Kiinnostaisi tiedot ja käyttökokemukset Kulkuri 30 T puoliliukuvasta veneestä, millaiset on sisätilat ja miten kulkee kun käytetyt mottorivaihtoehdot näyttää olevan Perkins/Volvopenta 73hv - 140hv haarukassa...?? Löytyykö veneestä "heikoja" kohtia?
Kulkuri 30 T
5
2801
Vastaukset
- Perämeren Veneilijä
minulla on ollut käytössä toistakymmentä vuotta se viimeisin malli Kulkuri 30 ja ei siinä mitään suurempia vikoja eikä puutteita ole ilmennyt aika lailla sellainen vene jota odotinkin ennen ostoa.
Moottori minulla on siinä 200kgliian painava joten kulkee hieman raskaasti ja perä alhaalla ja aika herkkä kallistelemaan kun on kapea runko.
Nopeutta on n.14...15 solmua ja tehoa n 140hv.
Tuo 73 hv on mielestäni ihan liian vähän tehoa tuolle rungolle ja yhdessä olen kuulleen käytetyn 220hv.
Minulla on itse tehty perä hytti ja tilaa on sopivasti pienelle porukalle, ja tavara tilaa keulassa peitteen alla.
[email protected]- Nissilä
Se on Nissilän Eskon paatti ja taatusti hyvin tehty. Kone on mikä on, mutta eiköhän teho riitä kun ei kiirettä pidä. Noista Lohtajalla tehdyistä kulkurit ovat parhaiten valmistettuja ja työn laatu on parasta A-luokkaa. Työ käytössä kulkureita on paljon ja se kertoo niiden laadusta paljon. Osta pois ja nauti!
- veneilijälle...
Eli siis mikä on tuo 140hv moottori mikä sinulla on Kulkurin 30-mallissa? Mikähän noissa on ollut suositusrajat hevosvoimille silloin kun mallia on valmistettu?
- Perämeren veneilijä
veneilijälle... kirjoitti:
Eli siis mikä on tuo 140hv moottori mikä sinulla on Kulkurin 30-mallissa? Mikähän noissa on ollut suositusrajat hevosvoimille silloin kun mallia on valmistettu?
Moottorini on "vanha" maahantuojan peruskorjaama liikkuvien osien osalta, Perkins 6354M turbolla välijäähdytettynä ja oikein tarkka tehtaan tehoilmoitus on 145hv 2400 kierroksella.
Muistaakseni Nissilä suositteli n.80hv...120hv tehoja. - Perämeren veneilijälle......
Perämeren veneilijä kirjoitti:
Moottorini on "vanha" maahantuojan peruskorjaama liikkuvien osien osalta, Perkins 6354M turbolla välijäähdytettynä ja oikein tarkka tehtaan tehoilmoitus on 145hv 2400 kierroksella.
Muistaakseni Nissilä suositteli n.80hv...120hv tehoja.Tässä olisi vielä lisäkysymys Perämeren veneilijälle.
Osaisitko luonnehtia ääni/melutasoa tuossa takahyttimallissa "järkevillä marssikierroksilla", miten siinä muuten moottorikoppa sijoittuu suhteessa hyttiin? Onko moottori osittain hytin sisällä?
Mietin tuota Kulkuri 30 T "etuhytti" mallia, eikö siinä ole moottorikoppa taka-avotilassa erillisenä, erillään hyttitilasta? Vaikauttanee melutasoon?
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692733
- 632674
- 681792
- 241627
- 201550
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä91490- 151392
- 481247
- 381233
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko81207