Lahtelaiset ?

Kypsynyt

Miten on Lahtelaiset, mihin päin Lahtee ei kannata muuttaa. Tarkoitan mikä alue siellä on rauhatonta aluetta,huumehörhöjen ja deekujen asuma-allue,olen saanu niistä tarpeekseni Porissa,mustalaisiakaan ei tarvis asua yhtään.Pitäs tulla työn perässä asuun Lahteen.Mikä alue on "NS" rauhallista aluetta?

30

3763

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitä

      paikkaa vältäisin

      • on jostain

        syystä saannut huonon maineen.Mutta itse täällä lapsiperheenä 3v asuneena ,voin suositella lämpimästi.Meidänkin alueella kaikilla lapsia.
        joka paikassa outoja heppuja.Täällä wn ole niitä nähnyt.Hyvä paikka asua ja elää.Kertoohan se jo jotai että täällä 3 ala-astetta!!!


      • Mitäh?
        on jostain kirjoitti:

        syystä saannut huonon maineen.Mutta itse täällä lapsiperheenä 3v asuneena ,voin suositella lämpimästi.Meidänkin alueella kaikilla lapsia.
        joka paikassa outoja heppuja.Täällä wn ole niitä nähnyt.Hyvä paikka asua ja elää.Kertoohan se jo jotai että täällä 3 ala-astetta!!!

        Ahtialan huono maine perustuu tietämättömyyteen. Ahtialastahan on suurin osa omakotitaloja ja omistusrivareita. Arvostelijat eivät ole koskaan käyneetkään ostaria ja sen lähettyvillä olevia vuokrakasarmeja pidemmällä.

        Ahtiala on lapsiperheelle täydellinen asuinalue samoin kuin niille, jotka arvostavat rauhallista rivari- ja omakotiasumista.


    • sadagjdöal

      Asemantausta on rauhallista aluetta, suurimmaksi osaksi lapsiperheitä yms. Eniten pidän siitä että se on lähellä kaikkea :)

    • Vähän

      Aika vähän huonoja mestoja, mutta Ahtiala ja siellä Sipuran alue ja Mukkulassa kolmen vuokrakerrostalon alue ovat kyseen alaisessa maineessa.
      Ongelmat on siellä missä ei ole omistus asuntoja!
      Keskustasta länteen ja etelään päin on kaikki alueet ok.
      Torin laidat nuorison paikkoja viikonloppusin.
      Tummia Lahdessa on todella vähän, ne taitaa asua Nastolassa ja Orimattilassa.

      • .kesänaikana

        Kiitän asiallisista vastauksista,aika paljon suuntaa antavia noi vastaukset.


    • Liipolaan

      Tonttila ja Karisto rauhallisia.

      • piku0

        Turhaa sitä Liipolaa mollataan. Ainakin missä itse asun niin hyvin rauhallista on. Naapurit mukavia ei ainakaan vielä ole tullut minkään moista valitusta. Pari vuotta asunut. Kylhän noita päkin kantajia löytyy, mut omissa koloissa ne dokailee.


      • dfhdfhdf
        piku0 kirjoitti:

        Turhaa sitä Liipolaa mollataan. Ainakin missä itse asun niin hyvin rauhallista on. Naapurit mukavia ei ainakaan vielä ole tullut minkään moista valitusta. Pari vuotta asunut. Kylhän noita päkin kantajia löytyy, mut omissa koloissa ne dokailee.

        Asuin Liipolassa väiaikaisesti puoli vuotta vuonna 2004, eikä ollut pahaa sanottavaa. Ei ollut minkäänlaista häiriötä, narkkeja, deekuja tai mitään muutakaan negatiivista.

        Kyllä se vain niin on, että haukut tulevat niiltä henkilöiltä, jotka eivät ole koskaan itse asuneet niissä lähiöissä, joita haukkuvat. Ovat vain kuulleet, kun kaveri oli kuullut kaverin kaverilta jne.

        Olen asunut Paavolassa, Möysässä, Asemantaustalla, Saksalassa, Liipolassa ja Ahtialassa, eikä ole pahaa sanottavaa yhdestäkään alueesta. Liipolan ja varsinkin Ahtialan haukkumista en ymmärrä yhtään. No, on kai se toki eri asia, asuuko kaupungin vuokrakasarmissa vai omassa.


    • LahdenMuija

      Juu, juur kirjotin Riihelästä ja tuon lisäksi näitä mainitsemiasi epäsosiaalisia yksilöitä löytyy yksittäsikappaleina myös; Saksalasta, Tonttilasta ja Ahtialasta.

    • qwerty123..

      perseestä koko paikka. monia katkeria nuorisojengejä, jotka huutelevat perään ja uhkaavat väkivallalla, varmaan ihan vaan sen takia kun on omat pärstänsä ja rahattomuus alkaneet vituttamaan, vaikka juomiseen sitä rahaa näyttääkin olevan joka ilta. en todellakaan suosittele kaupunkia kenellekään. alueenahan lahti on ihan mukava, hyvät ulkoilumaastot jne, valitettavaa että alue on kuitenkin vetänyt puoleensa yhteiskunnan pohjasakkaa keskimäärin enemmän kuin muissa isommissa kaupungeissa. vuoden olen keskustan alueella asunut ja alkaa grand theft auto -meininki riittää. muutan pois heti kun tilanne sallii, toivottavasti jo tämän vuoden lopussa.

      • Kypsynyt

        No joo, aikapaljon kulostaa Porin tyyliseltä paikalta. enpä tiedä kannattaako tollaseen paikkaan hakeutua, mut onhan täällä ollut tyytyväisiäkin asujia, et mene ja tiedä sit keneen uskoo pitää seurailla uusia kommentteja paikkakunnasta.


      • qwerty123..
        Kypsynyt kirjoitti:

        No joo, aikapaljon kulostaa Porin tyyliseltä paikalta. enpä tiedä kannattaako tollaseen paikkaan hakeutua, mut onhan täällä ollut tyytyväisiäkin asujia, et mene ja tiedä sit keneen uskoo pitää seurailla uusia kommentteja paikkakunnasta.

        Eilen illalla tullessani fillarilla kotiin, hyökkäsi joku naapuritalon juoppo kimppuun, ei fyysisesti, mutta jutut oli sitä luokkaa että katsoin parhaaksi juosta karkuun. "mitä helvettiä sä täällä teet.. painu helvettiin tai mä tapan sut" jne...

        lahti ON perseestä ja todellakin maineensa veroinen!!! yksi helvetin väkivaltainen hevonperse... pois täältä ASAP


      • Helvetin_perseet
        qwerty123.. kirjoitti:

        Eilen illalla tullessani fillarilla kotiin, hyökkäsi joku naapuritalon juoppo kimppuun, ei fyysisesti, mutta jutut oli sitä luokkaa että katsoin parhaaksi juosta karkuun. "mitä helvettiä sä täällä teet.. painu helvettiin tai mä tapan sut" jne...

        lahti ON perseestä ja todellakin maineensa veroinen!!! yksi helvetin väkivaltainen hevonperse... pois täältä ASAP

        No se oli just näitä sekopäitä, mitä Lahdessa riittää. Itse tulin kerran himaan (asuin Kiveriössä silloin) kaupunginsairaalan polilta, missä olin 4 tuntia istunut ja ootellut vuoroani. Laittaessani pyörääni lukkoon, tuli joku hullu huutamaan mulle tukka silmillä, että mä oon muka ollut toisella puolella katua sijaitsevassa talossa hakkaamassa jotain naista. Joku kaveri sillä oli viel mukana, joka jäi sivummalle katsomaan sitä tilannetta.
        Vittu mä oon ollut tuolla kaupungilla koko päivän, että en mä oo täällä ollut ketään hakkaamassa! sanoin sille kusipäälle. Sitten se läks siitä löntystelemään pois. Ihmetellä täytyy, mistä se keksi tulla just mulle huutamaan? Alkoi siinä vähän vituttaa, helvetin vie. Minä kun tulen väsyneenä himaan jostain polilla jonottamisista, niin sitten joku tuntematon tuli rähjäämään mulle jostain, mitä joku muu oli tehnyt. No, Lahdessa oli porukalla just se helvetin tyyli, että kun joku jotain teki, niin niitä tultiin aina mun piikkiin laittamaan. Sairasta porukkaa, helvetin sairasta porukkaa.
        Kuten nimimerkki Kypsynyt sanoi, niin Lahti on Perseestä. Oikein isolla peellä.


      • Helvetin_perseet
        Helvetin_perseet kirjoitti:

        No se oli just näitä sekopäitä, mitä Lahdessa riittää. Itse tulin kerran himaan (asuin Kiveriössä silloin) kaupunginsairaalan polilta, missä olin 4 tuntia istunut ja ootellut vuoroani. Laittaessani pyörääni lukkoon, tuli joku hullu huutamaan mulle tukka silmillä, että mä oon muka ollut toisella puolella katua sijaitsevassa talossa hakkaamassa jotain naista. Joku kaveri sillä oli viel mukana, joka jäi sivummalle katsomaan sitä tilannetta.
        Vittu mä oon ollut tuolla kaupungilla koko päivän, että en mä oo täällä ollut ketään hakkaamassa! sanoin sille kusipäälle. Sitten se läks siitä löntystelemään pois. Ihmetellä täytyy, mistä se keksi tulla just mulle huutamaan? Alkoi siinä vähän vituttaa, helvetin vie. Minä kun tulen väsyneenä himaan jostain polilla jonottamisista, niin sitten joku tuntematon tuli rähjäämään mulle jostain, mitä joku muu oli tehnyt. No, Lahdessa oli porukalla just se helvetin tyyli, että kun joku jotain teki, niin niitä tultiin aina mun piikkiin laittamaan. Sairasta porukkaa, helvetin sairasta porukkaa.
        Kuten nimimerkki Kypsynyt sanoi, niin Lahti on Perseestä. Oikein isolla peellä.

        Siis anteeksi, qwerty123 sanoi, eikä Kypsynyt. Vittu kun silmät harittaa kuin viimeistä päivää.


      • Anonyymi
        Helvetin_perseet kirjoitti:

        No se oli just näitä sekopäitä, mitä Lahdessa riittää. Itse tulin kerran himaan (asuin Kiveriössä silloin) kaupunginsairaalan polilta, missä olin 4 tuntia istunut ja ootellut vuoroani. Laittaessani pyörääni lukkoon, tuli joku hullu huutamaan mulle tukka silmillä, että mä oon muka ollut toisella puolella katua sijaitsevassa talossa hakkaamassa jotain naista. Joku kaveri sillä oli viel mukana, joka jäi sivummalle katsomaan sitä tilannetta.
        Vittu mä oon ollut tuolla kaupungilla koko päivän, että en mä oo täällä ollut ketään hakkaamassa! sanoin sille kusipäälle. Sitten se läks siitä löntystelemään pois. Ihmetellä täytyy, mistä se keksi tulla just mulle huutamaan? Alkoi siinä vähän vituttaa, helvetin vie. Minä kun tulen väsyneenä himaan jostain polilla jonottamisista, niin sitten joku tuntematon tuli rähjäämään mulle jostain, mitä joku muu oli tehnyt. No, Lahdessa oli porukalla just se helvetin tyyli, että kun joku jotain teki, niin niitä tultiin aina mun piikkiin laittamaan. Sairasta porukkaa, helvetin sairasta porukkaa.
        Kuten nimimerkki Kypsynyt sanoi, niin Lahti on Perseestä. Oikein isolla peellä.

        Joo kyllä heikompiaines yrittää syyttää jokaisesta omasta rikoksestaan muualta tulleita.


    • Tontiilalainen

      Täällä olen viihtynyt parikymmentä vuotta ja varmaan eläkeläisenäkin täällä käppäilen

      • on kiva

        alue asua. Suosittelen!


    • muuta

      Lahdessa kuulee nykyisin kaupungilla enemmän venäjää kuin suomea. Ei siinä sinänsä mitään vikaa mutta kiva kuunnella perään huutelua jatkuvasti venäjäksi. Eivät osaa muutenkaan käyttäytyä ja ryyppäävät vaan puistoissa. Sanoisin että Lahti on täynnä sulkeutuneita, sisäsiittoisia, ilkeitä ja maalaisjuntteja. Ei paljon pelasta ne muutamat fiksut yksilöt paskan seassa.

      • persholecity

        puhut asiaa!!!


    • Satu***

      ..myös me ollaan muuttamassa piakkoin Porista Lahteen ja samat ongelmat pyörii mielessä :)

    • Hesasta muuttanut

      Jalkaranta on joskus aikoinaan kuulunut Lahden "varakkaille" ja tämä uskomus elää edelleen. Älkää menkö lankaan ja maksako ilmaa tästä alueesta joka on jo aikansa elänyt ja elähtänyt. Jalkarannan kerrostaloista joukkopako Ankkurin uudempiin.

      • EiKaipuutaTakaisin

        Nekin talot alkaa olla sitä ikäluokkaa, että kohta ne puretaan ja rakennetaan uudet tilalle. Jalkaranta ihme aluetta, kun se on pysynyt suht saman näköisenä jo yli 40 vuotta. Sinne kun menee, niin tulee olo kuin olisi aikamatkannut 1970-luvulle. Ainakin jos siellä on skidinä asunut vuonna 1977.
        Mitä siellä on sen jälkeen tapahtunut? Kaupparakennus purettu ja uusi S-Marketti tilalle about 10 vuotta sitten. BP:n huoltoasema hävinnyt, yks Siwa tullut ja mennyt. Porukkaa muuttanut pois ja uusia tilalle. Siinä kaikki. Tylsä paikka ja Lahden kokoisen käpykylän mittakaavassa vitun kaukana keskustasta.


    • Mörkkis

      keskustassa, Mukkulassa, Tonttilassa, Launeella ja Ruolassa. Tykkäsin paljon Tonttilasta, on yleisesti ottaen rauhallista seutua, asunnot suht edullisia. Ruola on keskustan lähellä, mutta ostarilla tietty kaikenlaista... Nyt asumme Launeella okt-alueella ja viihdymme mainiosti.

      Itse en muuttaisi Ahtialaan enkä Herrasmanniin (onko sama alue). Liipola taas on usein ihan suotta huonossa maineessa.

      • *Jenni*

        Heip!
        Haluaisin tietää miksi et Ahtialaa/Herrasmannia suosittelisi? Haluaisin tietää kun ollaan katseltu sieltä vuokra-asuntoa. Mukavan näköisiä luhtitaloja siellä ainakin näyttää olevan. Muusta en sitten tiedä mitään kun en ole lahtelainen..vielä.. :)


      • vihreähuppariahtiala

        Varkaita riittää. Vihrä hupparijonne vie kaiken mikä irti lähtee kun kaikki raha menee vesikaljaan.


      • Varokaa-neuloja

        Liipola on huumeiden keskus.


    • Tyttönen..

      hirvee paikka, ei kannata muuttaa..!! juoppoja enemmän ku laki sallii ja varkaita riittää..vaikka asuu muka hyvällä alueella, sielläki aina jotai meneillään, poliisit vierailee useasti.

      • 3vastaan1

        Joilleki herää murhanhimo kunnon humalassa.


    • Elämämkoulu

      VIeläkö ahtialassa on se juoppojen asuntola josta kaikki naapurit on saanut tarpeekseen ja missä murhattiin ylivoimalla se mies?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      80
      3530
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      568
      3314
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      42
      3059
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2112
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      1951
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      316
      1898
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1875
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      144
      1522
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1301
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1292
    Aihe