Jos katsoitte eilen mtv3 kanavalta 45minuuttia ohjelman, niin ainakin itse varmistuin etten edes harkitse ostavani tiettyjä auto merkkejä... Ennen Volvoa ajelin Saabilla ja ajattelin, että miten ne työkavereiden paljon uudemmat autot ruostuu niin nopeasti ja minun vanhempi Saab ei ole mistään ruostunut?? Sitten kun siirryin Volvoon(V70-02) niin ajattelin ihan samaa ja tulin siihen tulokseen, että kai minä pidän autoa niin hyvin.
Mutta eilen sain vastauksen, miksi minun autot ei ole ruostuneet ja miksi työkavereiden uudet/uudehkot Japskit Ford ja väyrynen ruostuu.
Ruostuminen
20
6681
Vastaukset
- Ent Opel, nyt V70
Auton "hyvin pitämisellä" ei ole mitään tekemistä sen ruostumisen kanssa. Ruostumisen ratkaisee auton rakenne, teräslaatu, maalin ja maalaustyön laatu, sinkityksen määrä ja laatu, muun pintakäsittelyn laatu.
Edellinen auto oli Opel Vectra, johon hitsattiin uutta peltiä jo 4-vuotiaana. Täsmälleen samanlaisella kohtelulla on nyt V70, jossa ei vielä 9-vuotiaanakaan ole mitään ruostevikaa.- vee40
Itselläni myös ysi vuotias Volvo V40 ja ruostetta ei löydä hakemallakaan.. Mutta olen nähnyt s/v40 Volvoja, jotka on suurinpiirtein saman ikäisiä tai vanhempia, mutta niissä oli selkeästi kiven iskuista lähenyt kukkimaan. Itse olen aina kiven iskut paikannut merkkiliikkeissä myytävällä maalitussilla.. eli pitämisellä on minun mielestä vaikutusta, koska jos en olisi kiven iskuja hoitanut niin voisi minunkin konepellissä olla ruoste kohtia.
- volvoissakin on eroja
vee40 kirjoitti:
Itselläni myös ysi vuotias Volvo V40 ja ruostetta ei löydä hakemallakaan.. Mutta olen nähnyt s/v40 Volvoja, jotka on suurinpiirtein saman ikäisiä tai vanhempia, mutta niissä oli selkeästi kiven iskuista lähenyt kukkimaan. Itse olen aina kiven iskut paikannut merkkiliikkeissä myytävällä maalitussilla.. eli pitämisellä on minun mielestä vaikutusta, koska jos en olisi kiven iskuja hoitanut niin voisi minunkin konepellissä olla ruoste kohtia.
On sillä pitämiselläkin oma merkityksensä. Ikävä muuten sanoa että nuo 40-sarjan autot ei kestä läheskään yhtä hyvin kuin isommat Volvot, ne on lähempänä japsien tasoa ruostumiselta. Liekö se lähisukulaisuus Mitsu Carisman kanssa syynä?
- myös Volvo!
Minä ainakin olen onnistunut ruostuttamaan Volvon helmat kolmessa vuodessa! Väitän että "hyvin pitämisellä" on merkitystä.
- nelikymppi
vee40 kirjoitti:
Itselläni myös ysi vuotias Volvo V40 ja ruostetta ei löydä hakemallakaan.. Mutta olen nähnyt s/v40 Volvoja, jotka on suurinpiirtein saman ikäisiä tai vanhempia, mutta niissä oli selkeästi kiven iskuista lähenyt kukkimaan. Itse olen aina kiven iskut paikannut merkkiliikkeissä myytävällä maalitussilla.. eli pitämisellä on minun mielestä vaikutusta, koska jos en olisi kiven iskuja hoitanut niin voisi minunkin konepellissä olla ruoste kohtia.
eikä ole mistään sanottavammin ruostunut olen myös kiveniskemät tukkinut maalikynällä niin kuin kuuluukin.
- TAAS!
myös Volvo! kirjoitti:
Minä ainakin olen onnistunut ruostuttamaan Volvon helmat kolmessa vuodessa! Väitän että "hyvin pitämisellä" on merkitystä.
Jos olet onnistunut ruostuttamaan Volvon kolmessa vuodessa, niin tapaus on joko tosi harvinainen tai oikeasti ajelet Foordilla=)
- tämäkin,
eli vaikutus on siinä,
kun pääset eroon, nyt V70, auto vaihtuu tämäkin huonoksi.
näin on useilla, ei kaikilla. - joopa joo
myös Volvo! kirjoitti:
Minä ainakin olen onnistunut ruostuttamaan Volvon helmat kolmessa vuodessa! Väitän että "hyvin pitämisellä" on merkitystä.
joopa joo
- provo!
TAAS! kirjoitti:
Jos olet onnistunut ruostuttamaan Volvon kolmessa vuodessa, niin tapaus on joko tosi harvinainen tai oikeasti ajelet Foordilla=)
90tkm soratiellä ilman roiskeläppiä! Läpät lähti irti kun pakitin hankeen enkä viitsinyt laittaa uudelleen kiinni. Ei mikään auto kestä sellaista hiekkapuhallusta!
- ruostetta, heh
myös Volvo! kirjoitti:
Minä ainakin olen onnistunut ruostuttamaan Volvon helmat kolmessa vuodessa! Väitän että "hyvin pitämisellä" on merkitystä.
Ruoste on hyökännyt etuoven alareunaan ja takalokasuojan etureunaan, on semmoset kymmensenttisen kokoset kukkaset, ja auto on Volvo 940 vuosimallia 94, on ne kovia ruostuun, mitenkähän tästä selvitään =))
- assss
ruostetta, heh kirjoitti:
Ruoste on hyökännyt etuoven alareunaan ja takalokasuojan etureunaan, on semmoset kymmensenttisen kokoset kukkaset, ja auto on Volvo 940 vuosimallia 94, on ne kovia ruostuun, mitenkähän tästä selvitään =))
auto on muuten sama kuin sinulla paitsi rekisteröity alkuvuodesta 1993. Katasatin juuri huhtikuun alussa sen ja katsastusmies kehui hyväksi. Älä vaan särje sitä se sanoi. Näin Helsingissä.
- Anonyymi
Auton ruosteenestokäsittely heti uutena esimerkiksi Finikor ketjun liikkeessä on hyvä asia. Ajettaessa suolatuilla teillä tulee muuten ongelmia.
- Anonyymi
Autojen kotelorakenteiden suojaus on hyvin tärkeää. Tämä onnistuu ruosteenestokäsittelyn yhteydessä hyvin. Samoin alustan suojaus alan liikkeessä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton ruosteenestokäsittely heti uutena esimerkiksi Finikor ketjun liikkeessä on hyvä asia. Ajettaessa suolatuilla teillä tulee muuten ongelmia.
Riippuu merkistä. Toisissa autoissa ei ole juurikaan tehtaalla tehtyä asiallista suojausta(aasialaiset) ja Toyota ei ole muutamaan vuoteen tehnyt minkäänlaista suojausta. Eurooppalaisissa on pääosin asiallinen suojaus jo tehtaalta ja silloin lisäsuojaus on turhaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu merkistä. Toisissa autoissa ei ole juurikaan tehtaalla tehtyä asiallista suojausta(aasialaiset) ja Toyota ei ole muutamaan vuoteen tehnyt minkäänlaista suojausta. Eurooppalaisissa on pääosin asiallinen suojaus jo tehtaalta ja silloin lisäsuojaus on turhaa.
" Eurooppalaisissa on pääosin asiallinen suojaus jo tehtaalta ja silloin lisäsuojaus on turhaa."
Ihan täyttä potaskaa. Ruostuvat ihan siinä, missä kaikki muutkin. Kokemusta on!
- on..
850 eikä ruostetta. Oli muuten 850 jossain testeissä 90luvun vähiten ruostunu automalli, tokana tais olla Audi.
- Anonyymi
Minkämaalainen auto on 850? En ole koskaan kuullutkaan.
- Anonyymi
Olen katsellut noita 2000-luvun alun V70-farmareita. Paljon niitä on liikenteessä ja korit näyttävät olevan hienossa kunnossa. Samanikäiset Mersut ja Bemarit ovat ihan kauraa. Audit vähän siistimpiä. Itse en siis ajele Volvolla.
- Anonyymi
Heti uutena auto ruosteenestokäsittelyyn. Esimerkiksi Finikor tai Tectyl ketjuun kuuluvaan suojaamoon. Käsittelyn jälkeen tarkastus esimerkiksi kolmen vuoden välein. Autolla on mahdollisuus säilyä huomattavasti pidempään kunnossa. Ruostuminen lähtee kotelorakenteista ja jatkaa alustan osiin. Näkyvä ruoste on auton kuolinilmoitus.
- Anonyymi
Jos autoa tietää pitävänsä useamman vuoden heti uutena kannattaa teettää ruosteenestokäsittely. Kun kotelot ja alusta suojataan ja tarkastus tehdään esimerkiksi 3 vuoden välein, asia pysyy hallinnassa. Finikor ja Tectyl ketjut ovat esimerkkeinä ihan ok. Jos suojauksen jättää teettämättä peli on selvä. Lämmin huonosti tuulettuva talli nopeuttaa tuhoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1291548- 371451
- 681243
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa551200- 691014
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei198996Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255991- 74935
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16850Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106838