Häkki, Duna, Terra?

hmmm..?

Moi...
Olisin ostamassa syyrialaiselle naaras hamsulleni uutta, isoa häkkiä..mutta jäin miettimään, että kannattaisiko ostaa duna, terra vai häkki??..mitä mieltä te olette terra, duna vai häkki???Kyseessä on nuori yksilö vain n.3kk vanha..

10

1619

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iso.

      Kokoinen terra vaikka merkiltään Duna...

    • deiippu

      terraario on kaikken paras ja turvallisin vaihtoehto!

    • suski87

      Syyrialaiselle sopii mikä tahansa noista, jokaiselle löytyy omat kannattajansa. Häkissä (esim. Ferplast Mary, 80*50*37,5cm olisi hyvä) hamsteri pääsee kiipeilemään, virikkeiden kiinnitys on helpompaa ja ilmanvaihto on parhain. Monet hamsterit alkavat kuitenkin jyrsiä häkissä kaltereita ja saattavat viskoa kuivikkeet niistä ulos, josta syystä moni on vaihtanut hamsterin häkistä terraarioon. Duna on keveytensä tähden helppo puhdistaa ja sen saa esim. mökkireissua varten pienempään tilaan. Monien mielestä dunat eivät tosin ole kovin esteettisen näköisiä. Lasiterraariot ovat täysin jyrsimisvarmoja, vuotavina tai käyettyinä hankittuina usein halpoja ja kokonaan läpinäkyvän seinän läpi hamsteria on hyvä tarkkailla ja terrasta saa sisustettua oikein näyttävän. Reilun kokoisilla lasiterraarioilla on kuitenkin painoakin sitten enemmän.

      Jos itselleni vielä tulisi hamsteri, hankkisin sille varmaan lasiterraarion, tai sitten dunan.

      • hmmmmm.....?

        Mietin että terra olisi kyllä hyvä mutta vaihtuuko siellä ilma hyvin?...ja sinnehän EI SAA helposti hauskoja virikkeitä ja tasoja..!?...voisiko joku laittaa hyviä linnkejä mistä voisin katsellaa terroja, vähän erilaisia..Häkkikin olisi hyvä, muttaa hamsullani on taipumusta järsiä kaltereita:S..ja häkkejä on moneeen monen laisia ja eri kokoisia, mutta se pinnojen jyrsiminen on vaaan esteenä, mutta olen kyllää päättänyt jo, että ostan terran tai häkin..


      • Moi.
        hmmmmm.....? kirjoitti:

        Mietin että terra olisi kyllä hyvä mutta vaihtuuko siellä ilma hyvin?...ja sinnehän EI SAA helposti hauskoja virikkeitä ja tasoja..!?...voisiko joku laittaa hyviä linnkejä mistä voisin katsellaa terroja, vähän erilaisia..Häkkikin olisi hyvä, muttaa hamsullani on taipumusta järsiä kaltereita:S..ja häkkejä on moneeen monen laisia ja eri kokoisia, mutta se pinnojen jyrsiminen on vaaan esteenä, mutta olen kyllää päättänyt jo, että ostan terran tai häkin..

        http://isopekka.tripod.com/isopekkakotisivu/

        Tuolta saa mielestäni kohtuullisen hintaisia ja hyvän näköisiäkin terroja. Hamsteri.infossa monet ovat kehuneet kyseisen paikan terroja.

        Ja kyllähän se ilma siellä terrassa vaihtuu, ellei siinä kannen päällä ole mitään. :)


      • Anonyymi
        hmmmmm.....? kirjoitti:

        Mietin että terra olisi kyllä hyvä mutta vaihtuuko siellä ilma hyvin?...ja sinnehän EI SAA helposti hauskoja virikkeitä ja tasoja..!?...voisiko joku laittaa hyviä linnkejä mistä voisin katsellaa terroja, vähän erilaisia..Häkkikin olisi hyvä, muttaa hamsullani on taipumusta järsiä kaltereita:S..ja häkkejä on moneeen monen laisia ja eri kokoisia, mutta se pinnojen jyrsiminen on vaaan esteenä, mutta olen kyllää päättänyt jo, että ostan terran tai häkin..

        Sinne voi ostaa kaiken laisia kiipeilytelineitä laitat vaan paljon purua niin saa tehtyä tunneleita lisäksi siemenseoksen ripottelu puruun on hyvä vaihtoehto pinterestistä tai netistä muutenkin saa varmasti hyviä inspiraatio kuvia myös YouTube kanavalta tassuttelua löytyy hyvä video luonnollisen häkin sisustuksesta ja nimenomaan luonnollinen on minusta ainakin hamsterin kannalta paras vaihtoehto toivottavasti tästä oli apua:)


    • Syyrialaisnaaras on parhaimmillaan suuressa häkissä, jossa se voi melskata mielinmäärin. Häkin pinnat ovat loistava virike, sillä hamsterit pitävät kiipeilystä. Pinnoihin saa myös kiinnitettyä monenlaisia virikkeitä, kuten tikkaita, riippumattoja ja köysiä. Terraarioissa ei tätä mahdollisuutta juuri ole.

      Mutta loppuenlopuksi se on ihan mielipidekysymys, pitääkö enemmän häkistä vai terraariosta. Duna on myös terraario. Hamsterin luonne kannattaa ottaa huomioon. Vilkkaalle ja ulospäinsuuntautuneelle hamsterille sopii häkki todella hyvin, kun taas ujommalle hamsterille terraario on parempi, sillä siellä se saa olla rauhassa hajuilta ja pahimmalta melulta/hälinältä.

      • hmmm..??

        Onpas todellakin halpoja nuo terrat tuolla isopekalla!!!!Mutta ajttelin nyt kuitenkin ostaa häkin, koska tämä minun vilkas neiti on kova mellastamaan ja häkkiin saa helposti kaiken laisia hauskoja virikkeitä:)...elikkäs voisitteko laitaa joatin hyviä linnkkejä mihin olette törmänneet, missä on isoja ja halpoja häkkejä myynnissä, ei niiden tarvitse halpoja olla, mutta ei nyt mielettömän kalliitakaan..haluaisin kuitenki panostaa hamsuni viihtyvyyteen kunnolla:)


      • elina_
        hmmm..?? kirjoitti:

        Onpas todellakin halpoja nuo terrat tuolla isopekalla!!!!Mutta ajttelin nyt kuitenkin ostaa häkin, koska tämä minun vilkas neiti on kova mellastamaan ja häkkiin saa helposti kaiken laisia hauskoja virikkeitä:)...elikkäs voisitteko laitaa joatin hyviä linnkkejä mihin olette törmänneet, missä on isoja ja halpoja häkkejä myynnissä, ei niiden tarvitse halpoja olla, mutta ei nyt mielettömän kalliitakaan..haluaisin kuitenki panostaa hamsuni viihtyvyyteen kunnolla:)

        joku muu kuin häkki, ettei käy niin kuin minulla (jyrsii kaltereita, huonoksi hampaille)


    • Anonyymi

      Terraario on paras

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe