Tietäisiköhän joku viisaampi kertoa, joko käärmeet ovat olleet liikekannalla vai vieläkö ne köllivät unillansa?
käärmeet
9
1207
Vastaukset
- tania
Kyllähän käärmeet varmasti liikkuvat jo lämpimillä paikoilla...Lämpötila on kuitenkin jo noussut etelässä lähelle 15 astetta...
- Kyllä vaan
Maaliskuun alussa paljon kyyhavaintoja.
- mökkireissu
pilalla. ostimme viimekesänä mökin ja naapuri kertoi, ettei käärmeitä ole näkynyt kymmeniin vuosiin. siinä se vaan inhotus tänään luikerteli kukkapenkin vierustaa alas rinnettä 2 metrin päästä mökkimme ulkoseinästä. idylli ihansata mökistä on pilalla, kun joutuu niitä varomaan kaiken aikaa. liikkunevatkohan yksikseen, pesäkö kivenkolossa ja kuinka monta kyytä vielä odotettavissa. mökkikö myyntiin?
- ..,..
mökkireissu kirjoitti:
pilalla. ostimme viimekesänä mökin ja naapuri kertoi, ettei käärmeitä ole näkynyt kymmeniin vuosiin. siinä se vaan inhotus tänään luikerteli kukkapenkin vierustaa alas rinnettä 2 metrin päästä mökkimme ulkoseinästä. idylli ihansata mökistä on pilalla, kun joutuu niitä varomaan kaiken aikaa. liikkunevatkohan yksikseen, pesäkö kivenkolossa ja kuinka monta kyytä vielä odotettavissa. mökkikö myyntiin?
Ostimme viime keväänä omakotitalon ja entiset asukkaat kertoivat nähneensä vain yhden rantakäärmeen, joopa joo... Syksyyn mennessä olin nähnyt 6 kyytä, yhden rantakäärmeen ja yhden vaskitsan. Kaksi kyytä ja se rantakäärme pääsi hengestään meidän pihalla... Muut käärmeet olivat parinsadan metrin päässä hiekkatiellä lämmittelemässä, melkein samassa kohtaa joka kerta, taitaa olla vakipaikka tien ylitykseen, varmasti pesä lähistöllä. Ennen pelkäsin käärmeitä todella paljon mutta en enää, kaunis eläin omalla tavallaan, mutta silti olen mielessäni aina taloa myymässä käärmeen nähtyäni! Vauvani puolesta pelkään kyllä, mietin joskus jopa voiko käärme luikerrella vaunuihin vauvan nukkuessa, iik! Pihaa aiomme laittaa uuteen uskoon, kivet ja risukot pois ja rautaharavalla heinäpuskien kimppuun, uutta maata tasoittamaan kuopat ja peittään kannot,ehkä vois kulottaa jotain kohtaa, mutta jokatapauksessa kaikki epämääräiset paikat kuntoon. Kuuulin juuri että kanankakka karkottaa käärmeitä :) Mites pistorasiaan laitettavat hiirien karkottimet?
- kai käärme
..,.. kirjoitti:
Ostimme viime keväänä omakotitalon ja entiset asukkaat kertoivat nähneensä vain yhden rantakäärmeen, joopa joo... Syksyyn mennessä olin nähnyt 6 kyytä, yhden rantakäärmeen ja yhden vaskitsan. Kaksi kyytä ja se rantakäärme pääsi hengestään meidän pihalla... Muut käärmeet olivat parinsadan metrin päässä hiekkatiellä lämmittelemässä, melkein samassa kohtaa joka kerta, taitaa olla vakipaikka tien ylitykseen, varmasti pesä lähistöllä. Ennen pelkäsin käärmeitä todella paljon mutta en enää, kaunis eläin omalla tavallaan, mutta silti olen mielessäni aina taloa myymässä käärmeen nähtyäni! Vauvani puolesta pelkään kyllä, mietin joskus jopa voiko käärme luikerrella vaunuihin vauvan nukkuessa, iik! Pihaa aiomme laittaa uuteen uskoon, kivet ja risukot pois ja rautaharavalla heinäpuskien kimppuun, uutta maata tasoittamaan kuopat ja peittään kannot,ehkä vois kulottaa jotain kohtaa, mutta jokatapauksessa kaikki epämääräiset paikat kuntoon. Kuuulin juuri että kanankakka karkottaa käärmeitä :) Mites pistorasiaan laitettavat hiirien karkottimet?
(kyy) voi luikerella aivan minne vain, mutta ei se ihmisiä syö, ei edes lapsia. boat ja muut kuristajat ovat eri juttu.
rantikset ja vaskitsat ovat täysin viattomia ja rauhoitettuja lajeja.
huh huh tuota aivan käsittämätöntä käärmepelkoa
mikä ihmisiä riivaa.. - se............
kai käärme kirjoitti:
(kyy) voi luikerella aivan minne vain, mutta ei se ihmisiä syö, ei edes lapsia. boat ja muut kuristajat ovat eri juttu.
rantikset ja vaskitsat ovat täysin viattomia ja rauhoitettuja lajeja.
huh huh tuota aivan käsittämätöntä käärmepelkoa
mikä ihmisiä riivaa..kun pelolleen ei mitään voi, aivan puistuttaa. Kerropa Sinä kuinka pääsisin pelostani eroon? Nurmikko oli juuri haravoitu ja ihastelin siistiä tonttia, kun idylli kaikkosi. Olo on kuin minut olisi ryöstetty. Nyt mietin missä se talvipesä mahtaa olla? Koska naaraat heräävät?Asuvatko sokkelissa ?ym olen ihan toimintakyvytön. Nimim. lapsena kyillä peloteltu.
- on...
se............ kirjoitti:
kun pelolleen ei mitään voi, aivan puistuttaa. Kerropa Sinä kuinka pääsisin pelostani eroon? Nurmikko oli juuri haravoitu ja ihastelin siistiä tonttia, kun idylli kaikkosi. Olo on kuin minut olisi ryöstetty. Nyt mietin missä se talvipesä mahtaa olla? Koska naaraat heräävät?Asuvatko sokkelissa ?ym olen ihan toimintakyvytön. Nimim. lapsena kyillä peloteltu.
paljonkin tietoa kyykäärmeistä ja niiden asumisoloista, tieto voi lievittää pelkoa. Itse pelkään hämähäkkejä enemmän kuin käärmeitä. Asun metsän reunassa ja käärmeitä olen nähnyt läheltäkin, kuten myös pari kettua ja peuran. Erilaiset eläimet kuuluu luontoon ja itse me niiden poluille muutamme, joten paras vaan tottua käärmeisiinkin. Varmasti niitä on monessa paikassa meidän tietämättä, emme vaan aina näe, kun karkuun menevät. Hulluksi sitä tulee jos aina miettii missä niitä on ja rajoittaa liikkumista, lapset on eri juttu.
- Nonniiin
..,.. kirjoitti:
Rantakäärme on myrkytön matelija josta ei ole ihmiselle mitään haittaa. Rantakäärme (Natrix natrix) on rauhoitettu laji joten olet suorittanut rikkeen tappaessa kyseisen käärmeen.
Kyllä sitä kaikenlaisia ihmisiä maailmassakin löytyy.
Ja sanokaa nyt vielä että " no mistä ne nyt erottaa..." Voi perse, silmä käteen. - tunnen
Nonniiin kirjoitti:
Rantakäärme on myrkytön matelija josta ei ole ihmiselle mitään haittaa. Rantakäärme (Natrix natrix) on rauhoitettu laji joten olet suorittanut rikkeen tappaessa kyseisen käärmeen.
Kyllä sitä kaikenlaisia ihmisiä maailmassakin löytyy.
Ja sanokaa nyt vielä että " no mistä ne nyt erottaa..." Voi perse, silmä käteen.rantakäärmeen ja myönnän että minä olen sellaisen tappanut, mutta eipähän ole sinulta pois yks pahanen käärme. En tiennytkään että ne on rauhoitettuja, ensi kerralla sitten tuon vaikka oven taaksesi :) Mutta eipähän aiheuta sydäriä enää vanhalle äidilleni se kääärme ja ei ne täältä loppuneet ole, älä huoli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236809Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää391209Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka241013- 75881
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47814Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a59804Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93774Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38761Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14716- 43713