Meillä on 10 vuotta vanha valkopajuangervo aitana, joka leikattiin viime keväänä kokonaan alas
(10 vuoden aikana entinen asukas ei tehnyt puskalle mitään).
Viime vuonna puska kasvoi kovaa vauhtia ja nyt mietinkin pitääkö se nyt keväällä leikata hieman vai antaako vaan kasvaa vapaasti?
Toki siis leikaan leveys suunnassa mutta miten tuo korkeus?
Nyt pensaassa on todella paksu "harauskohta" jossa siis viime vuonna oli kukinta.
Valkopajuangervo
3
1282
Vastaukset
- smaragd2
Tärkeintä leikatessa ei ole leikkaamisen ilo vaan todellinen tarve.Sinun kannattaa miettiä tarvitseeko pensaita leikata.Pitää myös muistaa,että pääsääntöisesti leikkaus lisää aina kasvua.
Pajuangervot kukkii saman vuoden versoilla joten kukintaa et tule menettämään leikatessasi.Jonkunlainen siistivä tasausleikkaus voi olla paikallaan mutta pajuangervosta et tasaisen siistiä kokonaisuudessaaan saa kukinnaan ja luontaisen kasvutavan kärsimättä.Voisi kuvitella,että viimevuotinen alasleikkaus riittäisi,riippuu tietysti mitä haet...? - ellit
Jos haluat pensaastasi tuuhean,silloin leikkaat sitä,mutta jos haluat sen kasvavan pitkäksi ja honteloksi,jätä leikkaamatta.
- puska?
Kiitos vastauksista.
Taitaa varmasti olla sitten syytä leikata.
Olisihan se kiva että olisi vähän tuuheampi kun se kerran toimii aitana.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849