Pahin vankila?

Jaska-Bertta

Mikä Suomen vankiloista on pahin ja pahamaineisin sekä väkivaltaisin?

33

8097

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se pahin

      eli Cacola.

      • yyyyh

        Naara.


      • yläasteen
        yyyyh kirjoitti:

        Naara.

        rehtori on ihan kauhee!


    • varmasti

      Vilppula!

    • se oli murha!!

      se on Riihimäki, kokemuksella puhutaan.

      • puhutaan

        Kyllä Riksu on Yksi helvetti!


      • 1001

        miten niin riksu?


      • 130/71?
        1001 kirjoitti:

        miten niin riksu?

        No kun kakolaa ei oo ja sörkka ei oo entisensä?


      • kukenut

        Riihimäki jah sörkkä


    • Kalteri Blues

      ei ole kuin kolme VANKILAA, ja ne ovat Sörkka, Riksu ja Kakola!!!

    • pehmeitä

      ettei venkula ressut ahdistu.

    • Kesämies 2008

      Riksussa töissä kun olin niin henkilökunta ainakin jaksaa puhua jokaisesta vartijasta kaikkea mitä ne oli tehnyt ja varsinkin kun tyypeistä ei pidetty niin haukuttiin urakalla.Mielenkiintoiseksi tekee se,että ne haukkui myös omat työkaverit osastolta kun olivat vapaalla eli puukotti kokoajan selkään.
      Luulin että olin nähnyt kaiken mutta en todellakaan ollut sillä hommat ei todellakaan painanut ja oli aikaa puhua paskaa kaikista.Ei todellakaan tule ikävä paikkaa ja toivon että kukaan ei joutuisi siihen paikkaan.
      Päivän tärkein hetki oli kun aamupuurot keitettiin ja mietittiin kuka tuo seuraavan paketin puuroa,onneksi olen päässyt oikeisiin töihin ja sinne ei ole tarvinnut palata.
      Oli kyllä niin huvittava paikka että jälkeenpäin ihmetyttää miten Riihimäen vankila muka on niin kova paikka vai onko siellä henkilökunta vaihtunut sitten?
      Se henkilökunta mikä silloin oli niin sopisi töihin ihan muualle.
      Vankiaines oli kyllä kovaa luokkaa.Kiitos oli pakko kommentoida asiaa.

      • Jere 33

        Moro, riihimäen kovuus tulee siitä et jos sun kakkus on alle kaksi vuotta Riihimäelle et pääse, etkä myöskään jos et ole ensikertalainen. Eräässä toisessa kivitalossa naureskeltiin aina poikien kanssa kun tiilenpäät tuli, et ei meillä ny tommosta ole.. :)

        Samaten Riihimäellä taitaa olla melkein 10 metriset muurit, sekin on toisille "ammattiylpeyttä" et olet kova jätkä kun joudut vankilaan jossa on noin korkeet muurit et varmas et pääse karkuun.. :) Muuta en asiasta oikeen tiedä kun olen vaan yhen aterian käyny syömässä Riihimäellä.. :)


      • ar15
        Jere 33 kirjoitti:

        Moro, riihimäen kovuus tulee siitä et jos sun kakkus on alle kaksi vuotta Riihimäelle et pääse, etkä myöskään jos et ole ensikertalainen. Eräässä toisessa kivitalossa naureskeltiin aina poikien kanssa kun tiilenpäät tuli, et ei meillä ny tommosta ole.. :)

        Samaten Riihimäellä taitaa olla melkein 10 metriset muurit, sekin on toisille "ammattiylpeyttä" et olet kova jätkä kun joudut vankilaan jossa on noin korkeet muurit et varmas et pääse karkuun.. :) Muuta en asiasta oikeen tiedä kun olen vaan yhen aterian käyny syömässä Riihimäellä.. :)

        Tarina kertoo että riksussa oli hulluja jätkiä, ihan sekopäitä jotka tappais karhun paljain käsin.


    • misu2012

      Näköjään vankila kuin vankila niin sama meininki joka paikassa. Eihän niillä pampuilla ole edes kuin vajaan vuoden koulutus, joten mitä muuta niiltä vois edes odottaa osaamista.Niillä ei ole kokemusta muusta kun työkaverin vahtaamisesta, vaikka vankeja pitäisi vartioida.

      • niinpä....

        Ovien lukitus ei vaadi suurempaa kokemusta ja lanttumaakarit on vangeja varten erikseen. Ei teitä paapoa siellä tarvitse yhtään enempää.


      • pamppu-69

        Misu hei,ei kannata yleistää ja muista,että meistä suuri osa on opiskellut muutakin kuin vankeinhoitoalaa.Itse voisit perehtyä aluksi suomen kieleen.


      • ar15

        Ei niille oo kukaan kertonu mitä niiden työhön kuuluu ja mitä niiden pitäisi tehdä, siinä se ongelma on kun ne alkaa ite keksiä sitten.


    • ALR

      niiN

    • jjjuuussse

      Kyllä vajaa vuosi on aivan tarpeeksi pitkä koulutusjakso vankeinhoidossa.sen sijaan tärkeimmillä alueilla kuten karja-ja sikatalous vaatii homattavasti pitemmän koulutusajan.

    • Kongin vaksi

      Suomessa edes ole kunnon vankiloita : käykäähän itänaapurissa, vaikkapa Pietarissa tutustumassa paikalliseen vankeinhoitoon, a vot !

      Mielestäni Suomi voisi ostaa osan vankeinhoitopalveluita itänaapurista ja passittaa kongin kingit sinne lusimaan tuomionsa :) Oppisivatpahan tyypit edes alkeelliset käytöstavat, heh ! Ja loppuis se ainainen narina !

      • HST100

        Inhimillinen vankeinhoito perustuu tutkimustuloksiin ja tähtää siihen, että vapautuessaan vanki olisi ns. yhteiskuntakelpoinen ja uusimisriski pieni.
        Ei ole kenenkään etu, että vankilasta vapautuva on ns. istunut eristyksessä tai epäinhimillisissä oloissa itsensä vielä "kahjommaksi". Itse en ainakaan haluaisi niihin vapautujiin törmätä iltapimeällä..


      • ar15
        HST100 kirjoitti:

        Inhimillinen vankeinhoito perustuu tutkimustuloksiin ja tähtää siihen, että vapautuessaan vanki olisi ns. yhteiskuntakelpoinen ja uusimisriski pieni.
        Ei ole kenenkään etu, että vankilasta vapautuva on ns. istunut eristyksessä tai epäinhimillisissä oloissa itsensä vielä "kahjommaksi". Itse en ainakaan haluaisi niihin vapautujiin törmätä iltapimeällä..

        Oon kyllä samaa mieltä mutta valitettavan usein usein vankila vain lisää rikollisuutta, jotain muutosta tarvitaan vankiloihin ja siihen miten vankeja kohdellaan.Vankila ei saa olla paikka johon rikolliset vaan voidaan laittaa pois.Ihmiset voivat muuttua ja siihen pitää antaa entistä enemmän mahdollisuuksia.


    • Kesävartia

      Kovin paikka on hämeenlinna.

      • { wiseguy }

        Pahin vankila on kunkin istujan korvien välissä.

        Kaikki muu on vapautta kun on asenteet kohdallaan.


    • virussa ei viruta

      ei suomessa,mutta viron perällä,sinne kovat jätkät!

    • persläpensä myynnyt

      Pelsolla ei venkulat kukkoile

    • Hurjaon

      Jokelan avotalo, se on hurjan pojan koti.

    • Pipin puhaltaja

      Oisko se nyt se Vantaan vankila,ku Tarkkikin sai turpiinsa siellä,ressukka ihan hyökkäs ussempi sälli tarkin yksiöön ja anto vähän nahka vitosta,puuh,puuh, puhalletaan pipiin.

      • level pihkala

        Ei oo ku turun pöpilä,kun se hyvingen ampuja keitettiin rasvassa,se se on?


    • Uunoturpa

      Vanajan vankilan Ojoisten osasto1

    • vartijasieltä

      hämeenlinna naisten osasto

    • etninenesko

      Toijalan yövankila. Jaa mutta ei sitä taida enää olla, eikä sen kummemmin Toijalaa.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe