Mikä tehtävä on maahan laitettavalla suodatinkankaalla? Itse luulin että tehtävänä vain estää rikkaruohoja tulemasta ylös. Naapurini väitti ettei näin ole, vaan että kangas tekee siitä alueesta mihin kangas laitetaan jämäkämmän perustan..
suodatinkangas
6
4533
Vastaukset
- Joo joo
Suodatinkankaita on monenlaisia, mutta suodatinkankaiden päätehtävä on nimenomaan estää eri maakerroksia sekoittumasta ja lujittaa maata. Suodatinkankaat yleensä toimivat myös juurikankaina, mutta kaikkein vaativimpaan juurien ja rikkakasvien eristämiseen on suositeltavaa käyttää varsinaisia juurikankaita.
- piia
Paljon kiitoksia vastauksesta!
- Juurikankaatkin
Samaa tavaraa ovat eri paketissa.
Suodatinkankaat jaetaan eri käyttöluokkiin. Ns. juurikankaat ovat tavllisia korkean käyttöluokan (esim. KL4) suodatinkankaita.
- oli oikein
Suodatinkangas (nykyään virallisesti kuitukangas) lujittaa hieman maata. Kantavuusmitoituksessa sitä ei kuitenkaan voida ottaa huomioon. Kuitukankaan tärkein tehtävä on erottaa hienorakeinen maa-aines karkearakeisesta esim. savi ja sepeli. Nykyluokitus NorGeoSpecin mukainen N1...N4 (ei enää kl1...kl4).
- kysymys...
Minkälainen juurimatto riittäisi kasvihuoneen pohjaksi, kun lähellä kasvaa mielettömästi juurivesoja tekevä luumupuu? Ihan ohut ei varmaan montaa vuotta kestä, vai kuinka?
- Nimetön
Suodatinkankaan tehtävä on estää erimaa-ainesten sekoittuminmen. Esim savi ja hiekka / multa. Estää maa-ainesten sekoittumisen mutta läpäisee veden.
KÄytetään yleiseste teiden ja rakennusten alla.
Maksaa noin 400m2 = 400euroa. jos ostat pienempiä rullia huomattavasti kalliinpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232