Jopas repäsit...

fanittaja..

..hyvän analyysin Sillanpää faneista. En voi sietää minäkään jotain "ryhmäjaottumia"...jos/ja kun niitä yleensä on olemassa halusi tai ei. Olkoon mitä on... mutta Jari Sillanpää fanit voisivat olla toisiaan kohtaan ystävällisempiä. Siellä rintamalla tuulee ja mysrskyää jatkuvasti. Jari sais laittaa faninsa ojennukseen.

8

1205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • selvenystä

      Mitä ihmettä fanit mekkaloivat? En ole sellaista ikinä huomannut ja keikoilla käyn säännöllisesti ja fanittanut jo 10 vuotta. Mitä tarkoitit? kerroppa esimerkkejä????

      • edelliseen

        ei ole riitoja, höpö höpöä ja aivan naurettava
        väite, jos ei pysty esittämään faktoja jonkun fanin ihmeellinen uni.


    • fanittaja..

      esimerkki... jakaudutaan ryhmiin, ei haluta ottaa seuraan mukaan, ei tervehditä, eriarvoisuutta, erihenkisyyttä, kateus, kyräily, toistensa arvostelu, kilpailu eturivistä, salailu...ei kerrota milloin esim konserttiliput ovat myynnissäj ja loppupelissä häikälemätön hyväksi käyttö... listaa voisi jatkaa loputtomiin...melko vähän jää mitään hyvää. Mutta eihän kukaan pakota olemaan mukanakaan.

      • ??????

        En kyllä odota, että minua tervehdittäisiin eturivissä tai edes haluaisin tutustua sen kummemmin eturivien joka konserteissakävijiin. Olen omassa seurassa enkä ymmärrä miksi minun pitäisi olla ns. hyvän päivän tuttua parempi ystävä muille faneille. Ehkä kyräilyn tunteminen tai konserttilippujen myyntiin tulon salailu...ehkä olet valinnut ns. ystäväsi väärin. Minä kyllä katson ihan netin kautta tai ihan kaikkien saatavia keinoja lippujen hommaamiseen ja ekassa ja tokassa yleensä istun. Joskus haluamme istua kauempanakin, ihan omasta tahdosta riippuu salista, akustiikasta yms. Mutta minusta nuo kuulostavat aivan hassuilta perusteluilta. Päivän parhaat naurut!


      • konserttiliput
        ?????? kirjoitti:

        En kyllä odota, että minua tervehdittäisiin eturivissä tai edes haluaisin tutustua sen kummemmin eturivien joka konserteissakävijiin. Olen omassa seurassa enkä ymmärrä miksi minun pitäisi olla ns. hyvän päivän tuttua parempi ystävä muille faneille. Ehkä kyräilyn tunteminen tai konserttilippujen myyntiin tulon salailu...ehkä olet valinnut ns. ystäväsi väärin. Minä kyllä katson ihan netin kautta tai ihan kaikkien saatavia keinoja lippujen hommaamiseen ja ekassa ja tokassa yleensä istun. Joskus haluamme istua kauempanakin, ihan omasta tahdosta riippuu salista, akustiikasta yms. Mutta minusta nuo kuulostavat aivan hassuilta perusteluilta. Päivän parhaat naurut!

        saa jokainen heti varattua jos vaan itse haluaa ottaa selvää milloin tulee myyntiin. Ei sitä tietoa salata keltään.On monta paikkaa mistä tietoa saa. Eriarvoisuutta kyllä on ollu. Ja kuiskimista,varsinkin etrivissä.


      • Matkailla
        konserttiliput kirjoitti:

        saa jokainen heti varattua jos vaan itse haluaa ottaa selvää milloin tulee myyntiin. Ei sitä tietoa salata keltään.On monta paikkaa mistä tietoa saa. Eriarvoisuutta kyllä on ollu. Ja kuiskimista,varsinkin etrivissä.

        Käyn konserteissa/keikoilla kun lähelle osuvat. On todella mielenkiintoista tarkkailla ryhmien käyttäytymistä. On selviä ryhmiä, ehkä ei niin näkyviä kilpailuasetelmia, mutta kyynärpäätaktikointia esiintyy. Se voi olla myös ei konkreettista, siis antaa kuva että ollaan tässä parempia faneja, tuttavia Jarille, ollaan perillä sisäpiirijutuista... onhan näitä muotoja. Kun itse ei ole niin fanaattinen, niin huomaa kyllä näitä piirteitä, on ne etupenkkiläiset joitten asema näyttää olevan läheinen, osalla on vaaleanpunaiset silmälasit ikiliimalla otsaan isketty. Hurraahuudot irtoavat, vaikka olisi kyseessä Jarin 50. sama spiikki. Joskus se innostus on jopa noloa, tuntuu artistin puolesta että onko tuo nyt ihan oikeasti ansaittua että sama, joskus laskelmoidulta vaikuttava ele saa jotkut tuollaiseen villiintymiseen.

        Onpa näitä pitkin pitkää historiaa ollut, lauma kulkee perässä ja tekee mitä seurattava tahtoo. Onneksi nyt on kyseessä ilmiö, jolla ei ole isommin ikäviä seurauksia. Ehkä pieniä henkilökohtaisia kilpailutilanteita, pettymyksiäkin, kunnes arvostelukyky on taas tallella. Tämmöiset ilmiöt voivat toki ilmetä millä tahansa alueella mm. politiikassa, ideologioissa, uskonnoissa jne. Näillä muilla alueilla tätä ilmiötä olen seurannutkin, tämä Sillanpää-ilmiö on minulle varsin uusi.

        Siksipä mietinkin, onko Jari sokeutunut suosionsa kanssa. Se ei ilman uusiutumista kanna kovin kauan, muutama äänekäs eturivi ei riitä otannaksi koko kiinnostuneesta yleisöstä. Tarjontaa on, rahoistamme riittää kilpailijoita.


      • fanittaja..
        Matkailla kirjoitti:

        Käyn konserteissa/keikoilla kun lähelle osuvat. On todella mielenkiintoista tarkkailla ryhmien käyttäytymistä. On selviä ryhmiä, ehkä ei niin näkyviä kilpailuasetelmia, mutta kyynärpäätaktikointia esiintyy. Se voi olla myös ei konkreettista, siis antaa kuva että ollaan tässä parempia faneja, tuttavia Jarille, ollaan perillä sisäpiirijutuista... onhan näitä muotoja. Kun itse ei ole niin fanaattinen, niin huomaa kyllä näitä piirteitä, on ne etupenkkiläiset joitten asema näyttää olevan läheinen, osalla on vaaleanpunaiset silmälasit ikiliimalla otsaan isketty. Hurraahuudot irtoavat, vaikka olisi kyseessä Jarin 50. sama spiikki. Joskus se innostus on jopa noloa, tuntuu artistin puolesta että onko tuo nyt ihan oikeasti ansaittua että sama, joskus laskelmoidulta vaikuttava ele saa jotkut tuollaiseen villiintymiseen.

        Onpa näitä pitkin pitkää historiaa ollut, lauma kulkee perässä ja tekee mitä seurattava tahtoo. Onneksi nyt on kyseessä ilmiö, jolla ei ole isommin ikäviä seurauksia. Ehkä pieniä henkilökohtaisia kilpailutilanteita, pettymyksiäkin, kunnes arvostelukyky on taas tallella. Tämmöiset ilmiöt voivat toki ilmetä millä tahansa alueella mm. politiikassa, ideologioissa, uskonnoissa jne. Näillä muilla alueilla tätä ilmiötä olen seurannutkin, tämä Sillanpää-ilmiö on minulle varsin uusi.

        Siksipä mietinkin, onko Jari sokeutunut suosionsa kanssa. Se ei ilman uusiutumista kanna kovin kauan, muutama äänekäs eturivi ei riitä otannaksi koko kiinnostuneesta yleisöstä. Tarjontaa on, rahoistamme riittää kilpailijoita.

        Kiitos nimimerkki satunnainen, tosi asiallisesta ja selventävästä mielipiteestä.


    • läksytyksiäkö

      pitäskö jarin tulla pasaan heh tosiaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1820
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe