ihanaa\voi ei!

osku ja lila..

ajattelin tässä vaan,että kun ostin faunattaresta 2 gerbiiliä,luin kyllä että ovat tyttö ja tyttö.mutta huomasin eilen illalla että gerbiilini parittelivat!
sitten nostin vähän oskua (vaihdoin nimen) hännän tyvestä,ja näin siellä möykyn ihan selvästi,ja parittelivat sitten koko illan :) no nyt isäni on jo tekemässä uutta terraariota,ja siinä onkin sitten 3 kerrosta. poikaset tulevat suunnilleen. 21 päivän päästä? ja niitä voikin jo kysellä. Pitää silti tarkkailla vielä,ja ilmoittelen kiinnostuneille sitten myöhemmin. varata voi jo nyt,mutta kyllä pitäisi tietää,että siihenhän on yli kuukausi,jotta ovat luovutus iässä. Poikasia en kyllä ole suunnitellut,mutta tuo on kyllä vahinko poikue,jos niitä nyt edes tulee. tyttöjä luki siinä paperilla,mutta eipä niitä ole nähtävästi tarkasti tutkittu.asun oulussa myllyojalla,ja sähköpostini on [email protected] , ja puh numeroni voin antaa sähköpostin kautta.

Tv: Rita Heikkinen

24

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bebe^^

      poikasista sitten tulla sukurutsauksen tuotosta. koska eiköhän ne kumpainenkin ole samasta poikueesta.

      • mikäsesemmonenon?

        mikäs se sukurutsaus oikeen on? siis tiedän että sattaa poikasista osa kuolla ja joistai tulee jtn vammasii..Mutta ei sitä KUKAAN voi tässä vaiheessa tietää. Ainakaan kukaan joka ei niitä edes ole nähnyt,yms.

        nii kirjotit että sukurutsaus,ni meinasiks että sukurunsaus? :)

        Tv: Rita Heikkinen


      • ole kyllä

        kovin harvinaista gerbsuilla tuo sukurutsa. Ja mitä olen tuotoksia nähnyt ovat kaikki olleet terveitä gerbsuja. Ei se kuitenkaan vaikuta gerbiilillä samalla tavalla kuin ihmisellä... Silti en kyllä ihan ehdointahsoin lähtisi tarkoituksella sisaruksia parittamaan, mutta tämähän olikin vahinko.


    • Missä?

      Missä päin ne poikaset sitten tulevaisuudessa sijaitsevat?

      • Bebe^^

        on sitä kun sukua keskenään olevat tekevät poikasia.
        vaarana juurikin,että tulee sairata tai vammaisia poikasia!
        ja tiedetään,ettei oo sama juttu kuin ihmisillä! mutta ei kyllä eläimilläkään suositeltavaa!


      • gerbiilien omistaja..!

        asun oulun myllyojalla ja kuljetus saattaa olla mahdollista lähialueella. 2kpl poikasia maksaa sen 30-40e riippuen väristä ja luonteesta.
        osoite on karvarinaukio 14 b 19 OULU , eli voi tulla tuolta osoitteesta hakemaan. luovutus ikä on siinä vasta n. 42-48 päivän päästä,mutta odottelen tässä muutenkin niitä jotka ovat kiinnostuneita. ''muistathan että poikasia ei välttämättä tule,mutta kyllä sen alkaa jo lilan lihomisesta huomata!'' eli tänne vaan kommenttia jos ootte kiinnostuneet gerbiilin poikasista :)

        PS. jos ostaa yhden gerbiilin,pitää olla valmiina toinen gerbiili odottelemassa.

        PPS. gerbiilillä pitää olla jo kaikki valmiina odottelemassa jotta ei stressaanu ''kuljetusboxissa''

        PPPS. ei osa-maksua,eikä mitään muuta kinaa hinnasta.

        PPPPS. gerbiilit eivät ole sitten tarkoitettuja siihen että ostat ja myyt kalliimmalla!

        Lämpimin terveisin: Rita Heikkinen


      • se sama "Missä?"
        gerbiilien omistaja..! kirjoitti:

        asun oulun myllyojalla ja kuljetus saattaa olla mahdollista lähialueella. 2kpl poikasia maksaa sen 30-40e riippuen väristä ja luonteesta.
        osoite on karvarinaukio 14 b 19 OULU , eli voi tulla tuolta osoitteesta hakemaan. luovutus ikä on siinä vasta n. 42-48 päivän päästä,mutta odottelen tässä muutenkin niitä jotka ovat kiinnostuneita. ''muistathan että poikasia ei välttämättä tule,mutta kyllä sen alkaa jo lilan lihomisesta huomata!'' eli tänne vaan kommenttia jos ootte kiinnostuneet gerbiilin poikasista :)

        PS. jos ostaa yhden gerbiilin,pitää olla valmiina toinen gerbiili odottelemassa.

        PPS. gerbiilillä pitää olla jo kaikki valmiina odottelemassa jotta ei stressaanu ''kuljetusboxissa''

        PPPS. ei osa-maksua,eikä mitään muuta kinaa hinnasta.

        PPPPS. gerbiilit eivät ole sitten tarkoitettuja siihen että ostat ja myyt kalliimmalla!

        Lämpimin terveisin: Rita Heikkinen

        Minä olen kiinnostunut nuista.
        Nivalassa asun ja haku luultavasti onnistuisi.
        Terraa olen hankkimassa. Kolmea poikaa etsiskelisin sitten. Kunhan tulevaisuudessa syntyvät, laittaisitko viestiä tänne [email protected] ja kertoisit montako tuli ja onko siellä 3 poikaa?

        Toivoo: Jenna


      • ritajagerbiilit
        se sama "Missä?" kirjoitti:

        Minä olen kiinnostunut nuista.
        Nivalassa asun ja haku luultavasti onnistuisi.
        Terraa olen hankkimassa. Kolmea poikaa etsiskelisin sitten. Kunhan tulevaisuudessa syntyvät, laittaisitko viestiä tänne [email protected] ja kertoisit montako tuli ja onko siellä 3 poikaa?

        Toivoo: Jenna

        juu asun oulussa myllyojalla. poikasia tulee luultavasti N. 6kpl? ja uusi sähkärini on [email protected] ja koita myös entistä eli [email protected]


      • gerpiili

        olen ostamassa naarasta





































































        dddddddddddddd


      • Zedä

    • gerbiilinpoikaset....

      niin uusi sähköpostiosoitteeni on : [email protected] mutta kokeile myös [email protected] , ja vastaan jompaan kumpaan osoitteeseen. Poikasia tulee vissiinkin 6 nähden lilan mahan koosta,aika iso ja yhtäaikaa pieni :)
      mutta sen saa nähdä!

      PS. käykää osoitteessa www.freewebs.com\taivaangerbiilit

      ja ilmoittakaa jos tuo ei toimi!

      • BeBe^^

        päivä sit et ollut varma onko koko poikasia varmuudella edes tulossa.no mut nyt niitä on ainaki varmasti tulossa jos olet edelleenkin antanut vain paritella,etkä erottanut gerbuja ensimmäisten parittelu kertojen jälkeen.
        mutta melko hyvää ennustelua jos nyt jo osaat veikkailla poikasmäärää.(eli ei aika harva oikeasti osaa silmämääräisesti sanoa monta sieltä tulee ja ei sitä näin alkuvaiheessa voi mitenkään tietää!!)
        Jotenkin noi ritan gerbujutut arveluttaa,mitä tääl on noita juttuja seuraillut......


      • ritangerbiilitoskujalila
        BeBe^^ kirjoitti:

        päivä sit et ollut varma onko koko poikasia varmuudella edes tulossa.no mut nyt niitä on ainaki varmasti tulossa jos olet edelleenkin antanut vain paritella,etkä erottanut gerbuja ensimmäisten parittelu kertojen jälkeen.
        mutta melko hyvää ennustelua jos nyt jo osaat veikkailla poikasmäärää.(eli ei aika harva oikeasti osaa silmämääräisesti sanoa monta sieltä tulee ja ei sitä näin alkuvaiheessa voi mitenkään tietää!!)
        Jotenkin noi ritan gerbujutut arveluttaa,mitä tääl on noita juttuja seuraillut......

        niin ja ootko tajunnut että mä en voi erottaa niitä vielä koska ne suree muuten. et ite taida gerbiileistä mitää tietää. ja maha on aika iso joten veikkaan etä ainakin päälle 5 tulee..
        vaikka parittelusta on 5 päivää,niin maha on kasvanut paljon. ja sinä mikä lie BEBE en jaksais kuunnella sun juttujas,joten oisko se selvää että menisit jollekki toiselle valittamaan. koska olen kuullut noita niin paljon että alkaa jo vähän hermostuttaa. jos et ole kiinnostunut poikasista\muuta, voi ihan hyvin mennä muualle kirjoittelemasta. et arvaa miten inhottavaa tommonen on.

        Mutta VEIKKAAN että tulee n. 6...

        ja arveluta itseäs vaan. poikasia on tulossa huomattavasti,etkä SINÄ voi siitä mitenkään mitään päätellä noista mun jutuista,ku et oo mun gerbiileitä edes nähnyt. että hyvää sinullekkin!


      • BeBe^^
        ritangerbiilitoskujalila kirjoitti:

        niin ja ootko tajunnut että mä en voi erottaa niitä vielä koska ne suree muuten. et ite taida gerbiileistä mitää tietää. ja maha on aika iso joten veikkaan etä ainakin päälle 5 tulee..
        vaikka parittelusta on 5 päivää,niin maha on kasvanut paljon. ja sinä mikä lie BEBE en jaksais kuunnella sun juttujas,joten oisko se selvää että menisit jollekki toiselle valittamaan. koska olen kuullut noita niin paljon että alkaa jo vähän hermostuttaa. jos et ole kiinnostunut poikasista\muuta, voi ihan hyvin mennä muualle kirjoittelemasta. et arvaa miten inhottavaa tommonen on.

        Mutta VEIKKAAN että tulee n. 6...

        ja arveluta itseäs vaan. poikasia on tulossa huomattavasti,etkä SINÄ voi siitä mitenkään mitään päätellä noista mun jutuista,ku et oo mun gerbiileitä edes nähnyt. että hyvää sinullekkin!

        No alkuvaiheessa ensimmäisten paritteluiden jälkeen gerbut,olis voinut erottaa kumpaisenkin omaan terraan ja sopeuttaa niille omaa sukupuolta olevat kaverit!
        ja luulenpa,että mulla on hieman pidempi gerbuhistoria kuin sulla!
        mutta en jaksa täällä lapsukaisten kanssa tapella :) ottaa vain pattiin,kun eläimiä kasvatetaan ja pidetään miten sattuu!
        ja vielä tää:
        "koska olen kuullut noita niin paljon että alkaa jo vähän hermostuttaa"
        jos olet kuullut usein kommenttia,niin voisi kai miettiä,että jotain mätää sun toimissas sit onkin?


    • gerbsua sieltä tuli?

      Veikkasitko tuon poikasmäärän oikein? Mahan koosta kun on kauhean vaikea sanoa poikasmäärää vaikka oliskin kasvattanut gerbiilejä jo 10 vuotta. Ekojen poikasten kohdalla kannattaa sitten olla tarkkana. Emo ei välttämättä osaa hoitaa ekaa poikuetta. Mutta sinähän varmaan olet lukenut ja tiiät jo kaiken gerbiileiden lisääntymisestä. toivottavast vanhempas auttelee sua näissä asioissa.

      • ridun gerbiilit...

        on taas lila lihonut mutta poikaset tulevat vasta 15päivän kuluttua? pitää tarkkailla ja kyllä poikasia näyttää paljon tulevan koska on parittelusta kulunut se 10 päivää ja n. 12päivää jäljellä vielä. minun äitin lapsilla oli omat gerbiilit ja isäpuolellani oli kamalasti gerbiilejä joten mitään hätää ei ainakaan ''vielä'' ole :)


      • gerbiili lihoi kaksi
        ridun gerbiilit... kirjoitti:

        on taas lila lihonut mutta poikaset tulevat vasta 15päivän kuluttua? pitää tarkkailla ja kyllä poikasia näyttää paljon tulevan koska on parittelusta kulunut se 10 päivää ja n. 12päivää jäljellä vielä. minun äitin lapsilla oli omat gerbiilit ja isäpuolellani oli kamalasti gerbiilejä joten mitään hätää ei ainakaan ''vielä'' ole :)

        kertaiseksi, luultiin että tulossa on jätti poikue, mutta poikasia tuli vain kolme. yleensä ensisynnyttäjä naaras saa n. 3 poikasta, tosin meillä tämä naaras on saanut enimmillään 4. Yksi naarastaimme sensijaan on saanut 10 poikasta parhaimmillaan, vaikka ekassa poikueessa olikin vain 2 poikasta.

        Muista hoitaa emoa ja poikasia huolella ettei pienet sairastu ikävään naksutautiin. Kannattaa hyvissä ajoin vaihdella pölyämätön alusmateriaali gerbiilille.


      • ritsungerbut...
        gerbiili lihoi kaksi kirjoitti:

        kertaiseksi, luultiin että tulossa on jätti poikue, mutta poikasia tuli vain kolme. yleensä ensisynnyttäjä naaras saa n. 3 poikasta, tosin meillä tämä naaras on saanut enimmillään 4. Yksi naarastaimme sensijaan on saanut 10 poikasta parhaimmillaan, vaikka ekassa poikueessa olikin vain 2 poikasta.

        Muista hoitaa emoa ja poikasia huolella ettei pienet sairastu ikävään naksutautiin. Kannattaa hyvissä ajoin vaihdella pölyämätön alusmateriaali gerbiilille.

        juu kiitos viestistä,lila on TAAS lihonut


      • hmm..
        ritsungerbut... kirjoitti:

        juu kiitos viestistä,lila on TAAS lihonut

        En usko että se alkaa se maha kasvavaan kun ovat vasta paritelleet,se on voinut lihoa vain ihan muuten..


      • ridun gerbiilit
        hmm.. kirjoitti:

        En usko että se alkaa se maha kasvavaan kun ovat vasta paritelleet,se on voinut lihoa vain ihan muuten..

        huhuu? ''poikaset'' ovat nyt olleet 16päivää emon mahassa jos niitä tulee, joten tottakai se on jo lihava!


      • olis syöttän
        ridun gerbiilit kirjoitti:

        huhuu? ''poikaset'' ovat nyt olleet 16päivää emon mahassa jos niitä tulee, joten tottakai se on jo lihava!

        gerbsulle lihottavaa ruokaa. Ei meitin gerbsut ole koskaan silminnähden lihoneet, vaikka poikasia on tullu kymmenen kerralla.


      • dggdgfgfdgfd
        olis syöttän kirjoitti:

        gerbsulle lihottavaa ruokaa. Ei meitin gerbsut ole koskaan silminnähden lihoneet, vaikka poikasia on tullu kymmenen kerralla.

        sori vaa mutta mun gerbiilit syö VAAN kasviksia lihaa annan vaan vähän ja uskon että poikasia tulee.. EI KIITOS NEGATIIVISTA KOMMENTTIA ENÄÄ! TOI ON KUULKAAS TOSI RASITTAVAA! ELI VAIN POIKAS-PYYNTÖJÄ JOS KIINNOSTAA!!


    • GerbsuKaveri

      Voi olla että poikasia todella tulee mutta samaa sukupuoltakin olevat eläimet astuvat toisiansa. Kantavan gerbaemon vatsa alkaa näkyä vasta muutamaa päivää ennen synnytystä. Luulin omaanikin gerbsua kantavaksi kun laitoin sen viikoksi uroksen kanssa. Vatsa suureni mutta se olikin vaan lihonut.

    • Rahastustus

      Aika kalliita

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      416
      4351
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      138
      2889
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      130
      1998
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1380
    5. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      76
      1351
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      174
      1288
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1272
    8. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      73
      1251
    9. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      54
      1071
    10. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      298
      997
    Aihe