2/3 Ruotsin papeista vihkii samaa sukupuolta oelvat parit

Tiedotus

Rakkaus etenee kirkossa, ainakin Ruotsissa.
Sikäläisen Kyrkans Tidningin teettämän tutkimuksen mukaan kaksi kolmesta kirkkoherrasta olisi valmis vihkimään samaa sukupuolta olevat parit.

41

1204

Vastaukset 41

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos oltaisiin Ruotsissa niin olisin jo eronnut kirkosta.Porttoutunut kirkko Ruotsissa on.

• Efva

Ihminen rakastuu persoonallisuuteen, ei sukupuoleen. Osa ihmisistä syntyy rakastamaan samaa sukupuolta, se ei ole itse valittu vaan syntymässäsaatu ominaisuus.

Jumala loi yhtälailla homoseksuaalit kuin heterotkin, olemme samanarvoisia. Meillä tulee olla täysin samat oikeudet. Kirkon tulee rohkaista ja tukea erityisesti sorrettuja vähemmistöjä. Suuntaus on oikea.

• ei siellä sanota
        Efva kirjoitti:

Ihminen rakastuu persoonallisuuteen, ei sukupuoleen. Osa ihmisistä syntyy rakastamaan samaa sukupuolta, se ei ole itse valittu vaan syntymässäsaatu ominaisuus.

Jumala loi yhtälailla homoseksuaalit kuin heterotkin, olemme samanarvoisia. Meillä tulee olla täysin samat oikeudet. Kirkon tulee rohkaista ja tukea erityisesti sorrettuja vähemmistöjä. Suuntaus on oikea.

"Miehimykseksi ja miehimykseksi Hän heidät loi."

tai

"Naiseksi ja naiseksi Hän heidät loi."

Vai sanotaanko?

Raamatussa kategorisesti tuomitaan homoseksuaaliset teot, mutta ei siihen taipuvaista ihmistä.

"Jotkut ovat syntymästään saakka avioon kelpaamattomia"
        lienee tarkoittavan juuri näitä syntymästä saakka homoja ja lesboja ja muita vastaavia jotka kristillisessä elämässä kutsutaan ristiään kantamaan siveydessä nöyryydessä ja kilvoituksessa ja ENNEN KAIKKEA kuuliaisuudessa Jumalalle siinä kuin heterojakin.

Nykyinen meininkihän on se että homoseksiä yms. ei saisi enää kutsuakaan synniksi. Musta tehdään siis valkeaksi. Kukas näin tekeekään ellei valheen isä, Riidankylväjä. Naispappeus ja homoasia ei ole tuonut kuin riitaa kirkkoon, miten se Jumalasta voisi olla?

• L.J.H
        Efva kirjoitti:

ensinnäkin Jumala loi yhteen miehen ja naisen.Tarkoitti avioliiton miehen ja naisen väliseksi.
        Toiseksi Raamatussa selkeästi sanotaan että Jumala suhtautuu kielteisesti homouteen.

Kolmanneksi on toissijaista mitä nykyajan tasa-arvo sanoo asiaan sillä vain on väliä mitä mieltä Jumala on.
        Tässä kyse ei ole tasa-arvo asiasta vaan siitä mitä Raamatun sanasta.

Seurakunnan tehtävänä ei ole olla mikään kulloinkinvallassaolevanmuodin-kerho.
        Vaan toimia Jumalan sanan mukaan.

Täten homoja ei voi vihkiä.Kirkon ei tule rohkaista ihmistä syntiin.

Homojen vihkiminen vetoamalla siihen että he eivät itse voi sille mitään että ovat homoja, on kuin jos kleptomaanilta hyväksyttäisiin varastaminen, tai agressiiviselta hyväksyttäisiin turpiinveto, näissä kaikissa kyse on synnistä.

Mutta mikään synti ei ole niin suuri ettei Jeesus Kristus voisi siitä vapauttaa.
        Hän voi vapauttaa mistä vain.

Oleellinen kysymys on.Haluaako henkilö itse vapautua vai jatkaa samaa rataa?

• Jakoppi
        L.J.H kirjoitti:

ensinnäkin Jumala loi yhteen miehen ja naisen.Tarkoitti avioliiton miehen ja naisen väliseksi.
        Toiseksi Raamatussa selkeästi sanotaan että Jumala suhtautuu kielteisesti homouteen.

Kolmanneksi on toissijaista mitä nykyajan tasa-arvo sanoo asiaan sillä vain on väliä mitä mieltä Jumala on.

Homojen vihkiminen vetoamalla siihen että he eivät itse voi sille mitään että ovat homoja, on kuin jos kleptomaanilta hyväksyttäisiin varastaminen, tai agressiiviselta hyväksyttäisiin turpiinveto, näissä kaikissa kyse on synnistä.

Mutta mikään synti ei ole niin suuri ettei Jeesus Kristus voisi siitä vapauttaa.

Heterojen au-suhteista ei pidetä enää mitään porua, vaikka sekin luokitellaan synniksi. Homoseksuaalisuuden toteuttaminen ei ole sen suurempi synti kuin heterojenkaan sekstaaminen ennen avioliittoa=huoruus. Homoja vastaan kuitenkin hyökätään kohtuuttomasti, koska he kuuluvat vähemmistöryhmään ja ovat helpompi kohde suvaitsemattomuudelle. "Suuri synti vie ihmisen helvettiin, mutta ei pienikään jätä välille"(LLL)

Rakastakaa toinen toistanne, niinkuin Minäkin olen teitä rakastanut...kantakaa toinen toistenne kuormia, niin te täytätte Herran lain..

• Nor-Maali
        Efva kirjoitti:

Homous on hankittu sairaus. Suomessa tuontitavaraa Ruotsista. Nämä ruskean reiän ritarit alkoivat kummitella myös Suomessa 50-luvulla. Itsekin jouduin ensi kerran näkemään heidän otteitaan v.-56, kun menin nuorukaisena Hyvinkään rautatieaseman kusiputkaan vedenheitolle, niin siihen selkäni taakse kiilasi yksi keski-ikäinen äijä kurkkimaan ja sanoi minulle: "Annas kun setä vähän auttaa". Ukko yritti käydä kopeloimaan muniani kesken kusemisen; Riemastuin ja käännähdin ympäri ja tempasin voimieni takaa oikean käden koukkulyönnin sen ukon leukaperiin ja siihen se tipahti ja kierähti lattiaan pää kusikourussa. Jätin äijän siihn ja lähdin lätkimään. Muuta nää homot ei tarvitse, kuin hyvin turpaansa. Siinä on heille luomisvoimaa kylliksi.

• PastOri
        Nor-Maali kirjoitti:

Homous on hankittu sairaus. Suomessa tuontitavaraa Ruotsista. Nämä ruskean reiän ritarit alkoivat kummitella myös Suomessa 50-luvulla. Itsekin jouduin ensi kerran näkemään heidän otteitaan v.-56, kun menin nuorukaisena Hyvinkään rautatieaseman kusiputkaan vedenheitolle, niin siihen selkäni taakse kiilasi yksi keski-ikäinen äijä kurkkimaan ja sanoi minulle: "Annas kun setä vähän auttaa". Ukko yritti käydä kopeloimaan muniani kesken kusemisen; Riemastuin ja käännähdin ympäri ja tempasin voimieni takaa oikean käden koukkulyönnin sen ukon leukaperiin ja siihen se tipahti ja kierähti lattiaan pää kusikourussa. Jätin äijän siihn ja lähdin lätkimään. Muuta nää homot ei tarvitse, kuin hyvin turpaansa. Siinä on heille luomisvoimaa kylliksi.

jumalattomia olla Ruotsissakaan.Luin, että tutkimuksen otos oli vain 75 henkilöä koko Ruotsin
        kirkon papistosta.

• Luojan järjestys
        Efva kirjoitti:

niin miksi Hän sitten ei sitä hyväksynyt? Näemme jo vanhan maailman ilmiöistä Raamatussa (Noan ajat) ja Sodoman ja Gomorran jumalattomuuden, jossa keskeisenä asiana rehoitti homous! Ja juuri näiden hirvittävien syntien tähden syttyi Herran Jumalan viha niin, että Hän vedenpaisumisella hävitti koko vanhan maailman ja tulella ja tulikivellä nuo mainitut VT:n kaupungit. Ja mitä apostoli Paavali myös kirjoittaa "miesten kanssa makaajista"? Ja kuitenkin kirkkomme piispat, joiden ensisijassa tulisi olla Pyhän Raamatun ja Jumalan sanan puolustajia ja sen seuraajia, nyt ovat kaikki hyväksymässä näitä hirveitä paheita; kaikkea kuulemma pitää sietää ja suvaita! Kysymys onkin nyt, kuinka kauan itse Herra Jumala sietää ja kärsii aikamme jumalattomuutta? Kirkon, ollakseen todella Kristuksen kirkko, ei missään nimessä tule rohkaista ja tukea tämän suuntaisia pyrkimyksiä kansassa ja vielä vähemmän antaa niille hyväksyntää opetuksessaan. Kirkon tehtävä on ennen kaikkea saarnata parannusta tästäkin kauheasta paheesta!

• Efva
        Luojan järjestys kirjoitti:

niin miksi Hän sitten ei sitä hyväksynyt? Näemme jo vanhan maailman ilmiöistä Raamatussa (Noan ajat) ja Sodoman ja Gomorran jumalattomuuden, jossa keskeisenä asiana rehoitti homous! Ja juuri näiden hirvittävien syntien tähden syttyi Herran Jumalan viha niin, että Hän vedenpaisumisella hävitti koko vanhan maailman ja tulella ja tulikivellä nuo mainitut VT:n kaupungit. Ja mitä apostoli Paavali myös kirjoittaa "miesten kanssa makaajista"? Ja kuitenkin kirkkomme piispat, joiden ensisijassa tulisi olla Pyhän Raamatun ja Jumalan sanan puolustajia ja sen seuraajia, nyt ovat kaikki hyväksymässä näitä hirveitä paheita; kaikkea kuulemma pitää sietää ja suvaita! Kysymys onkin nyt, kuinka kauan itse Herra Jumala sietää ja kärsii aikamme jumalattomuutta? Kirkon, ollakseen todella Kristuksen kirkko, ei missään nimessä tule rohkaista ja tukea tämän suuntaisia pyrkimyksiä kansassa ja vielä vähemmän antaa niille hyväksyntää opetuksessaan. Kirkon tehtävä on ennen kaikkea saarnata parannusta tästäkin kauheasta paheesta!

Mitä kauheaa ja pahaa siinä nyt on. Kun kaksi aikuista ihmistä rakastaa ja kunnioittaa toisiaan ja haluaa jakaa elämänsä. Sitoutuvat elämänmittaiseen liittoon. Tätähän kaikki avioliitolta toivovat. Vastuuta ja keskinäistä huolenpitoa.

• David_

"Jos Jumala loi homouden..."
        Tarkoittaako tuo JOS, että Jumala ei olekaan luonut homoseksuaaleja tähän maailmaan?
        Jumala ei luonutkaan kaikkia ihmisiä?

• Efva
        Nor-Maali kirjoitti:

Oletpa kovasti peloissasi. Olen kylläkin nainen. Ja uskovainen.

• David_
        Nor-Maali kirjoitti:

Juu, tämä yllä oleva kirjoittaja on peloissaan.
        Kuten fundamentalisti on.
        "Vihaan on aina kietoutuneena toinen inhimillinen aspekti: pelko. Fundamentalistin tiedostamattoman vihan alla ja ympärillä on aina vähintäänkin yhtä tiedostamaton pelko. Syvästi uskovaiseen ja uskossa palavaan kristittyyn ei liity vihan elementtiä. Tämä erottaa fundamentalistin toisista kristityistä uskovaisista.

Kristityn fundamentalisti näkee toiset ihmiset negaatioiden kautta. Hän ilmaisee toisten olevan vääräuskoisia, harhaoppisia, jumalattomia, saatanallisia, eksytykseen vietteleviä jne.
        Fundamentalisti jakaa ihmiset kahteen ryhmään: siihen hyvään ihmisjoukkoon, johon hän itse kuuluu, ja toiseen ihmisjoukkoon, johon muut kuuluvat. Joukkoon "muut" suhtaudutaan vihalla."

http://ladysuomessa.blogspot.com/2007_04_01_archive.html

• Palstajannu

Niin kysyn vaan...jos Jumala olisi luonut homot ja vielä omaksi kuvakseen, niin miksi samaa sukupuolta olevat sitten ei keskenään voisi lisääntyä?

Tässä selvä vastaus: jos homous olisi luonnollista ja ihmisissä valmiiksi olevaa eikä ihmisten itse keksimää perversiota, niin eipä tarviis eduskunnassakaan vääntää kättä adoptiolaista tai kirkoissa kiistellä homoparien vihkimisestä.

Homoseksuaali on Jumalan luoma ja ihmisenä yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin ihminen, mutta homouden toteuttaminen seksuaalielämän puolella on väärin ja vain lihan himojen kieroutunutta toteuttamista. Saa vetää vaikka melonin nenään, mutta tätä mieltä olen minä!

• Mitä te teitte yhdelle
        Jakoppi kirjoitti:

Heterojen au-suhteista ei pidetä enää mitään porua, vaikka sekin luokitellaan synniksi. Homoseksuaalisuuden toteuttaminen ei ole sen suurempi synti kuin heterojenkaan sekstaaminen ennen avioliittoa=huoruus. Homoja vastaan kuitenkin hyökätään kohtuuttomasti, koska he kuuluvat vähemmistöryhmään ja ovat helpompi kohde suvaitsemattomuudelle. "Suuri synti vie ihmisen helvettiin, mutta ei pienikään jätä välille"(LLL)

Rakastakaa toinen toistanne, niinkuin Minäkin olen teitä rakastanut...kantakaa toinen toistenne kuormia, niin te täytätte Herran lain..

Seksuaalisten vähemmistöjen oma jumalanpalvelus on kohdannut ankaraa vastustusta:

http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2007/2007-04-05/uutiset/Sateenkaarimessu_ensi_kerran_Vantaalla

Vantaan seurakuntaneuvosto on puuttunut tähän asiaan ja tilaisuus on kielletty nyt Vanaallakin, joten se jouduttiin siirtämmään Diakonissalaitoksen kirkoon:

http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=1835&Itemid=38

• Efva
        Palstajannu kirjoitti:

Niin kysyn vaan...jos Jumala olisi luonut homot ja vielä omaksi kuvakseen, niin miksi samaa sukupuolta olevat sitten ei keskenään voisi lisääntyä?

Tässä selvä vastaus: jos homous olisi luonnollista ja ihmisissä valmiiksi olevaa eikä ihmisten itse keksimää perversiota, niin eipä tarviis eduskunnassakaan vääntää kättä adoptiolaista tai kirkoissa kiistellä homoparien vihkimisestä.

Homoseksuaali on Jumalan luoma ja ihmisenä yhtä arvokas kuin kuka tahansa muukin ihminen, mutta homouden toteuttaminen seksuaalielämän puolella on väärin ja vain lihan himojen kieroutunutta toteuttamista. Saa vetää vaikka melonin nenään, mutta tätä mieltä olen minä!

Väitteesi eivät pidä yhtä tieteen tulosten kanssa.

• Palstajannu
        Efva kirjoitti:

Väitteesi eivät pidä yhtä tieteen tulosten kanssa.

Niinkö väität?

• Efva
        Palstajannu kirjoitti:

Niinkö väität?

Ei biologisella lisääntymisellä ole tämän asian kanssa mitään tekemistä. Lesbot voivat tietenkin synnyttää lapsia. Lapsen voi saada myös adoptoimalla.
        Lisääntymiskysymys ei ylipäätään liity siihen, että homoilla on oikeus parisuhteeseen.

Kaksi ihmistä jotka rakastavat toisiaan, voivat ja saavat jakaa elämänsä. Eläen virallisessa ja siunatussa avioliitossa.

Heidän kiintymystä saman sukupuolen edustajaan ei voi (eikä tarvitse)muuttaa. Koska se on geneettinen. Syntymässä saatu. Eli Jumalan luoma.

Mysö heteropareilla lisääntyminen ei ole ensisijainen syy avioliittoon. Vaan rakkaus. On paljon lapseettomia ihmisiä.

• Yhteys-liikkeen jäsen
        Mitä te teitte yhdelle kirjoitti:

Seksuaalisten vähemmistöjen oma jumalanpalvelus on kohdannut ankaraa vastustusta:

http://www.vantaanlauri.fi/arkisto/2007/2007-04-05/uutiset/Sateenkaarimessu_ensi_kerran_Vantaalla

Vantaan seurakuntaneuvosto on puuttunut tähän asiaan ja tilaisuus on kielletty nyt Vanaallakin, joten se jouduttiin siirtämmään Diakonissalaitoksen kirkoon:

http://www.kotimaa.fi/kotimaa/index.php?option=com_content&task=view&id=1835&Itemid=38

Häpeällinen ratkaisu Vantaan seurakuntaneuvostossa. Onko siellä montakin vanhoillislestadiolaista. Estää nyt vähemmistöryhmän jumalanpalvelus!

• Tiedotus
        Yhteys-liikkeen jäsen kirjoitti:

Häpeällinen ratkaisu Vantaan seurakuntaneuvostossa. Onko siellä montakin vanhoillislestadiolaista. Estää nyt vähemmistöryhmän jumalanpalvelus!

Ei se tähän lopu! Toimintamme on vilkasta. Tule mukaan:

http://www.heseta.fi/malkus/#KALENTERI

• David_
        PastOri kirjoitti:

jumalattomia olla Ruotsissakaan.Luin, että tutkimuksen otos oli vain 75 henkilöä koko Ruotsin
        kirkon papistosta.

Otos tietysti. Kuten useimmat tutkimukset ovat. Mutta luterilaisille ei samaa sukupuolta olevien avioliiton luulisi olevan hankala asia. Eihän luterilaisille avioliitto ole yksi sakramenteista. Avioliitto on luterilaiselle "maallisempi" asia. Katolilaisille se on sakramentti. En ole asiantuntija mutta ehkä sinä olet?

• mene seuroihin
        Palstajannu kirjoitti:

Miksi roikut vl-palstalla, vaikka et ole vl. Tee parannus. kehotan etsimään Jumalan Valtakuntaa seuroista, joita pidetään esimerkiksi rauhanyhdistyksillä.

• Kolmas...Mies
        Palstajannu kirjoitti:

Väitätkö että avioliittoon saa vihkiä vain sellaisia henkilöitä jotka ovat lapsensaamiskykyisiä eli hedelmällisiä?

Enoni löysi leskeydyttyään uuden kumppanin ja avioitui äskettäin. Ei häne eikä kukaan muukaan ajattele että pari lisääntyisi kypsässä 57 vuoden iässä.

Monielle nuorell parilla saattaa nykyisin olla ongelmia lapsen saamisessa. Pitäisikö heiltä kieltää avioliittoon vihkiminen?

• Tiedotus

• Palstajannu
        Kolmas...Mies kirjoitti:

Väitätkö että avioliittoon saa vihkiä vain sellaisia henkilöitä jotka ovat lapsensaamiskykyisiä eli hedelmällisiä?

Enoni löysi leskeydyttyään uuden kumppanin ja avioitui äskettäin. Ei häne eikä kukaan muukaan ajattele että pari lisääntyisi kypsässä 57 vuoden iässä.

Monielle nuorell parilla saattaa nykyisin olla ongelmia lapsen saamisessa. Pitäisikö heiltä kieltää avioliittoon vihkiminen?

"Väitätkö että avioliittoon saa vihkiä vain sellaisia henkilöitä jotka ovat lapsensaamiskykyisiä eli hedelmällisiä? "

Luepa uudelleen, mitä kirjoitin.
        Oli kyse samaa sukupuolta olevista pareista, eikä heteropareista.

Ja sulle "mene seuroihin":
        Millä perusteella väität, etten ole vl?
        Ja väitit mitä tahansa, se on mulle ihan sama. Olen vl, mutta miten lie itsesi laita?

• T-orkki

• Margerita
        Efva kirjoitti:

Mitä kauheaa ja pahaa siinä nyt on. Kun kaksi aikuista ihmistä rakastaa ja kunnioittaa toisiaan ja haluaa jakaa elämänsä. Sitoutuvat elämänmittaiseen liittoon. Tätähän kaikki avioliitolta toivovat. Vastuuta ja keskinäistä huolenpitoa.

Homo- ja lesboliitoille , ei tule Jumalan siunausta , ne ovat Jumalalle kauhistus.

• Oikeamielisyys
        Margerita kirjoitti:

Homo- ja lesboliitoille , ei tule Jumalan siunausta , ne ovat Jumalalle kauhistus.

Höpsis.

• pulppi
        L.J.H kirjoitti:

tämä älyllinen epärehellisyys mihin ihmisen lapsi ajoittain sortuu. Jos perustelet moraalia raamatulla niin tee se sitten johdonmukaisesti loppuun asti!

Eli esimerkiksi: raamattu sanoo että "nainen vaietkoon seurakunnassa". jos olet sitä mieltä että raamattu pitää ottaa kirjaimellisesti niin sinun ei tule hyväksyä naisia missään tehtävissä seurakunnassa - siis ei pyhäkoulussa, rippikoulussa yms.

Miten tämä sitten liittyy homoseksuaalisuuteen. Siten että kaikkinainen raamatun kirjaimellinen tulkinta johtaa VÄISTÄMÄTTÄ LOOGISIIN RISTIRIITOIHIN, kuten edellä mainittu naisen seurakunnassa vaikenemisen esimerkki osoittaa.

Joten on aivan turha perustella homofobioita raamatulla. Jos vetoat raamatun teksteihin sellaisenaan täytyy sinun johdonmukaisuuden nimissä ottaa KAIKKI MUUKIN KIRJAIMELLISESTI.

Uskotko todella että maailma luotiin 6000 vuotta sitten?!?

• palstakirjoittelun
        Palstajannu kirjoitti:

"Väitätkö että avioliittoon saa vihkiä vain sellaisia henkilöitä jotka ovat lapsensaamiskykyisiä eli hedelmällisiä? "

Ja väitit mitä tahansa, se on mulle ihan sama. Olen vl, mutta miten lie itsesi laita?

perusteella pyritte haistelemaan ja luulette haistavanne, kenessa on oikea henki ja kenessa ei ja kuka on uskovainen ja kuka ei?

Siihenhan tarvitaan Loorti-Sointulan aparaatti.

No niin, tulipahan kysytyksi tatakin nyt. Itse homujuttuihin en tassa nyt kantaa ota, mutta toisella kerralla ehka.

• Efva
        Palstajannu kirjoitti:

"Kolmas Mies" kirjoitti todella osuvan kommentin.

• SelmaAnnikki

Ihminen Jumalan luomana oli puhdas.

Syntiinlankeemuksen jälkeen alkoi turmeluskierre.

Me jokainen kannamme perisynnin taakkaa. Itse kullakin se on erilainen. Meillä lihan kautta on taipumus pahaan ja mennä eroon Jumalasta.

Uskon, että homouskin(lesbous) on perisynnin seurausta. Se on joidenkin taakkana. Vaikka Jumala rakastaa kaikkia ihmisiä ja niin kuuluu meidänkin tehdä, kuitenkin vaikka joillakin on homous taipumus, se lihallisuus kuuluu pitää aisoissa. Sen harjoittaminen on syntiä.

• David_

"Uskon, että homouskin(lesbous) on perisynnin seurausta."

Uskomukset on eikseen.

Mutta tutkijat, jotka eivät lähde uskomuksista vaan rationaalisesta tieteellisestä tutkimuksesta, ovat todenneet, että niin heterous kuin homoseksuaalisuus ovat kumpikin synnynnäisiä ominaisuuksia. Kumpikin perustuu geeneihin. Kumpaakaan ei voi muuksi muuttaa. Sama asia kuin silmien väri, ihon väri, hiusten väri.

Tieteellinen totuus on erilainen kuin sinun uskomuksesi.

• SelmaAnnikki
        David_ kirjoitti:

"Uskon, että homouskin(lesbous) on perisynnin seurausta."

Uskomukset on eikseen.

Mutta tutkijat, jotka eivät lähde uskomuksista vaan rationaalisesta tieteellisestä tutkimuksesta, ovat todenneet, että niin heterous kuin homoseksuaalisuus ovat kumpikin synnynnäisiä ominaisuuksia. Kumpikin perustuu geeneihin. Kumpaakaan ei voi muuksi muuttaa. Sama asia kuin silmien väri, ihon väri, hiusten väri.

Tieteellinen totuus on erilainen kuin sinun uskomuksesi.

..että Jumala kostaa ihmisten pahat teot kolmanteen jopa neljänteen sukupolveen asti.

Uskon, että se osin tapahtuu mm. geenien kautta.

Järjellä sitä emme ymmärrä.

• Down-lapsi suvussa
        SelmaAnnikki kirjoitti:

..että Jumala kostaa ihmisten pahat teot kolmanteen jopa neljänteen sukupolveen asti.

Meinaaks että kun perheeseen syntyy lapsi jolla on Downin syndrooma, se on Jumalan rangaistus jostain?

Taidat olla ihanpimee.

• Aamun Koitto
        Down-lapsi suvussa kirjoitti:

Meinaaks että kun perheeseen syntyy lapsi jolla on Downin syndrooma, se on Jumalan rangaistus jostain?

Taidat olla ihanpimee.

Voi ollakin, mistä sen tietää. Tai sitten siunaus.

Down-syndrooma voi johtua vaikkapa geenivirheestä mikä on saanut alkunsa ihmisen toimista saastuttamalla planeettaa mm. radioaktiivisin ja muin myrkyin.

Ehkä esivanhemmat naivat liian läheltä sukuaan tai liian ahtaasta geeniperimästä, synti sekin tavallaan..

Minust lapset, oli ne Down-lapsia tai ei on silti siunaukseksi ja iloksi kaikille.

• T-orkki
        Aamun Koitto kirjoitti:

Voi ollakin, mistä sen tietää. Tai sitten siunaus.

Down-syndrooma voi johtua vaikkapa geenivirheestä mikä on saanut alkunsa ihmisen toimista saastuttamalla planeettaa mm. radioaktiivisin ja muin myrkyin.

Ehkä esivanhemmat naivat liian läheltä sukuaan tai liian ahtaasta geeniperimästä, synti sekin tavallaan..

Minust lapset, oli ne Down-lapsia tai ei on silti siunaukseksi ja iloksi kaikille.

Kaikki lapset ovat Jumalan luomia. Myös ne jotka osoittautuvat aikuisina homoseksuaaleiksi. Ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Parinmuodostus on ihmiselle lajina ja jokaiselle yksilölle Jumalan luoma inhimillinen tarve. Se on ehdottomasti ihmisoikeus.

• Efva
        T-orkki kirjoitti:

Kaikki lapset ovat Jumalan luomia. Myös ne jotka osoittautuvat aikuisina homoseksuaaleiksi. Ihmisen ei ole hyvä olla yksin. Parinmuodostus on ihmiselle lajina ja jokaiselle yksilölle Jumalan luoma inhimillinen tarve. Se on ehdottomasti ihmisoikeus.

Kiitos sanoistasi!

• pulppi
        T-orkki kirjoitti:

rohkea, selkeä ja suoraselkäinen kannanotto!

Itse olen hetero mutta näen homouden täysin luonnollisena Jumalan maailman ilmiönä.

Mitäs me toisiamme tuomitsemaan. tehdään tästä maailmasta hyvä! vain suvaitsevaisuudella se onnistuu.

• koskahan
        SelmaAnnikki kirjoitti:

hoitokokousmiehet jälkikasvuineen joutuvat koston uhreiksi tai taitavat ollakin siellä kuumemmalla puolella hiiliä lapioimassa?

• kun ovi aukesi

samalla avattiin ovi homoliitoille. Naispapittarista suurin osa kannattaa homoavioliittojen kirkollista vihkimistä ja siunaamista. miehillä sentään joku roti vielä..

• rainbow-vl

Naispuolisilla papeilla on enemmän Kristuksen mieli kärsivää lähimmäistä kohtaan, mihin Jumalan sana kehottaa. Myötäelämisen kyky ei ole vielä paadutettu, kuten monilla miespapeilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      30
      1219
    2. Onko kaivattusi älykäs

vai onko helposti vedätettävissä
      Ikävä
      67
      859
    3. Miten yksi ihminen

Voi kolahtaa näin kovaa? Saada ajatukset vallattua näin totaalisesti? Taidan oikeasti tarvita ammattiapua tämän kanssa,
      Ikävä
      42
      793
    4. P*skimmat palstalaiset kautta aikojen äänestys

Nyt kaikki peliin, ilman parasta, ei ole p*skinta! Muistetaan mainita myös ne piileskelevät pirulaiset! 🤓
      Sinkut
      146
      648
    5. Työttömiä suomalaisia ei saa töihin

Ei hakemuksen hakemusta suomalaisilta ammattilaisilta, Piti sitten filippiiniläisiä palkata. https://www.is.fi/talouss
      Maailman menoa
      279
      625
    6. Luonnollisuus

Ja luonnonkauneus on kaunista.
      Ikävä
      91
      619
    7. Mikä on hänen nimen viimeinen tavu?

🎣🎣🎣🎣🎣
      Ikävä
      45
      592
    8. Olet lihonut kuin pullataikina

Olet lihonut kuin pullataikina. Et ole yhtä kaunis kuin aikaisemmin. Oletko ryyppäämässä käynnyt joka ilta?
      Ikävä
      36
      541
    9. Toivotko jotain tapahtuvan

Että saisit kaivattusi vaimoksesi?
      Ikävä
      52
      536
    10. Et siis halua

enää nähdä minua? Lupaan sitten pysyä pois. Ja jos vahingossa satutaan samaan paikkaan voit uskoa että en sitä tahallani
      Ikävä
      47
      520
    Aihe