Kummilahja tytölle

16v. kummi

Mietin tässä, että mitä antaisin kummitytölleni lahjaksi. Ristiäiset on pian ja kaipaisin vinkkejä.Olen ekaa kertaa kummina, enkä oikein tiedä noista kummilahjoista. Olisiko kenelläkään sellaisia kohtuu hintaisia ideoita?

15

4435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • [nipa]

      kummilusikat ovat aika kalliita, joten olen kummilapsilleni ostanut kastelahjaksi kultasepänliikkeestä valokuvakehykset. Ne eivät ole kovin kalliita ja nättejä malleja löytyy. Ja lisäksi niihin saa kaiverruksetkin, joten minusta ovat ainakin nättejä.
      Omalle tytölleni kummit ostivat juuri valokuvakehykset. :D toinen oli puinen, todella nätti ja toinen tinattu, kultasepänliikkeestä ostettu, jossa tuli kipsivalua mukana, johon pystyy painamaan lapsen käden tai jalan kuvan.

      Kummin tehtävänä ei ole ostella kalliita ja näyttäviä lahjoja, vaan olla osana lapsen elämää ja opastaa elämän poluilla.
      Sinä ostat mitä pystyt, vaikka sitten vain jonkun pienen lelun. Vanhemmat eivät voi odottaa kummeilta mitään älyttömiä lahjoja yms.

      Toivottavasti tästä oli jotain apua! :)

      • merja

        Olen jokiselle maalannut taulun.
        Halpa ja henkilökohtainen... Ajatuksella tehty!
        Jotain jonka lapsi voi pitää aina näkyvillä ja joka säilyy...


      • kummina

        Lahjakortti vuvakuvauksiin /NewBorn, Anna Geddes tyyliin, jää elinikäinen muisto ja historiaa kummille ja omaisille.


    • Jeju

      Oon kahen tytön ja yhen pojan kummi. Molemmille tytöille oon ostanu kultasepänliikkeestä sellaset puiset, punaiset soittorasiat, mihin voi joka sivulle laittaa kummitytön omia kuvia ja sit myöhemmin sitä voi pitää myös korurasiana. Sit siihen päällä olevaan laattaan voi kaivertaa esim. nimen, syntymäajan ja syntymämitat En muista hintaa... Mun mielestä se on ollu oikein ihana kummilahja pikkuprinsessoille. :)

      • kummit

        16v tyttäreni osti enkeli kaulakorun, samanlaisen kuin hänellä itselläänkin on, koru on nätti ja maksoi 12e.
        Itselläni on 9 kummilasta, ja lahjoja on tullut ostettua vaikka mitä. Kummilusikka on ihan kiva, ja niitä löytyy myös ihan kohtuuhintaisiakin.
        Olen ostanut mm. pienet kultaiset korvakorut, yhdelle kummipojalle (maalaistalon poika)ostin koruliikkeestä traktoripankin, valokuvakehyksiä olen joitain ostanut( niitä on vaikka minkälaisia ja hintaisia), lapsuudenmuistot kirjojakin olen joitain ostanut, valokuvakansioita on tullut myös muutama hankittua.


      • kummi16v.

        Mistä ostit nuo korurasia systeemit? Minkä merkkisiä ne ovat?


      • Jeju
        kummi16v. kirjoitti:

        Mistä ostit nuo korurasia systeemit? Minkä merkkisiä ne ovat?

        Kuten tuolla aiemmassa viestissä kirjoitin, niin kultasepänliikkeestä olen ostanut ne soittorasiat, muistaakseni Timanttisilta, mutta niitä taitaa olla melkeinpä missä tahansa koruliikkeessä. Ei kai niillä mitään erityistä merkkiä ole. Liikkeissä on aina erikseen esillä erilaisia kummilahjoja, joten siellä pitäisi olla niitä soittorasioitakin. :)


    • ostimme kummitytöllemme

      poikaystävän kanssa tinasen karusellin, jossa istui nalle kyydissä pidellen pientä valokuvakehystä. Samalla se toimii soittorasiana. Ihastuttiin siihen niin, että ostettiin se siltä seisomalta. Kaiverrutettiin se samalla. tuli maksamaan 38€, mutta se sit puoliksi. Muista tehsä sit kortti, tein sen itse, otin vain runon kaupan kortista.

    • hii

      Löysin surffaillessani sattumalta aivan ihanan aarrelaatikon jonkn oli joku itse tehnyt!

      Päätin että teen tulevalle kummipojalleni samantyylisen.
      Uskon että hänen vanhempansa arvostavat sitä paljon enemmän kun jotain hopeista valokuvakehystä.

      Puinen laatikko (n.15x20cm) oli maalattu/lakattu.
      Päälle oli liimattu pieni (5-8cm) pehmonalle, pieniä koristeita (jotai kultaisia helmiä tms.) sekä kultakynällä kirjoitettu kauniisti lapsen koko nimi, syntymäpäivä, aika pituus ja paino.
      Lisäksi kannen sisäpuolella oli joku kaunis runo.

      En usko että kovin kalliiksi tulisi, ja arvoa lisää silti se että se on omin käsin tehty :)

      • tulossa...

        ja kohta edessä pikkuisen tytön ristiäiset ja ensi kertaa olen kummina. Ajattelin juuri tuollaista soittorasiaa..kuulostaa ihanalta...siihen sitten kaiverretaan syntymäaika, paino ja pituus...mutta entä jos ei tiedä vielä vauvan nimeä kun menee lahjaa ostamaan jos vanhemmat ei paljasta sitä ennen ristiäisiä, vai kuuluuko kummin tietää se etukäteen???


      • kummitäti_kohtax2
        tulossa... kirjoitti:

        ja kohta edessä pikkuisen tytön ristiäiset ja ensi kertaa olen kummina. Ajattelin juuri tuollaista soittorasiaa..kuulostaa ihanalta...siihen sitten kaiverretaan syntymäaika, paino ja pituus...mutta entä jos ei tiedä vielä vauvan nimeä kun menee lahjaa ostamaan jos vanhemmat ei paljasta sitä ennen ristiäisiä, vai kuuluuko kummin tietää se etukäteen???

        Siihen saa lahjakortin, jonka vanhemmat voi käyttää myöhemmin ja käydä kaiverruttamassa lapsen nimen, elleiväh halua kertoa sitä etukäteen:)


      • kaiverruksesta
        tulossa... kirjoitti:

        ja kohta edessä pikkuisen tytön ristiäiset ja ensi kertaa olen kummina. Ajattelin juuri tuollaista soittorasiaa..kuulostaa ihanalta...siihen sitten kaiverretaan syntymäaika, paino ja pituus...mutta entä jos ei tiedä vielä vauvan nimeä kun menee lahjaa ostamaan jos vanhemmat ei paljasta sitä ennen ristiäisiä, vai kuuluuko kummin tietää se etukäteen???

        Nimen kaiverrus.
        Jos kummi ei tiedä etukäteen nimeä ja vanhemmat haluavat pitää sen salassa...
        Vanhemmat voivat toimittaa kummille suljetun kirjekuoren jossa on kastettavan lapsen nimi. Kummi antaa kirjekuoren kultasepänliikkeessä myyjälle/kaivertajalle. Ja lahja on sopimuksen mukaan valmiiksi paketissa kun kummi sen hakee... Toinen vaihtoehto on että kummi soittaa kultasepän liikkeestä vanhemmille ja antaa puhelimen myyjälle/kaivertajalle. Ja äiti tai isi kertoo lapsen nimen hänelle. Ja taas lahja sopimuksen mukaan pyöräytetty pakettiin kun kummi tulee kaiverrettua lahjaa hakemaan... Vanhempien ei tarvitse tietää mikä lahja on kyseessä mutta monelta kummilta odotettaan lahjaa jossa on kaiverrus niin vanhemmat varmasti mielellään suostuvat tämmöiseen sopimukseen...


    • siiri90

      Eikös kummilusikka ole aika perinteinen lahja...eikä varmaan lapsen vanhemmilla ole mitään sitä vastaan että niitä olisi useampikin :) Minä hankin tuollaisesta nettikaupasta http://www.hopeatukku.fi/kummilahjat_cat_2.html

      Toivottavasti löydät jonkun kiva lahjan kummilahjaksi ;)

      • turhake...

        Kummilusikka on booring ja täysin käyttökelvoton. Soittorasia tai korurasia tai vaikka valokuvakehyskin (kaiverrus taustalle) ovat todellisia hyöty-/muistolahjoja. Turhista pölynkerääjistä ei monikaan varmasti enää pidä.


    • *kummitäti*

      Minusta tuli kummi -08 kesän lopulla. Kyseessä on ensimmäinen ja ainoa kummilapseni, tyttö. Vanhemmat olivat valinneet 3 kummia tytölle ja kahden muun kanssa sopineet, että toinen tuo valokuvakehyksen ja toinen kummilusikan. Minä sain itse päättää mitä ja minkä hintaista ostan. Tämmöinen järjestely tehtiin siksi, että kaksi muuta kummia käyvät töissä ja ovat huomattavasti varakkaampia, kuin minä joka elän toimeentulotuella. No, joo. Ostin tytölle kultaisen kaulakorun (n. 75 e) ja ison pehmolelun (n. 25 e). Halusin hankkia jotain todella kivaa, jotain mistä olisin itse pienenä tykännyt. Ja kaksi lahjaa, ideana se että toisesta voi tykätä pienempänäkin (pehmolelu) ja toisesta on iloa sitten vanhempana (kaulakoru). 100 e on mulle tosi paljon, itse asiassa lainasin rahat. Ei lahjojen todellakaan tarvitse maksaa paljoa, mutta halpaa ja samalla laadukasta on koruista vähän vaikea löytää! En halunnut viedä rihkamaa. Itsekin olisin voinut jotain tehdä, tietysti. Itse asiassa olen tekemässä tytölle pipoa juuri nyt.:) Tosi hyviä ehdotuksia on ollut jo aiemmin tässä ketjussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      204
      8284
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4678
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2250
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1835
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1746
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe