.
saat lipuistas, eihän dhl:kaan saa maksua lippujen arvon mukaan vaan niiden painon mukaan. tiekuljetussopimuslaki voimassa kaikkialla euroopassa, korvaukset sen mukaan. ota oma vakuutus ensi kerralla tai hae liput itse. helppoa.
- stycke
Tästä nyt ei ole apua, mutta kertoivat kolleegat tuon lyhenteen olevan DHL = Digitaalisesti Hukattu Lähetys. MOT.
- ekl
"Kaikki keinot ovat sallittuja kun kyseessä on sinun pakettisi." Näinhän ne mainostavat, ilmeisesti hukkaaminen on yksi näistä keinoista.
Kaveri kertoi menneensä hakemaan DHL:n toimeksiannosta kärryä Helsingistä lastattavaksi. Jalkoja veivatessaan ihmetteli hieman kärryn painoa ja kävi sitten kurkkaamassa takaovia. Kärryssä oli kuorma päällä... No, kaveri tarkisti vielä kerran että on oikealla kärryllä ja soitti sitten ajojärjestelyyn. Piti kuulemma olla tyhjä, mutta rupesivat selvittämään. Kuukautta-puoltatoista aiemmin oli jostain lähetetty kolme (3) perävaunullista tavaraa asiakkaalle X. Yhtään ei ollut mennyt perille, nyt kaveri oli löytänyt ensimmäisen kärryn... - paikkaansa
ekl kirjoitti:
"Kaikki keinot ovat sallittuja kun kyseessä on sinun pakettisi." Näinhän ne mainostavat, ilmeisesti hukkaaminen on yksi näistä keinoista.
Kaveri kertoi menneensä hakemaan DHL:n toimeksiannosta kärryä Helsingistä lastattavaksi. Jalkoja veivatessaan ihmetteli hieman kärryn painoa ja kävi sitten kurkkaamassa takaovia. Kärryssä oli kuorma päällä... No, kaveri tarkisti vielä kerran että on oikealla kärryllä ja soitti sitten ajojärjestelyyn. Piti kuulemma olla tyhjä, mutta rupesivat selvittämään. Kuukautta-puoltatoista aiemmin oli jostain lähetetty kolme (3) perävaunullista tavaraa asiakkaalle X. Yhtään ei ollut mennyt perille, nyt kaveri oli löytänyt ensimmäisen kärryn...Eipäs liioitella. Kaksi meni ihan asiallisesti perille ja tämän yhden suhteen tehtiin kirjaamisvirhe alkupäässä. Loppu hyvin kaikki hyvin.
- reino
ekl kirjoitti:
Kaveri kertoi menneensä hakemaan DHL:n toimeksiannosta kärryä Helsingistä lastattavaksi. Jalkoja veivatessaan ihmetteli hieman kärryn painoa ja kävi sitten kurkkaamassa takaovia. Kärryssä oli kuorma päällä... No, kaveri tarkisti vielä kerran että on oikealla kärryllä ja soitti sitten ajojärjestelyyn. Piti kuulemma olla tyhjä, mutta rupesivat selvittämään. Kuukautta-puoltatoista aiemmin oli jostain lähetetty kolme (3) perävaunullista tavaraa asiakkaalle X. Yhtään ei ollut mennyt perille, nyt kaveri oli löytänyt ensimmäisen kärryn...Olen kuullut juttuja,ettei ne ajojärjestelijät tiedä siinä talossa yhtään mitään.
- kummastuttaa
tilattiin englannista kuorma-auton moottori.se tuli kyl suomeen mutta DHL hukkas sen jonnekki neljäksi päivää.auto seiso korjamolla.ei korvauksia!
- syytellä
Turha syytellä jotain DHL:ää. Nuo korvausasiat ovat ihan laissa ja niiden mukaan kaikki pelaa. Tiedoksi vain. Ja sinunkin tapauksessa voisi kysyä, että oliko se toimituspäivä sitten sovittu joksikin päiväksi. Harvoin on papereissa määritelty toimituspäivä tarkasti. Eli ketä sitten täytyy tässäkin syyttää korvauksien saamatta jäämisestä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495739- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434490Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197